Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#2901
Írta 2013. március 15. - 15:13

#2902
Írta 2013. március 15. - 15:13

És azóta ugyanebben a külsõben az új belsõ gond nélkül teljesít ?
Nem vettem azóta újakat. A régieket akartam leváltani, hogy ne õsrégi, agyonfoltozott belsõim legyenek, de a nagy csalódás után inkább szétborítottam a cuccaimat, és az évek alatt félrerakott lyukas belsõkbõl két-hármat megmentettem.
Szóval azóta forog a bringában 2 maxxis dh (2010), 1 cst (2005), 1 rubena (2006) és mentségére szóljon, egy régi schwalbe is (aminek a párja anno hasonló módon halt meg, csak nem ennyire feltûnõen újkorában) (2007).
Külsõk, felniszalagok, felnik, nyomás, felhasználás nem változott.
Mi köze a külsõnek ehhez? Komolyan kérdezem, fehér foltom van!
Ha rosszul illeszkedik, laza, akkor elforog és lefejezi a belsõt.
#2903
Írta 2013. március 15. - 15:03

#2904
Írta 2013. március 15. - 15:00

#2905
Írta 2013. március 15. - 14:57

Mond, hogy Continental külsõvel történt mindez ! Ugye ?
Mert azt Te sem gondolod komolyan, hogy egy belsõ csak úgy letépi a saját fejét ! Vagy igen ?
Syncros FLT külsõim vannak.
igazából mindegy is a magyarázat, életemben nem volt még ilyen fos egyszer használatos belsõm. ebben a külsõben járt már cst, michelin, rubena, maxxis és az említett schwalbe belsõ, mégis csak az utóbbival volt gond.
#2906
Írta 2013. március 15. - 14:44

normális minõségû belsõvel ilyen még nem fordult elõ nálam
#2907
Írta 2013. március 15. - 14:40

Mond, hogy Continental külsõvel történt mindez ! Ugye ?múltkor vettem ilyen végig menetes schwalbékat, bírtak kemény 5 ill. 10km-t, aztán tõbõl kiszakadt mindkét szelep (a hátsóból még a nagykörúton, biztos komoly terhelést kapott).
jó kör volt a szépjuhásznétól zuglóba haza. azóta 3 pótbelsõ van nálam.
Mert azt Te sem gondolod komolyan, hogy egy belsõ csak úgy letépi a saját fejét ! Vagy igen ?
#2908
Írta 2013. március 15. - 14:35

#2909
Írta 2013. március 15. - 14:21

jó kör volt a szépjuhásznétól zuglóba haza. azóta 3 pótbelsõ van nálam.
#2910
Írta 2013. március 15. - 14:15

continak néztem még a hermetic belsõjét, a katalóguis szerint elég havonta pumpálni, de cserébe vagy 250 gramm
#2911
Írta 2013. március 15. - 14:00


Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2912
Írta 2013. március 15. - 13:41

Értem, ezek szerint a végig menetes szelep a megoldás
![]()
(persze a tubeless-t nem számítva)
Jani, Michelin XCDry2, Maxxis Advantage/High Roller. Ezeket használtam Mavic XM 317 felniken. Mindegyiknél ferdült a gumírozott szelep. A súlyom miatt eleve 2,8-3,5 bar feszíti a legalább 2,1-es külsõket, efelett már nekem is pattogós.
Esetleg még lereszelheted a szelepnél az éleket.
Igen.Minden Schwalbe belsõ menetes? Ha nem, a Tube AV14A vajon az (autószelepes verzió)?
A sebesség mindent megold.
#2913
Írta 2013. március 15. - 13:27

Schwalbe, Continental menetes. Jó külsõ kell vagy magasabb nyomás.
Minden Schwalbe belsõ menetes? Ha nem, a Tube AV14A vajon az (autószelepes verzió)?
#2914
Írta 2013. március 15. - 13:15


(persze a tubeless-t nem számítva)
Jani, Michelin XCDry2, Maxxis Advantage/High Roller. Ezeket használtam Mavic XM 317 felniken. Mindegyiknél ferdült a gumírozott szelep. A súlyom miatt eleve 2,8-3,5 bar feszíti a legalább 2,1-es külsõket, efelett már nekem is pattogós.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2915
Írta 2013. március 15. - 12:45

