Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#2981
Írta 2013. február 03. - 22:06

#2982
Írta 2013. február 03. - 22:00

Már sokszor megbeszéltük. Olvass vissza a topikbanez nekem nem áll össze
akkor mi értelme a betonkeményre fújt minél virslibb guminak .
az oké hogy tecnikás terepen (nem outi nyilván) egy alacsony nyomású szélesebb gumi jobban átgördül az akadályon, de sima úton már ott sem igaz.
mellesleg fritz újság mérés, ugyanannak a külsõnek (persze mintás monti ismét, megegyezõ anyag és minta) a két féle méretû változatából a szélesebbeknek volt nagyobb a gördûlési ellenállása mindig.

A sebesség mindent megold.
#2983
Írta 2013. február 03. - 21:37

akkor mi értelme a betonkeményre fújt minél virslibb guminak .
az oké hogy tecnikás terepen (nem outi nyilván) egy alacsony nyomású szélesebb gumi jobban átgördül az akadályon, de sima úton már ott sem igaz.
mellesleg fritz újság mérés, ugyanannak a külsõnek (persze mintás monti ismét, megegyezõ anyag és minta) a két féle méretû változatából a szélesebbeknek volt nagyobb a gördûlési ellenállása mindig.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2984
Írta 2013. február 03. - 20:54

A nagyobb guminak kisebb a gördülési ellenállása. A légellenállásra gondolt, ami elég számottevõ nagy sebességnél. Millió teszt és írás van róla a neten.Szerintem barátunk gördülési ellenállásra gondolt, ami valóban számottevõen nagyobb egy szélesebb guminál. ( persze ez nagyban függ a mintától is )
üdv
A sebesség mindent megold.
#2985
Írta 2013. február 03. - 20:44

üdv
#2986
Írta 2013. február 02. - 21:13

Lég ellenálása a guminak ez belõlem mosolyt csalt elõ a te test légellenállásodhoz képest több mint hanyagolható. Volt mostanában egy teszt hogy mennyit jelent az outi bringáknál és kerekeknél az "aero" profil több mint mosolyogtató volt az eredmény. A ráutalás tulajdonképp az volt hogy az ilyen bringákat drágábban lehet eladni.
azért egy széles guminak jóval nagyobb a homlokfelülete, mint a vékonynak, szerintem az aero felninél azért nem pont ez a helyzet, mert az nem keskenyebb a simánál
egy autógumi tesztnél írták a germánok, hogy:
"légellenállás 6%/ 30mm szélességnövekedés" és az auótugmi nagyrésze ugye takarva is van a karszéria által, bár a mérési metódussal nem vagyok tisztában
#2987
Írta 2013. február 02. - 20:56

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2988
Írta 2013. február 02. - 18:51

Legyetek szívesek világosítsatok fel, a kormányzott vagy a hajtott kerékre kell a nagyobb tapadás? Eredetileg elõre akartam 1,75-öst, hátra 2,0 esetleg 2,2-est. de most hogy olvasgattam a topicot, elbizonytalanodtam. Alapvetõen aszfalt egy kis földút, ösvény, vizes úton, sárban nem nagyon tekerek. Nem nagyon döntögetek, de azért szeretném biztonságban érezni magam Schwalbee silento I (elõre), és Ritchey Speedmax betaban (hátra) gondolkodtam. De akkor lehet újra kellene gondolnom? Ti mit javasoltok?
Üdv!
alapvetõen elõre kell a nagyobb tapadás, de ez inkább csak spéci helyzetekben jön elõ, mert alapból kell elõre is és hátra is tapadás, csak elõl fõleg kanyarodáshoz és fékezéshez, hátul meg fõleg a talajfogáshoz.
Szeirntem azzal jársz a legjobban, ha elõre is, és hátra is ugyanolyan gumit teszel fel. Én használtam/ok 1,75 gumikat és 2.1-est is. ALapvetõen városba és földuatkra az 1,75 nagyon jó választás, kényelmes, gyors, még nem is túl nehéz. A 2.1 méret kicsit nehezebb, ugyanakkor hasonlóan jól gurul. A különbség abban van, hogy a 2.1-es aszfalton is és földúton is jobban tapad, biztonságosabb érzés, és a gödröket is kicsivel jobban tompítja, kevésébé fárasztó és vacak úton sem kell lassítani vele, de picivel nehezebb gyorsítható, és nagyobb a légellenállása. Igazából én mind a két méretet kedvelem, egyikkel sem lehet nagyon mellé nyúlni, inkább csak az egyéni izlés és preferencia számít.
#2989
Írta 2013. február 02. - 17:50

Üdv!
#2990
Írta 2013. február 01. - 18:00

29-ben mit javasoltok tubeless külsõnek?
26-ban használtam Maxxis Crosmarkot, már megvettem jövõre (idénre) az UST-s schwalbékat, csak közben jött a fejlövés, hogy kéne váltani méretet. Amit kinéztem bringát sajnos belsõs kerékkel árulják. Keresgéltem a megszokott webes boltokban, de a nagyobb méretben nagyon szûkös a választék.
Nem vagyok grammbuzi (ezért lett 26-ban is a tl ready helyett a picit nehezebb ust), inkább legyen erõsebb oldalfal, mint 100 grammal kisebb tömege.
Maxxisból az EXO oldalfalú igen frankón mûködik, a 2,4-es Ardentem tartja a legjobban a levegõt.
#2991
Írta 2013. február 01. - 17:39

