Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#2861
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

És azóta ugyanebben a külsõben az új belsõ gond nélkül teljesít ?


Nem vettem azóta újakat. A régieket akartam leváltani, hogy ne õsrégi, agyonfoltozott belsõim legyenek, de a nagy csalódás után inkább szétborítottam a cuccaimat, és az évek alatt félrerakott lyukas belsõkbõl két-hármat megmentettem.

Szóval azóta forog a bringában 2 maxxis dh (2010), 1 cst (2005), 1 rubena (2006) és mentségére szóljon, egy régi schwalbe is (aminek a párja anno hasonló módon halt meg, csak nem ennyire feltûnõen újkorában) (2007).

Külsõk, felniszalagok, felnik, nyomás, felhasználás nem változott.

Mi köze a külsõnek ehhez? Komolyan kérdezem, fehér foltom van!


Ha rosszul illeszkedik, laza, akkor elforog és lefejezi a belsõt.

#2862
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Mi köze a külsõnek ehhez? Komolyan kérdezem, fehér foltom van!

#2863
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
És azóta ugyanebben a külsõben az új belsõ gond nélkül teljesít ?
Marci

#2864
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Mond, hogy Continental külsõvel történt mindez ! Ugye ?
Mert azt Te sem gondolod komolyan, hogy egy belsõ csak úgy letépi a saját fejét ! Vagy igen ?



Syncros FLT külsõim vannak.
igazából mindegy is a magyarázat, életemben nem volt még ilyen fos egyszer használatos belsõm. ebben a külsõben járt már cst, michelin, rubena, maxxis és az említett schwalbe belsõ, mégis csak az utóbbival volt gond.

#2865
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
nekem asszem fos kenda belsõvel történt meg, hogy pumpálás közben kiszakadt a szelep, meg a 2 hetes belsõ menet közben (aszfalton) simán szétrepedt hosszában, meg bekakkant a szelep

normális minõségû belsõvel ilyen még nem fordult elõ nálam

#2866
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

múltkor vettem ilyen végig menetes schwalbékat, bírtak kemény 5 ill. 10km-t, aztán tõbõl kiszakadt mindkét szelep (a hátsóból még a nagykörúton, biztos komoly terhelést kapott).
jó kör volt a szépjuhásznétól zuglóba haza. azóta 3 pótbelsõ van nálam.

Mond, hogy Continental külsõvel történt mindez ! Ugye ?
Mert azt Te sem gondolod komolyan, hogy egy belsõ csak úgy letépi a saját fejét ! Vagy igen ?
Marci

#2867
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Én a Continental menetesét használom, az jó fajta.

#2868
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
múltkor vettem ilyen végig menetes schwalbékat, bírtak kemény 5 ill. 10km-t, aztán tõbõl kiszakadt mindkét szelep (a hátsóból még a nagykörúton, biztos komoly terhelést kapott).

jó kör volt a szépjuhásznétól zuglóba haza. azóta 3 pótbelsõ van nálam.

#2869
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
contik elég jó belsõk, a svalbi árát én sem értem

continak néztem még a hermetic belsõjét, a katalóguis szerint elég havonta pumpálni, de cserébe vagy 250 gramm

#2870
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
svábli (belsõrõl beszélek :)) amúgy pont nem tud többet mint a conti, csak irreálisan drága.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2871
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Értem, ezek szerint a végig menetes szelep a megoldás :)
(persze a tubeless-t nem számítva)

Jani, Michelin XCDry2, Maxxis Advantage/High Roller. Ezeket használtam Mavic XM 317 felniken. Mindegyiknél ferdült a gumírozott szelep. A súlyom miatt eleve 2,8-3,5 bar feszíti a legalább 2,1-es külsõket, efelett már nekem is pattogós.


Esetleg még lereszelheted a szelepnél az éleket.

Minden Schwalbe belsõ menetes? Ha nem, a Tube AV14A vajon az (autószelepes verzió)?

Igen.


A sebesség mindent megold.

 


#2872
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Schwalbe, Continental menetes. Jó külsõ kell vagy magasabb nyomás.


Minden Schwalbe belsõ menetes? Ha nem, a Tube AV14A vajon az (autószelepes verzió)?

