Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15890 hozzászólás a témában

#2921
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház

Tövében tolómérõvel lemérve: 8 mm átmérõjû a szelep. Tehát ez NEM presta?

Ez beza Mr.Schrader alias autószelep személyesen. A Pista 6mm körül van és nagyon nem így néz ki.

#2922
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás
Az sima autós. Csavard le a kupakot, ha van egy pöcök, amit benyomva jön a levegõ, akkor tuti. De amúgy is, ez nem presto.

#2923
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Na akkor. Megjött a bringa. Szerintem FOSS-nál "schrader", Schwalbe-nál "automoto" ez a szelep? Tövében tolómérõvel lemérve: 8 mm átmérõjû a szelep. Tehát ez NEM presta?

Feltöltött kép

#2924
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház

Egy pótbelsõ+pumpa+foltok tubeless setup esetén is alapvetõ, nélküle se túra, s pláne nem verseny; rulett ezek nélkül! Ez a lényeg. :)

Úggggy van!

#2925
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

vicces dolog ez a "mérd le". az élmény/érzés szerintem is fontosabb. persze, ha valakinek a számok okoznak örömöt, azt is megértem. :)


OFF. Kiírjam számokkal, mennyit tekertem tavaly terepen és úgy összességében, már idén is? :P
ON.
Egy pótbelsõ+pumpa+foltok tubeless setup esetén is alapvetõ, nélküle se túra, s pláne nem verseny; rulett ezek nélkül! Ez a lényeg. :)

#2926
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.215 hozzászólás
vicces dolog ez a "mérd le". az élmény/érzés szerintem is fontosabb. persze, ha valakinek a számok okoznak örömöt, azt is megértem. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2927
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

Lehet, hogy így van. De nekem már ez a bizonyos érzet is sokat dob a lelkiállapotomon, ami azért fontos tud lenni. Ezért mondom, hogy nekem a paplan. :)

Erre mondják, hogy minden fejben dõl el! :)
Let's roll!

#2928
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház

Lehet, hogy úgy érzed, könnyebb kerékkel jobban mész és gyorsabb vagy, mert valóban könnyebb felpörgetni egy könnyebb kereket. Aztán mérd le mondjuk egy 10 km-es ugyanazon ösvényen 5-5 alkalommal, mennyit számít pár száz gramm. Meg fogsz lepõdni. :)
(Ugyanez vonatkozik a könnyû bicajra, érdemes összehasonlítani egy 10 meg egy 12 kilósat.)

Lehet, hogy így van. De nekem már ez a bizonyos érzet is sokat dob a lelkiállapotomon, ami azért fontos tud lenni. Ezért mondom, hogy nekem a paplan. :)

#2929
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

Giga like ahogy a fiatalok mondják.
Kevés jobb hozzáoszlást olvastam eddig, szívembõl szóltál.

Köszike ! ;)
"Sajnos" a korom miatt lehet.... Lassan 20 év montizás és sok-sok-sok 10ezer km alatt találkoztam én már annyi féle bringával, emberrel, bolttal, alkatrésszel, tereppel, hogy merek néha itt a fórumon tanácsokat/ötleteket adni.
Aztán vagy megfogadják vagy nem.
Marci

#2930
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Cirka 150g/kerék. És ez gördülõ súly, amit hatványozottan észre fogsz venni. Lötyit én csak tubeless rendszerben használnék. A súly miatt.


Lehet, hogy úgy érzed, könnyebb kerékkel jobban mész és gyorsabb vagy, mert valóban könnyebb felpörgetni egy könnyebb kereket. Aztán mérd le mondjuk egy 10 km-es ugyanazon ösvényen 5-5 alkalommal, mennyit számít pár száz gramm. Meg fogsz lepõdni. :)
(Ugyanez vonatkozik a könnyû bicajra, érdemes összehasonlítani egy 10 meg egy 12 kilósat.)

#2931
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Kinek a pap kinek a paplan.

#2932
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

Cirka 150g/kerék. És ez gördülõ súly, amit hatványozottan észre fogsz venni. Lötyit én csak tubeless rendszerben használnék. A súly miatt.


Azért az a pár perc hátrány a súlytöbblett miatt egy versenyen vagy maratonon aki nem a dobogóra hajt nem oszt nem szoroz viszont 10+ perc belsõ csere az már boszantó lehet föleg hogy több szúrt defektet is össze lehet szedni egymás után, ha valakit üldöz a balszerencse.
Let's roll!

#2933
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Nagyobb túrán a pumpát és a belsõt kihagyni a csomagból szerintem balgaság. Szúrásos defektig mindez szép és jó.
De mi a helyzet ha durrdefektet kapsz? Tudom ez ritka, de velem már elõfordult. Tüdõbõl kemény lesz felfújni a nem létezõ új belsõt, amit magatokkal se vittetek. :)


Hozzavetolegesen milyen sulya van a belsobe toltott folyadeknak, kerekenkent?

Cirka 150g/kerék. És ez gördülõ súly, amit hatványozottan észre fogsz venni. Lötyit én csak tubeless rendszerben használnék. A súly miatt.


Nekem a szúrásos defektre a Schwalbe Double Defense jelentette a megoldást. Ezeket még sose szúrta át semmi és sima belsõvel használom. Durrdefektet is ezzel kaptam, de ott nem nagyon kérdezett az a vasdarab amire rámentem, vitte a kevlárt is szana szét. 2 mp alatt elengedte a nyomást.

