Schwalbi katalógus szerint fat albert snakeskin front 2.25 655gr, 2.4 755gr
Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#2181
Írta 2014. február 16. - 19:42
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2182
Írta 2014. február 16. - 14:40
Túl van spliázva, hogy Schwalbe-ba bluedoc kell? Elvileg a folyékony gumi az folyékony gumi. Ráadásul a legtöbb univerzális.
Két 26x2.25 Schwalbe Fat Albert Front Evo Snake Skin TrailStar gumi között vacillálok: TL Ready 650g és TL 890g. A 890g nem sok?
#2183
Írta 2014. február 15. - 20:00
Ironikus értelemben értetted?
Neeeeeem !
Az OKO az egy sűrű cucc. Lehet, hogy ezért nem szárad ki ? Nem tudom. Én belsőben használom, már fél éve benne van, múltkor a -5 fokban is dolgozott. Biztosan nehezebb kicsivel a tejnél de ez annyira nem érdekel. És már 2 felütést is megfogott ! Kicsit leengedett a kerék, fújtam rá és simán hazajöttem. Mikor szétszedtem, láttam hogy kijött egy szép adag tej de megfogta.
#2184
Írta 2014. február 15. - 14:58
Szerintem azt minden veri.
Ironikus értelemben értetted?
A tejről még annyit, hogy valószínűleg nem minden tej jó minden gumihoz. Bár ezt nem tudom alátámasztani, de inkább maradok a Stan's NoTubes-nél. Tény, hogy kiszárad egy idő után, 6 hónap alatt általában teljesen eltűnik. Szedtem már ki csillag formájú összeállt gurigát a gumiból (miután végleg leszedtem), de leginkább az jellemző, hogy egyenletesen rárakódik a gumira. Szerintem ha már egyszer fent van, ezzel nem kell foglalkozni, ha a kerék forgatására (vagy levett állapotban mozgatásakor) nem hallatszik a folyadékhang, a szelepen keresztül utána kell tölteni. Úgy veszem észre, hogy télre lerakott bringánál is tanácsos a kereket időnként jól megforgatni, így nehezebben szárad ki vagy ha már kiszárad, nem rakódik le egy helyen.
#2185
Írta 2014. február 15. - 13:08
sziasztok,
bocsi, offtopik:
nincs valakinek elfekvőben nem használt 26x3.35ös hátsó külsője?
köszi!
topik on
That's all folks!
160 mm-es Avid tárcsa eladó
#2186
Írta 2014. február 15. - 07:56
Hmmm, a gyerekek bringájába vettem OKO-t, de nem használom. Gyanítom, ha a falra önteném, holnapig ott maradna.
Bár lehet, hogy rászáradt a boltra a készlet, úgy sikerült ilyen sűrűbb fajtát kifognom.
Nekem OKO tömítőm van, elvileg az nem szárad ki. http://www.oko.com/o..._for_bikes.html Ez olyan sűrűbb féle cucc, mint a Slime.
#2187
Írta 2014. február 15. - 03:27
Nekem OKO tömítőm van, elvileg az nem szárad ki. http://www.oko.com/o..._for_bikes.html Ez olyan sűrűbb féle cucc, mint a Slime.
#2188
Írta 2014. február 14. - 23:29
Szerintem azt minden veri.
Nekem nagyon jól bírják, úgy adták el hogy 300 versenykilométer után esedékes a csere, de lassan tízszerannyi van a Nobby Nic/Racing Ralph (UST/Evo) kombóban, elötte szintúgy többszöröse Ron/Ralph (TLR Evo belsővel) és mindegyiken még van bőven profil, talán még egyszer annyira elég (két szezon), másikon mezei Smart Sam-ek (Performance, belsővel), most 17500 km az elsőben, hátul kb. feleannyi. A mostani SS hátsómon hasítottam egy 2 centist az oldalfalon és attól eltekintve hogy kicsit rojtos továbbra is bírja a strapát, csak a belső lyukadt ott egyszer ki mert megint pont oda sikerült vernem A belsőgumi tapasszal együtt azóta semmi gond, megvárom amig teljesen elfogy a profil.
Ha szeretted a régi gumid, s még nem nagyon kopott, simán rakd fel. Max elbukod az egy deci tejet, amit beletöltöttél. (Igaz, én mikor leszedem az ust-s kereket, ha tudom újra felhasználom a maradékot.)
Csak arra kell figyelni hogy a tejnek szavatossági ideje van, hőmérséklet függvényében a Schwalbe/Stan's féle akár 3 hónapig jó, ha a cserénél még jól néz ki akkor is számolni kell vele hogy valamikor beleszárad. Nekem gombóc lett belőle, ami viszont nem használ az ellenállásnak. A zöld Slime féle hosszabb ideig bírja, azt már párszor áttöltöttem belsőböl belsőbe.
