
...és figyelj oda a megfelelő nyomásra, sok múlik rajta.
Sziasztok!
Segítségetek szeretném kérni.
Montim van és éles köveken mentem a már eléggé kopott szerintem városi gumijaimmal.
Mindkét kerekem defektes lett - már 2 éve így áll a pincében.
Mit ajánlanátok? Ragasszam meg, vagy cseréljem ki a belsőket, vagy cseréljem a belsőket+külsőket?
Nem szeretnék túl sokat kiadni rá, csak amennyit érdemes.
A külsők elég kopottak már, de ha nem muszáj, még egyelőre nem cserélném, legközelebb megpróbálom elkerülni az éles köveket.
A külső gumin ezeket találtam:
CST Heng Shin Tire
51-559 (26*1.90)
Inflate to 40-65 PSI. (280-450 kPa)
Nylon
A felnin ezeket:
MATCH1
Etrto 559*19c
Alloy 6060T6
A belső autó szelepes.
Köszönöm előre is.
illetve kihajtogattam a külsőt dobozból már jóval korábban.
Lélegeztetni kell mint egy jó bort
Mai tapasztalat:
XM 819 discre simán felmegy a 2014-es ust-s Nic. Mindenféle szappanosvizes/ feszengetős bűvészkedés nélkül. Kompresszorral a helyére pattant, kicsit sziszegett, raktunk bele löttyöt (amúgy is akartam): elhallgatott, tartja a nyomást.
Annyit tettem az ügy érdekében, hogy szépen lemostam a felnit előtte, illetve kihajtogattam a külsőt dobozból már jóval korábban.
Ejnye, a festékkopás csak korlátozottan használja a montis társadalom épülését!
Rendeltem egyet, ha megjön, reszkethetnek a lekopott ust külsők a pincében.
Igen, egy pár verseny után az izzadságtól lekopik a matrica a dobozról, egyébkent nem mert még nem volt defektem UST-vel
Nem néz ki rosszul. Van vele tapasztalatod?
Igen, egy pár verseny után az izzadságtól lekopik a matrica a dobozról, egyébkent nem mert még nem volt defektem UST-vel
Nem néz ki rosszul. Van vele tapasztalatod?
Tudod, ismerős gumisnál egy üveg sörért évekre elegendőt adnak, tapasztalat, bár esetemben kóla játszott! :-)
kb ugyanaz lehet mint amit a gumisok használnak, autógumihoz, csak "kicsiben"
-mavic felnikre a svábli ust gumik nekem tök könnyen felmentek, ellenben ugyane felnin, a belsős mislennel szenvedtem mint a 7es kutya.
Írtam tavaly ősszel mekkora szívás volt felrakni a Snakeskin Ront, a vele párban vett Ralph meg mint a vaj. Én se gondolom, hogy az egyik kerék lett kisebbre fűzve.
---
Mi is ez a tubeless giliszta?
Nem tudom milyen toleranciákkal dolgozik a Schwalbe,
...
se a tubeless giliszta szett nem tud megjavítani
Akkora nyomással már tele lennének horpadással a felnijeim.
Azért is írtam hogy "nekem", az már kiderült hogy más súlykategóriában vagyunk.
tl readyhez (elméletileg ) kell, mert porózus. true ust hez nem kell, annak a belső rétege butyl.
Én is ezt mondtam, abból indultam ki hogy egyértelmű az előző mondatban elhangzott "UST nekem tökéletesen bevált" után
Az UST felnire a kimondott tubeless vagy tubeless-ready gumiknak könnyen fel kell menni.
Lehet hogy a varázslat egy része pont az hogy nagyon szoros. Itt nem ment fel UST gumi UST felnire komoly erőlködés nélkül (először kicsit tágítani kellett..). Nem tudom milyen toleranciákkal dolgozik a Schwalbe, de gondolom a Shimano XTR felni elég precíz méret. Én személyesen arra számítok hogy sose lessz olyan defektem amit se a lötty, se a tubeless giliszta szett nem tud megjavítani, mert belsőt nem viszek (mert nem tudnám leszedni vagy aládugni ). A mezei fekete leszedőből beletörtem kettőt (most a sárga/fekete 2 részes Topeak van). Amikor valamikor elfogynak. szaki bajlódhat velük megint
Ezt már valaki próbálta? Azt írják 10 perc alatt nyom nélkül elpárolog.
Szerintem egy megoldás ami problémát keres.
Itt meg az volt az érzésem, h belső átmérbőben kb 1 centivel kissebb a külső a kelleténél. Önmagától középre, a felniszalag fölé ment rá. Remélem, valóban nagyon defekt álló, mert nem szeretném az út mentén eljátszani egy belső cserét. Nagyon hangosan anyáznék.
