Ok, ennyire nem vágom a számokat...
ha úgyis 819-re vált, akkor szalag meg szelep nem kell.
Ok, ennyire nem vágom a számokat...
ha úgyis 819-re vált, akkor szalag meg szelep nem kell.
Tavaly 26"-ban UST-s Ron-Ralph páros volt fenn Mavic UST felnin, löttyel (nekem a tömeg másodlagos). Szúrásos defektem nyilván nem volt, egy vágásos viszont igen, lentebb már írtam, toltam a fűben a bringát, valami két miliméter hosszen felvágta. Amúgy problémamentes volt, szerelni könnyű, nyomást tartotta, ha maradok annál a méretnél, valszeg nem váltanék másra.
Idén 29", itt már nincs igazán UST-s gumi, ezért maradt a TL ready, már nem kérdés a lötty, muszáj. Snakeskines gumikat vettem, ártani nem árt, 50-100g nem számít. Mivel a 29-es felnim nem UST-s, szalagozni kellett, a TL gumik miatt meg szerelés után lögybölni, de egyáltalán nem bonyolult művelet. Levegőt tartja, használni király.
25-ből szerintem ki tudsz jönni, feltéve ha nem mindent kell most megvenned.
A két gumi 70 euró, szalag vagy 10, de nyilván nem kell az egész tekercs. Csakúgy, mint a lötty, egy liter kb. 25. Venned kell még UST szelepeket is, nekem van belőle puccos és olcsó is, gyakorlatilag mindegy, mind ok.
Szelep meg szalag jöhet innen pl: http://superstar.tib...ex.php?cPath=73
ha úgyis 819-re vált, akkor szalag meg szelep nem kell.
Tavaly 26"-ban UST-s Ron-Ralph páros volt fenn Mavic UST felnin, löttyel (nekem a tömeg másodlagos). Szúrásos defektem nyilván nem volt, egy vágásos viszont igen, lentebb már írtam, toltam a fűben a bringát, valami két miliméter hosszen felvágta. Amúgy problémamentes volt, szerelni könnyű, nyomást tartotta, ha maradok annál a méretnél, valszeg nem váltanék másra.
Idén 29", itt már nincs igazán UST-s gumi, ezért maradt a TL ready, már nem kérdés a lötty, muszáj. Snakeskines gumikat vettem, ártani nem árt, 50-100g nem számít. Mivel a 29-es felnim nem UST-s, szalagozni kellett, a TL gumik miatt meg szerelés után lögybölni, de egyáltalán nem bonyolult művelet. Levegőt tartja, használni király.
25-ből szerintem ki tudsz jönni, feltéve ha nem mindent kell most megvenned.
A két gumi 70 euró, szalag vagy 10, de nyilván nem kell az egész tekercs. Csakúgy, mint a lötty, egy liter kb. 25. Venned kell még UST szelepeket is, nekem van belőle puccos és olcsó is, gyakorlatilag mindegy, mind ok.
Szelep meg szalag jöhet innen pl: http://superstar.tib...ex.php?cPath=73
Sziasztok!
Tubeless - TL ready témakörben gyakorló belső nélkül közlekedőkhöz fordulnék: ki-mit ajánl?
XC717-ről váltok 819-re, újítanék egy pár külsőt: eddig latex belsőkkel voltak Nicek fent, száraz időre áttettem valami akármilyen kopottat/aprómintást hátra (klasszik megoldás másnál is, gondolom). Viszont ha már két prestás latexbelsőt kellene vennem, helyette löttyözhetnék is....vagy ez sem kellene, a rendes UST működik magában?
Az egészet szeretném 25 alatt kihozni. A súly is érdekes, a ballonosság is kritérium főleg elöl: full merevbe teszem.
Köszönöm az érdemi válaszokat, előre is.
ust működik nélküle is, azért szúrásos ellen teljes biztonságot a löttyel ad, még ha az igazi ust nehezebben kap is olyat. meg igazi ust egyre kevesebb. én pl ront próbálnék, abból meg már csak tl ready van.
Sziasztok!
Tubeless - TL ready témakörben gyakorló belső nélkül közlekedőkhöz fordulnék: ki-mit ajánl?
XC717-ről váltok 819-re, újítanék egy pár külsőt: eddig latex belsőkkel voltak Nicek fent, száraz időre áttettem valami akármilyen kopottat/aprómintást hátra (klasszik megoldás másnál is, gondolom). Viszont ha már két prestás latexbelsőt kellene vennem, helyette löttyözhetnék is....vagy ez sem kellene, a rendes UST működik magában?