#2189
Írta 2014. február 13. - 00:23
... Tartósságra mindenképp veri a Schwalbe-t. ...
Szerintem azt minden veri.
#2190
Írta 2014. február 12. - 23:48
Sorry, ha nem volt egyértelmű, most próbálom másképp írni. Drótperemest szerintem nem lehet felrakni UST felnire, de ha még fel is menne sem ajánlanám. UST = Tubeless, TL, stb.. Kevlárperemes = hajtogatható (ez még csak nem is Tubeless Ready).
de hajtogatható a tubeless is meg a tubeless ready is meg az eccerü kevlárperemes is.....
- Rabbit kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2191
Írta 2014. február 12. - 23:31
Hűha, úgy látom nem fogalmaztam elég egyértelműen. Bár látom, akad aki jól szórakozik.
Igyekszem összefoglalni:
Ahogy Mgy és Tigris megbeszélte egymás közt: szalag, szelep nem kérdés.
Odáig eljutottunk, hogy érdemes belsősről belső nélkülire váltani, (ezért is tettem fel a kérdést). Kiderült, hogy valódi ust-nél nem kötelező töltögetni, köszönöm.
Freddyke hozzászólásában sajnos képzavart látok: mintha az ust gumit keverné a drótperemessel. Van ust - TL ready - sima halmazunk, illetve ettől függetlenül kevlárperemes (hajtogatható) és drótperemes halmazunk, ugye?
1. opció:
Tigris ajánlata szerint a Ront snakeskin oldalfalallal érdemes gondolom választani, és ehhez milyen löttyöt? Schwalbe sajátja?
2. opció:
Ha konzervatív módon maradok a Nicnél, van még tubeless is belőle.... vagy itt is jobban megéri a snakeskin TL ready, löttyel?
Ez utóbbit szerettem volna eredetileg megkérdezni, illetve felhasználói tapasztalatokat olvasni....
Kiegészítő kérdésem: a meglévő 2+ éves TL ready Niceket érdemes kipróbálnom belső nélkül, vagy ez balgaság lenne? Ezek persze sima evo verziók, semmi oldalfalvédelem.
Köszönöm a türelmet.
tele a postaládád, nem fér bele a levelem.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2192
Írta 2014. február 12. - 22:45
Sorry, ha nem volt egyértelmű, most próbálom másképp írni. Drótperemest szerintem nem lehet felrakni UST felnire, de ha még fel is menne sem ajánlanám. UST = Tubeless, TL, stb.. Kevlárperemes = hajtogatható (ez még csak nem is Tubeless Ready). Ezt a két verziót használtam Maxxis-ban: UST és hajtogatható (kevlárperemes) és ajánlom is. A Maxxis Ardent és Advantage mintázatokon kívül még talán a High Roller, ami egész jó. Érdekes mód, itt a fórumon mégcsak senki meg sem említi a Maxxis-t rajtam kívül pedig nagyon jó gumijai vannak. Tartósságra mindenképp veri a Schwalbe-t. Nekem az tetszik, hogy alapból 100-200g-al nehezebbek a gumijaik, ez nyilván azzal jár, hogy több anyag is van benne és védettebb. Ha nem időfutamra kell, akkor szerintem ez kimondottan előny, azon az egyen kívül semmi defektem nem volt.
Crossmark hosszában ketté repedt (nem volt túl fújva és nem vágta szét semmi) versenyen. Azért olyat ritkán látsz versenyen hogy kb 10 en megállnak mert" ilyet még nem láttak" , szerintem még jó darabig nem lesz Maxxisom.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2193
Írta 2014. február 12. - 20:33
Én nem merném kijelenteni egyik gyártóról sem, hogy egyértelműen jobb, vagy tartósabb gumikat készít. Nekem tavaly UST-s Maxxis Crossmark volt fent hátul, kb. 4 hónapot, olyan gyönyörű púpok nőttek rajta búcsúzóul, öröm volt nézni.
Az elődje (szintén ust-s crossmark) tökig kopva is remek volt, de ezután a mutatvány után nem kérek belőle többet.
---
Felraktam közben a szintén púposodással búcsúzó CST slick helyére a tréner gumit. Gyönyörű!
Szerintem egy fokkal halkabb is, bár szerencsére a pincében eddig se nagyon zavartam vele senkit.
Mint írtam lent, a Maxxis Advantage UST nekem is kipúposodott több helyen, az Ardent UST-ben óriás 8-asok vannak ami működésre talán nem de látványra mindenképp gáz. Úgynézki a Maxxis UST gumijai nem túl jól sikerültek. Ezért inkább a hajtogatható (kevlár) Maxxis gumikat ajánlom, amivel semmi bajom nem volt még eddig és lassan kopnak. Egy Schwalbe garnitúrán a futóminta egy barátomnak pár hónap alatt szétporladt, kiömlött rajta a tej mindenhol. Nekem meg ilyen nem kellene, akkor már inkább Maxxis. Vettem egy Schwalbe UST-t, tavasztól fogom használni, de fenntartásaim vannak.
