Ez beza Mr.Schrader alias autószelep személyesen. A Pista 6mm körül van és nagyon nem így néz ki.Tövében tolómérõvel lemérve: 8 mm átmérõjû a szelep. Tehát ez NEM presta?
Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#2921
Írta 2013. március 13. - 21:50

#2922
Írta 2013. március 13. - 21:37

#2923
Írta 2013. március 13. - 21:20


#2924
Írta 2013. március 13. - 20:51

Úggggy van!Egy pótbelsõ+pumpa+foltok tubeless setup esetén is alapvetõ, nélküle se túra, s pláne nem verseny; rulett ezek nélkül! Ez a lényeg.
#2925
Írta 2013. március 13. - 20:39

vicces dolog ez a "mérd le". az élmény/érzés szerintem is fontosabb. persze, ha valakinek a számok okoznak örömöt, azt is megértem.
OFF. Kiírjam számokkal, mennyit tekertem tavaly terepen és úgy összességében, már idén is?

ON.
Egy pótbelsõ+pumpa+foltok tubeless setup esetén is alapvetõ, nélküle se túra, s pláne nem verseny; rulett ezek nélkül! Ez a lényeg.

#2927
Írta 2013. március 13. - 17:11

Erre mondják, hogy minden fejben dõl el!Lehet, hogy így van. De nekem már ez a bizonyos érzet is sokat dob a lelkiállapotomon, ami azért fontos tud lenni. Ezért mondom, hogy nekem a paplan.

#2928
Írta 2013. március 13. - 16:59

Lehet, hogy így van. De nekem már ez a bizonyos érzet is sokat dob a lelkiállapotomon, ami azért fontos tud lenni. Ezért mondom, hogy nekem a paplan.Lehet, hogy úgy érzed, könnyebb kerékkel jobban mész és gyorsabb vagy, mert valóban könnyebb felpörgetni egy könnyebb kereket. Aztán mérd le mondjuk egy 10 km-es ugyanazon ösvényen 5-5 alkalommal, mennyit számít pár száz gramm. Meg fogsz lepõdni.
(Ugyanez vonatkozik a könnyû bicajra, érdemes összehasonlítani egy 10 meg egy 12 kilósat.)

#2929
Írta 2013. március 13. - 16:49

Köszike !Giga like ahogy a fiatalok mondják.
Kevés jobb hozzáoszlást olvastam eddig, szívembõl szóltál.

"Sajnos" a korom miatt lehet.... Lassan 20 év montizás és sok-sok-sok 10ezer km alatt találkoztam én már annyi féle bringával, emberrel, bolttal, alkatrésszel, tereppel, hogy merek néha itt a fórumon tanácsokat/ötleteket adni.
Aztán vagy megfogadják vagy nem.
#2930
Írta 2013. március 13. - 16:45

Cirka 150g/kerék. És ez gördülõ súly, amit hatványozottan észre fogsz venni. Lötyit én csak tubeless rendszerben használnék. A súly miatt.
Lehet, hogy úgy érzed, könnyebb kerékkel jobban mész és gyorsabb vagy, mert valóban könnyebb felpörgetni egy könnyebb kereket. Aztán mérd le mondjuk egy 10 km-es ugyanazon ösvényen 5-5 alkalommal, mennyit számít pár száz gramm. Meg fogsz lepõdni.

(Ugyanez vonatkozik a könnyû bicajra, érdemes összehasonlítani egy 10 meg egy 12 kilósat.)
#2931
Írta 2013. március 13. - 16:37

#2932
Írta 2013. március 13. - 16:33

Cirka 150g/kerék. És ez gördülõ súly, amit hatványozottan észre fogsz venni. Lötyit én csak tubeless rendszerben használnék. A súly miatt.
Azért az a pár perc hátrány a súlytöbblett miatt egy versenyen vagy maratonon aki nem a dobogóra hajt nem oszt nem szoroz viszont 10+ perc belsõ csere az már boszantó lehet föleg hogy több szúrt defektet is össze lehet szedni egymás után, ha valakit üldöz a balszerencse.
#2933
Írta 2013. március 13. - 15:23

De mi a helyzet ha durrdefektet kapsz? Tudom ez ritka, de velem már elõfordult. Tüdõbõl kemény lesz felfújni a nem létezõ új belsõt, amit magatokkal se vittetek.

