Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#2041
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Nem tudok dönteni (elől/hátul ez lenne):

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.10 TL Ready (475g) [1214 g]

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.10 SnakeSkin (515g) [1294g]

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.25 TL Ready (545g) [1354g]

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.25 SnakeSkin (580g) [1424g]

Michelin C4 Latex (132g)

 

Az RR-t még nem érdemlem meg hátra. :) Aszfalton túl hamar kopna és a defekt állósága is gyengébb.

 

Most:

Schwalbe Smart Sam EVO 26.2.10 TL Ready (495g)

Schwalbe 14A XX Light (95g)

[1180g]

4-5000-t mentem vele, eddig sosem volt oldalfalon defektem

 

Szépen lassan lecsökkent a bringa súlya. Nem nagy szám, de már csak 11.8 kiló (eredetileg ez volt 2.0-2.5 kilóval több). Ha a 2.25 Snake-t veszem, akkor újra 12 kg fölé mentem (+ negyed kiló) és lényeges könnyítést kis pénzből már nem tudok elérni (Recon Gold villa, teljes SLX váltás, hajtás, XT fékek, tárcsák).

 

Jelentősen komfortosabb a 2.25-ös? Állítólag gyorsabban gurul, amit józan paraszti ésszel épp fordítva gondoltam volna. A SnakeSkin pedig mintha jobban viselné az alacsonyabb nyomást és stabilabb is a jobb defektállósága mellett. Kis súly különbségekről beszélünk, de a két véglet csak a gumik közt is hozhat 0.2 kilót. Sokan használnak 2.10-est (pld a Trek 8500-as komplett merevvázas is ilyennel jön), de még többen 2.25-öst. Mivel az enyém nem fully/AM gép, nem lenne elég a 2.10-es vagy ez esetben is 2.25-öst vinnétek?

 

Visszautalta a bike-discount a pénzem, le kéne vásárolni. Vagyis nem kell, de szeretném. :) Lassan, holnap, holnapután...

 

Súlyom/magasságom = Nairo Quintana  :D


Edited by IAmSpecialized, 2014. April 15. - 00:06.


#2042
Coldi

Coldi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 795 posts

Halihó!

Még sosem volt kopásjelzős gumim, most sem akartam, de tudtomon kívül olyan lett. Országúti slick, Continental Ultra Sport. Mennyire tud ez a két lyuk ott egymáshoz közel kártékony lenni? Értem ezalatt, hogy apróbb kavicsok befigyelnek, vagy még az általam meg nem álmodott szörnyűség :-) Tapasztalat? Köszi!



#2043
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

sőt még a hc 29-er menők is sokáig  26-os latexet használtak.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2044
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts
Nagyon kiraly, koszi!

#2045
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 posts
  • LocationMecsek

A Michelin-nek van egy C4 tipusu latex belso gumija, 1.75-2.10 ajanlassal. Vajon egy 2.25-os Nobby Nic ala ezt be lehet tenni? Azert kerdezem, mert Svabli gumik vekonyabbak a gyakorlatban, mint papiron. Bar nem mind azonos mertekben.

Persze! Nekem 2,3-ba volt 2 évig elöl, defektmentesen 



#2046
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts
A Michelin-nek van egy C4 tipusu latex belso gumija, 1.75-2.10 ajanlassal. Vajon egy 2.25-os Nobby Nic ala ezt be lehet tenni? Azert kerdezem, mert Svabli gumik vekonyabbak a gyakorlatban, mint papiron. Bar nem mind azonos mertekben.

#2047
kissat

kissat

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi.

Van egy versenybicajom, 1-2000 km- t megyek vele évente. Gumit kell vennem rá. 120 kiló vagyok.

A Conti Super Sport tetszene (defekt- és futásteljesítmény). Drága. GLR 25 mm széles olcsó gumit próbált valaki?

Vagy ne kísérletezzek. és vegyek egy mély levegőt?

Esetleg más tipp?

Köszönöm



#2048
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Ez butaság.

 

Te mit értesz alatta? Külső gumiban "kigyóharapást"?



#2049
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

sajna több benne az aszfalt

 

Nem sajna az. Jó az ha ez így van. :)



#2050
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,993 posts

@IAmSpecialized: önmagában nem az aszfalton való bringázás nullázza le az első gumit, hanem az aszfalton való erős "elsőfékes" fékezések. a kemény, superbike-os :) féktávok gyorsan eszik a bütykök fékező élét.

a latex egyébként nagyon jó (szerintem), tényleg sokkal jobban ellenáll a szúrásoknak. gördülni is jobb (persze simán lehet placebo). naponta kell pumpálni, de nem cserélném vissza a hagyományos belsőkre.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2051
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Milyen területen? Ha ennek a fele aszfalt, akkor is?

Láttam Nobby Nic / Smart Sam setupokat is. Igaz ritka.

sajna több benne az aszfalt


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2052
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

elől 8000-et biztos bír de 10 sem kizárt.

 

Milyen területen? Ha ennek a fele aszfalt, akkor is?

Láttam Nobby Nic / Smart Sam setupokat is. Igaz ritka.