#2194
Írta 2014. február 12. - 19:03
Én nem merném kijelenteni egyik gyártóról sem, hogy egyértelműen jobb, vagy tartósabb gumikat készít. Nekem tavaly UST-s Maxxis Crossmark volt fent hátul, kb. 4 hónapot, olyan gyönyörű púpok nőttek rajta búcsúzóul, öröm volt nézni.
Az elődje (szintén ust-s crossmark) tökig kopva is remek volt, de ezután a mutatvány után nem kérek belőle többet.
---
Felraktam közben a szintén púposodással búcsúzó CST slick helyére a tréner gumit. Gyönyörű!
Szerintem egy fokkal halkabb is, bár szerencsére a pincében eddig se nagyon zavartam vele senkit.
#2195
Írta 2014. február 12. - 18:19
Freddyke hozzászólásában sajnos képzavart látok: mintha az ust gumit keverné a drótperemessel. Van ust - TL ready - sima halmazunk, illetve ettől függetlenül kevlárperemes (hajtogatható) és drótperemes halmazunk, ugye?
Sorry, ha nem volt egyértelmű, most próbálom másképp írni. Drótperemest szerintem nem lehet felrakni UST felnire, de ha még fel is menne sem ajánlanám. UST = Tubeless, TL, stb.. Kevlárperemes = hajtogatható (ez még csak nem is Tubeless Ready). Ezt a két verziót használtam Maxxis-ban: UST és hajtogatható (kevlárperemes) és ajánlom is. A Maxxis Ardent és Advantage mintázatokon kívül még talán a High Roller, ami egész jó. Érdekes mód, itt a fórumon mégcsak senki meg sem említi a Maxxis-t rajtam kívül pedig nagyon jó gumijai vannak. Tartósságra mindenképp veri a Schwalbe-t. Nekem az tetszik, hogy alapból 100-200g-al nehezebbek a gumijaik, ez nyilván azzal jár, hogy több anyag is van benne és védettebb. Ha nem időfutamra kell, akkor szerintem ez kimondottan előny, azon az egyen kívül semmi defektem nem volt.
#2196
Írta 2014. február 12. - 15:36
Ha szeretted a régi gumid, s még nem nagyon kopott, simán rakd fel. Max elbukod az egy deci tejet, amit beletöltöttél. (Igaz, én mikor leszedem az ust-s kereket, ha tudom újra felhasználom a maradékot.)
#2197
Írta 2014. február 12. - 15:26
Hűha, úgy látom nem fogalmaztam elég egyértelműen. Bár látom, akad aki jól szórakozik.
Igyekszem összefoglalni:
Ahogy Mgy és Tigris megbeszélte egymás közt: szalag, szelep nem kérdés.
Odáig eljutottunk, hogy érdemes belsősről belső nélkülire váltani, (ezért is tettem fel a kérdést). Kiderült, hogy valódi ust-nél nem kötelező töltögetni, köszönöm.
Freddyke hozzászólásában sajnos képzavart látok: mintha az ust gumit keverné a drótperemessel. Van ust - TL ready - sima halmazunk, illetve ettől függetlenül kevlárperemes (hajtogatható) és drótperemes halmazunk, ugye?
1. opció:
Tigris ajánlata szerint a Ront snakeskin oldalfalallal érdemes gondolom választani, és ehhez milyen löttyöt? Schwalbe sajátja?
2. opció:
Ha konzervatív módon maradok a Nicnél, van még tubeless is belőle.... vagy itt is jobban megéri a snakeskin TL ready, löttyel?
Ez utóbbit szerettem volna eredetileg megkérdezni, illetve felhasználói tapasztalatokat olvasni....
Kiegészítő kérdésem: a meglévő 2+ éves TL ready Niceket érdemes kipróbálnom belső nélkül, vagy ez balgaság lenne? Ezek persze sima evo verziók, semmi oldalfalvédelem.
Köszönöm a türelmet.
svábli saját löttye az stans, teljesen jó.
én anno lötty nélkül használtam az ust nic-et, -nem is nagyon lehetett itthó kapni lötyit- nem kaptam defektet soha, igaz amúgy sem sűrűn szoktam, de tény az ust sűrűbb szövésű, tehát nehezebb is defektelni. azért mostmár tennék bele , hogy "bombabiztos" legyen. szvsz tl readyből is érdemes valami erősített oldalfalút venni. ott ugye nem kérdés hogy kell a lötty.
ezek után döntsd el hogy akarsz e kisérletezni a régebbi evo-val
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2198
Írta 2014. február 12. - 14:28
Hűha, úgy látom nem fogalmaztam elég egyértelműen. Bár látom, akad aki jól szórakozik.
