Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15880 hozzászólás a témában

#2621
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Hát nem tudom, foggalmam sincs milyen belsõm van nem szedtem szét a kereket, de azt tudom, hogy nagyon idegesítõ, hogy mindíg leereszt. Nem tudom, hogy ez a Maxxis Ultralight nekem jó lenne-e, mert az a helyzet, hogy 113kg vagyok, szóval ez elég széles tehernek számít, :D és hát ehhez mérten kellene valami jó kis belsõ ami megtartja a betöltött levegõt. Egyébként a bicóm egy trekking, és fõleg aszfalton megyek vele. Amúgy a kerekek 28"-osak, és a külsõ 42-622 méretû Schwalbe Terra Cruiser. Ja meg azt is olvastam, hogy 1,4-1,6 Bar nyomásra fújjátok a kereket. Ez miért jó, amúgy nem jöttem rá? Nem nagy az ellenállása a keréknek? Vagy a puha útfekvés miatt kellemes?


ne vegyel ultralight belsot, azt en se ajanlanam, foleg nem agyvaltos bringaba. (maceras szerelni, es ezek a konnyitett belsok hamarabb defektelnek).

Kerdes hogy milyen az agyvalto (Shimano nexus? Sram? egyeb?), valahogy meg kell bontani hogy lejojjon rola a bovden, es onnantol csak ugyanugy kiszeded a kereket mint barmi mas anyaval rogzitett kereket. Nem kivitelezhetetlen, de mielott eloszor csinalod, egy kicsit olvass utanna hogy pontosan mik az agyvaltod jellemzoi, hogy kell bontani, beallitani, bovdent cserelni, stb.

az alacsony nyomasra fujas az teged nem erint, annak csak terepen jon ki az elonye, a varosi bringat fujjad csak 5 barra nyugodtan.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2622
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Hát nem tudom, foggalmam sincs milyen belsõm van nem szedtem szét a kereket, de azt tudom, hogy nagyon idegesítõ, hogy mindíg leereszt. Nem tudom, hogy ez a Maxxis Ultralight nekem jó lenne-e, mert az a helyzet, hogy 113kg vagyok, szóval ez elég széles tehernek számít, :D és hát ehhez mérten kellene valami jó kis belsõ ami megtartja a betöltött levegõt. Egyébként a bicóm egy trekking, és fõleg aszfalton megyek vele. Amúgy a kerekek 28"-osak, és a külsõ 42-622 méretû Schwalbe Terra Cruiser. Ja meg azt is olvastam, hogy 1,4-1,6 Bar nyomásra fújjátok a kereket. Ez miért jó, amúgy nem jöttem rá? Nem nagy az ellenállása a keréknek? Vagy a puha útfekvés miatt kellemes?


az agyváltós kereket nem tudom, hogy kell kiszedni, de az agyváltós topikban biztosan segítenek, ha nem megy magától

bármilyen vastagabb belsõ megteszi amúgy (nem light), de hetente pár tizedet ezek is elengednek, a continental hermetic plus meg elvileg erre van kitaláva, azt írja, hogy havonta elég pumpálni, szóval biztos jobb, mint egy sima belsõ

#2623
BGery78

BGery78

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás
Hát nem tudom, foggalmam sincs milyen belsõm van nem szedtem szét a kereket, de azt tudom, hogy nagyon idegesítõ, hogy mindíg leereszt. Nem tudom, hogy ez a Maxxis Ultralight nekem jó lenne-e, mert az a helyzet, hogy 113kg vagyok, szóval ez elég széles tehernek számít, :D és hát ehhez mérten kellene valami jó kis belsõ ami megtartja a betöltött levegõt. Egyébként a bicóm egy trekking, és fõleg aszfalton megyek vele. Amúgy a kerekek 28"-osak, és a külsõ 42-622 méretû Schwalbe Terra Cruiser. Ja meg azt is olvastam, hogy 1,4-1,6 Bar nyomásra fújjátok a kereket. Ez miért jó, amúgy nem jöttem rá? Nem nagy az ellenállása a keréknek? Vagy a puha útfekvés miatt kellemes?

#2624
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Az, hogy milyen a váltás nincs befolyással a belsõ cseréjére.

Lehet valami szuperhiperultralight belsõd van, ami porózusabb a vastagabb példányoknál. Vehetsz vastagabbat (anyaga vastagabb), de az meg jó nehéz lesz.

