Fast Trak, azt sárba ne, volt, murván nagyon okés.
És a The Captain? Arról azt írják, akkor se gáz, ha leszakad az ég.
Fast Trak, azt sárba ne, volt, murván nagyon okés.
És a The Captain? Arról azt írják, akkor se gáz, ha leszakad az ég.
Ez elég gázos, amíg nem néztem meg a videót, nem is értettem (vettem komolyan), amit írtál.
Még mindig a RaRa-RoRo páros mellé keresek valamit a tartalék kerékre. Azok 2.25-ös SS-ek, b.sz.tt jó velük menni, de sárban nem az igazi. Ezé' kellene a tartalék kerekekre valami más. Ott 2.0 körül keresgélek. Néztem már Bontragereket (drágák, mint a fene), Specit (pl. Fast Trak), de fotó alapján gumit venni, hát, izé, max kocsira.
Fast Trak, azt sárba ne, volt, murván nagyon okés.
Ez elég gázos, amíg nem néztem meg a videót, nem is értettem (vettem komolyan), amit írtál.
Még mindig a RaRa-RoRo páros mellé keresek valamit a tartalék kerékre. Azok 2.25-ös SS-ek, b.sz.tt jó velük menni, de sárban nem az igazi. Ezé' kellene a tartalék kerekekre valami más. Ott 2.0 körül keresgélek. Néztem már Bontragereket (drágák, mint a fene), Specit (pl. Fast Trak), de fotó alapján gumit venni, hát, izé, max kocsira.
A WildGrip'R-ről minden létező dolgot felkutattam. Volt a kezemben, de bringára nem raktam fel. A mintája, a bütykök ötletes kialakítása (minden irányban rugóznak), anyagösszetétele (a Gum-X verzióra gondolok, ami 59A/55A elvileg), nagyon tetszik. Mégsem döntöttem emellett. A sima (nem Advanced) verzió nem Gum-X összetételű, az oldalfala nincs megerősítve, viszont ez viszonylag nagy, nagyobb mint a normál 2.25"-osok állítólag. Az Advanced verzió megerősített oldalfalú, Gum-X összetételű, ellenben normál méret és agyonkönnyített. Ez utóbbi alacsony nyomásnál (<2 bar) ha ütést kap hajlamos berogyni (van erre egy angol szakkifejezés: burp és erről van szó), ezt többen írták mint személyes tapasztalatot, ezért nem akartam ilyet. Ha gyártana belőle a Michelin egy tisztességes változatot, nem lenne kérdés.
Tehát így is maradéktalanul boldog tudtál vele lenni... :-D
---
ez így van. azóta arra is rájöttem, hogy leginkább meg kell tanulni bringázni bár kétségtelen, hogy pl jeges-havas terepen a continental mountain king (régi, drótperemes) valami egészen hihetetlenül tapadt. egyébként a rocket ron sem rossz hóban.
Michelin WildGrip'R, WildRace'R külsőkkel van valami tapasztalatotok? Léteznek 29-ben is UST változatban, nem is túl drágák...
A WildGrip'R-ről minden létező dolgot felkutattam. Volt a kezemben, de bringára nem raktam fel. A mintája, a bütykök ötletes kialakítása (minden irányban rugóznak), anyagösszetétele (a Gum-X verzióra gondolok, ami 59A/55A elvileg), nagyon tetszik. Mégsem döntöttem emellett. A sima (nem Advanced) verzió nem Gum-X összetételű, az oldalfala nincs megerősítve, viszont ez viszonylag nagy, nagyobb mint a normál 2.25"-osok állítólag. Az Advanced verzió megerősített oldalfalú, Gum-X összetételű, ellenben normál méret és agyonkönnyített. Ez utóbbi alacsony nyomásnál (<2 bar) ha ütést kap hajlamos berogyni (van erre egy angol szakkifejezés: burp és erről van szó), ezt többen írták mint személyes tapasztalatot, ezért nem akartam ilyet. Ha gyártana belőle a Michelin egy tisztességes változatot, nem lenne kérdés.
...
csak akkor még nem tudtam, hogy rengeteg lóvét kell gumira is költeni...
Tehát így is maradéktalanul boldog tudtál vele lenni... :-D
---
Michelin WildGrip'R, WildRace'R külsőkkel van valami tapasztalatotok? Léteznek 29-ben is UST változatban, nem is túl drágák...
Lentebb írtam valahol, kaptam kölcsön sima 26x2.25 TL-Ready NN-t. Felraktam, tejet beleraktam, lemostam, habzott a mosószer az oldalán. Én csak pár kört mentem vele, nem volt gond. Havernak egy szezon alatt szétfoszlott az egész gumi, a tej ömlött ki rajta mindenhol, pedig normálisan megy és Stan's volt benne.
