Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#2921
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

Lehet, hogy így van. De nekem már ez a bizonyos érzet is sokat dob a lelkiállapotomon, ami azért fontos tud lenni. Ezért mondom, hogy nekem a paplan. :)

Erre mondják, hogy minden fejben dõl el! :)
Let's roll!

#2922
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház

Lehet, hogy úgy érzed, könnyebb kerékkel jobban mész és gyorsabb vagy, mert valóban könnyebb felpörgetni egy könnyebb kereket. Aztán mérd le mondjuk egy 10 km-es ugyanazon ösvényen 5-5 alkalommal, mennyit számít pár száz gramm. Meg fogsz lepõdni. :)
(Ugyanez vonatkozik a könnyû bicajra, érdemes összehasonlítani egy 10 meg egy 12 kilósat.)

Lehet, hogy így van. De nekem már ez a bizonyos érzet is sokat dob a lelkiállapotomon, ami azért fontos tud lenni. Ezért mondom, hogy nekem a paplan. :)

#2923
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Giga like ahogy a fiatalok mondják.
Kevés jobb hozzáoszlást olvastam eddig, szívembõl szóltál.

Köszike ! ;)
"Sajnos" a korom miatt lehet.... Lassan 20 év montizás és sok-sok-sok 10ezer km alatt találkoztam én már annyi féle bringával, emberrel, bolttal, alkatrésszel, tereppel, hogy merek néha itt a fórumon tanácsokat/ötleteket adni.
Aztán vagy megfogadják vagy nem.
Marci

#2924
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Cirka 150g/kerék. És ez gördülõ súly, amit hatványozottan észre fogsz venni. Lötyit én csak tubeless rendszerben használnék. A súly miatt.


Lehet, hogy úgy érzed, könnyebb kerékkel jobban mész és gyorsabb vagy, mert valóban könnyebb felpörgetni egy könnyebb kereket. Aztán mérd le mondjuk egy 10 km-es ugyanazon ösvényen 5-5 alkalommal, mennyit számít pár száz gramm. Meg fogsz lepõdni. :)
(Ugyanez vonatkozik a könnyû bicajra, érdemes összehasonlítani egy 10 meg egy 12 kilósat.)

#2925
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Kinek a pap kinek a paplan.

#2926
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

Cirka 150g/kerék. És ez gördülõ súly, amit hatványozottan észre fogsz venni. Lötyit én csak tubeless rendszerben használnék. A súly miatt.


Azért az a pár perc hátrány a súlytöbblett miatt egy versenyen vagy maratonon aki nem a dobogóra hajt nem oszt nem szoroz viszont 10+ perc belsõ csere az már boszantó lehet föleg hogy több szúrt defektet is össze lehet szedni egymás után, ha valakit üldöz a balszerencse.
Let's roll!

#2927
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Nagyobb túrán a pumpát és a belsõt kihagyni a csomagból szerintem balgaság. Szúrásos defektig mindez szép és jó.
De mi a helyzet ha durrdefektet kapsz? Tudom ez ritka, de velem már elõfordult. Tüdõbõl kemény lesz felfújni a nem létezõ új belsõt, amit magatokkal se vittetek. :)


Hozzavetolegesen milyen sulya van a belsobe toltott folyadeknak, kerekenkent?

Cirka 150g/kerék. És ez gördülõ súly, amit hatványozottan észre fogsz venni. Lötyit én csak tubeless rendszerben használnék. A súly miatt.


Nekem a szúrásos defektre a Schwalbe Double Defense jelentette a megoldást. Ezeket még sose szúrta át semmi és sima belsõvel használom. Durrdefektet is ezzel kaptam, de ott nem nagyon kérdezett az a vasdarab amire rámentem, vitte a kevlárt is szana szét. 2 mp alatt elengedte a nyomást.

#2928
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
Nekem nincs gramm mérlegem így nem tudom megmérni de ez gondolom függ a defekt gátló típusától mivel van pár a piacon mindenesetre nem hiszem, hogy több mint egy mini pumpa súlya de hosszabb túrára mindenképpen ajánlott vinni mentõcsomagot, rövidebb tekerésnél engem már többször megmentett a defekt gátló, most hétvégén egy nagy rajzszöget szedtem ki az elsõ kerékbõl. Azt hallottam a már gyárilag töltött belsõk elég nehezek ezért döntöttem a külön komponensek mellett.
Let's roll!

#2929
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Hozzavetolegesen milyen sulya van a belsobe toltott folyadeknak, kerekenkent?

