nekem a contact extra lightom nézett így ki, de nem lett baja tőle, szerintem csak nagyon vékony a gumiréteg a szöveten, aztán ha laposan mész vele, vagy ilyesmi, akkor el tud válni tőle
stellaz módosította - 2013. november 29. - 15:50
nekem a contact extra lightom nézett így ki, de nem lett baja tőle, szerintem csak nagyon vékony a gumiréteg a szöveten, aztán ha laposan mész vele, vagy ilyesmi, akkor el tud válni tőle
stellaz módosította - 2013. november 29. - 15:50
Így néz ki a kb 2 hónapos Continental Sportcontact gumim , amibe kb 500-600 km lett belehajtva.Normális ez??Remélem nem lesz baja tőle. Kézzel raktam fel, semmivel nem erőltettem. Megnéztem az oldalfalát belülről, ott még semmi sérülés nem látszik. Kézzel egyszer raktam fel csak, aztán beszereztem egy BBB Easytire gumifelrakót, avval gyerekjáték felrakni.
Toliver módosította - 2013. november 29. - 14:30
A michelinnel én már mentem, bár nem tubeless verzióval, nekem eléggé bevált!
Egyébként Michelin 26x2.25 Wild Grip'R 2 tubeless gumit rendeltem, majd kiderül milyen. Ezen kívül még a Schwalbe Fat Albert front-ot próbálnám ki szintén 2.25-ösben.
CX gumi eladó! http://apro.bikemag....es-l191180.html
Passz. Majd a fizikában és kémiában jártas fórumtársak biztos megmondják.
Maxxis gumikkal pont az a tapasztalat, hogy a puha keverék hidegben sokkal ridegebbé válik, mint a kemény. Ezért is szoktuk a DH gépekről télire levenni a 42a-s gumikat és mennek a helyükre a 60a-sok. Persze lehet, hogy ez más márkáknál nem így van.
A másik alapszabály pedig az hogy sárban jobb a keményebb keverék, mert kevésbé deformálódnak a bütykök, így jobban bele tud kapaszkodni a talajba.
Érdekes, amit írsz, bár nekem semmi kétségem, ha nektek ez a tapasztalatotok. Ezek szerint csak autónál tudnak tisztességes gumikeveréket készíteni, ami hidegben rugalmasabb? Vagy az aszfalt és terep felhasználás ennyire különböző?
Maxxis gumikkal pont az a tapasztalat, hogy a puha keverék hidegben sokkal ridegebbé válik, mint a kemény. Ezért is szoktuk a DH gépekről télire levenni a 42a-s gumikat és mennek a helyükre a 60a-sok. Persze lehet, hogy ez más márkáknál nem így van.
A másik alapszabály pedig az hogy sárban jobb a keményebb keverék, mert kevésbé deformálódnak a bütykök, így jobban bele tud kapaszkodni a talajba.
filmes módosította - 2013. november 26. - 10:44
Szerintem ezt a vizes gyökér és kő dolgot felejtsd el. Azon kb semmi nem tapad. Az ilyen szakaszokon a technika számít, a gumi csak másodlagos. Amúgy meg a high roller enduro/DH kategória, úgyhogy a tapadásával biztos nincs gond, ellenben nehéz és nagy az ellenállása. Én tekeréshez biztos nem raknám fel, hacsak nem a lefelékre akarsz koncentrálni.
Nálam most mountain king II protection van elől-hátul 2.2-es méretben és tökéletesek, pedig itt Pécs környékén elég sok a sziklás ösvény.
A vizes dolog tényleg majdnem a fizikai képtelenség határát súrolja. Viszont én úgy látom, nincs olyan gumi, ami minden körülmények között jó. Amit most használok, szárazon jó, nedvesen nem. Idén mentem először 10°C alatt, eső után és szeretnék fagyott talajon/hóban is. A High Roller miért lenne DH kategória? 2.1-est is gyártanak belőle. A mintája inkább gördülésre/alacsony ellenállásra van kihegyezve, pont hogy nem a legjobban kapaszkodó mintázat (inkább Advantage-t vennék, ha lenne lágy keverékkel). Az említett High Roller 2.3-as méretben 900g tubelessben határeset, de még XC. Az Ardent 800g, de a minta és a keverék olyan, hogy repül mint a slick. Az 500-600g-os papírvékony oldalfalú "tubeless ready" feliratú gumik 60kg-os ridereknek valók, nem nekem. Normális, erős gumi kell. Bőven jó az még mászni, egyébként sem versenyzek. Azt gondolom, hidegben, nedvességben, hóban jobb a lágy keverék. Pont ezt keresem és sajnos nagyítóval kell keresni, mert főleg csak nagy méretekben használnak ilyen keveréket a gyártók.
