Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#2621
Írta 2013. július 22. - 13:17

Gumivásárlás elõtt állok, és gondoltam kikérem pár hozzáértõ véleményét. Visszaolvasgattam itt, de ahogy elnézem, eléggé megoszlanak a vélemények.
Ami a lényeg, hogy AM/trail bringázásra kéne nekem valami jó kis gumi, ami jól fog a gyors kanyarokban, ellenfen felfele sem kell megdögleni vele. Ami a választékot illeti, Sscwarble-ban gondolkodom, mert az elég olcsón meg tudom rendelni bikecomponents-rõl.
Nobby Nic(19euro), Rocket Ron(22euro), esetleg az ára miatt rapid rob( 10euro), meg fontolóra vettem a Hans Dampf-ot is( 19euro), bár kicsit félek a 2.35-tõl. Elõre Nobby, hátra Rocket egy elég jó kombónak tûnik...Rapid robot használt már valaki? Elég lenne a tapadása?
#2622
Írta 2013. július 17. - 15:59


#2623
Írta 2013. július 17. - 15:06

Azt, hogy mennyire tudod fújni az a külsõtõl függ. Szóval ha eddig 5 bárra fujtad akkor ezzel is tudja.
OK srácok köszi a segítséget, akkor kinézek valami masszívabb belsõt, hogy ne engedje ki a nyomást. Akkor az Agyváltós topicban még érdeklõdöm, hogy kell szerelni a kereket. Még azt nem tudom, hogy amit kinézek az jó lesz-e a kerékszettemhez. Ezt néztem ki: Continental Tour 28" Hermetic Plus 32/47-622/642 | Kerék | A felnim Rodi Vision, Etrto: 622-19C, és a köpeny: Schwalbe Terra Cruiser, 42-622, 28x1,60 - 700x40C HS329. Ezek vannak ráírva. Kérlek nézzétek meg, hogy jó lesz-e ez a belsõ amit kinéztem ehhez a kerékszetthez, vagy ha van más ötletetek, akkor azt is szívesen fogadom. Amúgy van valakinek tapasztalata ezzel a hermetic belsõvel? Az én 113kg-omhoz jó lesz ez? 5 Barra fújhatom ezt is? Köszi.
#2624
Írta 2013. július 17. - 14:30

#2625
Írta 2013. július 16. - 17:57

Hát nem tudom, foggalmam sincs milyen belsõm van nem szedtem szét a kereket, de azt tudom, hogy nagyon idegesítõ, hogy mindíg leereszt. Nem tudom, hogy ez a Maxxis Ultralight nekem jó lenne-e, mert az a helyzet, hogy 113kg vagyok, szóval ez elég széles tehernek számít,
és hát ehhez mérten kellene valami jó kis belsõ ami megtartja a betöltött levegõt. Egyébként a bicóm egy trekking, és fõleg aszfalton megyek vele. Amúgy a kerekek 28"-osak, és a külsõ 42-622 méretû Schwalbe Terra Cruiser. Ja meg azt is olvastam, hogy 1,4-1,6 Bar nyomásra fújjátok a kereket. Ez miért jó, amúgy nem jöttem rá? Nem nagy az ellenállása a keréknek? Vagy a puha útfekvés miatt kellemes?
ne vegyel ultralight belsot, azt en se ajanlanam, foleg nem agyvaltos bringaba. (maceras szerelni, es ezek a konnyitett belsok hamarabb defektelnek).
Kerdes hogy milyen az agyvalto (Shimano nexus? Sram? egyeb?), valahogy meg kell bontani hogy lejojjon rola a bovden, es onnantol csak ugyanugy kiszeded a kereket mint barmi mas anyaval rogzitett kereket. Nem kivitelezhetetlen, de mielott eloszor csinalod, egy kicsit olvass utanna hogy pontosan mik az agyvaltod jellemzoi, hogy kell bontani, beallitani, bovdent cserelni, stb.
az alacsony nyomasra fujas az teged nem erint, annak csak terepen jon ki az elonye, a varosi bringat fujjad csak 5 barra nyugodtan.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2626
Írta 2013. július 16. - 17:03

