Latexhez még egy kis update. A másik vredestein belső felni felé eső része annyira elvekonyodott hogy gyakorlatilag átlátszó. Szerintem ennek se kellett volna sok a robbanáshoz. Én latexel többet nem kísérletezek.
Volt tubolito belsőm, az jó amíg defektes nem lesz, utána hiába a drága ragasztó folt hozzá, nem lehet megragasztani. Vagyhat nekem nem sikerült.
Előbb utóbb kikell probalnom ezt a tubeless szivást
Dt felni (gyárilag tubeless szalagos) + schwalbe evo külső elvileg jó kombináció nem?
Csak be ne induljon nálam is az Arn féle tubeless szivás sorozat
Nekem sosem volt világos ez a tubeless para.
Régen volt rendes UST szettem (xm819 mavic felni, meg mindenféle UST gumik hozzá, mint panaracer, michelin, stb...) Soha, semmilyen baj nem volt vele, soha nem kaptam defektet sem. Mindig tej nélkül volt összerakva, és még így sem talált meg a szórásos defekt sem, mondjuk 5 év alatt.
Aztán, mikor 2008-ban meglett az első 29-es bringám (azóta sincs semmi, ami egyéb kerékméretű lenne) elkezdtem játszani a latexel, volt zöld michelin, és rózsaszín vittoria is. Szúrásos defektet ugyan úgy kaptam vele, mint a butillal, csak nagyobb szívás volt megjavítani. Persze, a 26-os belsőket tettem mindig a 29-er kerekekbe, mert nem volt más, szerintem tán még ma sincs, ezt nem tudom. Ezért szépen elnyúltak, fodrosak lettek mint a kelkáposzta, de ettől még nem voltak rosszabbak, mint újkorukban. Pumpálni kellett őket kétnaponta, cserébe tényleg könnyűek voltak.
Aztán, már pár éve tubeless vagyok (mavic kerék, mavic átlátszó szalag, mavic szelep) és semmilyen probléma nincs. Gumiból volt maxxis (ikon, barna oldalfalú), schwalbe racing ralph, racing ray, noby nick, és egyiknél sem volt sem szivárgás, sem foltosodás, sem semmilyen szenvedés. Feltettem őket a felnire, beöntöttem a tejet, felfújtam műhelypumpával és kész. 1 hónap alatt pótolni kell 1-2 tized bár levegőt, ennyi. Hátul 1,7, elöl 1,6 báron megyek, 83 kiló vagyok. Még próbálok kísérletezni, szerintem 1,5 bárig gond nélkül le lehet majd menni.