Áthabzik rajta a tej olyan vékony az oldalfala. A bike-discount.de-n most akciósak a gumik.
a sima nobbyra mondod? meglehet, már megrendeltem, majd kiderül egyébként volt régen fent háromezer forintos maxis gumim, teljesen tökéletes volt, jól tapad, defeketet nem nagyon látott. igaz, drótperemes volt, meg dögnehéz, csak akkor még nem tudtam, hogy rengeteg lóvét kell gumira is költeni...
Sly78 módosította - 2014. február 22. - 16:24
Áthabzik rajta a tej olyan vékony az oldalfala. A bike-discount.de-n most akciósak a gumik.
már nem emléxem a pontos adatokra (de annak idején bevéstem ide, ) de a ron jóval ballonosabb mint a nic. asszem az majdenm volt akkora mint elméletben lennie kéne.
nekem ennyi elég is, köszi szépen. megpróbálom a nobbyt, de most az olcsó verziót, nem költök többet tizenezret egy gummára. majd most derül ki, hogy jó stratégia-e...
sziasztok!
meg tudná mondani valaki, hogy a nobby nick 2.25-ös méretben eltér valamennyire a rocket rontól, vagy ezek egyforma szélesek? thx
már nem emléxem a pontos adatokra (de annak idején bevéstem ide, ) de a ron jóval ballonosabb mint a nic. asszem az majdenm volt akkora mint elméletben lennie kéne.
NN 26x2.25 UST Mavic 819-es felnin 53-54mm, minta 55-56mm. Akinek van RR, leméri azt és akkor meglesz.
sziasztok!
meg tudná mondani valaki, hogy a nobby nick 2.25-ös méretben eltér valamennyire a rocket rontól, vagy ezek egyforma szélesek? thx
NN 26x2.25 UST Mavic 819-es felnin 53-54mm, minta 55-56mm. Akinek van RR, leméri azt és akkor meglesz.
sziasztok!
meg tudná mondani valaki, hogy a nobby nick 2.25-ös méretben eltér valamennyire a rocket rontól, vagy ezek egyforma szélesek? thx
Terepen. 1.5-ből én aszfaltozásra tippelnék, ott viszont a keskenyebbnek kellene, hogy kisebb legyen az ellenállása.
A Schwalbe tanulmánya szerint gurulási ellenállás szempontjából aszfalton nincs különbség a széles/vékony gumi között, viszont a nyomás annál fontosabb. Annak függvényéből adódik a vékony gumi. Elvileg a szélesebb gumi kényelmesebb, de csak alacsonyabb nyomáson, ami viszont lassabb. Külföldön a tökéletes tüköraszfalton nagyon meg voltam a magas nyomású és vékonyabb slick-kel, de itthon sajnos vissza kellett térnem a 2,1" Smart Samre mert egyszerűen gyatrák az utak.
A szélesebb guminak kisebb a görülési ellenállása.
Várj, ezeket én szoktam mondani, csak én még be is linkelek egy tanulmányt, miért jó a széles és puha gumi. :-p
Írtam az elején, edzőbringára kell, gyakorlatilag mindegy, mekkora az ellenállása, nem fogok vele versenyezni senkivel és semmivel. Tartson soká, ne kapjak vele defektet, ne zúgjon, kb. ennyi.
Kösz!
Maradtam volna a conti sportcontactnál, de reggel óta kifogyott a boltban.
És igen, nem erőltetem a keskeny gumit én sem.
A szélesebb guminak kisebb a görülési ellenállása. Kényelmesebb, mert kisebb nyomáson kell használni és a szélesség miatt az úthibákat is jobban "kisimítja". Hátránya a nagyobb tömeg (ami gyorsulásnál számít leginkább) és a nagyobb légellenállás. Nem fogok szélesebb gumiért rohanni, kiváló nekem a Xenith, de legközelebb szélesebbet és vízelvezető bordákkal elláltottat vennék inkább.
freddyke módosította - 2014. február 17. - 23:24
Kösz!
Maradtam volna a conti sportcontactnál, de reggel óta kifogyott a boltban.
És igen, nem erőltetem a keskeny gumit én sem.
Nekem Maxxis Xenith van, hajtogatható, 1.5-ös. Nem gáz, de ha újra kellene vennem, inkább szélesebbet tennék rá. 20 EUR alatt volt, amikor vettem.
Sziasztok!
29-es Mavic719-es felnire ilyen adatok vannak írva: min:1,1; max:2,3 coll
Jelenleg 28-as slick gumival használom.
Az a kérdés, hogy 25-ös gumit még elbír a felni?
Előre is köszönöm!