Nekem montin Maxxis Ultralight van, itt is csökken a nyomás, de elég kb. hetente ránézni.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2625
BGery78

BGery78

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás
Sziasztok!
Kicsit olvasgattam a hozzászólásaitokat, és úgy látom, hogy fõleg a külsõ gumikkal foglalkoztok. Viszont nekem egy olyan gondom lenne, amiben tanácsot szeretnék kérni Tõletek, hogy a kerekeim állandóan kiengedik a nyomást. Nem rögtön, hanem 2-3 nap múlva, már csak 3 Bar körüli nyomás van a kerékben. Szeretném õket 4,5 - 5 Bar-on használni, de nem megy mert mindíg leereszt. Nem defektes, szerintem csak a szelep szar benne, viszont az agyvérzés kerülget, hogy folyton pumpálni kell. Tehát azt szeretném kérni Tõletek, hogy ajánljatok nekem légyszi valami jó belsõt ami nem ereszt le 5 percenként, és tartja a 4,5 - 5 Bar nyomást. Nemrégen vettem egy Gepida Reptila 500-ast használtan. Ilyen kerekem van benne, Rodi vision felni, és Schwalbe Terra Cruiser külsõ. A belsõt nem tudom, de biztos valami gagyi. Amúgy mi a véleményetek errõl a kerékszettrõl? Jó ez a külsõ? Amúgy kinéztem ezt a belsõt: Continental Tour 28" Hermetic Plus 32/47-622/642 | Kerék | Szerintetek ez jó lehet ebbe a kerekembe? A másik amit szeretnék kérdezni az az, hogy hogyan tudom kicserélni a belsõt a kerekekben? A hátsó agyváltós, (Shimano Nexus 8 SG-8C31) és ilyet még nem szereltem. Van valami furmány a dologban? A régi campingemben már cseréltem belsõt, de az nem is agyváltós. Kell valamire figyelni itt a szerelésnél? Segítségeteket elõre is köszönöm!

#2626
MuLTiKaPuTToR

MuLTiKaPuTToR

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

racing ralph vs race king

schwalbe jobban kapaszkodik, de nem sokkal; könnyebb
Conti jobb defektállóság; tartósabb keverék

Ha nem csak versenyre teszed fel, akkor a conti, ha tubeless, akkor is inkább a conti, idén körülöttem mindeni csak szív a racing ralphokkal

többivel nincs sok tapasztalatom. de a wtb se rossz, bár akkor is a Conti!


Szia!
Köszönöm! Nagyban segítettél... igaz én eddig Schwalbe-n gurultam mindig, de nem vagyok túlzott márkafüggõ...
Piros fényt neki... az nyugtatja!

#2627
MuLTiKaPuTToR

MuLTiKaPuTToR

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Látod, nagy a bõség zavara!! :D
Valójában én csak azt szerettem volna megtudni, hogy kinek milyen véleménye van egyikrõl, másikról... pl: gyorsan kopik, kevésbé tartós, ár/értékben nem éri meg, könnyû vele defektet kapni... stb, stb...
Piros fényt neki... az nyugtatja!

#2628
becsap

becsap

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
racing ralph vs race king

schwalbe jobban kapaszkodik, de nem sokkal; könnyebb
Conti jobb defektállóság; tartósabb keverék

Ha nem csak versenyre teszed fel, akkor a conti, ha tubeless, akkor is inkább a conti, idén körülöttem mindeni csak szív a racing ralphokkal

többivel nincs sok tapasztalatom. de a wtb se rossz, bár akkor is a Conti!

#2629
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ha már ennyibõl sem tudsz választani miért kérsz még javaslatokat + típusokra.
Mind jó.
Bár egyet még adok ha szeretsz defektet szerelni akkor Swalbi Furius Fred nagyon gyors és nagyon könnyû.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2630
MuLTiKaPuTToR

MuLTiKaPuTToR

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Sziasztok!
Tanácsot, javaslatot szeretnék kérni tõletek. 26"-os külsõ gumit vennék, nem túl durva mintájút, inkább alacsony profilú, de sûrû mintás, "gyors" gumit. Az eddig javasolt típusok:
- Continental Race King
- Maxxis Larsen TT
- Schwalbe Racing Ralph
- WTB Nano Race.
Ha van pro és kontra, szívesen várok minden javaslatot, egyéb márkát!

THX!
M.
Piros fényt neki... az nyugtatja!

