Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#2061
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Hali!

Már elég sok online boltot körbetelefonáltam,ahol hirdetnek szingó gumit, de sehol nem érhető el. Valaki tud segíteni, hogy honnan tudom biztosan beszerezni?
(szingós felnire kell, nem peremesre. első sorban Tufo s33 prot kerestem, de mostanra már bármi jöhet, csak fusson rajta a gép)
Köszi, ha valaki tud valamit!

ez a svábli pl garantáltan van raktáron, bár ippeg nem szokták dícsérni.

 

http://ebike.hu/term...llo-gumikopeny/

 

többinek utána kérdezek holnap ha nem feledem.


Bikertigger módosította - 2014. április 16. - 22:15

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2062
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Hali!

Már elég sok online boltot körbetelefonáltam,ahol hirdetnek szingó gumit, de sehol nem érhető el. Valaki tud segíteni, hogy honnan tudom biztosan beszerezni?
(szingós felnire kell, nem peremesre. első sorban Tufo s33 prot kerestem, de mostanra már bármi jöhet, csak fusson rajta a gép)
Köszi, ha valaki tud valamit!

Utoljára Decathlonban vettem Vittoriát, még csak nem is volt vészesen drága.


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2063
varsus

varsus

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Hali!

Már elég sok online boltot körbetelefonáltam,ahol hirdetnek szingó gumit, de sehol nem érhető el. Valaki tud segíteni, hogy honnan tudom biztosan beszerezni?
(szingós felnire kell, nem peremesre. első sorban Tufo s33 prot kerestem, de mostanra már bármi jöhet, csak fusson rajta a gép)
Köszi, ha valaki tud valamit!



#2064
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Visszajött a pénzem a nagyon korrekt bike-discount-tól. Ez idő alatt volt időm gondolkozni, hogy melyik legyen, de semmire nem mentem vele. Végül úgy sikerült döntenem, hogy a "nehéz" 2.25 NN Evo SS lesz (remélem nem bánom meg) elől/hátul, Michelin latexel. Bukok negyed kilót a bringa összsúlyán a Smart Sam Evo-hoz képest. Majd egy hónap múlva igyekszem venni mellé egy 2.00 Marathon Supreme Evo-t (az 1.60-ost nem merem vállalni, talán a bringa is hülyén nézne ki vele).


IAmSpecialized módosította - 2014. április 16. - 17:07


#2065
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás

Schwalbééknál minden EVO gumi TLR, vagy csak az, amire külön rá van írva? Konkrétan van két Nic-em, amiken csak annyi van, hogy Evo, és van két Ron-om, amiken külön fel van tűntetve, hogy TLR. Mondjuk a honlapjukat böngészve nem találtam olyan Evo-t, amire ne írta volna, hogy TLR.

 

nem mindegyik az csak amre írva vagyon

 

 

Kipróbáltam és semmi különbség a sima Evo és a TLR verzió között. Tökéletesen működik mindkettő. Még csak nem is gyöngyözik egyik sem. Eddig csak Continental gumikat próbáltam, amik pár napig mindig "izzadtak" (még a protection verzió is...). Úgy néz ki Schwalbéék valamit jobban csinálnak. Mondjuk nem teljesen igazságos az összehasonlítás, mivel eddig conti löttyöt használtam, most pedig Stans félét.



#2066
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?

 

Mint mondtam, egyhuzamban többek között 180 km-es túra aszfalton, talán 700 km versenyen, 3000 km edzéseken (vegyes aszfalt/erdő/köves). Lassan kopik, még mindig van bőven profil: nem valami tudományosan mérve 1 mm-t kopott az újhoz hasonlítva (3 mm van még az eredeti 4-ből, középen). A futófelületi guminégyzeteken lévő keresztbarázdák is még jól definiáltak, a belső négyzet sorokon nem találtam szakadást, a külsőn van egy pár de nem sok és semelyik se vészes (mindegyik az aljánál a belső oldalon, gondolom keményebb kanyarok miatt). Oldalfal meg a gumifelület a négyzetek között teljesen újszerű. Egyértelmű hogy azért fogom lecserélni mert elkezd leszakadni az oldalprofil, nem azért mert aszfalton/egyenes gurulás miatt kopik. De mondtam ez UST, ami alapjában véve vastagabb mint a TLR. Persze elvileg a profil maga ugyanaz, csak elképzelhető hogy a vastagabb alap több energiát elnyel és ez kíméli a profilt vagy ilyesmi. Viszont te még jóval könnyebb is vagy nálam.

