Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#2601
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Az, hogy milyen a váltás nincs befolyással a belsõ cseréjére.

Lehet valami szuperhiperultralight belsõd van, ami porózusabb a vastagabb példányoknál. Vehetsz vastagabbat (anyaga vastagabb), de az meg jó nehéz lesz.

Nekem montin Maxxis Ultralight van, itt is csökken a nyomás, de elég kb. hetente ránézni.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2602
BGery78

BGery78

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás
Sziasztok!
Kicsit olvasgattam a hozzászólásaitokat, és úgy látom, hogy fõleg a külsõ gumikkal foglalkoztok. Viszont nekem egy olyan gondom lenne, amiben tanácsot szeretnék kérni Tõletek, hogy a kerekeim állandóan kiengedik a nyomást. Nem rögtön, hanem 2-3 nap múlva, már csak 3 Bar körüli nyomás van a kerékben. Szeretném õket 4,5 - 5 Bar-on használni, de nem megy mert mindíg leereszt. Nem defektes, szerintem csak a szelep szar benne, viszont az agyvérzés kerülget, hogy folyton pumpálni kell. Tehát azt szeretném kérni Tõletek, hogy ajánljatok nekem légyszi valami jó belsõt ami nem ereszt le 5 percenként, és tartja a 4,5 - 5 Bar nyomást. Nemrégen vettem egy Gepida Reptila 500-ast használtan. Ilyen kerekem van benne, Rodi vision felni, és Schwalbe Terra Cruiser külsõ. A belsõt nem tudom, de biztos valami gagyi. Amúgy mi a véleményetek errõl a kerékszettrõl? Jó ez a külsõ? Amúgy kinéztem ezt a belsõt: Continental Tour 28" Hermetic Plus 32/47-622/642 | Kerék | Szerintetek ez jó lehet ebbe a kerekembe? A másik amit szeretnék kérdezni az az, hogy hogyan tudom kicserélni a belsõt a kerekekben? A hátsó agyváltós, (Shimano Nexus 8 SG-8C31) és ilyet még nem szereltem. Van valami furmány a dologban? A régi campingemben már cseréltem belsõt, de az nem is agyváltós. Kell valamire figyelni itt a szerelésnél? Segítségeteket elõre is köszönöm!

#2603
MuLTiKaPuTToR

MuLTiKaPuTToR

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

racing ralph vs race king

schwalbe jobban kapaszkodik, de nem sokkal; könnyebb
Conti jobb defektállóság; tartósabb keverék

Ha nem csak versenyre teszed fel, akkor a conti, ha tubeless, akkor is inkább a conti, idén körülöttem mindeni csak szív a racing ralphokkal

többivel nincs sok tapasztalatom. de a wtb se rossz, bár akkor is a Conti!


Szia!
Köszönöm! Nagyban segítettél... igaz én eddig Schwalbe-n gurultam mindig, de nem vagyok túlzott márkafüggõ...
Piros fényt neki... az nyugtatja!

#2604
MuLTiKaPuTToR

MuLTiKaPuTToR

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Látod, nagy a bõség zavara!! :D
Valójában én csak azt szerettem volna megtudni, hogy kinek milyen véleménye van egyikrõl, másikról... pl: gyorsan kopik, kevésbé tartós, ár/értékben nem éri meg, könnyû vele defektet kapni... stb, stb...
Piros fényt neki... az nyugtatja!

#2605
becsap

becsap

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
racing ralph vs race king

schwalbe jobban kapaszkodik, de nem sokkal; könnyebb
Conti jobb defektállóság; tartósabb keverék

Ha nem csak versenyre teszed fel, akkor a conti, ha tubeless, akkor is inkább a conti, idén körülöttem mindeni csak szív a racing ralphokkal

többivel nincs sok tapasztalatom. de a wtb se rossz, bár akkor is a Conti!

#2606
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ha már ennyibõl sem tudsz választani miért kérsz még javaslatokat + típusokra.
Mind jó.
Bár egyet még adok ha szeretsz defektet szerelni akkor Swalbi Furius Fred nagyon gyors és nagyon könnyû.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2607
MuLTiKaPuTToR

MuLTiKaPuTToR

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Sziasztok!
Tanácsot, javaslatot szeretnék kérni tõletek. 26"-os külsõ gumit vennék, nem túl durva mintájút, inkább alacsony profilú, de sûrû mintás, "gyors" gumit. Az eddig javasolt típusok:
- Continental Race King
- Maxxis Larsen TT
- Schwalbe Racing Ralph
- WTB Nano Race.
Ha van pro és kontra, szívesen várok minden javaslatot, egyéb márkát!

THX!
M.
Piros fényt neki... az nyugtatja!

#2608
szam37

szam37

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

a nagymenõk is ilyet használnak és van belõle kék is :)

Continental Bicycle -*Grand Prix 4000

ezen teszt alapján pedig látszik, hogy ugyanazon tipusú guminak az ust változata közel 20 wattal kissebb ellenállásal gurul 35 km/h-nál


Köszi az Infot !