Az egészet szeretném 25 alatt kihozni. A súly is érdekes, a ballonosság is kritérium főleg elöl: full merevbe teszem.
Köszönöm az érdemi válaszokat, előre is.
És ezt hogy tervezik, hogy majd elterjed ? Leszerződnek a Mavic-kal, hogy gyártson minden felnijéből 2 szeleplyukas verziót is ? Vagy csak a Syntace gyárt majd nekik felnit ?
Olvastatok már a kétkamrás "tubelessről"?
Érdekes rendszer, úgy nézem DH-ra sokkal jobb mint maratonra, főleg a nem túl technikás magyar rövid/középtávokra ahol nincs igazán túl kemény terep ami teljes mértékben kihasználná, viszont van egy csomó döngölt föld/aszfalt, ahol az 1 bar már hátrány lenne. A másik meg hogy 2x200g plussz súly tubelesshez képest. Azt se értem hogy miért nem rakták a két szelepet átellenesen, jobb lett volna a súlyelosztás, hátrány nélkül.
Gumija is válogatja, nekem ugyanarra a felnire tök lazán vs. iszonyat nehezen ment fel a párban vett SS Ralph, Ron.
Nem volt egy leányálom feltenni a snakeskin verziót, nagyon merev az oldalfala.
------
Olvastatok már a kétkamrás "tubelessről"? A Schwalbe-Syntace páros kínálja a bringás verziót. Egy kis átmérőjű, ugyanakkor nagy nyomásra (6-7 bar) fújt belső tartja helyén a külsőt, egyszerre csökkenti a felütés, illetve a peremből kipattanó külső miatt elszökő levegő veszélyét.
A külsőben meg ultraalacsony, 1 bar körüli nyomással lehet felmászni a bármire.
http://nuetech.com/t...ss/#performance
mgy módosította - 2014. február 10. - 16:22
Nem volt egy leányálom feltenni a snakeskin verziót, nagyon merev az oldalfala.
Schwalbe Rocket Ron 26x 2.35 szélessége 60mm
Pontosan, ahogy írod. Nem túl fotogén a sérülés leeresztve, de egyértelmű. Reggel meg is rendeltem egy gyönyörű kék schwalbét.
Amikor én szétvágtam a puklinál teljesen elvolt válva az alap szövettől, de a többi részen is előre haladott állapotban volt már ez a folyamat.
Marton,
igen, láttam a keskenyebbet, én most épp a vastag puha gumik oldalán járok. Aztán vagy jön más divat, vagy nem...
A drótos performance is láttam, azt hagynám.
Gabóca,
csak hogy legyen mire költeni...
Este leszedem ezt a gumit, szétvágom a puklinál, kíváncsi leszek mit mutat.
Amikor én szétvágtam a puklinál teljesen elvolt válva az alap szövettől, de a többi részen is előre haladott állapotban volt már ez a folyamat.
Smart Samet használja egy barátom kanyarban van némi gondja a gumival, a nagyon egybefüggő központi felület után a nagyon ritka oldalsó bütykök nagyon beharapnak kanyarban, főként puhább talajnál, mint amikor a sí végig van élezve a csőrnél is.
Marton,
igen, láttam a keskenyebbet, én most épp a vastag puha gumik oldalán járok. Aztán vagy jön más divat, vagy nem...
A drótos performance is láttam, azt hagynám.
Gabóca,
csak hogy legyen mire költeni...
Este leszedem ezt a gumit, szétvágom a puklinál, kíváncsi leszek mit mutat.
Urak, lenne két gumis kérdésem.
Először is, kíváncsi vagyok, milyen külsőt használtok görgőhöz. Eddig egy ócsó cst traveller volt fent. Ment kb. 1000km-t kint, illetve 50 órát görgőn. 5 báron használtam, az még belefér, legalábbis a gumin lévő felirat szerint. Ma délután odalett a lelkem, előbb csak apró, borsszemnyi nagyságú puklik nőttek rajta, majd pár perccel később (nyilván az edzés legfontosabb részénél) beadta a kulcsot. Nem vártam meg, míg lepukkan a felniről, inkább abbahagytam.
Épp a napokban járt eszemben, minek nekem külön edzőgumi, a két cst nem volt 5e, milyen jól bírják. Hát, nem.