Útmenti cserére nem gondoltam, szappanos víz nélkül nem tudnám leszedni, sem visszarakni. Ha a tej nem tömíti el a lyukat, van nálam olyan javítókészlet, amivel kívülről javítható a gumi. Ha ez sem segít, hordok belsőt, de így esélytelen, hogy belerakjam.
Itt meg az volt az érzésem, h belső átmérbőben kb 1 centivel kissebb a külső a kelleténél. Önmagától középre, a felniszalag fölé ment rá. Remélem, valóban nagyon defekt álló, mert nem szeretném az út mentén eljátszani egy belső cserét. Nagyon hangosan anyáznék.
freddyke: conti super sport plus-al jártam úgy, h nagyon szenvedősen ment fel. Mikor egyik oldalát fel akarja tenni az ember, még a belső nélkül, akkor kézzel a feléig jutottam, onnantól kellett a szerszám. Marha szenvedős volt, de megérte. Ja, szintén forgásirányos, általában iszonyat peches vagyok. Itt a 4. keréknél (asszony bicaján is ugyanilyen gumi lett) vettem észre, h forgásirányos, és az addíg feltett 3 keréknél bemákoltam a jót. Más gumikat pikkpakk felteszem, szinte szerszám nélkül, de itt nem voltam messze attól, h elviszem bicajos szakihoz, szopjon vele más.
Az UST felnire a kimondott tubeless vagy tubeless-ready gumiknak könnyen fel kell menni. Nekem az egyik perem simán bement, a másik nem. Mindenesetre aki ezt utánam csinálja szerszám nélkül, egy életre megjegyzi hogy kell tubeless gumit helyesen felrakni. Szerintem az a baj, hogy a gumi két pereme túl széles, amelynek a tubless felni középső csatornájába kell beülnie. Mivel nem tudott beleülni rendesen, ezért nem ment fel. Amikor teljesen megfeszített állapotban addig igazgattam a gumit, amíg bele nem kényszerült menni erőszakkal a perembe, 1 cm-el feljebb ment, aztán megint igazítottam, megint feljebb ment 1cm-el és ezt addig csináltam, amíg végül felment.
freddyke módosította - 2014. március 02. - 21:24
freddyke: conti super sport plus-al jártam úgy, h nagyon szenvedősen ment fel. Mikor egyik oldalát fel akarja tenni az ember, még a belső nélkül, akkor kézzel a feléig jutottam, onnantól kellett a szerszám. Marha szenvedős volt, de megérte. Ja, szintén forgásirányos, általában iszonyat peches vagyok. Itt a 4. keréknél (asszony bicaján is ugyanilyen gumi lett) vettem észre, h forgásirányos, és az addíg feltett 3 keréknél bemákoltam a jót. Más gumikat pikkpakk felteszem, szinte szerszám nélkül, de itt nem voltam messze attól, h elviszem bicajos szakihoz, szopjon vele más.
Ez viszont nem jellemző az UST-re, csak a TL-readyre. OK, ha 100+ kilóval mindenképp 1,2 báron akarsz menni akkor bármivel ez van
Mindenesetre 1,5-1,6 + UST nekem tökéletesen bevált, olyannyira hogy sose volt még se burp, se defektem velük (Shimano XTR felnik, NN + RaRa) és csak hosszabb tárolás (hónapok) után ereszt jelentősen. Szigetelésre nem kell lötty, csak esetleges defektre. Azt viszont kellett már cserélnem mert hamar beleszárad (Schwalbe = Stan's).
Edit: viszont erős rokon rendesen megszenvedett a felrakásnál
(gondolom a felni kombó se mindegy)
Nem az eszetlenül alacsony nyomásról volt szó, minden gumi más. Azt sem jelenthetjük, ki, hogy 1.5-1.6 bevált, mivel minden ez is nagyon a tömegtől függ. Akkora nyomással már tele lennének horpadással a felnijeim.
. Szigetelésre nem kell lötty, csak esetleges defektre. A
tl readyhez (elméletileg ) kell, mert porózus. true ust hez nem kell, annak a belső rétege butyl.
Bikertigger módosította - 2014. február 28. - 00:05
Ez elég gázos, amíg nem néztem meg a videót, nem is értettem (vettem komolyan), amit írtál.
Ez viszont nem jellemző az UST-re, csak a TL-readyre. OK, ha 100+ kilóval mindenképp 1,2 báron akarsz menni akkor bármivel ez van Mindenesetre 1,5-1,6 + UST nekem tökéletesen bevált, olyannyira hogy sose volt még se burp, se defektem velük (Shimano XTR felnik, NN + RaRa) és csak hosszabb tárolás (hónapok) után ereszt jelentősen. Szigetelésre nem kell lötty, csak esetleges defektre. Azt viszont kellett már cserélnem mert hamar beleszárad (Schwalbe = Stan's).
Edit: viszont erős rokon rendesen megszenvedett a felrakásnál (gondolom a felni kombó se mindegy)
Tekergek módosította - 2014. február 27. - 23:58