Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#2221
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Én nem merném kijelenteni egyik gyártóról sem, hogy egyértelműen jobb, vagy tartósabb gumikat készít. Nekem tavaly UST-s Maxxis Crossmark volt fent hátul, kb. 4 hónapot, olyan gyönyörű púpok nőttek rajta búcsúzóul, öröm volt nézni.

Az elődje (szintén ust-s crossmark) tökig kopva is remek volt, de ezután a mutatvány után nem kérek belőle többet.

---

Felraktam közben a szintén púposodással búcsúzó CST slick helyére a tréner gumit. Gyönyörű! :)

Szerintem egy fokkal halkabb is, bár szerencsére a pincében eddig se nagyon zavartam vele senkit.



#2222
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Freddyke hozzászólásában sajnos képzavart látok: mintha az ust gumit keverné a drótperemessel. Van ust - TL ready - sima halmazunk, illetve ettől függetlenül kevlárperemes (hajtogatható) és drótperemes halmazunk, ugye? :o

 

Sorry, ha nem volt egyértelmű, most próbálom másképp írni. Drótperemest szerintem nem lehet felrakni UST felnire, de ha még fel is menne sem ajánlanám. UST = Tubeless, TL, stb.. Kevlárperemes = hajtogatható (ez még csak nem is Tubeless Ready). Ezt a két verziót használtam Maxxis-ban: UST és hajtogatható (kevlárperemes) és ajánlom is. A Maxxis Ardent és Advantage mintázatokon kívül még talán a High Roller, ami egész jó. Érdekes mód, itt a fórumon mégcsak senki meg sem említi a Maxxis-t rajtam kívül pedig nagyon jó gumijai vannak. Tartósságra mindenképp veri a Schwalbe-t. Nekem az tetszik, hogy alapból 100-200g-al nehezebbek a gumijaik, ez nyilván azzal jár, hogy több anyag is van benne és védettebb. Ha nem időfutamra kell, akkor szerintem ez kimondottan előny, azon az egyen kívül semmi defektem nem volt.



#2223
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Ha szeretted a régi gumid, s még nem nagyon kopott, simán rakd fel. Max elbukod az egy deci tejet, amit beletöltöttél. (Igaz, én mikor leszedem az ust-s kereket, ha tudom újra felhasználom a maradékot.)



#2224
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Hűha, úgy látom nem fogalmaztam elég egyértelműen. Bár látom, akad aki jól szórakozik. :)

 

Igyekszem összefoglalni:

Ahogy Mgy és Tigris megbeszélte egymás közt: szalag, szelep nem kérdés.

Odáig eljutottunk, hogy érdemes belsősről belső nélkülire váltani, (ezért is tettem fel a kérdést). Kiderült, hogy valódi ust-nél nem kötelező töltögetni, köszönöm.

Freddyke hozzászólásában sajnos képzavart látok: mintha az ust gumit keverné a drótperemessel. Van ust - TL ready - sima halmazunk, illetve ettől függetlenül kevlárperemes (hajtogatható) és drótperemes halmazunk, ugye? :o

 

1. opció:

Tigris ajánlata szerint a Ront snakeskin oldalfalallal érdemes gondolom választani, és ehhez milyen löttyöt? Schwalbe sajátja?

 

2. opció:

Ha konzervatív módon maradok a Nicnél, van még tubeless is belőle.... vagy itt is jobban megéri a snakeskin TL ready, löttyel?

 

Ez utóbbit szerettem volna eredetileg megkérdezni, illetve felhasználói tapasztalatokat olvasni....

 

Kiegészítő kérdésem: a meglévő 2+ éves TL ready Niceket érdemes kipróbálnom belső nélkül, vagy ez balgaság lenne? Ezek persze sima evo verziók, semmi oldalfalvédelem.

 

Köszönöm a türelmet.

svábli saját löttye az stans, teljesen jó.

én anno lötty nélkül használtam az ust nic-et, -nem is nagyon lehetett itthó kapni lötyit- nem kaptam defektet soha, igaz amúgy sem sűrűn szoktam, de tény az ust sűrűbb szövésű, tehát nehezebb is defektelni. azért mostmár tennék bele , hogy "bombabiztos" legyen. szvsz tl readyből is érdemes valami erősített oldalfalút venni. ott ugye nem kérdés hogy kell a lötty.

ezek után döntsd el hogy akarsz e kisérletezni a régebbi evo-val  :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2225
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Hűha, úgy látom nem fogalmaztam elég egyértelműen. Bár látom, akad aki jól szórakozik. :)

 

Igyekszem összefoglalni:

Ahogy Mgy és Tigris megbeszélte egymás közt: szalag, szelep nem kérdés.