#2992
Írta 2013. február 01. - 14:39

A gumi kb. kör keresztmetszetû, azaz ha az oldala 10 mm-el szélesebb, akkor erre merõlegesen is, ráadásul az nem két, hanem csak egy oldalra (ahol téged érdekel, fölfele) nõ, így 25->35 mm esetéb kb. 10 mm-el lesz magasabb - azaz nem fér el a 4mm-es híd alatt.Országúti gumik magasságára van valami szabvány? Úgyértem, hogy 700-25C az 25mm széles kellene, hogy legyen. Szélesebbre szeretném cserélni (32-35) körül, egy dolog akadályoz csak ebben: a gumi magassága.
4mm van a fékhíd és a gumi között.
#2993
Írta 2013. február 01. - 12:22

Országúti gumik magasságára van valami szabvány? Úgyértem, hogy 700-25C az 25mm széles kellene, hogy legyen. Szélesebbre szeretném cserélni (32-35) körül, egy dolog akadályoz csak ebben: a gumi magassága.
4mm van a fékhíd és a gumi között.
#2994
Írta 2013. január 31. - 23:16

26-ban használtam Maxxis Crosmarkot, már megvettem jövõre (idénre) az UST-s schwalbékat, csak közben jött a fejlövés, hogy kéne váltani méretet. Amit kinéztem bringát sajnos belsõs kerékkel árulják. Keresgéltem a megszokott webes boltokban, de a nagyobb méretben nagyon szûkös a választék.
Nem vagyok grammbuzi (ezért lett 26-ban is a tl ready helyett a picit nehezebb ust), inkább legyen erõsebb oldalfal, mint 100 grammal kisebb tömege.
#2995
Írta 2013. január 30. - 00:33

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2996
Írta 2013. január 29. - 22:18

"olcsób mint a conti, de gondlom nem lehet túl rossz, legalábbis a skandinávok elég sokat tudhatnak a téli gumikról "
fél off
én is azt hittem, mikor vettem anno, és rendkiívûl meg is lepett hogy a lexarabb téli gumi volt a praxisomban a matadort is beszámítva. pedig a konáról lehullott nbx-et imádtam.
mondjuk lehet régit vettél, 5 év után a silica kikeményedik benne és rohadtul fog csúszni, voltam vezetéstechnikai képzésen és a téli gumival úgy prögtem mindenfelé, ahogy senki más, mondták hogy öreg a gumi és ennyi
amúgy kicsit utánananéztem és a nokian szöges kerékpár gumikat 2 tesztben is a legjobbnak hozták ki, kicsivel a conti és kicsit még többel a schwalbe elõtt
#2997
Írta 2013. január 29. - 22:10

fél off
én is azt hittem, mikor vettem anno, és rendkiívûl meg is lepett hogy a lexarabb téli gumi volt a praxisomban a matadort is beszámítva. pedig a konáról lehullott nbx-et imádtam.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2998
Írta 2013. január 29. - 20:13

Egy kis véleményt/ötletet szeretnék...
AM bringa (Kross Crime), aszfaltot kerülöm, techikás részeket szeretem; inkább puha és jól tapadó gumit szeretek a kopás annyira nem izgat.
2,1-2,2 méret környékén ézelõdöm, jó lenne ha 15K körül megállna a pár gumi. NN 2,25 nem volt rossz, de kissé döntve sodródott. Most az Albert 2,25 jobban bejön, nem is gördül olyan rosszul. Legjobban idáig a Ritchec Excavader (WCS 2,1) illetve Speci The Captain (2,2 S-Works vagy 2-Bliss) gumik tetszettek.
Jah, öntisztulásra legalább közepes legyen, sem a váz sem a villánál nincs sok helyem (és a Medusákat lusta vagyok mindig felrakni). CRC vagy bikediscount rendelés lesz a közeljövõben, úgyhogy az sem baj ha itthon nincs.
Kipróbálnék valami hasonlót int a fentiek, mit ajánlanátok nekem? (kb Rictchey Premonition/Speci Purgatorytól Schwalbe Racing Ralphig belefér elég sok...)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2999
Írta 2013. január 29. - 19:02

Mondjuk az nem teljesen mérvadó, hogy nekem is van szöges gumim - de én magam gyártottam. Szóval, lehet vele menni aszfalton de ott egy kicsit (az enyém) már néha csúszkálni akar a fém az aszfalton. Szóval a szög az aszfalton nem az igazi, tényleg jég kell neki. Viszont mikor sokat mentem vele aszfalton, akkor sem láttam a szögeken kopást.
De lehet, hogy egy profi, gyári szöges gumi nem ilyen, nem tudom.
ezen nagyon kicsi, de elég éles szögek vannak, aszfalton én nem éreztem, hogy rosszabul tapadna, vagy csúszna
#3000
Írta 2013. január 29. - 17:02

De lehet, hogy egy profi, gyári szöges gumi nem ilyen, nem tudom.