az a motoros kezmelegito most el is gondolkztatott egy kicsitKülönben meg:
http://vimeo.com/57949235
:-D :-D :-D
stellaz módosította - 2013. november 22. - 19:12
az a motoros kezmelegito most el is gondolkztatott egy kicsitKülönben meg:
http://vimeo.com/57949235
:-D :-D :-D
stellaz módosította - 2013. november 22. - 19:12
Egyszer Bécsben voltam télen és éppen ömlött a hó. A város szélén a bringautakat is patyolat tisztára etúrták másnap reggelre.
Na most ez kis hazánkban nem fenyeget, így ezzel ne is számolj. Az a bringaút havas lesz és nem sokkal később összetömörödött hó, kőkemény jég fogja fedni tavaszig.
ezzel vitatkoznék
én peremkerületben lakom, de a kerékpárutakról a havat hamarabb letolják a közmunkások, mint, ahogy az első hókotrók egyáltalán megjelennének a környéken
Egyszer Bécsben voltam télen és éppen ömlött a hó. A város szélén a bringautakat is patyolat tisztára etúrták másnap reggelre.
Na most ez kis hazánkban nem fenyeget, így ezzel ne is számolj. Az a bringaút havas lesz és nem sokkal később összetömörödött hó, kőkemény jég fogja fedni tavaszig.
igen ez a lényeg.
meg kell nézni mennyiszer van a télen azon az útvonalon jég/letaposott hó és az alapján dönteni, hogy kell-e szöges.
Igen. Ez a dilemma. Mert a most, novemberben átadott új bringaúton használnám. Fogalmam sincs, hogy a főúttól távoli utat, melynek jó része lakott területtől távolabb van, takarítják vagy sem. Hétvégén viszont a szöges jól jöhet a Vértesben, Gerecsében.
Én mondjuk nagyon örültem a szögeknek fékezéskor is, nem csak kanyarban, de lehet ez valami becsípődés.
És igen, az, hogy esik a hó az nem sokat jelent, letaposott kemény hó és/vagy jég, ami igazán pálya neki.
igen ez a lényeg.
meg kell nézni mennyiszer van a télen azon az útvonalon jég/letaposott hó és az alapján dönteni, hogy kell-e szöges.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Köszi srácok!
Mivel pozitívumok mindkét verzióra jöttek (szöges vs nem szöges), a régebbi hozzászólásokat is olvasva + egyéb olvasgatások ellenére qrvára nem tudom eldönteni, mi legyen... és most nagyon akciós az egyik oldalon a Schwable cucca, egyelőre azt veszem. Valószínűleg a Nokiant is megpróbálom, ezzel dugába dölve a terv, hogy egy szettel próbálkozzak. Tudom, talán hülye megoldás. Ez lesz az első téligumis időszak, így tanulópénznek, tapasztalásnak veszem a gumiszettekre költött pénzt.. Ezekkel viszont elleszek - remélem - hosszú évekig.
Én mondjuk nagyon örültem a szögeknek fékezéskor is, nem csak kanyarban, de lehet ez valami becsípődés.
És igen, az, hogy esik a hó az nem sokat jelent, letaposott kemény hó és/vagy jég, ami igazán pálya neki.
A középső futóélen azért nincs szög, mert a szög kanyarkor, bedőléskor kell, akkor fog meg téged. Meg a szög nem tud a betonba belevágni, így csúszkál, bizonytalankodik rajta. De azért az is leér valamennyire, mert a gumi összenyomódik. Stellaz mondja a tuttit, a szögessel csak szenvedsz aszfalton, hóban nem előny, csakis glatt jégen jön ki az igazi hatása.
Én is inkább arra a Conti v. Nokian puhább összetételű téli gumira szavaznék.
rob, stellaz!
Köszönöm az infokat! Nagyon-nagyon keveset tekerek most a városban, így azon a rövid távolságon nem zavarna a szöges gumi darálása. A napi tekerés többi része megoldható 70%-ban földúton. Átgondolom. Persze nem az utolsó pillanatban kéne kapkodni, mikor jövő hétre már ígérik a havat..
Köszönöm mégegyszer!
off
ja de rendes férfiember meg 85 kilónál kezdődik
on
az is kiderül belőle, hogy hetven kiló fölött nincs kerékpáros
off
ja de rendes férfiember meg 85 kilónál kezdődik
on
az is kiderül belőle, hogy hetven kiló fölött nincs kerékpáros
Inkább az derül ki belőle, hogy nincs 37mm-nél szélesebb gumi...
A vízszintes tengelyen szerintem a tengelyterhelés van, tehát bringával együtt durván 140 kg-ig jó vagy...
Szöges gumi kérdés
Adott a 26-os montim jelenleg 2.0-és külsökkel és adott a városi, melóbajárós, melyhez a trekking kerék helyett van egy 26-os cserekerék, szarabb időre 1,75-ös külsőkkel. A havas időben, mindkét felhasználásra (montizás és melóbajárás) megfelelő gumi kéne. Nem akarok külön-külön venni két kerékszettre. A városit bringaúton (friss, ropogós, most épült, távol a főúttól) használom, valószínüleg soha nem lesz takarítva a havas, latyakos időben. Monti pedig laza, lájtos, semmi keménykedés. Főúton keveset használnám a cuccot.
Én úgy gondoltam, olyan gumi kéne, melynek a középső futófelületén nincs "szögelés"
Ezeket találtam.