Egyébként Michelin 26x2.25 Wild Grip'R 2 tubeless gumit rendeltem, majd kiderül milyen. Ezen kívül még a Schwalbe Fat Albert front-ot próbálnám ki szintén 2.25-ösben.
freddyke módosította - 2013. november 25. - 23:24
Maxxis Highroller II 3C MaxxTerra Tubeless Ready 26x2.3-as gumit próbált már valaki? Mint általában a Highroller jól kapaszkodik vegyes körülmények között, illetve kitérve vizes gyökéren, sziklán? Hóban/fagyott talajon próbálta valaki?
Szerintem ezt a vizes gyökér és kő dolgot felejtsd el. Azon kb semmi nem tapad. Az ilyen szakaszokon a technika számít, a gumi csak másodlagos. Amúgy meg a high roller enduro/DH kategória, úgyhogy a tapadásával biztos nincs gond, ellenben nehéz és nagy az ellenállása. Én tekeréshez biztos nem raknám fel, hacsak nem a lefelékre akarsz koncentrálni.
Nálam most mountain king II protection van elől-hátul 2.2-es méretben és tökéletesek, pedig itt Pécs környékén elég sok a sziklás ösvény.
filmes módosította - 2013. november 25. - 11:37
na megnyugtató hogy vannak dolgok amik nem változnak. conti x-king 55-584, tud is lenni igazából 49,7 mm széles.
Maxxis Highroller II 3C MaxxTerra Tubeless Ready 26x2.3-as gumit próbált már valaki? Mint általában a Highroller jól kapaszkodik vegyes körülmények között, illetve kitérve vizes gyökéren, sziklán? Hóban/fagyott talajon próbálta valaki?
Azért van hogy télen az osztrákoknál le van tolva az út normálisan, mert minden település rendelkezik pár hókotrógéppel, plusz magán gépek is vannak. Pl ha Léka - Rechnitz vonalat nézem, mind a két falu rendelkezik hógépekkel, a köztük lévő utat ami 700m-re megy fel 12% emelkedőn 2 órával a hóesés után már lenyomják és folyamatosan letolják ezt az átkötőt! Veszprém megyeének összesen van 100 körüli hógépe beleértve a kis trakikat, és a kézi hómarókat is, X ezer km-er közútra!
Bringaútról meg annyit, én 4 évig jártam ki Szentendrére brinyóval télen is, a Budai bringautak kb 1 nap alatt tekerhetővé tisztultak, a 11-es mellettit azt nem takarította senki, esetleg végig ment egy gép, és így járhatatlanná vált, a Budakalászi nem volt takarítva de így legalább hó maradt rajta amin lehetett menni!
Én téli gummernek a trekingre felraktam egy Schwalbe koppintés CST maraton gumit, az nekem egyszer nem csúszott meg, és 3500-ből meg volt a két gummer, sajnos tavaly tél végére az egyiken lett egy szakadás valami üvegtől, így február végén levettem hátulról és felraktam a tavaszi slicket, na utánna szakadt le a hó, és volt utam amikor bár héveztem, de ettől függetlenül 3 km-en 4-szer dobtam a vasat, mert a hátsó kipörgött alólam, ráadásnak az egyik esetben felfelé csúszott a brinyó Bíró Ádám lak előtt ki a 11-re kb 15 m-ert! Én 7m.er alatt megálltam, csak a vas ment tovább
De ha most télen mennék bringával, biztos megnézném ezt a Nokiant, ha van 28-asban, de ... már nem tekerek télen, elég vol 4 év!
