Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, már ha valaki tud ebben a kérdésben...
A kerékpárszerelõm a forgásirányos gumit elõlre a forgásiránynak megfelelõen, de hátúlra fordítva tette fel. (Nem kezdõ az illetõ, kb. 14 éve van bringásboltja.)
Visszamentem, megkérdeztem, hogy miért, erre a válasz az volt, hogy hátúlra a forgásirányos gumit fordítva kell feltenni, tehát nem véletelenül tette úgy fel.
A kérdés: Megfelelõen csinálta ezt, vagy nem?
Én kételkedek benne, mivel gondolom nem véletlenül jelzik a forgásirányt, függetlenül attól, hogy elõre v. hátra kerül.
A gumi egyébként egy MAXXIS Monorail.
Elõre is köszönöm az építõ-segítõ hozzászólókat.
Azért szoktak bizonyos gumikat hátra fordítva feltenni , hogy jobban kapaszkodjon terepen fölfelé.Ezt a gumi gyártója általában jelöli is a gumi oldalán , hogy elõre így , hátra úgy tedd föl.De önmagában nem törvényszerû , hogy minden gumit fordítva teszünk föl hátul.A Continental X-king pl. elõre és hátra is ugyanúgy ajánlott feltenni.Vagy a Ritchey Z-Max is , stb.Ha te pl. aszfalton sokat mész vele , akkor hülyeség fordítva feltenni az általad említett gumit.Amúgy sem tenném fel azt fordítva , úgy jobban gurul és amúgy is "száraz pályás" gumi , szóval még szikkadt talajon is csak növeled a gördülési ellenállását fordítva.