 

Idén még ugyanazzal megyek, a hátsó Ralph-ot biztos elöbb kell cserélnem, bár azon is még elég mély a profil már kezdenek jelentkezni az oldalsorokon a kissebb szakadások. Ha idén nem ütközik mással akkor a Szentendrei CityCross lesz a vízválasztó, már hónapok óta megvannak a tartalékok de eddig nem kellettek.

 

Freddykének szerintem azért nem tetszik a NN mert ő hozzánk képest hogy is mondjam, túlsúlyos :)

 

 

Jelentősen komfortosabb a 2.25-ös? Állítólag gyorsabban gurul, amit józan paraszti ésszel épp fordítva gondoltam volna.

 

Javarészt a nyomás határozza meg hogy milyen komfortos a gumi, és szélesebb/ballonosabb gumi alacsonyabb nyomást tesz lehetővé. Terepen alacsonyabb nyomásnál gurul gyorsabban, mert jobban körülöleli a talajt mint egy keményebb gumi, ami kikerüli azzal hogy fel/alá mozog, ezzel hosszabb utat tesz meg és több energiát alakít át hővé súrlódás miatt. Aszfalton ez fordítva van, mivel elvileg nincs akadály amit ki kell mozogni a puhább gumi (feleslegesen) többet nyomódik be és ezzel több energia vész el.



#2067
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

NN nem jó aszfaltra, olyan érzés mintha tépőzáron mennél. Ha csak nem akarsz kimondott hurkagumit, akkor 2.25. A TLR áthabzik, olyan vékony, inkább SnakeSkin. Bár belsővel lehet mindegy.



#2068
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Nem tudok dönteni (elől/hátul ez lenne):

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.10 TL Ready (475g) [1214 g]

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.10 SnakeSkin (515g) [1294g]

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.25 TL Ready (545g) [1354g]

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.25 SnakeSkin (580g) [1424g]

Michelin C4 Latex (132g)

 

Az RR-t még nem érdemlem meg hátra. :) Aszfalton túl hamar kopna és a defekt állósága is gyengébb.

 

Most:

Schwalbe Smart Sam EVO 26.2.10 TL Ready (495g)

Schwalbe 14A XX Light (95g)

[1180g]

4-5000-t mentem vele, eddig sosem volt oldalfalon defektem

 

Szépen lassan lecsökkent a bringa súlya. Nem nagy szám, de már csak 11.8 kiló (eredetileg ez volt 2.0-2.5 kilóval több). Ha a 2.25 Snake-t veszem, akkor újra 12 kg fölé mentem (+ negyed kiló) és lényeges könnyítést kis pénzből már nem tudok elérni (Recon Gold villa, teljes SLX váltás, hajtás, XT fékek, tárcsák).

 

Jelentősen komfortosabb a 2.25-ös? Állítólag gyorsabban gurul, amit józan paraszti ésszel épp fordítva gondoltam volna. A SnakeSkin pedig mintha jobban viselné az alacsonyabb nyomást és stabilabb is a jobb defektállósága mellett. Kis súly különbségekről beszélünk, de a két véglet csak a gumik közt is hozhat 0.2 kilót. Sokan használnak 2.10-est (pld a Trek 8500-as komplett merevvázas is ilyennel jön), de még többen 2.25-öst. Mivel az enyém nem fully/AM gép, nem lenne elég a 2.10-es vagy ez esetben is 2.25-öst vinnétek?

 

Visszautalta a bike-discount a pénzem, le kéne vásárolni. Vagyis nem kell, de szeretném. :) Lassan, holnap, holnapután...

