Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#2941
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás
Azért mondtam a 8.5-öt , hogy ne keljen csak menetes szelepben gondolkozni.Abból még nem lett baj hogy akkorára fúrod te , vagy a gyártó a felnit , hogy minden fajta autószelepes belsõhöz jó legyen.Amúgy Janinak van igaza.(megint)

#2942
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Egész pontosan a gumiszelepeshez elég a 8mm, a fém menetes szelephez kell a 8,5mm, ha jól emlékszem. Az tuti, hogy a meneteshez nagyobb lyuk kell.

Szerintem fordítva van (a menetes 7,5mm átmérõjû, a gumi 8,5mm).


A sebesség mindent megold.

 


#2943
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Egész pontosan a gumiszelepeshez elég a 8mm, a fém menetes szelephez kell a 8,5mm, ha jól emlékszem. Az tuti, hogy a meneteshez nagyobb lyuk kell.
Ha a 8-assal kezded nagy baj nem lehet, max rátolod a 8,5-est is.

#2944
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Egész pontosan 8.5.


Thx. :) Olyan is van itthon.

#2945
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

8 mm-es fúróval kell autószelepes lyukat csinálni.


Egész pontosan 8.5.

#2946
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Ha visszaolvasol, akkor volt már róla szó, hogy milyen fúróval kell felfúrni. Mással kell a gumiszelepesnél és mással a fém menetes szelepnél. Nem akarok hülyeséget írni, úgyhogy nem mondok méretet. De talán jön majd valaki aki fejbõl tudja.

8 mm-es fúróval kell autószelepes lyukat csinálni.
Marci

#2947
BertoneBee

BertoneBee

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Köszönöm szépen a hozzászólásodat! Igen, többet megyek aszfalton, terepen meg alig-alig... Köszi mégegyszer.

#2948
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, már ha valaki tud ebben a kérdésben...
A kerékpárszerelõm a forgásirányos gumit elõlre a forgásiránynak megfelelõen, de hátúlra fordítva tette fel. (Nem kezdõ az illetõ, kb. 14 éve van bringásboltja.)
Visszamentem, megkérdeztem, hogy miért, erre a válasz az volt, hogy hátúlra a forgásirányos gumit fordítva kell feltenni, tehát nem véletelenül tette úgy fel.

A kérdés: Megfelelõen csinálta ezt, vagy nem?
Én kételkedek benne, mivel gondolom nem véletlenül jelzik a forgásirányt, függetlenül attól, hogy elõre v. hátra kerül.
A gumi egyébként egy MAXXIS Monorail.

Elõre is köszönöm az építõ-segítõ hozzászólókat.


Azért szoktak bizonyos gumikat hátra fordítva feltenni , hogy jobban kapaszkodjon terepen fölfelé.Ezt a gumi gyártója általában jelöli is a gumi oldalán , hogy elõre így , hátra úgy tedd föl.De önmagában nem törvényszerû , hogy minden gumit fordítva teszünk föl hátul.A Continental X-king pl. elõre és hátra is ugyanúgy ajánlott feltenni.Vagy a Ritchey Z-Max is , stb.Ha te pl. aszfalton sokat mész vele , akkor hülyeség fordítva feltenni az általad említett gumit.Amúgy sem tenném fel azt fordítva , úgy jobban gurul és amúgy is "száraz pályás" gumi , szóval még szikkadt talajon is csak növeled a gördülési ellenállását fordítva.

#2949
BertoneBee

BertoneBee

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, már ha valaki tud ebben a kérdésben...
A kerékpárszerelõm a forgásirányos gumit elõlre a forgásiránynak megfelelõen, de hátúlra fordítva tette fel. (Nem kezdõ az illetõ, kb. 14 éve van bringásboltja.)
Visszamentem, megkérdeztem, hogy miért, erre a válasz az volt, hogy hátúlra a forgásirányos gumit fordítva kell feltenni, tehát nem véletelenül tette úgy fel.

A kérdés: Megfelelõen csinálta ezt, vagy nem?
Én kételkedek benne, mivel gondolom nem véletlenül jelzik a forgásirányt, függetlenül attól, hogy elõre v. hátra kerül.
A gumi egyébként egy MAXXIS Monorail.

Elõre is köszönöm az építõ-segítõ hozzászólókat.

#2950
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Ha visszaolvasol, akkor volt már róla szó, hogy milyen fúróval kell felfúrni. Mással kell a gumiszelepesnél és mással a fém menetes szelepnél. Nem akarok hülyeséget írni, úgyhogy nem mondok méretet. De talán jön majd valaki aki fejbõl tudja.