Igazából kibírnám, hogy háromhavonta ennyiért cserélem, ami jobban zavar, hogy odalett miatta az edzés.
Szóval ti mit használtok? Kell a húszeurós edzőgumi, vagy van más jó (bevált!!!) tipp?
Mögmondtam, hát mögmondtam... !
Tipikus, a melegedéstől elvált a futófelület a kötőszövettől, tavaly olcsó új országúti gumi direkt görgőzésre véve ugyan ezt produkálta, én az idényre megvettem az általad úri huncutságnak tartott görgőbe valót.
Most is valami olyasmit keresek, ami kiegészíti a "rendes" gumikat, de azoktól eltérő jellegű. A lent emlegetett Smart Sam tetszene, gyors, jómintájú, de 29-ben nem gyártják. Tudtok hasonló jellegűt javasolni? Mindenképp TL ready kellene.
Kösz!
Hát, sajnos csak 29x1,75ös méretben látom a SmartSam-et. Gondolom az nem elég dagi neked.
https://www.bike-com...laufmodell.html
Meg drótosban lenne még minden szélességben. Tartaléknak az nem jó ?
marton módosította - 2014. február 03. - 00:52
Urak, lenne két gumis kérdésem.
Először is, kíváncsi vagyok, milyen külsőt használtok görgőhöz. Eddig egy ócsó cst traveller volt fent. Ment kb. 1000km-t kint, illetve 50 órát görgőn. 5 báron használtam, az még belefér, legalábbis a gumin lévő felirat szerint. Ma délután odalett a lelkem, előbb csak apró, borsszemnyi nagyságú puklik nőttek rajta, majd pár perccel később (nyilván az edzés legfontosabb részénél) beadta a kulcsot. Nem vártam meg, míg lepukkan a felniről, inkább abbahagytam.
Épp a napokban járt eszemben, minek nekem külön edzőgumi, a két cst nem volt 5e, milyen jól bírják. Hát, nem. Igazából kibírnám, hogy háromhavonta ennyiért cserélem, ami jobban zavar, hogy odalett miatta az edzés.
Szóval ti mit használtok? Kell a húszeurós edzőgumi, vagy van más jó (bevált!!!) tipp?
Bé kérdés.
A rendes gumim idén is a Ralph-Ron páros lesz, most váltok 26-ról 29-re. Tavaly kétszer volt szerencsém rajt előtt defekt miatt kereket cserélni (Szilváson a sátrak között tolt bringa kerekét vágta szét valami, a csabai x2s előtt meg a hátsó maxxison nőttek cst-féle bumszlik.) UST-s gumit csereberélni nem feltétlen vidámság, nagyon kapóra jött a kéznél lévő szerelt kerék (olcsó kerék, olcsó gumival).
Asszem venni fogok komplett tartalék kereket 29-ben is idén. Kérdés, milyen gumit érné meg rárakni. Tavaly még a régi-régi speed king volt fent, én szerettem, tény, hogy nem minden körülmények között ideális.
Most is valami olyasmit keresek, ami kiegészíti a "rendes" gumikat, de azoktól eltérő jellegű. A lent emlegetett Smart Sam tetszene, gyors, jómintájú, de 29-ben nem gyártják. Tudtok hasonló jellegűt javasolni? Mindenképp TL ready kellene.
Kösz!
mgy módosította - 2014. február 02. - 22:46
Egyetértek, a Smart Sam kitűnő, nálam az elsőben kb. 17000 km van és még mindig van egy kis profil (26/2.1 coll, ~2 báron). Hátul kb. kétszer olyan gyorsan fogy. Városban, túrázásra, bizonyos versenyekre is tökéletes (pl. a Bölcske maraton (50 km/300 m szint) ahol a gurulás jóval fontosabb mint tapadás). Nagyon jól gurul, városi aszfaltra egy ideig kipróbáltam helyette slicket nagyobb nyomáson de aztán visszacseréltem mert a Smart Sam jóval kényelmesebb volt, miközben nem igazán éreztem hogy a slick sokkal gyorsabb lett volna (alacsonyabb nyomáson meg semmivel, ráadásul csak a lyukadási esélyt növelné). Vizes macskakövön rendesen csúszik, de mi nem. Komolyabb terepen/versenyre azért jobb az Evo keverék, meg szélesebb gumik, alacsonyabb nyomáson (főleg tubeless), Nobby Nic, Racing Ralph meg ilyesmi persze.