#2873
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Értem, ezek szerint a végig menetes szelep a megoldás :)
(persze a tubeless-t nem számítva)

Jani, Michelin XCDry2, Maxxis Advantage/High Roller. Ezeket használtam Mavic XM 317 felniken. Mindegyiknél ferdült a gumírozott szelep. A súlyom miatt eleve 2,8-3,5 bar feszíti a legalább 2,1-es külsõket, efelett már nekem is pattogós.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2874
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A slime-mal töltött gumik nekem is nagyon beváltak. A váltás után 0 db defekt.
Egy negatívumot tapasztaltam, de ez igazából pont a hosszú használat miatt jött elõ (kb. 2 év). A külsõ cseréjekor alkalmazott bõséges púderezés ellenére a fékezésekkor az csak megrángatta a belsõt, úgyhogy a szeleplyuk szépen elnyiszálta a gumiborítást.
Szerencsémre az elsõ keréknél a hirtelen halál nem kint terepen, hanem itthon következett be (kb. 2-3 mp alatt, hangos sivítással lehelte ki a lelkét), a hátsónak sem kellett volna sok.
Azóta végig menetes autószelepes belsõket használok, sajnos valóban ritkák, úgy kell rájuk vadászni.
Van más megoldás arra, hogy szelep tövének az amortizációját elkerüljem? A Michelin latex szelepjénél láttam ilyen mûanyag hengert, de az is véget ér a tövénél, szimpatikusabb lenne ha az a megerõsítés palástszerûen túlnyúlna.

Schwalbe, Continental menetes. Jó külsõ kell vagy magasabb nyomás.


A sebesség mindent megold.

 


#2875
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
Azóta végig menetes autószelepes belsõket használok, sajnos valóban ritkák, úgy kell rájuk vadászni
conti. és nem is drága.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2876
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
A slime-mal töltött gumik nekem is nagyon beváltak. A váltás után 0 db defekt.
Egy negatívumot tapasztaltam, de ez igazából pont a hosszú használat miatt jött elõ (kb. 2 év). A külsõ cseréjekor alkalmazott bõséges púderezés ellenére a fékezésekkor az csak megrángatta a belsõt, úgyhogy a szeleplyuk szépen elnyiszálta a gumiborítást.
Szerencsémre az elsõ keréknél a hirtelen halál nem kint terepen, hanem itthon következett be (kb. 2-3 mp alatt, hangos sivítással lehelte ki a lelkét), a hátsónak sem kellett volna sok.
Azóta végig menetes autószelepes belsõket használok, sajnos valóban ritkák, úgy kell rájuk vadászni.
Van más megoldás arra, hogy szelep tövének az amortizációját elkerüljem? A Michelin latex szelepjénél láttam ilyen mûanyag hengert, de az is véget ér a tövénél, szimpatikusabb lenne ha az a megerõsítés palástszerûen túlnyúlna.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2877
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
ennyivel ha itt tartunk, legalább 1 belsõ+ foltkészlet és ragasztó+kis pumpa
de azt ott van a kézi szerszám a semmi súlyt nem jelentó behajtható szelep a autószelephez, gumi leszedõ...
és akkor még ha tényleg túra vagy ha verseny a 2 kulacs...
ki hogy szokta meg ki miben hisz és hogy érzi jól magát ennyi
de a lötyiben én is kételkedtem de meg érte a árát és meg is fogja ismét érni! én ezt vélem

#2878
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Aztán mérd le mondjuk egy 10 km-es ugyanazon ösvényen 5-5 alkalommal, mennyit számít pár száz gramm. Meg fogsz lepõdni. :)
(Ugyanez vonatkozik a könnyû bicajra, érdemes összehasonlítani egy 10 meg egy 12 kilósat.)


Az elmélet helyes, de a kategórák árnyaltabbak. A 10x5 km édeskevés, márha nem folyamatosan körözöl. A 10 és 12 kilós monti gyakorlatilag ugyanaz a célterület, inkább 10-10,5-nél húznék egy vonalat, e fölött a normál, alatta a kompromisszumos/szponzori díszpéldányokkal. Felül valahol 13 és 14 kiló között van ismét lépcsõ. Persze csak a tekerõs, rövidutas montikról beszélve, fully vagy hardtail, mindegy.
Tehát beletenyerelhetsz 2 kilón belül is a rakéta-lomha dög érzetbe, szerintem, csak feljebb...
Ja, amúgy vígan betankolok 3 liter folyadékot a tatyóba, ha rendes kört megyek. Pótbelsõbõl meg 3-at, ha már ketten vagyunk (legyen mit kölcsönadni, szükség esetén).

#2879
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

azt mérte, hogy nincs szignifikáns különbség.


Nem mertem belekérdezni, had ne fokozzam tudatlanságom alapon. :)
OFF: elõbb vége lett a melónak, ebben a jó kis hófúvásban lehet ma is felmászok a Turul Emlékmûhöz és körbenézek odafenn. Bár a villa most lett kitisztítva a jó idõre, olyan jól mozog... de talán bajom nem lehet belõle. :)

#2880
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

azt mérte, hogy nincs szignifikáns különbség.


A fordítottján nagyon meglepõdtem volna.