Odáig eljutottunk, hogy érdemes belsősről belső nélkülire váltani, (ezért is tettem fel a kérdést). Kiderült, hogy valódi ust-nél nem kötelező töltögetni, köszönöm.

Freddyke hozzászólásában sajnos képzavart látok: mintha az ust gumit keverné a drótperemessel. Van ust - TL ready - sima halmazunk, illetve ettől függetlenül kevlárperemes (hajtogatható) és drótperemes halmazunk, ugye? :o

 

1. opció:

Tigris ajánlata szerint a Ront snakeskin oldalfalallal érdemes gondolom választani, és ehhez milyen löttyöt? Schwalbe sajátja?

 

2. opció:

Ha konzervatív módon maradok a Nicnél, van még tubeless is belőle.... vagy itt is jobban megéri a snakeskin TL ready, löttyel?

 

Ez utóbbit szerettem volna eredetileg megkérdezni, illetve felhasználói tapasztalatokat olvasni....

 

Kiegészítő kérdésem: a meglévő 2+ éves TL ready Niceket érdemes kipróbálnom belső nélkül, vagy ez balgaság lenne? Ezek persze sima evo verziók, semmi oldalfalvédelem.

 

Köszönöm a türelmet.



#2226
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Sziasztok!

 

Tubeless - TL ready témakörben gyakorló belső nélkül közlekedőkhöz fordulnék: ki-mit ajánl?

XC717-ről váltok 819-re, újítanék egy pár külsőt: eddig latex belsőkkel voltak Nicek fent, száraz időre áttettem valami akármilyen kopottat/aprómintást hátra (klasszik megoldás másnál is, gondolom). Viszont ha már két prestás latexbelsőt kellene vennem, helyette löttyözhetnék is....vagy ez sem kellene, a rendes UST működik magában?

 

Az egészet szeretném 25 alatt kihozni. A súly is érdekes, a ballonosság is kritérium főleg elöl: full merevbe teszem.

 

Köszönöm az érdemi válaszokat, előre is.

 

Évek óta használok 819-es felniket. Elöl Maxxis Ardent 26x2.25 UST és hajtogatható kivitelek voltak/vannak (jelenleg UST) és inkább a hajtogathatót ajánlom, mert az tökéletesen futott (az UST gumijaimban gyárilag óriás 8-asok vannak). Az Ardent (függetlenül, hogy UST vagy nem) nagyon sokat kibír kopás szempontjából mint első gumi. Hátul Maxxis Advantage 26x2.1-ek voltak, szintén UST és hajtogatható is, jelenleg hajtogatható van fent és semmi baj sincs vele. Az UST verzióval itt is baj volt, felpúposodott több helyen, pedig még a minta alig kopott meg. Az UST-t felrakni egy álom és tartja a levegőt lötty nélkül is. A hajtogathatót felrakni egy rémálom (kompresszor nélkül, de szívesen leírom hogy kell) és lötty nélkül leereszt, de felrakás után már ugyanolyan jó és utána nem lesz vele gondod (csak ne akard levenni). A hajtogathatót meg kell tanulni felrakni, ha szépen van felrakva, akkor ugyanúgy tartja a nyomást mint egy UST, ha nem, akkor feltűnően gyorsan ereszt (pl. 2 bar-ról napi 0.1-0.2 bar).

 

Lötty kérdés:

UST gumival ha nem raksz bele akkor is kicsi az esélye a defektnek, mentem így jódarabig. Több mint 4 év alatt egyszer volt defektem a hátsón a hajtogatható Advantage-el, az is az én hibám volt. Kivágta egy szikla a úgy mintha szikével lenne felvágva kb. 6mm hosszan, a lötty először nem tömítette be csak jött ki a lyukon, hiába pumpáltam. Ahogy toltam haza valahogy eltömítődött és haza tudtam tekerni. Utólag rájöttem, hogy a kereket vágással lefelé kellett volna fordítatni és odatenni az ujjam a lyukhoz, úgy valószínűleg eltömít. A lötty tömege nem számít, mivel nem forgatott tömeg, így nem fogod érezni, inkább csak a bringa össztömegét növeli. Hozzá kell tenni, a Maxxis gumiknak eleve van egy tömege, nem hasonlítható össze a papírvékony Schwalbe-ekkel (nekem sosem kellett 400-500g-os gumi). A NoTubes löttyöt használom, szerinem ez sem mindegy.



