Én mondjuk nagyon örültem a szögeknek fékezéskor is, nem csak kanyarban, de lehet ez valami becsípődés.
És igen, az, hogy esik a hó az nem sokat jelent, letaposott kemény hó és/vagy jég, ami igazán pálya neki.
Én mondjuk nagyon örültem a szögeknek fékezéskor is, nem csak kanyarban, de lehet ez valami becsípődés.
És igen, az, hogy esik a hó az nem sokat jelent, letaposott kemény hó és/vagy jég, ami igazán pálya neki.
A középső futóélen azért nincs szög, mert a szög kanyarkor, bedőléskor kell, akkor fog meg téged. Meg a szög nem tud a betonba belevágni, így csúszkál, bizonytalankodik rajta. De azért az is leér valamennyire, mert a gumi összenyomódik. Stellaz mondja a tuttit, a szögessel csak szenvedsz aszfalton, hóban nem előny, csakis glatt jégen jön ki az igazi hatása.
Én is inkább arra a Conti v. Nokian puhább összetételű téli gumira szavaznék.
rob, stellaz!
Köszönöm az infokat! Nagyon-nagyon keveset tekerek most a városban, így azon a rövid távolságon nem zavarna a szöges gumi darálása. A napi tekerés többi része megoldható 70%-ban földúton. Átgondolom. Persze nem az utolsó pillanatban kéne kapkodni, mikor jövő hétre már ígérik a havat..
Köszönöm mégegyszer!
off
ja de rendes férfiember meg 85 kilónál kezdődik
on
az is kiderül belőle, hogy hetven kiló fölött nincs kerékpáros
off
ja de rendes férfiember meg 85 kilónál kezdődik
on
az is kiderül belőle, hogy hetven kiló fölött nincs kerékpáros
Inkább az derül ki belőle, hogy nincs 37mm-nél szélesebb gumi...
A vízszintes tengelyen szerintem a tengelyterhelés van, tehát bringával együtt durván 140 kg-ig jó vagy...
Szöges gumi kérdés
Adott a 26-os montim jelenleg 2.0-és külsökkel és adott a városi, melóbajárós, melyhez a trekking kerék helyett van egy 26-os cserekerék, szarabb időre 1,75-ös külsőkkel. A havas időben, mindkét felhasználásra (montizás és melóbajárás) megfelelő gumi kéne. Nem akarok külön-külön venni két kerékszettre. A városit bringaúton (friss, ropogós, most épült, távol a főúttól) használom, valószínüleg soha nem lesz takarítva a havas, latyakos időben. Monti pedig laza, lájtos, semmi keménykedés. Főúton keveset használnám a cuccot.
Én úgy gondoltam, olyan gumi kéne, melynek a középső futófelületén nincs "szögelés"
Ezeket találtam.
Schwalbe winter Active KevlarGuard wire 26x1,75
Schwalbe Snow Stud Performance KevlarGuard 26x1,9
Nokian Mount & Ground W160 Spikes wire bead tire 50-559 (26x1.9)
Vélemény?
Én is egy bringát használok melóba járásra és minden másra is, terepen is megyek vele, stb.
Tavaly vettem egy nokian hakkapeliita w106 szöges gumit és hozzá volt cserekerekem is. Hóba, jégen nagyon jó, de aszfalton nem az igazi, használható, de jobban darál, mint amit naponta elviselnék,. A probléma leginkább az, hogy ha reggel még nem esik a hó, és elmész a normál gumival, akkor megszívod délután. Ha reggel esik és délutánra felolvad, akkor megszívtad délután. Amikor csak olvadt latyak van, akkor a szög nem segít, ellenben aszfalton megint csak nem a legjobb és szöges gumiban defektvédelem sincsen.