#2631
szam37

szam37

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

a nagymenõk is ilyet használnak és van belõle kék is :)

Continental Bicycle -*Grand Prix 4000

ezen teszt alapján pedig látszik, hogy ugyanazon tipusú guminak az ust változata közel 20 wattal kissebb ellenállásal gurul 35 km/h-nál


Köszi az Infot !

#2632
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok!
Országútira keresgélek külsõt. Jelenleg Schwable Lugano van rajta 4500 km futott , de már gondolom kell a cserére.Milyet ? Kipróbálnák egy könnyebb gyorsabban sikló gumit. Nem lenne baj ha lenne benne kék csík.


a nagymenõk is ilyet használnak és van belõle kék is :)

Continental Bicycle -*Grand Prix 4000

ezen teszt alapján pedig látszik, hogy ugyanazon tipusú guminak az ust változata közel 20 wattal kissebb ellenállásal gurul 35 km/h-nál

#2633
banany

banany

    vendég

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás
Sziasztok!
Segítsetek lécci! Melyik Bp.-i bringa boltban van készleten és jó áron Schwalbe Nobby Nic 2,25-ös?

#2634
szam37

szam37

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Sziasztok!
Országútira keresgélek külsõt. Jelenleg Schwable Lugano van rajta 4500 km futott , de már gondolom kell a cserére.Milyet ? Kipróbálnák egy könnyebb gyorsabban sikló gumit. Nem lenne baj ha lenne benne kék csík.

#2635
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Én is így használom (slime).
Az elsõ garnitúra úgy végezte (több mint másfél év után), hogy elnyíródott a szelep töve a felnitõl, de addig nem volt defektem és a belsõben lévõ lötty még mindig folyékony volt. Hivatalosan két évig bírja, ennyit nekem megér a defektmentesség. A latexes defektmentesítõkrõl korábban írták a sporttársak, hogy elõfordul a csomósodás.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2636
Dr. Gonzo

Dr. Gonzo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Szerintetek van értelme belsõs rendszerbe még defektgátló lötyit tenni? Ha teszek bele, az mennyi ideig látja el a defektgátló funkcióját? Valahol minta azt olvastam volna, hogy pár hónap után a lötyit mindig utána kell tölteni, mert ha nem, akkor már nem ér semmit (csak tekerhetjük a nehezebb kereket).

#2637
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Köszi az infókat!

Durano egész jó árban is van (Grand Prix 4000-hez képest pl)

Na, szuper, akkor cserélek egy külsõt a két keréken és boldogan tekerek tovább!

#2638
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
gumibol en a Schwalbe durano-t ajanlanam, tartos, de jol gordul es a defektet is jol viseli. Van a Plus verzioja extra defektvedelemmel, meg az S verzio ami konnyebb, versenyzosebb

Amugy az a Conti meg el fog menni jo sokat mielott vegleg megadja magat.

A bovdened pedig mtb fekkarhoz valo, abba a fekvaltokarba nem lesz jo semmikeppen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2639
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Hello!

Van egy Stevens Selvio-m, a hátsó keréken a külsõ pedig ránézésre elég ramaty állapotban van (használtam vettem) Maga a külsõ felülete így néz ki, ez gondolom lassan már cserére érik (még használhatónak tûnik, nemsokáar kicserélem az elsõvel, ami teljesen jó. Mindkettõ Conti GrandPrix 3000). Viszont a felnivel való érintkezésnél elkezdett a legkülsõ réteg leválni, ezzel lehet valamit kezdeni? Ez a helyzet.
Ha esetleg cserére érik, mit érdemes venni? A pénz számít, csak hobbi kerékpáros vagyok, viszont szeretném hogy minél megbízhatóbb legyen és sokáig tudjam használni. Ergó egy kis teljesítményorientáltságot szívesne feláldozok a tartósság oltárán! Csak olyan utakon járok, ahol nincsenek kátyuk.

Továbbá lenne még egy offtopic kérdésem:
Van egy ilyen fékbowdenem, a vége így néz ki. A fákváltókarom egy Shimano 105ös (3*9sebis, tehát a 2005ös 5500as szériájú Wiki alapján). A kérdés, hogy ez mûködni fog-e vele?
Csináltam egy képet a fékváltókarról, hátha valaki valamit ebbõl jobban lát, mint én :)

Köszi!

#2640
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás
Latex belsõbe lehet önteni vmi defektgátló tejet/lötyit? Ha igen akkor melyiket?