 

Súlyom/magasságom = Nairo Quintana  :D


IAmSpecialized módosította - 2014. április 15. - 00:06


#2069
Coldi

Coldi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 795 hozzászólás

Halihó!

Még sosem volt kopásjelzős gumim, most sem akartam, de tudtomon kívül olyan lett. Országúti slick, Continental Ultra Sport. Mennyire tud ez a két lyuk ott egymáshoz közel kártékony lenni? Értem ezalatt, hogy apróbb kavicsok befigyelnek, vagy még az általam meg nem álmodott szörnyűség :-) Tapasztalat? Köszi!



#2070
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

sőt még a hc 29-er menők is sokáig  26-os latexet használtak.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2071
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Nagyon kiraly, koszi!

#2072
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

A Michelin-nek van egy C4 tipusu latex belso gumija, 1.75-2.10 ajanlassal. Vajon egy 2.25-os Nobby Nic ala ezt be lehet tenni? Azert kerdezem, mert Svabli gumik vekonyabbak a gyakorlatban, mint papiron. Bar nem mind azonos mertekben.

Persze! Nekem 2,3-ba volt 2 évig elöl, defektmentesen 



#2073
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
A Michelin-nek van egy C4 tipusu latex belso gumija, 1.75-2.10 ajanlassal. Vajon egy 2.25-os Nobby Nic ala ezt be lehet tenni? Azert kerdezem, mert Svabli gumik vekonyabbak a gyakorlatban, mint papiron. Bar nem mind azonos mertekben.

#2074
kissat

kissat

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi.

Van egy versenybicajom, 1-2000 km- t megyek vele évente. Gumit kell vennem rá. 120 kiló vagyok.

A Conti Super Sport tetszene (defekt- és futásteljesítmény). Drága. GLR 25 mm széles olcsó gumit próbált valaki?

Vagy ne kísérletezzek. és vegyek egy mély levegőt?

Esetleg más tipp?

Köszönöm



#2075
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ez butaság.

 

Te mit értesz alatta? Külső gumiban "kigyóharapást"?



#2076
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

sajna több benne az aszfalt

 

Nem sajna az. Jó az ha ez így van. :)



#2077
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.192 hozzászólás

@IAmSpecialized: önmagában nem az aszfalton való bringázás nullázza le az első gumit, hanem az aszfalton való erős "elsőfékes" fékezések. a kemény, superbike-os :) féktávok gyorsan eszik a bütykök fékező élét.

a latex egyébként nagyon jó (szerintem), tényleg sokkal jobban ellenáll a szúrásoknak. gördülni is jobb (persze simán lehet placebo). naponta kell pumpálni, de nem cserélném vissza a hagyományos belsőkre.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2078
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Milyen területen? Ha ennek a fele aszfalt, akkor is?

Láttam Nobby Nic / Smart Sam setupokat is. Igaz ritka.

sajna több benne az aszfalt


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2079
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

elől 8000-et biztos bír de 10 sem kizárt.

 

Milyen területen? Ha ennek a fele aszfalt, akkor is?

Láttam Nobby Nic / Smart Sam setupokat is. Igaz ritka.



#2080
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Csak esztétikai alapon gondoltam. Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?

 

Gondolkozom, hogy egy következő rendelés erején belsőt váltok, ha már elfogytak a Schwalbe 14A tartalék belsőim (95g, de papíron több szokott lenni). Már csak az elsőn nincs folt. A Michelin Aircomp Latex C4 AV-n gondolkozom (132g). Tudomásom szerint a latex-et többet kell fújni, mert engedi a levegőt, de ez nem érdekel, mert indulás előtt mindig az útviszonyoknak megfelelő nyomást használom. Más érzékelhető konkrétumokat nem tudok. Elvileg jobban viselik a defeketet, de ez lehet urban legend is. Illetve jobb a gördülési ellenállása. Valószínűleg zero gyakorlati tapasztalattal rendelkező, ezt nem érezném meg. Aztán ki tudja, nem tudom a mértékét.

elől 8000-et biztos bír de 10 sem kizárt.

latex igen porózus, gyakrabban kell fújni, tüskére felütésre sem annyira érzékeny.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való