#2951
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Le lehet, csak fel kell fúrni a felnit. Én is ezt tettem, mert nem szerettem a prestát.
Az elõnyök és hátrányok szerintem mindenkinél mások. Én azért fúrtam fel, mert a kompresszorom nem szerette a prestát.


Thx. :) Nekem nincs kompresszorom, van viszont a kocsihoz faja lábpumpám. Plusz az adapter gumitömítése évente elszakad, és vehetek másikat.

#2952
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Le lehet, csak fel kell fúrni a felnit. Én is ezt tettem, mert nem szerettem a prestát.
Az elõnyök és hátrányok szerintem mindenkinél mások. Én azért fúrtam fel, mert a kompresszorom nem szerette a prestát.

#2953
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás
a már itt vagyok: állandóan copok a presta szelepes belsõmmel. Le lehet ezt cserélni normális, autósra? Van egyátalán vmi elõnye/hátránya?

#2954
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Szeretnék ilyen gondokkal küzdeni, hogy mire cseréljem az XTR felnim. :)

#2955
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

azért elég csúnya lenne ha egy montis kerékre (asszem az xtr alapvetõen montis szett :)) nagy lenne a 2,1

:D:cool2:
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2956
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás
azért elég csúnya lenne ha egy montis kerékre (asszem az xtr alapvetõen montis szett :)) nagy lenne a 2,1
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2957
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Néztm én is, hogy 2.1-es gumiból több féle van, de nekem most egy XTR kerekem van, elég keskeny. Erre most egy 1.75 még csak csak felmenne, de sztem a 2.1 már túl ballonos lenne rá.
...gondolom én. Bár majd hamarosan le akarom cserélni a kereket, aztán lehet valami szélesebb lesz belõle.

Merre érdemes vásárolni ezeket? Valami külföldi oldalon nem olcsóbb?


boven jo lesz ra a 2.1-es gumi
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2958
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

szerintem még a contact I és II is jó (csak nem az extra light), vagy a schwalbe big aple, bár olyanom nem volt


Nálam Big Apple 2.0 szolgál 3 éve. Városban szerintem nagyon jó. Eddig 1 lassú defektem volt vele. Idén ki akarom próbálni a 2.35-ös verziót is. Túl sok a kátyú... :-)

#2959
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Néztm én is, hogy 2.1-es gumiból több féle van, de nekem most egy XTR kerekem van, elég keskeny. Erre most egy 1.75 még csak csak felmenne, de sztem a 2.1 már túl ballonos lenne rá.
...gondolom én. Bár majd hamarosan le akarom cserélni a kereket, aztán lehet valami szélesebb lesz belõle.

Merre érdemes vásárolni ezeket? Valami külföldi oldalon nem olcsóbb?



nekem egy elég keskeny mavic 221-es felnin van rajta, szerintem kb. a legkeskenyebb montis felni, teljesen rendben van rajta

én bringabutikban vettem, ott ráadásul kifutó modellként akciós is volt még november környékén, de már nincsen a webshopban, és akkor már a nagykerben sincs

amúgy külföldrõl is érdemes lehet rendelni, bikecomponents.de elég olcsó gumikban, bár a szállítási költség 10 ojró

szerintem még a contact I és II is jó (csak nem az extra light), vagy a schwalbe big aple, bár olyanom nem volt

a túl könnyûre épített gumik városban hamarabb megadják magukat és hamarabb el is használódnak, plusz a defektet sem bírják olyan jól

#2960
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás

a city contact és a comfort contact ugyanaz a termék, csak más típusnéven, ráadásul már nem gyártják
most 2.1-es city (comfort) contactom van, de az szerintem jobb, igaz, hogy 250 grammal nehezebb kerekenként (plusz nehezebb a belsõ is), de szerintem városban nem lassabb, jobban kanyarodik, és sehol nem kell vele lassítani, és mivel sokkal kényelmesebb, így hosszabb távon sem olyan fárasztó menni vele


Néztm én is, hogy 2.1-es gumiból több féle van, de nekem most egy XTR kerekem van, elég keskeny. Erre most egy 1.75 még csak csak felmenne, de sztem a 2.1 már túl ballonos lenne rá.
...gondolom én. Bár majd hamarosan le akarom cserélni a kereket, aztán lehet valami szélesebb lesz belõle.

Merre érdemes vásárolni ezeket? Valami külföldi oldalon nem olcsóbb?