Hát nem tudom, foggalmam sincs milyen belsõm van nem szedtem szét a kereket, de azt tudom, hogy nagyon idegesítõ, hogy mindíg leereszt. Nem tudom, hogy ez a Maxxis Ultralight nekem jó lenne-e, mert az a helyzet, hogy 113kg vagyok, szóval ez elég széles tehernek számít,
és hát ehhez mérten kellene valami jó kis belsõ ami megtartja a betöltött levegõt. Egyébként a bicóm egy trekking, és fõleg aszfalton megyek vele. Amúgy a kerekek 28"-osak, és a külsõ 42-622 méretû Schwalbe Terra Cruiser. Ja meg azt is olvastam, hogy 1,4-1,6 Bar nyomásra fújjátok a kereket. Ez miért jó, amúgy nem jöttem rá? Nem nagy az ellenállása a keréknek? Vagy a puha útfekvés miatt kellemes?
az agyváltós kereket nem tudom, hogy kell kiszedni, de az agyváltós topikban biztosan segítenek, ha nem megy magától
bármilyen vastagabb belsõ megteszi amúgy (nem light), de hetente pár tizedet ezek is elengednek, a continental hermetic plus meg elvileg erre van kitaláva, azt írja, hogy havonta elég pumpálni, szóval biztos jobb, mint egy sima belsõ
#2627
Írta 2013. július 16. - 16:35


#2628
Írta 2013. július 16. - 16:05

Lehet valami szuperhiperultralight belsõd van, ami porózusabb a vastagabb példányoknál. Vehetsz vastagabbat (anyaga vastagabb), de az meg jó nehéz lesz.
Nekem montin Maxxis Ultralight van, itt is csökken a nyomás, de elég kb. hetente ránézni.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2629
Írta 2013. július 16. - 15:54

Kicsit olvasgattam a hozzászólásaitokat, és úgy látom, hogy fõleg a külsõ gumikkal foglalkoztok. Viszont nekem egy olyan gondom lenne, amiben tanácsot szeretnék kérni Tõletek, hogy a kerekeim állandóan kiengedik a nyomást. Nem rögtön, hanem 2-3 nap múlva, már csak 3 Bar körüli nyomás van a kerékben. Szeretném õket 4,5 - 5 Bar-on használni, de nem megy mert mindíg leereszt. Nem defektes, szerintem csak a szelep szar benne, viszont az agyvérzés kerülget, hogy folyton pumpálni kell. Tehát azt szeretném kérni Tõletek, hogy ajánljatok nekem légyszi valami jó belsõt ami nem ereszt le 5 percenként, és tartja a 4,5 - 5 Bar nyomást. Nemrégen vettem egy Gepida Reptila 500-ast használtan. Ilyen kerekem van benne, Rodi vision felni, és Schwalbe Terra Cruiser külsõ. A belsõt nem tudom, de biztos valami gagyi. Amúgy mi a véleményetek errõl a kerékszettrõl? Jó ez a külsõ? Amúgy kinéztem ezt a belsõt: Continental Tour 28" Hermetic Plus 32/47-622/642 | Kerék | Szerintetek ez jó lehet ebbe a kerekembe? A másik amit szeretnék kérdezni az az, hogy hogyan tudom kicserélni a belsõt a kerekekben? A hátsó agyváltós, (Shimano Nexus 8 SG-8C31) és ilyet még nem szereltem. Van valami furmány a dologban? A régi campingemben már cseréltem belsõt, de az nem is agyváltós. Kell valamire figyelni itt a szerelésnél? Segítségeteket elõre is köszönöm!
#2630
Írta 2013. július 11. - 15:12

racing ralph vs race king
schwalbe jobban kapaszkodik, de nem sokkal; könnyebb
Conti jobb defektállóság; tartósabb keverék
Ha nem csak versenyre teszed fel, akkor a conti, ha tubeless, akkor is inkább a conti, idén körülöttem mindeni csak szív a racing ralphokkal
többivel nincs sok tapasztalatom. de a wtb se rossz, bár akkor is a Conti!
Szia!
Köszönöm! Nagyban segítettél... igaz én eddig Schwalbe-n gurultam mindig, de nem vagyok túlzott márkafüggõ...
#2631
Írta 2013. július 11. - 15:09