Igyekszem összefoglalni:
Ahogy Mgy és Tigris megbeszélte egymás közt: szalag, szelep nem kérdés.
Odáig eljutottunk, hogy érdemes belsősről belső nélkülire váltani, (ezért is tettem fel a kérdést). Kiderült, hogy valódi ust-nél nem kötelező töltögetni, köszönöm.
Freddyke hozzászólásában sajnos képzavart látok: mintha az ust gumit keverné a drótperemessel. Van ust - TL ready - sima halmazunk, illetve ettől függetlenül kevlárperemes (hajtogatható) és drótperemes halmazunk, ugye?
1. opció:
Tigris ajánlata szerint a Ront snakeskin oldalfalallal érdemes gondolom választani, és ehhez milyen löttyöt? Schwalbe sajátja?
2. opció:
Ha konzervatív módon maradok a Nicnél, van még tubeless is belőle.... vagy itt is jobban megéri a snakeskin TL ready, löttyel?
Ez utóbbit szerettem volna eredetileg megkérdezni, illetve felhasználói tapasztalatokat olvasni....
Kiegészítő kérdésem: a meglévő 2+ éves TL ready Niceket érdemes kipróbálnom belső nélkül, vagy ez balgaság lenne? Ezek persze sima evo verziók, semmi oldalfalvédelem.
Köszönöm a türelmet.
#2199
Írta 2014. február 12. - 12:40
Sziasztok!
Tubeless - TL ready témakörben gyakorló belső nélkül közlekedőkhöz fordulnék: ki-mit ajánl?
XC717-ről váltok 819-re, újítanék egy pár külsőt: eddig latex belsőkkel voltak Nicek fent, száraz időre áttettem valami akármilyen kopottat/aprómintást hátra (klasszik megoldás másnál is, gondolom). Viszont ha már két prestás latexbelsőt kellene vennem, helyette löttyözhetnék is....vagy ez sem kellene, a rendes UST működik magában?
Az egészet szeretném 25 alatt kihozni. A súly is érdekes, a ballonosság is kritérium főleg elöl: full merevbe teszem.
Köszönöm az érdemi válaszokat, előre is.
Évek óta használok 819-es felniket. Elöl Maxxis Ardent 26x2.25 UST és hajtogatható kivitelek voltak/vannak (jelenleg UST) és inkább a hajtogathatót ajánlom, mert az tökéletesen futott (az UST gumijaimban gyárilag óriás 8-asok vannak). Az Ardent (függetlenül, hogy UST vagy nem) nagyon sokat kibír kopás szempontjából mint első gumi. Hátul Maxxis Advantage 26x2.1-ek voltak, szintén UST és hajtogatható is, jelenleg hajtogatható van fent és semmi baj sincs vele. Az UST verzióval itt is baj volt, felpúposodott több helyen, pedig még a minta alig kopott meg. Az UST-t felrakni egy álom és tartja a levegőt lötty nélkül is. A hajtogathatót felrakni egy rémálom (kompresszor nélkül, de szívesen leírom hogy kell) és lötty nélkül leereszt, de felrakás után már ugyanolyan jó és utána nem lesz vele gondod (csak ne akard levenni). A hajtogathatót meg kell tanulni felrakni, ha szépen van felrakva, akkor ugyanúgy tartja a nyomást mint egy UST, ha nem, akkor feltűnően gyorsan ereszt (pl. 2 bar-ról napi 0.1-0.2 bar).
Lötty kérdés:
UST gumival ha nem raksz bele akkor is kicsi az esélye a defektnek, mentem így jódarabig. Több mint 4 év alatt egyszer volt defektem a hátsón a hajtogatható Advantage-el, az is az én hibám volt. Kivágta egy szikla a úgy mintha szikével lenne felvágva kb. 6mm hosszan, a lötty először nem tömítette be csak jött ki a lyukon, hiába pumpáltam. Ahogy toltam haza valahogy eltömítődött és haza tudtam tekerni. Utólag rájöttem, hogy a kereket vágással lefelé kellett volna fordítatni és odatenni az ujjam a lyukhoz, úgy valószínűleg eltömít. A lötty tömege nem számít, mivel nem forgatott tömeg, így nem fogod érezni, inkább csak a bringa össztömegét növeli. Hozzá kell tenni, a Maxxis gumiknak eleve van egy tömege, nem hasonlítható össze a papírvékony Schwalbe-ekkel (nekem sosem kellett 400-500g-os gumi). A NoTubes löttyöt használom, szerinem ez sem mindegy.
#2200
Írta 2014. február 12. - 11:36
Ok, ennyire nem vágom a számokat...
ha úgyis 819-re vált, akkor szalag meg szelep nem kell.