Mindezen okok miatt én lecseréltem idénre egy szög nélküli nokian rollspeed winterre, Ez aszfalton teljen rendben van, téli gumikeverék, így hidegben sem keményedik ki, a mintája rendben van, aszfalton és terepen is simán lehet használni (bár csak 47 mm széles) és egy év gari van rá defekt esetén, Ezzel megúsztam a kerék cserélgetést, meg a többi kellemetlenséget. A novemberi szar idő beálltával feltettem, és majd tavasszal leveszem. Szöges gumit én akkor javasolnék, ha olyan helyen laksz, ahol akár hetekig megmarad a hó (mezőgazdasági utak, földút, stb.), Budapestre ez nem jellemző és a bringautakat is elég hamar fel szokták sózni.
szög nélküli téli gumiról én kettőt tudok,
Az egyik az amit én vettem nokian, a másik a continental top contact winter. A mintázat alapján szerintem a nokian kicsit jobb terepen meg hóban, a conti meg talán száraz aszfalton, esetleg tükör jégen lehet jobb, de ez csak az elmélet, összehasonlító tesztet én nem találtam, de mindkét gumit dicsérték a neten. A nokian mondjuk árban kb. a fele a contiénak.
Edited by stellaz, 2013. November 21. - 11:36.
a Schwalbe-kat ismerem, nyugodtan veheted bármelyiket.
a sima Winter amúgy egy Marathon Winter, csak kevesebb benne a tüske de a helye megvan
persze ha külön megveszed a tüskéket, akkor drágábbra jössz ki mintha megvennéd a Marathon Wintert
aszfalton nem lesz baja a szögesnek, mert egyrészt "visszanyomódik" a tüske másrészt guminyomástól függően persze "belemar" az aszfaltba.
de kemény felületen (macskakő) életveszély
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Szöges gumi kérdés
Adott a 26-os montim jelenleg 2.0-és külsökkel és adott a városi, melóbajárós, melyhez a trekking kerék helyett van egy 26-os cserekerék, szarabb időre 1,75-ös külsőkkel. A havas időben, mindkét felhasználásra (montizás és melóbajárás) megfelelő gumi kéne. Nem akarok külön-külön venni két kerékszettre. A városit bringaúton (friss, ropogós, most épült, távol a főúttól) használom, valószínüleg soha nem lesz takarítva a havas, latyakos időben. Monti pedig laza, lájtos, semmi keménykedés. Főúton keveset használnám a cuccot.
Én úgy gondoltam, olyan gumi kéne, melynek a középső futófelületén nincs "szögelés"
Ezeket találtam.
Schwalbe winter Active KevlarGuard wire 26x1,75
Schwalbe Snow Stud Performance KevlarGuard 26x1,9
Nokian Mount & Ground W160 Spikes wire bead tire 50-559 (26x1.9)
Vélemény?
Én is írtam egy pár hsz-el előbb, csak kár, hogy nem lehet kapni ilyen Maxxist ebben a méretben, TL-ben vagy legalább hajtogathatóban normális mintával.
A Schwalbe-nál a Pace, Trail és VertStar is 3C, tehát nincs külön 3C ahogy gondoltam.
Érdekes módszer a keréknyomás beállítására:
http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf
Ebből annak látom értelmét, hogy a két kereket nem egyformán kell fújni, hanem a tömeg eloszlásának arányában.
az is kiderül belőle, hogy hetven kiló fölött nincs kerékpáros
Ebből annak látom értelmét, hogy a két kereket nem egyformán kell fújni,
ez eddig is nyilvánvaló volt, mindenféle tudomány nélkül, józan póri ésszel.
Összefoglalva az egészet, valahogy úgy képzeld el, hogy TEREPEN a puha gumi könnyebben átgördül a sok kis akadályon, kövön, gyökéren. A kemény gumi mindenben"akad" egy kicsit. Mintha a puha gumi egy teló lenne, simítja a talajt.
A régi stílusú, keskenyebb 1,95ös gumikat nem lehet annyira leengedni, mert könnyebben fölütődnek, mint egy szélesebb gumi.
Betonon nem számít a szélesség, nagyobb nyomás gyorsabban megy. De gondolom a terepezős része érdekelt inkább a dolognak.
Én is írtam egy pár hsz-el előbb, csak kár, hogy nem lehet kapni ilyen Maxxist ebben a méretben, TL-ben vagy legalább hajtogathatóban normális mintával.
A Schwalbe-nál a Pace, Trail és VertStar is 3C, tehát nincs külön 3C ahogy gondoltam.
