Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15880 hozzászólás a témában

#2801
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

egy 32es lényegesen lassítaná az iramot? :P (28ashoz képest)


tükörsima aszfalton a vékony gumi jobb, mert kisebb a súlya és kisebb a légellenállása

és ahogy romlik az útminõség, úgy lesz egyre jobb a ballonosabb gumi, adott esetben gyorsabb is lesz, mert az úthibákon, egyenetlenségeken könnyebben átgurul

na meg kérdés, hogy elfér-e a 32-es gumi a vázban egyáltalán, ha országuti akkor szerintem 28-as, ha befér, akkor talán a 32-es sem elvetemült dolog, trekingre meg vagy balonosabb 37 mm-est, de inkább 42-es gumit raknék, mert annak erõsebb a kereke, váza, villája, nem tompít annyit

#2802
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
egy 32es lényegesen lassítaná az iramot? :P (28ashoz képest)

#2803
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

28as kerekû, egyenes kormányú országúti szerûséghez :)

amúgy az elsõ váltót nem baszogatja a túl vékony gumi és a pesti aszfalt? a sok rázkódás miatt gyakran elállítódhat.


én mentem 19-25 mm-ig, de egyértelmûen a 25 mm volt a nyerõ, de még inkább egy 28 mm-est ajánlanék, és valami defektállót, szerintem ilyen városi szerepkörben a 28 mm-es conti sport contact az egyik legnépszerûbb

a váltóproblémát nem tapasztaltam :)

#2804
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
28as kerekû, egyenes kormányú országúti szerûséghez :)

amúgy az elsõ váltót nem baszogatja a túl vékony gumi és a pesti aszfalt? a sok rázkódás miatt gyakran elállítódhat.

#2805
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Szerintetek mi az a minimum gumiszélesség amivel nyugodtan lehet járni pest utcáit?

Olvastam, hogy a 23as gumikat gyilkolják az itteni utak...


milyen bringával?

a túl keskeny gumi amúgy leginkább téged fog gyilkolni :)

#2806
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
Szerintetek mi az a minimum gumiszélesség amivel nyugodtan lehet járni pest utcáit?

Olvastam, hogy a 23as gumikat gyilkolják az itteni utak...

#2807
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
contiból ugyanaz a minta ugyanaz a méret brutál nagyot tud szórni méretben attól függöen az adott verzió melyik dzsunkán készül.
egyébként én a sváblit venném.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2808
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok!

Gumikkal kapcsoaltban lenne egy kérdésem: Szerintetek a Continental Ride [pont ugyanígy néz ki] 37-622-es méretben vagy a 35-ös (!) Schwalbe CX Comp a jobb választás aszfaltra. A minél alacsonyabb gördülési ellenállás a lényeg, an meg tartós legyen. Tételezzük fel, hogy csak e 2 típus közül kell választani (Contiban sajnos nincs 35-ös). Mennyit számít az, hogy 2-vel vékonyabb a Schwalbe? A Continak viszont a közepe sima. Ti melyik mellett döntenétek?


continentalból én inkább a contactot választanám, mert tapasztalataim szerint jóval tartósabb a country ridenál, ami szerintem hasonló keverék lehet, mint a ride

#2809
zsoooc

zsoooc

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

. Mintázat alapján a Conti jobb lehet városban, az anyagról nehéz nyilatkozni. A tartósságot is leginkább a gumi anyaga ill. vastagsága határozza meg. A Continak nagyobb a tömege, így valószínúleg több anyag van benne (cserébe nehezebb). Méret: 35 v. 37 teljesen mindegy. Én e kettõbõl a felsorolt szempontok alapján a Contit venném.

Update: Ugye tudod, hogy a scwalbe honlapja szerint csak 60kg-ig javasolják ezt a gumit? (A 40-622-t 80kg-ig, a Conti semmi ilyen adatot nem ad meg)


Nem tudtam, de simán jó még, nem egészen 80 kg vagyok, még ha hátulra több súly is jut, akkor se éri el a 60-at szerintem.
A Conti 600 g, a Schwalbe 480. nem tudom mennyit számít az a 120 gramm. Viszont elõbbit 6 bar-ig lehet fújni, utóbbit meg csak 4,5-ig.
Egyébként leginkább nem városban használnám, hanem aszfaltos országúton, túrázni (tehát néha lenen egy kicsit nagyobb terhelés is, de nem kell nagy súlyra gondolni).

#2810
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
A gördülési ellenállást a mintázat és a gumi anyaga határozza meg. Mintázat alapján a Conti jobb lehet városban, az anyagról nehéz nyilatkozni. A schwalbe az alapkeveréket tartalmazza, valószínûleg a conti is. Azt, hogy melyik cég alap keveréke jobb, szerintem senki sem tudja objektíven megmondani. A tartósságot is leginkább a gumi anyaga ill. vastagsága határozza meg. A Continak nagyobb a tömege, így valószínúleg több anyag van benne (cserébe nehezebb). Méret: 35 v. 37 teljesen mindegy. Én e kettõbõl a felsorolt szempontok alapján a Contit venném.