#2930
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
Én könnyû belsõ, könnyû külsõ + defekt gátló folyadékot használok, bevált, leszoktam a pumpa, javító készlet, belsõ cipelésérõl aztán 1x majdnem megszívtam, ha nincs ott "vdavid" versenytárs hosszú tolás lett volna belõle, azóta mindig viszek magammal mindent.
Let's roll!

#2931
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
A Michelin latex pl. tényleg mûködik, de meguntam az állandó utánfújkálást. Úgyhogy maradt a jó minõségû, kevláros külsõ és a mezei belsõ + foltkészlet.

#2932
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Szerintem ezt felejtsd el, mint egy rossz emléket ! Annak mindig nálad kell lenni.
A cipelni, az kb 300gramm. Ahogy nézem, a 4300as Trek-ed sem lehet olyan extrém könnyû, hogy pont egy belsõn és egy mini-pumpán fog múlni a magyar bajnoki címed. Nincs 100%-os defektvédelem, mindig kell nálad lenni tartalék belsõnek, fõleg, ha messzire bemész valamelyik hegységbe.
Ebbe a FOSS belsõbe mit látsz bele ? Vagy mit ígér a marketing duma ? Könnyû és SOHA nem lesz defekt vele ? Vagy mit remélsz igazából ?
Ahogy nézem, ezt a belsõt nem is lehet normál foltokkal javítani. Akkor már inkább vegyél latex belsõt, az is könnyû, kicsit defektállóbb de foltozható.
Rossz helyen akarsz spórolni. Vegyél normál belsõt, egy pumpát és egy foltkészletet.

Giga like ahogy a fiatalok mondják.
Kevés jobb hozzáoszlást olvastam eddig, szívembõl szóltál.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2933
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Más dolog: belsõk. FOSS. Rohadt drága (13,90 EUR/db), de én kipróbálom. Alapvetõen Schwalbe-t akartam, de a 2-3 ezer Ft-os ára ellenére sok panaszt olvastam róluk testbike-on. És igazából "semmi" extra nincs bennük. Elszoktam menni messzire, de nem szeretnék külsõt és mini pumpát "cipelni"/venni.

Szerintem ezt felejtsd el, mint egy rossz emléket ! Annak mindig nálad kell lenni.
A cipelni, az kb 300gramm. Ahogy nézem, a 4300as Trek-ed sem lehet olyan extrém könnyû, hogy pont egy belsõn és egy mini-pumpán fog múlni a magyar bajnoki címed. Nincs 100%-os defektvédelem, mindig kell nálad lenni tartalék belsõnek, fõleg, ha messzire bemész valamelyik hegységbe.
Ebbe a FOSS belsõbe mit látsz bele ? Vagy mit ígér a marketing duma ? Könnyû és SOHA nem lesz defekt vele ? Vagy mit remélsz igazából ?
Ahogy nézem, ezt a belsõt nem is lehet normál foltokkal javítani. Akkor már inkább vegyél latex belsõt, az is könnyû, kicsit defektállóbb de foltozható.
Rossz helyen akarsz spórolni. Vegyél normál belsõt, egy pumpát és egy foltkészletet.
Marci

#2934
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás

Azt hiszem Bontrager Ranger 32-es kerekeim vannak (Trek 4300 Disc 2011). Semmit használhatót nem találtam a google-ba. Hátha te fél perc alatt megmondod. Ha mást nem holnap kerül vissza a bringa, megnézem (bár fogalmam sincs mit kell nézni :D ).


Legtisztább holnap meg nézed saját magad!
de kb 6 írással lejjebb errõl van szó hogy mivel kell megfúrni a "presta" szelepeset hogy bele menyen az "autó" szelep. Nézni meg ami a lenti képen van, vagy le fotózod és itt meg mondják mi az, de nem olyan egyformák ne szúrjon szemet ;-)
személyes vélemény én autósat használok csak, mivel ha gond van olyan pumpát elõbb találok mint más fajtát (gondolok itt benzin kutakon is autó szelepes a kinti gép)
de kis mini pumpákon is már egy kis fordítással jó mindegyikhez

belsõ meg: valami belsõ ami azért jó és bele defektgátló löttyi!
elõtte évi 10db belsõ tuti el ment, azóta ugyan az van benne (1év) most lesz cserés külsõ belsõ mert egy kisebb sziklát szedtem ki belõle és nem tudja már tömíteni mindig szivárog de 2-3 napig igy is tartja a használható nyomást!
hátránya: nagyobb lesz a kerekek tömege a lötyi miatt

#2935
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

26x1.95-2.25 jó lesz neked, de amúgy mind jó lenne. Szelepválasztás csak a kérdés, de azt meg adja a felniden a szelep lyukméret.
Prestás felnibe nem fog belemenni a Schrader (másnéven autószelep). Schrader-es felnibe meg nem ajánlatos beletenni a sokkal keskenyebb prestát.