Cirka 150g/kerék. És ez gördülõ súly, amit hatványozottan észre fogsz venni. Lötyit én csak tubeless rendszerben használnék. A súly miatt.Hozzavetolegesen milyen sulya van a belsobe toltott folyadeknak, kerekenkent?
Nekem a szúrásos defektre a Schwalbe Double Defense jelentette a megoldást. Ezeket még sose szúrta át semmi és sima belsõvel használom. Durrdefektet is ezzel kaptam, de ott nem nagyon kérdezett az a vasdarab amire rámentem, vitte a kevlárt is szana szét. 2 mp alatt elengedte a nyomást.
#2934
Írta 2013. március 13. - 14:56

#2935
Írta 2013. március 13. - 13:02

#2936
Írta 2013. március 13. - 09:35

#2937
Írta 2013. március 13. - 08:40

#2938
Írta 2013. március 13. - 07:46

Giga like ahogy a fiatalok mondják.Szerintem ezt felejtsd el, mint egy rossz emléket ! Annak mindig nálad kell lenni.
A cipelni, az kb 300gramm. Ahogy nézem, a 4300as Trek-ed sem lehet olyan extrém könnyû, hogy pont egy belsõn és egy mini-pumpán fog múlni a magyar bajnoki címed. Nincs 100%-os defektvédelem, mindig kell nálad lenni tartalék belsõnek, fõleg, ha messzire bemész valamelyik hegységbe.
Ebbe a FOSS belsõbe mit látsz bele ? Vagy mit ígér a marketing duma ? Könnyû és SOHA nem lesz defekt vele ? Vagy mit remélsz igazából ?
Ahogy nézem, ezt a belsõt nem is lehet normál foltokkal javítani. Akkor már inkább vegyél latex belsõt, az is könnyû, kicsit defektállóbb de foltozható.
Rossz helyen akarsz spórolni. Vegyél normál belsõt, egy pumpát és egy foltkészletet.
Kevés jobb hozzáoszlást olvastam eddig, szívembõl szóltál.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2939
Írta 2013. március 13. - 00:19

Szerintem ezt felejtsd el, mint egy rossz emléket ! Annak mindig nálad kell lenni.Más dolog: belsõk. FOSS. Rohadt drága (13,90 EUR/db), de én kipróbálom. Alapvetõen Schwalbe-t akartam, de a 2-3 ezer Ft-os ára ellenére sok panaszt olvastam róluk testbike-on. És igazából "semmi" extra nincs bennük. Elszoktam menni messzire, de nem szeretnék külsõt és mini pumpát "cipelni"/venni.
A cipelni, az kb 300gramm. Ahogy nézem, a 4300as Trek-ed sem lehet olyan extrém könnyû, hogy pont egy belsõn és egy mini-pumpán fog múlni a magyar bajnoki címed. Nincs 100%-os defektvédelem, mindig kell nálad lenni tartalék belsõnek, fõleg, ha messzire bemész valamelyik hegységbe.
Ebbe a FOSS belsõbe mit látsz bele ? Vagy mit ígér a marketing duma ? Könnyû és SOHA nem lesz defekt vele ? Vagy mit remélsz igazából ?
Ahogy nézem, ezt a belsõt nem is lehet normál foltokkal javítani. Akkor már inkább vegyél latex belsõt, az is könnyû, kicsit defektállóbb de foltozható.
Rossz helyen akarsz spórolni. Vegyél normál belsõt, egy pumpát és egy foltkészletet.
#2940
Írta 2013. március 12. - 18:25

Azt hiszem Bontrager Ranger 32-es kerekeim vannak (Trek 4300 Disc 2011). Semmit használhatót nem találtam a google-ba. Hátha te fél perc alatt megmondod. Ha mást nem holnap kerül vissza a bringa, megnézem (bár fogalmam sincs mit kell nézni
).
Legtisztább holnap meg nézed saját magad!
de kb 6 írással lejjebb errõl van szó hogy mivel kell megfúrni a "presta" szelepeset hogy bele menyen az "autó" szelep. Nézni meg ami a lenti képen van, vagy le fotózod és itt meg mondják mi az, de nem olyan egyformák ne szúrjon szemet ;-)
személyes vélemény én autósat használok csak, mivel ha gond van olyan pumpát elõbb találok mint más fajtát (gondolok itt benzin kutakon is autó szelepes a kinti gép)
de kis mini pumpákon is már egy kis fordítással jó mindegyikhez
belsõ meg: valami belsõ ami azért jó és bele defektgátló löttyi!
elõtte évi 10db belsõ tuti el ment, azóta ugyan az van benne (1év) most lesz cserés külsõ belsõ mert egy kisebb sziklát szedtem ki belõle és nem tudja már tömíteni mindig szivárog de 2-3 napig igy is tartja a használható nyomást!
hátránya: nagyobb lesz a kerekek tömege a lötyi miatt