Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15880 hozzászólás a témában

#2061
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás

Schwalbééknál minden EVO gumi TLR, vagy csak az, amire külön rá van írva? Konkrétan van két Nic-em, amiken csak annyi van, hogy Evo, és van két Ron-om, amiken külön fel van tűntetve, hogy TLR. Mondjuk a honlapjukat böngészve nem találtam olyan Evo-t, amire ne írta volna, hogy TLR.

 

nem mindegyik az csak amre írva vagyon

 

 

Kipróbáltam és semmi különbség a sima Evo és a TLR verzió között. Tökéletesen működik mindkettő. Még csak nem is gyöngyözik egyik sem. Eddig csak Continental gumikat próbáltam, amik pár napig mindig "izzadtak" (még a protection verzió is...). Úgy néz ki Schwalbéék valamit jobban csinálnak. Mondjuk nem teljesen igazságos az összehasonlítás, mivel eddig conti löttyöt használtam, most pedig Stans félét.



#2062
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?

 

Mint mondtam, egyhuzamban többek között 180 km-es túra aszfalton, talán 700 km versenyen, 3000 km edzéseken (vegyes aszfalt/erdő/köves). Lassan kopik, még mindig van bőven profil: nem valami tudományosan mérve 1 mm-t kopott az újhoz hasonlítva (3 mm van még az eredeti 4-ből, középen). A futófelületi guminégyzeteken lévő keresztbarázdák is még jól definiáltak, a belső négyzet sorokon nem találtam szakadást, a külsőn van egy pár de nem sok és semelyik se vészes (mindegyik az aljánál a belső oldalon, gondolom keményebb kanyarok miatt). Oldalfal meg a gumifelület a négyzetek között teljesen újszerű. Egyértelmű hogy azért fogom lecserélni mert elkezd leszakadni az oldalprofil, nem azért mert aszfalton/egyenes gurulás miatt kopik. De mondtam ez UST, ami alapjában véve vastagabb mint a TLR. Persze elvileg a profil maga ugyanaz, csak elképzelhető hogy a vastagabb alap több energiát elnyel és ez kíméli a profilt vagy ilyesmi. Viszont te még jóval könnyebb is vagy nálam.

 

Idén még ugyanazzal megyek, a hátsó Ralph-ot biztos elöbb kell cserélnem, bár azon is még elég mély a profil már kezdenek jelentkezni az oldalsorokon a kissebb szakadások. Ha idén nem ütközik mással akkor a Szentendrei CityCross lesz a vízválasztó, már hónapok óta megvannak a tartalékok de eddig nem kellettek.

 

Freddykének szerintem azért nem tetszik a NN mert ő hozzánk képest hogy is mondjam, túlsúlyos :)

 

 

Jelentősen komfortosabb a 2.25-ös? Állítólag gyorsabban gurul, amit józan paraszti ésszel épp fordítva gondoltam volna.

 

Javarészt a nyomás határozza meg hogy milyen komfortos a gumi, és szélesebb/ballonosabb gumi alacsonyabb nyomást tesz lehetővé. Terepen alacsonyabb nyomásnál gurul gyorsabban, mert jobban körülöleli a talajt mint egy keményebb gumi, ami kikerüli azzal hogy fel/alá mozog, ezzel hosszabb utat tesz meg és több energiát alakít át hővé súrlódás miatt. Aszfalton ez fordítva van, mivel elvileg nincs akadály amit ki kell mozogni a puhább gumi (feleslegesen) többet nyomódik be és ezzel több energia vész el.



#2063
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

NN nem jó aszfaltra, olyan érzés mintha tépőzáron mennél. Ha csak nem akarsz kimondott hurkagumit, akkor 2.25. A TLR áthabzik, olyan vékony, inkább SnakeSkin. Bár belsővel lehet mindegy.



#2064
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Nem tudok dönteni (elől/hátul ez lenne):

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.10 TL Ready (475g) [1214 g]

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.10 SnakeSkin (515g) [1294g]

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.25 TL Ready (545g) [1354g]

Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.25 SnakeSkin (580g) [1424g]

Michelin C4 Latex (132g)

 

Az RR-t még nem érdemlem meg hátra. :) Aszfalton túl hamar kopna és a defekt állósága is gyengébb.

 

Most:

Schwalbe Smart Sam EVO 26.2.10 TL Ready (495g)

Schwalbe 14A XX Light (95g)

[1180g]

4-5000-t mentem vele, eddig sosem volt oldalfalon defektem

 

Szépen lassan lecsökkent a bringa súlya. Nem nagy szám, de már csak 11.8 kiló (eredetileg ez volt 2.0-2.5 kilóval több). Ha a 2.25 Snake-t veszem, akkor újra 12 kg fölé mentem (+ negyed kiló) és lényeges könnyítést kis pénzből már nem tudok elérni (Recon Gold villa, teljes SLX váltás, hajtás, XT fékek, tárcsák).

 

Jelentősen komfortosabb a 2.25-ös? Állítólag gyorsabban gurul, amit józan paraszti ésszel épp fordítva gondoltam volna. A SnakeSkin pedig mintha jobban viselné az alacsonyabb nyomást és stabilabb is a jobb defektállósága mellett. Kis súly különbségekről beszélünk, de a két véglet csak a gumik közt is hozhat 0.2 kilót. Sokan használnak 2.10-est (pld a Trek 8500-as komplett merevvázas is ilyennel jön), de még többen 2.25-öst. Mivel az enyém nem fully/AM gép, nem lenne elég a 2.10-es vagy ez esetben is 2.25-öst vinnétek?