Schwalbe winter Active KevlarGuard wire 26x1,75
Schwalbe Snow Stud Performance KevlarGuard 26x1,9
Nokian Mount & Ground W160 Spikes wire bead tire 50-559 (26x1.9)
Vélemény?
Én is egy bringát használok melóba járásra és minden másra is, terepen is megyek vele, stb.
Tavaly vettem egy nokian hakkapeliita w106 szöges gumit és hozzá volt cserekerekem is. Hóba, jégen nagyon jó, de aszfalton nem az igazi, használható, de jobban darál, mint amit naponta elviselnék,. A probléma leginkább az, hogy ha reggel még nem esik a hó, és elmész a normál gumival, akkor megszívod délután. Ha reggel esik és délutánra felolvad, akkor megszívtad délután. Amikor csak olvadt latyak van, akkor a szög nem segít, ellenben aszfalton megint csak nem a legjobb és szöges gumiban defektvédelem sincsen.
Mindezen okok miatt én lecseréltem idénre egy szög nélküli nokian rollspeed winterre, Ez aszfalton teljen rendben van, téli gumikeverék, így hidegben sem keményedik ki, a mintája rendben van, aszfalton és terepen is simán lehet használni (bár csak 47 mm széles) és egy év gari van rá defekt esetén, Ezzel megúsztam a kerék cserélgetést, meg a többi kellemetlenséget. A novemberi szar idő beálltával feltettem, és majd tavasszal leveszem. Szöges gumit én akkor javasolnék, ha olyan helyen laksz, ahol akár hetekig megmarad a hó (mezőgazdasági utak, földút, stb.), Budapestre ez nem jellemző és a bringautakat is elég hamar fel szokták sózni.
szög nélküli téli gumiról én kettőt tudok,
Az egyik az amit én vettem nokian, a másik a continental top contact winter. A mintázat alapján szerintem a nokian kicsit jobb terepen meg hóban, a conti meg talán száraz aszfalton, esetleg tükör jégen lehet jobb, de ez csak az elmélet, összehasonlító tesztet én nem találtam, de mindkét gumit dicsérték a neten. A nokian mondjuk árban kb. a fele a contiénak.
stellaz módosította - 2013. november 21. - 11:36
a Schwalbe-kat ismerem, nyugodtan veheted bármelyiket.
a sima Winter amúgy egy Marathon Winter, csak kevesebb benne a tüske de a helye megvan
persze ha külön megveszed a tüskéket, akkor drágábbra jössz ki mintha megvennéd a Marathon Wintert
aszfalton nem lesz baja a szögesnek, mert egyrészt "visszanyomódik" a tüske másrészt guminyomástól függően persze "belemar" az aszfaltba.
de kemény felületen (macskakő) életveszély
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Szöges gumi kérdés
Adott a 26-os montim jelenleg 2.0-és külsökkel és adott a városi, melóbajárós, melyhez a trekking kerék helyett van egy 26-os cserekerék, szarabb időre 1,75-ös külsőkkel. A havas időben, mindkét felhasználásra (montizás és melóbajárás) megfelelő gumi kéne. Nem akarok külön-külön venni két kerékszettre. A városit bringaúton (friss, ropogós, most épült, távol a főúttól) használom, valószínüleg soha nem lesz takarítva a havas, latyakos időben. Monti pedig laza, lájtos, semmi keménykedés. Főúton keveset használnám a cuccot.
Én úgy gondoltam, olyan gumi kéne, melynek a középső futófelületén nincs "szögelés"
Ezeket találtam.
Schwalbe winter Active KevlarGuard wire 26x1,75
Schwalbe Snow Stud Performance KevlarGuard 26x1,9
Nokian Mount & Ground W160 Spikes wire bead tire 50-559 (26x1.9)
Vélemény?
Én is írtam egy pár hsz-el előbb, csak kár, hogy nem lehet kapni ilyen Maxxist ebben a méretben, TL-ben vagy legalább hajtogathatóban normális mintával.
A Schwalbe-nál a Pace, Trail és VertStar is 3C, tehát nincs külön 3C ahogy gondoltam.
Érdekes módszer a keréknyomás beállítására:
http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf
Ebből annak látom értelmét, hogy a két kereket nem egyformán kell fújni, hanem a tömeg eloszlásának arányában.
az is kiderül belőle, hogy hetven kiló fölött nincs kerékpáros
Ebből annak látom értelmét, hogy a két kereket nem egyformán kell fújni,
ez eddig is nyilvánvaló volt, mindenféle tudomány nélkül, józan póri ésszel.
Összefoglalva az egészet, valahogy úgy képzeld el, hogy TEREPEN a puha gumi könnyebben átgördül a sok kis akadályon, kövön, gyökéren. A kemény gumi mindenben"akad" egy kicsit. Mintha a puha gumi egy teló lenne, simítja a talajt.
A régi stílusú, keskenyebb 1,95ös gumikat nem lehet annyira leengedni, mert könnyebben fölütődnek, mint egy szélesebb gumi.
Betonon nem számít a szélesség, nagyobb nyomás gyorsabban megy. De gondolom a terepezős része érdekelt inkább a dolognak.
Én is írtam egy pár hsz-el előbb, csak kár, hogy nem lehet kapni ilyen Maxxist ebben a méretben, TL-ben vagy legalább hajtogathatóban normális mintával.
A Schwalbe-nál a Pace, Trail és VertStar is 3C, tehát nincs külön 3C ahogy gondoltam.
Érdekes módszer a keréknyomás beállítására:
http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf
Ebből annak látom értelmét, hogy a két kereket nem egyformán kell fújni, hanem a tömeg eloszlásának arányában.