#2934
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
Nekem nincs gramm mérlegem így nem tudom megmérni de ez gondolom függ a defekt gátló típusától mivel van pár a piacon mindenesetre nem hiszem, hogy több mint egy mini pumpa súlya de hosszabb túrára mindenképpen ajánlott vinni mentõcsomagot, rövidebb tekerésnél engem már többször megmentett a defekt gátló, most hétvégén egy nagy rajzszöget szedtem ki az elsõ kerékbõl. Azt hallottam a már gyárilag töltött belsõk elég nehezek ezért döntöttem a külön komponensek mellett.
Let's roll!

#2935
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Hozzavetolegesen milyen sulya van a belsobe toltott folyadeknak, kerekenkent?

#2936
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
Én könnyû belsõ, könnyû külsõ + defekt gátló folyadékot használok, bevált, leszoktam a pumpa, javító készlet, belsõ cipelésérõl aztán 1x majdnem megszívtam, ha nincs ott "vdavid" versenytárs hosszú tolás lett volna belõle, azóta mindig viszek magammal mindent.
Let's roll!

#2937
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
A Michelin latex pl. tényleg mûködik, de meguntam az állandó utánfújkálást. Úgyhogy maradt a jó minõségû, kevláros külsõ és a mezei belsõ + foltkészlet.

#2938
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Szerintem ezt felejtsd el, mint egy rossz emléket ! Annak mindig nálad kell lenni.
A cipelni, az kb 300gramm. Ahogy nézem, a 4300as Trek-ed sem lehet olyan extrém könnyû, hogy pont egy belsõn és egy mini-pumpán fog múlni a magyar bajnoki címed. Nincs 100%-os defektvédelem, mindig kell nálad lenni tartalék belsõnek, fõleg, ha messzire bemész valamelyik hegységbe.
Ebbe a FOSS belsõbe mit látsz bele ? Vagy mit ígér a marketing duma ? Könnyû és SOHA nem lesz defekt vele ? Vagy mit remélsz igazából ?
Ahogy nézem, ezt a belsõt nem is lehet normál foltokkal javítani. Akkor már inkább vegyél latex belsõt, az is könnyû, kicsit defektállóbb de foltozható.
Rossz helyen akarsz spórolni. Vegyél normál belsõt, egy pumpát és egy foltkészletet.

Giga like ahogy a fiatalok mondják.
Kevés jobb hozzáoszlást olvastam eddig, szívembõl szóltál.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2939
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

Más dolog: belsõk. FOSS. Rohadt drága (13,90 EUR/db), de én kipróbálom. Alapvetõen Schwalbe-t akartam, de a 2-3 ezer Ft-os ára ellenére sok panaszt olvastam róluk testbike-on. És igazából "semmi" extra nincs bennük. Elszoktam menni messzire, de nem szeretnék külsõt és mini pumpát "cipelni"/venni.

Szerintem ezt felejtsd el, mint egy rossz emléket ! Annak mindig nálad kell lenni.
A cipelni, az kb 300gramm. Ahogy nézem, a 4300as Trek-ed sem lehet olyan extrém könnyû, hogy pont egy belsõn és egy mini-pumpán fog múlni a magyar bajnoki címed. Nincs 100%-os defektvédelem, mindig kell nálad lenni tartalék belsõnek, fõleg, ha messzire bemész valamelyik hegységbe.
Ebbe a FOSS belsõbe mit látsz bele ? Vagy mit ígér a marketing duma ? Könnyû és SOHA nem lesz defekt vele ? Vagy mit remélsz igazából ?
Ahogy nézem, ezt a belsõt nem is lehet normál foltokkal javítani. Akkor már inkább vegyél latex belsõt, az is könnyû, kicsit defektállóbb de foltozható.
Rossz helyen akarsz spórolni. Vegyél normál belsõt, egy pumpát és egy foltkészletet.
Marci

#2940
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás

Azt hiszem Bontrager Ranger 32-es kerekeim vannak (Trek 4300 Disc 2011). Semmit használhatót nem találtam a google-ba. Hátha te fél perc alatt megmondod. Ha mást nem holnap kerül vissza a bringa, megnézem (bár fogalmam sincs mit kell nézni :D ).


Legtisztább holnap meg nézed saját magad!
de kb 6 írással lejjebb errõl van szó hogy mivel kell megfúrni a "presta" szelepeset hogy bele menyen az "autó" szelep. Nézni meg ami a lenti képen van, vagy le fotózod és itt meg mondják mi az, de nem olyan egyformák ne szúrjon szemet ;-)
személyes vélemény én autósat használok csak, mivel ha gond van olyan pumpát elõbb találok mint más fajtát (gondolok itt benzin kutakon is autó szelepes a kinti gép)
de kis mini pumpákon is már egy kis fordítással jó mindegyikhez

belsõ meg: valami belsõ ami azért jó és bele defektgátló löttyi!
elõtte évi 10db belsõ tuti el ment, azóta ugyan az van benne (1év) most lesz cserés külsõ belsõ mert egy kisebb sziklát szedtem ki belõle és nem tudja már tömíteni mindig szivárog de 2-3 napig igy is tartja a használható nyomást!
hátránya: nagyobb lesz a kerekek tömege a lötyi miatt