#2227
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Ok, ennyire nem vágom a számokat...

 

ha úgyis 819-re vált, akkor szalag meg szelep nem kell.



#2228
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Tavaly 26"-ban UST-s Ron-Ralph páros volt fenn Mavic UST felnin, löttyel (nekem a tömeg másodlagos). Szúrásos defektem nyilván nem volt, egy vágásos viszont igen, lentebb már írtam, toltam a fűben a bringát, valami két miliméter hosszen felvágta. Amúgy problémamentes volt, szerelni könnyű, nyomást tartotta, ha maradok annál a méretnél, valszeg nem váltanék másra.

Idén 29", itt már nincs igazán UST-s gumi, ezért maradt a TL ready, már nem kérdés a lötty, muszáj. Snakeskines gumikat vettem, ártani nem árt, 50-100g nem számít. Mivel a 29-es felnim nem UST-s, szalagozni kellett, a TL gumik miatt meg szerelés után lögybölni, de egyáltalán nem bonyolult művelet. Levegőt tartja, használni király.

 

25-ből szerintem ki tudsz jönni, feltéve ha nem mindent kell most megvenned. ;)

A két gumi 70 euró, szalag vagy 10, de nyilván nem kell az egész tekercs. Csakúgy, mint a lötty, egy liter kb. 25. Venned kell még UST szelepeket is, nekem van belőle puccos és olcsó is, gyakorlatilag mindegy, mind ok.

 

Szelep meg szalag jöhet innen pl: http://superstar.tib...ex.php?cPath=73

ha úgyis 819-re vált, akkor szalag meg szelep nem kell.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2229
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.194 hozzászólás

Stephen-Colbert-Popcorn.gif


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2230
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Tavaly 26"-ban UST-s Ron-Ralph páros volt fenn Mavic UST felnin, löttyel (nekem a tömeg másodlagos). Szúrásos defektem nyilván nem volt, egy vágásos viszont igen, lentebb már írtam, toltam a fűben a bringát, valami két miliméter hosszen felvágta. Amúgy problémamentes volt, szerelni könnyű, nyomást tartotta, ha maradok annál a méretnél, valszeg nem váltanék másra.

Idén 29", itt már nincs igazán UST-s gumi, ezért maradt a TL ready, már nem kérdés a lötty, muszáj. Snakeskines gumikat vettem, ártani nem árt, 50-100g nem számít. Mivel a 29-es felnim nem UST-s, szalagozni kellett, a TL gumik miatt meg szerelés után lögybölni, de egyáltalán nem bonyolult művelet. Levegőt tartja, használni király.

 

25-ből szerintem ki tudsz jönni, feltéve ha nem mindent kell most megvenned. ;)

A két gumi 70 euró, szalag vagy 10, de nyilván nem kell az egész tekercs. Csakúgy, mint a lötty, egy liter kb. 25. Venned kell még UST szelepeket is, nekem van belőle puccos és olcsó is, gyakorlatilag mindegy, mind ok.

 

Szelep meg szalag jöhet innen pl: http://superstar.tib...ex.php?cPath=73



#2231
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Sziasztok!

 

Tubeless - TL ready témakörben gyakorló belső nélkül közlekedőkhöz fordulnék: ki-mit ajánl?

XC717-ről váltok 819-re, újítanék egy pár külsőt: eddig latex belsőkkel voltak Nicek fent, száraz időre áttettem valami akármilyen kopottat/aprómintást hátra (klasszik megoldás másnál is, gondolom). Viszont ha már két prestás latexbelsőt kellene vennem, helyette löttyözhetnék is....vagy ez sem kellene, a rendes UST működik magában?

 

Az egészet szeretném 25 alatt kihozni. A súly is érdekes, a ballonosság is kritérium főleg elöl: full merevbe teszem.