Valójában én csak azt szerettem volna megtudni, hogy kinek milyen véleménye van egyikrõl, másikról... pl: gyorsan kopik, kevésbé tartós, ár/értékben nem éri meg, könnyû vele defektet kapni... stb, stb...
#2632
Írta 2013. július 11. - 15:06

schwalbe jobban kapaszkodik, de nem sokkal; könnyebb
Conti jobb defektállóság; tartósabb keverék
Ha nem csak versenyre teszed fel, akkor a conti, ha tubeless, akkor is inkább a conti, idén körülöttem mindeni csak szív a racing ralphokkal
többivel nincs sok tapasztalatom. de a wtb se rossz, bár akkor is a Conti!
#2633
Írta 2013. július 11. - 15:00

Mind jó.
Bár egyet még adok ha szeretsz defektet szerelni akkor Swalbi Furius Fred nagyon gyors és nagyon könnyû.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2634
Írta 2013. július 11. - 14:44

Tanácsot, javaslatot szeretnék kérni tõletek. 26"-os külsõ gumit vennék, nem túl durva mintájút, inkább alacsony profilú, de sûrû mintás, "gyors" gumit. Az eddig javasolt típusok:
- Continental Race King
- Maxxis Larsen TT
- Schwalbe Racing Ralph
- WTB Nano Race.
Ha van pro és kontra, szívesen várok minden javaslatot, egyéb márkát!
THX!
M.
#2635
Írta 2013. július 10. - 08:33

a nagymenõk is ilyet használnak és van belõle kék is
Continental Bicycle -*Grand Prix 4000
ezen teszt alapján pedig látszik, hogy ugyanazon tipusú guminak az ust változata közel 20 wattal kissebb ellenállásal gurul 35 km/h-nál
Köszi az Infot !
#2636
Írta 2013. július 09. - 21:55

Sziasztok!
Országútira keresgélek külsõt. Jelenleg Schwable Lugano van rajta 4500 km futott , de már gondolom kell a cserére.Milyet ? Kipróbálnák egy könnyebb gyorsabban sikló gumit. Nem lenne baj ha lenne benne kék csík.
a nagymenõk is ilyet használnak és van belõle kék is

Continental Bicycle -*Grand Prix 4000
ezen teszt alapján pedig látszik, hogy ugyanazon tipusú guminak az ust változata közel 20 wattal kissebb ellenállásal gurul 35 km/h-nál
#2637
Írta 2013. július 09. - 20:56

Segítsetek lécci! Melyik Bp.-i bringa boltban van készleten és jó áron Schwalbe Nobby Nic 2,25-ös?
#2638
Írta 2013. július 07. - 14:45

Országútira keresgélek külsõt. Jelenleg Schwable Lugano van rajta 4500 km futott , de már gondolom kell a cserére.Milyet ? Kipróbálnák egy könnyebb gyorsabban sikló gumit. Nem lenne baj ha lenne benne kék csík.
#2639
Írta 2013. július 05. - 21:23

Az elsõ garnitúra úgy végezte (több mint másfél év után), hogy elnyíródott a szelep töve a felnitõl, de addig nem volt defektem és a belsõben lévõ lötty még mindig folyékony volt. Hivatalosan két évig bírja, ennyit nekem megér a defektmentesség. A latexes defektmentesítõkrõl korábban írták a sporttársak, hogy elõfordul a csomósodás.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2640
Írta 2013. július 05. - 20:52