Update: Ugye tudod, hogy a scwalbe honlapja szerint csak 60kg-ig javasolják ezt a gumit? (A 40-622-t 80kg-ig, a Conti semmi ilyen adatot nem ad meg)

Sziasztok!

Gumikkal kapcsoaltban lenne egy kérdésem: Szerintetek a Continental Ride [pont ugyanígy néz ki] 37-622-es méretben vagy a 35-ös (!) Schwalbe CX Comp a jobb választás aszfaltra. A minél alacsonyabb gördülési ellenállás a lényeg, an meg tartós legyen. Tételezzük fel, hogy csak e 2 típus közül kell választani (Contiban sajnos nincs 35-ös). Mennyit számít az, hogy 2-vel vékonyabb a Schwalbe? A Continak viszont a közepe sima. Ti melyik mellett döntenétek?



#2811
zsoooc

zsoooc

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Sziasztok!

Gumikkal kapcsoaltban lenne egy kérdésem: Szerintetek a Continental Ride [pont ugyanígy néz ki] 37-622-es méretben vagy a 35-ös (!) Schwalbe CX Comp a jobb választás aszfaltra. A minél alacsonyabb gördülési ellenállás a lényeg, an meg tartós legyen. Tételezzük fel, hogy csak e 2 típus közül kell választani (Contiban sajnos nincs 35-ös). Mennyit számít az, hogy 2-vel vékonyabb a Schwalbe? A Continak viszont a közepe sima. Ti melyik mellett döntenétek?

#2812
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Good

#2813
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Sziasztok! Szóval a 29er tubeless gumi esetében azt hiszem megtaláltam a megoldást, gondoltam megosztom. Nos, mivel technikai képességeim a durvább terepeken nem elegek a Racing Ralph-hoz, s mivel a Schwalbe-n kívül egy gyártó sem gyárt 29er méretben elfogadható súlyban HASZNÁLHATÓ gumit (erõsített oldalfal, Snakeskin kivitel), elõre NN-et tettem fel. Ez már elég volt mondjuk a Spartacus ösvény durvább részeihez, de kicsit túl sok is volt. Régebben mentem a Rocket Ronnal is, de nem voltam lenyûgözve. Mivel 2013-ban végre kihozták a Snakeskin kivitelt, s le volt árazva az EVO 20 €-ra, gondoltam bepróbálkozok vele. Drámai váltás az új a régi RoRo-hoz képest, pozitív értelemben. Elsõ kerékre ideális, engem meg is gyõzött. Gyorsabb, s döngölt szakaszokon sokkal agresszívabban dönthetõ, mint a NN - ráadásul, s ami nagyon meglep, sárban brutál jó, a RR már rég eltömõdött, de az elsõ csak vitte a bicajt, mintha sínen lenne, remek az öntisztulása. Talán nagyon laza közegben kicsit kevesebbet tart, mint a NN, de a RR-hez képest sokkal jobban fékezhetõ, irányítható.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2814
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

Ezt gondold újra.

;) ;)
Let's roll!

#2815
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Ilyen is van... ezek a németek mindenre gondolnak...

Schwalbe - Professional Bikes Tires


Many MTB tires are marked with a “FRONT” and a “REAR” arrow. The “FRONT” arrow indicates the recommended rolling direction for the front wheel and respectively the “REAR” arrow is the direction for the rear wheel.

Most már 200%-ban vagyok biztos, hogy jól van fent.

#2816
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Ilyen is van... ezek a németek mindenre gondolnak...

Schwalbe - Professional Bikes Tires

#2817
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
félreérted még mindig.
két forgásiránya van, aszerint, hogy elsõ-, vagy hátsógumiként használod.

azért van rajta a front/rear felirat, és az ezekhez tartozó ellentétes forgásirány.

#2818
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Ezt gondold újra.


Ezek szerint jól van fent. Nem értem továbbra sem, hogy a rear miért kell, hogy elõre mutasson, amikor az hátrát jelent. De nem kell értenem, csak megjegyezni, hogy az én fejem szerint hátulra fordítva kell feltenni.

Egyébként fenomenális a Smart Sam elsõ blikkre. Egyenlõre még csak aszfalton mentem. Sokkal jobban gyorsul, gurul és finomabb is, az már fix. Semmi placebo. A külsõk/belsõkkel nyertem 0.8 kilót és a korábbi megállapításaim még a méregetés elõtt történt. Na jó, volt cserélve kulacstartó, hátsó fogaskoszorú/lánc és pedál is. Talán az utolsó még valamennyi beleszámít a súlycsökkenésbe, de a többi nyilván nem.

#2819
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ezt gondold újra.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2820
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Voltam a bringaszervizbe. Idõszûkében nem próbálkoztam itthon felrakni az új Schwalbe külsõket/belsõket, így hát vittem azt is magammal és megkértem, hogy szerelje fel ezeket is. Itthon nézem az irány jelzés:

Elsõn: <- rear front ->
Hátsón: <- front rear ->

Jó ez így? A hátsót nem fordítva rakta fel?