Sengakov módosította - 2013. november 22. - 23:39
Egyszer Bécsben voltam télen és éppen ömlött a hó. A város szélén a bringautakat is patyolat tisztára etúrták másnap reggelre.
Na most ez kis hazánkban nem fenyeget, így ezzel ne is számolj. Az a bringaút havas lesz és nem sokkal később összetömörödött hó, kőkemény jég fogja fedni tavaszig.
osztrakok ebben nagy spilerek. itt alig volt ho, es megallt az elet - salzburgban tokig ero hoban is jarhato volt minden, mar havazas elott elokeszitik a terepet. de vmelyik salzburgi munkatarsam a becsiekrol is ugyanazt mondta, hogy meghalnak a hoban, es hogy nem tudnak vezetni no majd megnezem sajat szememmel is, csak legyek mar becsben vegre.
arn módosította - 2013. november 22. - 23:14
Köszi srácok!
Mivel pozitívumok mindkét verzióra jöttek (szöges vs nem szöges), a régebbi hozzászólásokat is olvasva + egyéb olvasgatások ellenére qrvára nem tudom eldönteni, mi legyen... és most nagyon akciós az egyik oldalon a Schwable cucca, egyelőre azt veszem. Valószínűleg a Nokiant is megpróbálom, ezzel dugába dölve a terv, hogy egy szettel próbálkozzak. Tudom, talán hülye megoldás. Ez lesz az első téligumis időszak, így tanulópénznek, tapasztalásnak veszem a gumiszettekre költött pénzt..Ezekkel viszont elleszek - remélem - hosszú évekig.
ezzel vitatkoznék
én peremkerületben lakom, de a kerékpárutakról a havat hamarabb letolják a közmunkások, mint, ahogy az első hókotrók egyáltalán megjelennének a környéken
Ezzel vitatkoznék
Bp., Zugló, Róna utcai bringaút, az összenyomott és gránit keménységűvé jegesedett hó még a hóolvadás után is ott figyel egy darabig.
Nem tudom min múlik, mikor, ki és hol takarítja a bringautat de ez itt korábban is így volt.
Azért abban egyezzünk meg, nem az általad tapasztaltak a jellemzőek Pannóniában.
az a motoros kezmelegito most el is gondolkztatott egy kicsitKülönben meg:
http://vimeo.com/57949235
:-D :-D :-D
stellaz módosította - 2013. november 22. - 19:12
Egyszer Bécsben voltam télen és éppen ömlött a hó. A város szélén a bringautakat is patyolat tisztára etúrták másnap reggelre.
Na most ez kis hazánkban nem fenyeget, így ezzel ne is számolj. Az a bringaút havas lesz és nem sokkal később összetömörödött hó, kőkemény jég fogja fedni tavaszig.
ezzel vitatkoznék
én peremkerületben lakom, de a kerékpárutakról a havat hamarabb letolják a közmunkások, mint, ahogy az első hókotrók egyáltalán megjelennének a környéken
Egyszer Bécsben voltam télen és éppen ömlött a hó. A város szélén a bringautakat is patyolat tisztára etúrták másnap reggelre.
Na most ez kis hazánkban nem fenyeget, így ezzel ne is számolj. Az a bringaút havas lesz és nem sokkal később összetömörödött hó, kőkemény jég fogja fedni tavaszig.
igen ez a lényeg.
meg kell nézni mennyiszer van a télen azon az útvonalon jég/letaposott hó és az alapján dönteni, hogy kell-e szöges.
Igen. Ez a dilemma. Mert a most, novemberben átadott új bringaúton használnám. Fogalmam sincs, hogy a főúttól távoli utat, melynek jó része lakott területtől távolabb van, takarítják vagy sem. Hétvégén viszont a szöges jól jöhet a Vértesben, Gerecsében.
Én mondjuk nagyon örültem a szögeknek fékezéskor is, nem csak kanyarban, de lehet ez valami becsípődés.
És igen, az, hogy esik a hó az nem sokat jelent, letaposott kemény hó és/vagy jég, ami igazán pálya neki.
igen ez a lényeg.
meg kell nézni mennyiszer van a télen azon az útvonalon jég/letaposott hó és az alapján dönteni, hogy kell-e szöges.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.