Érdekes módszer a keréknyomás beállítására:
http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf
Ebből annak látom értelmét, hogy a két kereket nem egyformán kell fújni, hanem a tömeg eloszlásának arányában.
Nagyon köszönöm, a diagramm alapján viszont a nagyobb nyomás kedvez (kisebb energia szükséges). Ez valahol természetes, a vonatkerék ezért gördül jobban a sinen.
Egyre jobban izgat a téma. Feltételezem, hogy azért is keskeny az országúti kereke, mert a talaj (országúton) nem deformálódik, ellentétben a földdel. (Ami szintén gördülési ellenállást szűl )
Összefoglalva az egészet, valahogy úgy képzeld el, hogy TEREPEN a puha gumi könnyebben átgördül a sok kis akadályon, kövön, gyökéren. A kemény gumi mindenben"akad" egy kicsit. Mintha a puha gumi egy teló lenne, simítja a talajt.
A régi stílusú, keskenyebb 1,95ös gumikat nem lehet annyira leengedni, mert könnyebben fölütődnek, mint egy szélesebb gumi.
Betonon nem számít a szélesség, nagyobb nyomás gyorsabban megy. De gondolom a terepezős része érdekelt inkább a dolognak.
Edited by marton, 2013. November 20. - 00:35.
Más kérdés: Mavic 819 -en (19mm a belső perem 2.3-ig van a gyári ajánlás) / Easton EA70 XCT (itt is 19mm a belső perem) mennyire állna hülyén egy 2.4-es? Most van TL (nem ready) Fat Albert nagyon jó akcióban, de a szélesség miatt vacillálok.
Végignéztem a Schwalbe weboldalát többször is trailstar keverék után kutatva. TL-ben nincs trailstar. Csak TLR-ben van Nobby Nic 2.4, Fat Albert 2.25 / 2.4, Hans Dampf 2.35, Magic Mary (még nem kapható) 2.35. Maxxis weboldala elég szutyok, más adatokat adnak meg mint amilyen gumikat forgalomban látok, itt detto 60, 62, 70a keverékkel vannak a gumik, még véletlen sincs 42a. Miért kerülik a puha keveréket és csak DH/Freeride kategóriában elérhető nagyítóval keresve?
Egyébként a 2.4-es nagyon nagy lenne a fenti felnikre? Az kevésbé érdekel, hogy 995g.
Nagyon köszönöm, a diagramm alapján viszont a nagyobb nyomás kedvez (kisebb energia szükséges). Ez valahol természetes, a vonatkerék ezért gördül jobban a sinen.
Egyre jobban izgat a téma. Feltételezem, hogy azért is keskeny az országúti kereke, mert a talaj (országúton) nem deformálódik, ellentétben a földdel. (Ami szintén gördülési ellenállást szűl )igen
igen, erről van szó amemennyre tudom, mert én is csak a netről tájékozódtam,nem a mérnöki karon
Edited by stellaz, 2013. November 19. - 20:46.
Ha megnézed a tanulmány 7. oldalát, ott van egy szép ábra. Aszfalton enyhén csökken a gördülési ellenállás a nyomás növekedésével, terepen jelentősen csökken a gördülési ellenállás a nyomás csökkenésével. Nem találtam rá magyarázatot miért van így, de valahol az is bennevan, hogy egy bizonyos nyomás felett nem csökken tovább a gördülési ellenálás aszfalton sem.
Edited by freddyke, 2013. November 19. - 20:44.
azonos nyomáson a szélesebb guminak van kissebb gördülési ellenállása még ha a terep adottságokat nem is számoljuk, ezért megy a montis 2,5 bar, az országutis meg 7 bar nyomással.
hogy miért mennek országutisok mégis keskeny gumival?
gondolom azért, mert sokkal könnyebb és sokkal kisebb a légellenállása és aszfalton ez számít
Nagyon köszönöm, a diagramm alapján viszont a nagyobb nyomás kedvez (kisebb energia szükséges). Ez valahol természetes, a vonatkerék ezért gördül jobban a sinen.
Egyre jobban izgat a téma. Feltételezem, hogy azért is keskeny az országúti kereke, mert a talaj (országúton) nem deformálódik, ellentétben a földdel. (Ami szintén gördülési ellenállást szűl )