#2609
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok!
Országútira keresgélek külsõt. Jelenleg Schwable Lugano van rajta 4500 km futott , de már gondolom kell a cserére.Milyet ? Kipróbálnák egy könnyebb gyorsabban sikló gumit. Nem lenne baj ha lenne benne kék csík.


a nagymenõk is ilyet használnak és van belõle kék is :)

Continental Bicycle -*Grand Prix 4000

ezen teszt alapján pedig látszik, hogy ugyanazon tipusú guminak az ust változata közel 20 wattal kissebb ellenállásal gurul 35 km/h-nál

#2610
banany

banany

    vendég

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás
Sziasztok!
Segítsetek lécci! Melyik Bp.-i bringa boltban van készleten és jó áron Schwalbe Nobby Nic 2,25-ös?

#2611
szam37

szam37

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Sziasztok!
Országútira keresgélek külsõt. Jelenleg Schwable Lugano van rajta 4500 km futott , de már gondolom kell a cserére.Milyet ? Kipróbálnák egy könnyebb gyorsabban sikló gumit. Nem lenne baj ha lenne benne kék csík.

#2612
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Én is így használom (slime).
Az elsõ garnitúra úgy végezte (több mint másfél év után), hogy elnyíródott a szelep töve a felnitõl, de addig nem volt defektem és a belsõben lévõ lötty még mindig folyékony volt. Hivatalosan két évig bírja, ennyit nekem megér a defektmentesség. A latexes defektmentesítõkrõl korábban írták a sporttársak, hogy elõfordul a csomósodás.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2613
Dr. Gonzo

Dr. Gonzo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Szerintetek van értelme belsõs rendszerbe még defektgátló lötyit tenni? Ha teszek bele, az mennyi ideig látja el a defektgátló funkcióját? Valahol minta azt olvastam volna, hogy pár hónap után a lötyit mindig utána kell tölteni, mert ha nem, akkor már nem ér semmit (csak tekerhetjük a nehezebb kereket).

#2614
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Köszi az infókat!

Durano egész jó árban is van (Grand Prix 4000-hez képest pl)

Na, szuper, akkor cserélek egy külsõt a két keréken és boldogan tekerek tovább!

#2615
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
gumibol en a Schwalbe durano-t ajanlanam, tartos, de jol gordul es a defektet is jol viseli. Van a Plus verzioja extra defektvedelemmel, meg az S verzio ami konnyebb, versenyzosebb

Amugy az a Conti meg el fog menni jo sokat mielott vegleg megadja magat.

A bovdened pedig mtb fekkarhoz valo, abba a fekvaltokarba nem lesz jo semmikeppen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2616
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Hello!

Van egy Stevens Selvio-m, a hátsó keréken a külsõ pedig ránézésre elég ramaty állapotban van (használtam vettem) Maga a külsõ felülete így néz ki, ez gondolom lassan már cserére érik (még használhatónak tûnik, nemsokáar kicserélem az elsõvel, ami teljesen jó. Mindkettõ Conti GrandPrix 3000). Viszont a felnivel való érintkezésnél elkezdett a legkülsõ réteg leválni, ezzel lehet valamit kezdeni? Ez a helyzet.
Ha esetleg cserére érik, mit érdemes venni? A pénz számít, csak hobbi kerékpáros vagyok, viszont szeretném hogy minél megbízhatóbb legyen és sokáig tudjam használni. Ergó egy kis teljesítményorientáltságot szívesne feláldozok a tartósság oltárán! Csak olyan utakon járok, ahol nincsenek kátyuk.

Továbbá lenne még egy offtopic kérdésem:
Van egy ilyen fékbowdenem, a vége így néz ki. A fákváltókarom egy Shimano 105ös (3*9sebis, tehát a 2005ös 5500as szériájú Wiki alapján). A kérdés, hogy ez mûködni fog-e vele?
Csináltam egy képet a fékváltókarról, hátha valaki valamit ebbõl jobban lát, mint én :)

Köszi!

#2617
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás
Latex belsõbe lehet önteni vmi defektgátló tejet/lötyit? Ha igen akkor melyiket?

#2618
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.992 hozzászólás
van, aki a latex/nem latex viszonylatban is érzi a különbséget és a pogózást, ugye arn? :)

(egyébként latexszel szerintem is finomabban gurul, de ez biztos placebo)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2619
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
én arra gondoltam, hogy a belsõ is súrlódik, meg hajtogatódik menet közben, így ha ugyanaz a gumi, ugyanaz a nyomás, akkor van-e érezhetõ különbség a belsõs meg nem belsõs gördülési ellenállása között, vagy ez csak a katalógusokban?

csak érdeklõdés szintjén kérdezem

#2620
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
engem nem zavar, de aki 5 barra fújt 1,6-os kopaszhoz van szokva :)


(bár azért a nem emléxem melyik cég "nyomásszabályzó" rendszerét, nagyobb fícsõrnek tartom mint a tologatós nyeregcsövet)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való