#2053
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Csak esztétikai alapon gondoltam. Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?

 

Gondolkozom, hogy egy következő rendelés erején belsőt váltok, ha már elfogytak a Schwalbe 14A tartalék belsőim (95g, de papíron több szokott lenni). Már csak az elsőn nincs folt. A Michelin Aircomp Latex C4 AV-n gondolkozom (132g). Tudomásom szerint a latex-et többet kell fújni, mert engedi a levegőt, de ez nem érdekel, mert indulás előtt mindig az útviszonyoknak megfelelő nyomást használom. Más érzékelhető konkrétumokat nem tudok. Elvileg jobban viselik a defeketet, de ez lehet urban legend is. Illetve jobb a gördülési ellenállása. Valószínűleg zero gyakorlati tapasztalattal rendelkező, ezt nem érezném meg. Aztán ki tudja, nem tudom a mértékét.

elől 8000-et biztos bír de 10 sem kizárt.

latex igen porózus, gyakrabban kell fújni, tüskére felütésre sem annyira érzékeny.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2054
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Esztétikailag vagy kipróbáltad? Szerintem a Nobby Nic-kel semmi baj aszfalton (vagyis ott is jól gurul), voltam vele 180 km-es gyakorlatilag csak aszfaltos túrán (Buda, Szentendre, Duna mentén Esztergomig, Szlovák kiskör, Ipoly/Duna mentén Szob/Vácon keresztül vissza Pestig). Hozzá kell tennem hogy tubeless, annak valamivel kissebb a gurulási ellenállása mint belsővel. 2,25" Evo, nyomásra nem emlékszem, az ilyen használatra 1.8-2.0 bar között szokott lenni.

 

Csak esztétikai alapon gondoltam. Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?

 

Gondolkozom, hogy egy következő rendelés erején belsőt váltok, ha már elfogytak a Schwalbe 14A tartalék belsőim (95g, de papíron több szokott lenni). Már csak az elsőn nincs folt. A Michelin Aircomp Latex C4 AV-n gondolkozom (132g). Tudomásom szerint a latex-et többet kell fújni, mert engedi a levegőt, de ez nem érdekel, mert indulás előtt mindig az útviszonyoknak megfelelő nyomást használom. Más érzékelhető konkrétumokat nem tudok. Elvileg jobban viselik a defeketet, de ez lehet urban legend is. Illetve jobb a gördülési ellenállása. Valószínűleg zero gyakorlati tapasztalattal rendelkező, ezt nem érezném meg. Aztán ki tudja, nem tudom a mértékét.



#2055
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,600 posts

Köszönöm az infót. Első körben összerakom sima löttyel, aztán meglátjuk mi lesz.



#2056
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Ájj, ez nem jó hír. Érdemes lehet megpróbálni löttyel, vagy esélytelen?

Esetleg először fújsz bele egy ilyet: http://bolthely.hu/g...to_spray_300ml_



#2057
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Ez butaság.

 

"Akkor az UST "felütést" hogy neveznéd?"

Hm, felnicsere? :)



#2058
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Nocsak, lovagolsz szavakon, mikor meg más teszi... :D

 

Azért írtam hogy "ha tévedek akkor bocs". Képzeld el, tisztába vagyok vele hogy nem vagyok tökéletes :)

 

Akkor az UST "felütést" hogy neveznéd?

 

Hm, felnicsere? :)

 

NN és Mountain King túl traktor

 

Esztétikailag vagy kipróbáltad? Szerintem a Nobby Nic-kel semmi baj aszfalton (vagyis ott is jól gurul), voltam vele 180 km-es gyakorlatilag csak aszfaltos túrán (Buda, Szentendre, Duna mentén Esztergomig, Szlovák kiskör, Ipoly/Duna mentén Szob/Vácon keresztül vissza Pestig). Hozzá kell tennem hogy tubeless, annak valamivel kissebb a gurulási ellenállása mint belsővel. 2,25" Evo, nyomásra nem emlékszem, az ilyen használatra 1.8-2.0 bar között szokott lenni.

 

A NN persze főleg arra van hogy nagyon fogja elől a kanyart.

 

Haver sima Performance-es Schwlbe gumit használ TL-ként és tökéletes.

Az EVO-val lehet, hogy nem fog működni, elvileg túl vékony a fala. Mintha már más próbálta volna és átszivárgott a lötyi a falán. De próbáld ki, hátha !

 

Valami olyasmit hallottam hogy először kell egy másik fajta folyadék amivel eltömited, aztán mehet bele a defektmentesítő. Ha ez igaz akkor logikusnak tűnik hogy a sima tej átszivárog és nem lesz elég.



#2059
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Haver sima Performance-es Schwlbe gumit használ TL-ként és tökéletes.

Az EVO-val lehet, hogy nem fog működni, elvileg túl vékony a fala. Mintha már más próbálta volna és átszivárgott a lötyi a falán. De próbáld ki, hátha !


Edited by marton, 2014. April 09. - 00:04.

Marci

#2060
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,600 posts

Ájj, ez nem jó hír. Érdemes lehet megpróbálni löttyel, vagy esélytelen?