 

Köszönöm az érdemi válaszokat, előre is.

ust működik nélküle is, azért szúrásos ellen teljes biztonságot a löttyel ad, még ha az igazi ust nehezebben kap is olyat. meg igazi ust egyre kevesebb. én pl ront próbálnék, abból meg már csak tl ready van.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2232
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Sziasztok!

 

Tubeless - TL ready témakörben gyakorló belső nélkül közlekedőkhöz fordulnék: ki-mit ajánl?

XC717-ről váltok 819-re, újítanék egy pár külsőt: eddig latex belsőkkel voltak Nicek fent, száraz időre áttettem valami akármilyen kopottat/aprómintást hátra (klasszik megoldás másnál is, gondolom). Viszont ha már két prestás latexbelsőt kellene vennem, helyette löttyözhetnék is....vagy ez sem kellene, a rendes UST működik magában?

 

Az egészet szeretném 25 alatt kihozni. A súly is érdekes, a ballonosság is kritérium főleg elöl: full merevbe teszem.

 

Köszönöm az érdemi válaszokat, előre is.

 

 



#2233
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.691 hozzászólás

És ezt hogy tervezik, hogy majd elterjed ? Leszerződnek a Mavic-kal, hogy gyártson minden felnijéből 2 szeleplyukas verziót is ? Vagy csak a Syntace gyárt majd nekik felnit ?


Marci

#2234
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Olvastatok már a kétkamrás "tubelessről"?

 

Érdekes rendszer, úgy nézem DH-ra sokkal jobb mint maratonra, főleg a nem túl technikás magyar rövid/középtávokra ahol nincs igazán túl kemény terep ami teljes mértékben kihasználná, viszont van egy csomó döngölt föld/aszfalt, ahol az 1 bar már hátrány lenne. A másik meg hogy 2x200g plussz súly tubelesshez képest. Azt se értem hogy miért nem rakták a két szelepet átellenesen, jobb lett volna a súlyelosztás, hátrány nélkül.



#2235
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Gumija is válogatja, nekem ugyanarra a felnire tök lazán vs. iszonyat nehezen ment fel a párban vett SS Ralph, Ron.

 

Nem volt egy leányálom feltenni a snakeskin verziót, nagyon merev az oldalfala.

 

 

------

Olvastatok már a kétkamrás "tubelessről"? A Schwalbe-Syntace páros kínálja a bringás verziót. Egy kis átmérőjű, ugyanakkor nagy nyomásra (6-7 bar) fújt belső tartja helyén a külsőt, egyszerre csökkenti a felütés, illetve a peremből kipattanó külső miatt elszökő levegő veszélyét.

A külsőben meg ultraalacsony, 1 bar körüli nyomással lehet felmászni a bármire.

 

http://nuetech.com/t...ss/#performance

 

Schwalbe-Syntace-Dual-Chamber-mountain-b


mgy módosította - 2014. február 10. - 16:22


#2236
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Nem volt egy leányálom feltenni a snakeskin verziót, nagyon merev az oldalfala.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2237
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.194 hozzászólás

asszem kell egy (kettő) belőle


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2238
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Schwalbe Rocket Ron 26x 2.35 szélessége 60mm


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2239
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Pontosan, ahogy írod. Nem túl fotogén a sérülés leeresztve, de egyértelmű. Reggel meg is rendeltem egy gyönyörű kék schwalbét.

 

Amikor én szétvágtam a puklinál teljesen elvolt válva az alap szövettől, de a többi részen is előre haladott állapotban volt már ez a folyamat.



#2240
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Marton,

igen, láttam a keskenyebbet, én most épp a vastag puha gumik oldalán járok. Aztán vagy jön más divat, vagy nem... ;)

A drótos performance is láttam, azt hagynám.

 

Gabóca,

csak hogy legyen mire költeni... :D

Este leszedem ezt a gumit, szétvágom a puklinál, kíváncsi leszek mit mutat.

Amikor én szétvágtam a puklinál teljesen elvolt válva az alap szövettől, de a többi részen is előre haladott állapotban volt már ez a folyamat.

Smart Samet használja egy barátom kanyarban van némi gondja a gumival, a nagyon egybefüggő központi felület után a nagyon ritka oldalsó bütykök nagyon beharapnak kanyarban, főként puhább talajnál, mint amikor a sí végig van élezve a csőrnél is.