szenvedtem itt pár hete (hónapja?) már, hogy milyen_gumit_vegyek_és_mért_pont_az_nincs_raktáron_meg_ami_éppen_volt_azt_is_visszaküldtem_mert_keskeny_volt_és_a_conti_is_sz@r_volt_gariba_visszavették_etc...
végülis hosszas "küzdelmek" után az alábbiak jöttek a héten. (persze két helyről, mert egyről túl egyszerű lett volna....)
a forekaster valami ~715/725gramm, az ardent race ~725gramm.
érdekes, hogy az ardent kiterítve szélesebb, mint a forekaster, pedig elvileg mind 2,35. ez mondjuk azért is vicces, mert az ardent elvileg hátra lenne, de így nem lesz...
egyelőre fel sem raktam őket, ma is még az agyonkopott x-kingeken csúszkáltam. ha van rá igény, írok majd pár gondolatot, ha mentem már velük. (persze most megint agyalhatok, hogy legyen-e tubeless? )
ha most valaki beírja, hogy nem ezt kellett volna, hanem a bármi mást és különben is tudott volna féláron, akkor besírok...
megígértem, így nem ússzátok meg: elöljáróban annyit, hogy nem volt időm semmire sem mostanában, ezért csak két tekerés, összesen kb csak 30-35km jött eddig össze a forekasterekkel a 45650B-n. mondhatni első benyomások vannak csak, de ezeket hosszas körítéssel fogom tálalni.
kezdjük ott, hogy volt néhány évig egy c corsánk, full fapad, 1.2 benzin. amolyan második autó, gyereket hozni-vinni, vásárolni, ügyintézni, koszolósabb motyókat szállítani, apósomék telkére menni. egyszerű, mondhatni igénytelen egy autó, de megbízható volt, mindig indult, pedig állandóan folyt/fogyott belőle valami lé. a lényeg, hogy a benne lévő hetvenegy-két lóerő messze nem olyan volt, mint ezek a modern, euro6(d) gebék, hanem igazi, békebeli, virgonc kiscsikók. egyszóval ha tapostam, nagyon lelkesen szaladt, vidám hangja volt. mivel low-budget megoldás volt, az utolsó pár éveben "egészéves téligumin" futott. (tudom, micsoda felelőtlenség, de a "hétköznapokban", családi használatban ennek megfelelően közlekedtünk vele-->dupla féktávval számolva mindenhová) szóval ezeknek a gumiknak és a virgonc természetének "hála" igazi hülyegyerekként is lehetett használni. ...és micsoda móka volt! persze közben a déli busz bármikor körbekerült, de belül igazi rally-feeling volt. olyan szépen sikitott egy-egy jól eltalált szűk kanyarban már 40-50 körül, hogy azt hittem, célbaérve kockás zászló is lesz, meg éljenző tömeg és pezsgőlocsolás.
a hosszas bevezető lényege, hogy egyrészt felelőtlen hüJegyerek vagyok (azóta eladtuk*) másrészt, hogy kis tempó mellett is lehet nagyon élvezeteset sederinteni, ha szar megfelelő hozzá a gumi és a hardware. az említett kevéske km alapján, ép csak kipróbálva is lejött, hogy forekasterek nagyon jó gumik, mindenhol tapadnak, sárban, nedves falaveleken, homokban és egyáltalán, sehol nem tudtam zavarba hozni. igazából én voltam zavarban, hogy akkor ez most nekem így nem is lesz jó, mert ahol eddig csúsztam (és vigyorogtam), ott most befordul és nem csúszik, meg sem moccan, csak fordul én meg kapaszkodok, mert ennél még (sokkal) gyorsabban kellene menni, hogy izgalmas legyen. persze ahhoz kraft is kell, meg persze benne van, hogy nagyobb tempónál elkottázva nagyobb lesz a zakó is... szóval mondtam is a nejemnek, hogy akkor most keresek valamit hátra, amin finomabb/apróbb a minta és hamarabb elenged, hogy visszatérjen a bugi. meglepett, hogy most, miután elköltöttem kb 45 ezret gumikra és közöltem vele. hogy épp még vennék egyet, a szeme se rebbent, csak bólintott. mondjuk azt nem értem, a bőröndöt minek szedte elő, hová akar menni vele, nem tudja, hogy pándémia van?
*persze az utódja is egy punk lett, de van hozzá téli és nyári készlet is.