Schwalbe, Continental menetes. Jó külsõ kell vagy magasabb nyomás.A slime-mal töltött gumik nekem is nagyon beváltak. A váltás után 0 db defekt.
Egy negatívumot tapasztaltam, de ez igazából pont a hosszú használat miatt jött elõ (kb. 2 év). A külsõ cseréjekor alkalmazott bõséges púderezés ellenére a fékezésekkor az csak megrángatta a belsõt, úgyhogy a szeleplyuk szépen elnyiszálta a gumiborítást.
Szerencsémre az elsõ keréknél a hirtelen halál nem kint terepen, hanem itthon következett be (kb. 2-3 mp alatt, hangos sivítással lehelte ki a lelkét), a hátsónak sem kellett volna sok.
Azóta végig menetes autószelepes belsõket használok, sajnos valóban ritkák, úgy kell rájuk vadászni.
Van más megoldás arra, hogy szelep tövének az amortizációját elkerüljem? A Michelin latex szelepjénél láttam ilyen mûanyag hengert, de az is véget ér a tövénél, szimpatikusabb lenne ha az a megerõsítés palástszerûen túlnyúlna.
A sebesség mindent megold.
#2916
Írta 2013. március 15. - 12:44

conti. és nem is drága.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2917
Írta 2013. március 15. - 12:39

Egy negatívumot tapasztaltam, de ez igazából pont a hosszú használat miatt jött elõ (kb. 2 év). A külsõ cseréjekor alkalmazott bõséges púderezés ellenére a fékezésekkor az csak megrángatta a belsõt, úgyhogy a szeleplyuk szépen elnyiszálta a gumiborítást.
Szerencsémre az elsõ keréknél a hirtelen halál nem kint terepen, hanem itthon következett be (kb. 2-3 mp alatt, hangos sivítással lehelte ki a lelkét), a hátsónak sem kellett volna sok.
Azóta végig menetes autószelepes belsõket használok, sajnos valóban ritkák, úgy kell rájuk vadászni.
Van más megoldás arra, hogy szelep tövének az amortizációját elkerüljem? A Michelin latex szelepjénél láttam ilyen mûanyag hengert, de az is véget ér a tövénél, szimpatikusabb lenne ha az a megerõsítés palástszerûen túlnyúlna.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2918
Írta 2013. március 14. - 16:16

de azt ott van a kézi szerszám a semmi súlyt nem jelentó behajtható szelep a autószelephez, gumi leszedõ...
és akkor még ha tényleg túra vagy ha verseny a 2 kulacs...
ki hogy szokta meg ki miben hisz és hogy érzi jól magát ennyi
de a lötyiben én is kételkedtem de meg érte a árát és meg is fogja ismét érni! én ezt vélem
#2919
Írta 2013. március 14. - 15:27

Aztán mérd le mondjuk egy 10 km-es ugyanazon ösvényen 5-5 alkalommal, mennyit számít pár száz gramm. Meg fogsz lepõdni.
(Ugyanez vonatkozik a könnyû bicajra, érdemes összehasonlítani egy 10 meg egy 12 kilósat.)
Az elmélet helyes, de a kategórák árnyaltabbak. A 10x5 km édeskevés, márha nem folyamatosan körözöl. A 10 és 12 kilós monti gyakorlatilag ugyanaz a célterület, inkább 10-10,5-nél húznék egy vonalat, e fölött a normál, alatta a kompromisszumos/szponzori díszpéldányokkal. Felül valahol 13 és 14 kiló között van ismét lépcsõ. Persze csak a tekerõs, rövidutas montikról beszélve, fully vagy hardtail, mindegy.
Tehát beletenyerelhetsz 2 kilón belül is a rakéta-lomha dög érzetbe, szerintem, csak feljebb...
Ja, amúgy vígan betankolok 3 liter folyadékot a tatyóba, ha rendes kört megyek. Pótbelsõbõl meg 3-at, ha már ketten vagyunk (legyen mit kölcsönadni, szükség esetén).
#2920
Írta 2013. március 14. - 15:23

azt mérte, hogy nincs szignifikáns különbség.
Nem mertem belekérdezni, had ne fokozzam tudatlanságom alapon.

OFF: elõbb vége lett a melónak, ebben a jó kis hófúvásban lehet ma is felmászok a Turul Emlékmûhöz és körbenézek odafenn. Bár a villa most lett kitisztítva a jó idõre, olyan jól mozog... de talán bajom nem lehet belõle.