Azt hiszem Bontrager Ranger 32-es kerekeim vannak (Trek 4300 Disc 2011). Semmit használhatót nem találtam a google-ba. Hátha te fél perc alatt megmondod. Ha mást nem holnap kerül vissza a bringa, megnézem (bár fogalmam sincs mit kell nézni :D ).

#2936
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Feltöltött kép

26x1.95-2.25 jó lesz neked, de amúgy mind jó lenne. Szelepválasztás csak a kérdés, de azt meg adja a felniden a szelep lyukméret.
Prestás felnibe nem fog belemenni a Schrader (másnéven autószelep). Schrader-es felnibe meg nem ajánlatos beletenni a sokkal keskenyebb prestát.

#2937
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Mind a ket gumi Schwalbe gyartmany. Smart Sam Performance jobb gumikevereket tartalmaz, mint a Rapid Rob, egyebkent tomegben, tapadasban, gordulesben a honlap szerint kb. megegyeznek. En nem hiszem, hogy a ketto kozott erdemi kulonbseget ereznel. A jobb gumikeverek miatt en a Smart Sam-ot valasztanam.


Valószínûleg a Schwalbe Smart Sam Evo PaceStar 2,10 foldingot 2012-est fogom venni. 2012-as olcsóbb picit és nagyobb teherbírást visel el a specifikáció alapján. 58 kiló vagyok, szóval nem azért, de a 2012-es jobbnak tûnik összességében. Kintrõl szinte annyiba fáj, mint itthon a Performance.

Más dolog: belsõk. FOSS. Rohadt drága (13,90 EUR/db), de én kipróbálom. Alapvetõen Schwalbe-t akartam, de a 2-3 ezer Ft-os ára ellenére sok panaszt olvastam róluk testbike-on. És igazából "semmi" extra nincs bennük. Elszoktam menni messzire, de nem szeretnék külsõt és mini pumpát "cipelni"/venni. Kérdés, hogy melyik kellene nekem. 26x2.10 mérethez.

- Foss Environmentally Friendly Tube 26x1.95-2.25 Presta Valve
- Foss Environmentally Friendly Tube 26x1.95-2.25 Schrader Valve
- Foss Environmentally Friendly Tube 26x2.0-2.5 Schrader Valve
- Foss Environmentally Friendly Tube 26x2.0-2.5 Presta Valve

Egyébként mi a Schrader és Presta szelep között a különbség. Méretben a 26x1.95-2.25-t válasszam?

Feltöltött kép

#2938
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Mind a ket gumi Schwalbe gyartmany. Smart Sam Performance jobb gumikevereket tartalmaz, mint a Rapid Rob, egyebkent tomegben, tapadasban, gordulesben a honlap szerint kb. megegyeznek. En nem hiszem, hogy a ketto kozott erdemi kulonbseget ereznel. A jobb gumikeverek miatt en a Smart Sam-ot valasztanam.

#2939
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Nem tudok dönteni a Smart Sam (5-7e/db) és a Rapid Rob (3-4e/db) között (most Bonrager XR2-t használok). Továbbá azt sem tudom (sok helyen futottam ilyen kombinációkba), hogy elõre 2.25-öst tegyek, hátra pedig maradnék a 2.10-es méretnél vagy elõl és hátul is 2.10-es maradjon? Sokat megyek aszfalton, de amikor letérek róla, akkor pedig szeretnék tökéletes tapadást és gördülést. Tudom ilyen gumi nincs. Nagyon lassú lenne a Rapid aszfalton? Nem akkora gond, ha hamarabb kopna, mert nem túl drága, sõt Schwalbéhoz képest kifejezetten olcsó. Ami érdekes is, mert Cube-okon úgy 250-300 ezerig Smart Sam van, az fölött pedig az olcsóbb Rapid Rob. Ezt mondjuk annyira nem is értem.

#2940
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház

Szerintem fordítva van (a menetes 7,5mm átmérõjû, a gumi 8,5mm).

Könnyen lehet, nem nagyon emlékszem már.