 

Visszautalta a bike-discount a pénzem, le kéne vásárolni. Vagyis nem kell, de szeretném. :) Lassan, holnap, holnapután...

 

Súlyom/magasságom = Nairo Quintana  :D


IAmSpecialized módosította - 2014. április 15. - 00:06


#2065
Coldi

Coldi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 795 hozzászólás

Halihó!

Még sosem volt kopásjelzős gumim, most sem akartam, de tudtomon kívül olyan lett. Országúti slick, Continental Ultra Sport. Mennyire tud ez a két lyuk ott egymáshoz közel kártékony lenni? Értem ezalatt, hogy apróbb kavicsok befigyelnek, vagy még az általam meg nem álmodott szörnyűség :-) Tapasztalat? Köszi!



#2066
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

sőt még a hc 29-er menők is sokáig  26-os latexet használtak.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2067
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Nagyon kiraly, koszi!

#2068
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

A Michelin-nek van egy C4 tipusu latex belso gumija, 1.75-2.10 ajanlassal. Vajon egy 2.25-os Nobby Nic ala ezt be lehet tenni? Azert kerdezem, mert Svabli gumik vekonyabbak a gyakorlatban, mint papiron. Bar nem mind azonos mertekben.

Persze! Nekem 2,3-ba volt 2 évig elöl, defektmentesen 



#2069
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
A Michelin-nek van egy C4 tipusu latex belso gumija, 1.75-2.10 ajanlassal. Vajon egy 2.25-os Nobby Nic ala ezt be lehet tenni? Azert kerdezem, mert Svabli gumik vekonyabbak a gyakorlatban, mint papiron. Bar nem mind azonos mertekben.

#2070
kissat

kissat

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi.

Van egy versenybicajom, 1-2000 km- t megyek vele évente. Gumit kell vennem rá. 120 kiló vagyok.

A Conti Super Sport tetszene (defekt- és futásteljesítmény). Drága. GLR 25 mm széles olcsó gumit próbált valaki?

Vagy ne kísérletezzek. és vegyek egy mély levegőt?

Esetleg más tipp?

Köszönöm



#2071
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ez butaság.

 

Te mit értesz alatta? Külső gumiban "kigyóharapást"?



#2072
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

sajna több benne az aszfalt

 

Nem sajna az. Jó az ha ez így van. :)



#2073
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.159 hozzászólás

@IAmSpecialized: önmagában nem az aszfalton való bringázás nullázza le az első gumit, hanem az aszfalton való erős "elsőfékes" fékezések. a kemény, superbike-os :) féktávok gyorsan eszik a bütykök fékező élét.

a latex egyébként nagyon jó (szerintem), tényleg sokkal jobban ellenáll a szúrásoknak. gördülni is jobb (persze simán lehet placebo). naponta kell pumpálni, de nem cserélném vissza a hagyományos belsőkre.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2074
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Milyen területen? Ha ennek a fele aszfalt, akkor is?

Láttam Nobby Nic / Smart Sam setupokat is. Igaz ritka.

sajna több benne az aszfalt


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2075
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

elől 8000-et biztos bír de 10 sem kizárt.

 

Milyen területen? Ha ennek a fele aszfalt, akkor is?

Láttam Nobby Nic / Smart Sam setupokat is. Igaz ritka.



#2076
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Csak esztétikai alapon gondoltam. Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?

 

Gondolkozom, hogy egy következő rendelés erején belsőt váltok, ha már elfogytak a Schwalbe 14A tartalék belsőim (95g, de papíron több szokott lenni). Már csak az elsőn nincs folt. A Michelin Aircomp Latex C4 AV-n gondolkozom (132g). Tudomásom szerint a latex-et többet kell fújni, mert engedi a levegőt, de ez nem érdekel, mert indulás előtt mindig az útviszonyoknak megfelelő nyomást használom. Más érzékelhető konkrétumokat nem tudok. Elvileg jobban viselik a defeketet, de ez lehet urban legend is. Illetve jobb a gördülési ellenállása. Valószínűleg zero gyakorlati tapasztalattal rendelkező, ezt nem érezném meg. Aztán ki tudja, nem tudom a mértékét.

elől 8000-et biztos bír de 10 sem kizárt.

latex igen porózus, gyakrabban kell fújni, tüskére felütésre sem annyira érzékeny.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2077
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Esztétikailag vagy kipróbáltad? Szerintem a Nobby Nic-kel semmi baj aszfalton (vagyis ott is jól gurul), voltam vele 180 km-es gyakorlatilag csak aszfaltos túrán (Buda, Szentendre, Duna mentén Esztergomig, Szlovák kiskör, Ipoly/Duna mentén Szob/Vácon keresztül vissza Pestig). Hozzá kell tennem hogy tubeless, annak valamivel kissebb a gurulási ellenállása mint belsővel. 2,25" Evo, nyomásra nem emlékszem, az ilyen használatra 1.8-2.0 bar között szokott lenni.

 

Csak esztétikai alapon gondoltam. Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?

 

Gondolkozom, hogy egy következő rendelés erején belsőt váltok, ha már elfogytak a Schwalbe 14A tartalék belsőim (95g, de papíron több szokott lenni). Már csak az elsőn nincs folt. A Michelin Aircomp Latex C4 AV-n gondolkozom (132g). Tudomásom szerint a latex-et többet kell fújni, mert engedi a levegőt, de ez nem érdekel, mert indulás előtt mindig az útviszonyoknak megfelelő nyomást használom. Más érzékelhető konkrétumokat nem tudok. Elvileg jobban viselik a defeketet, de ez lehet urban legend is. Illetve jobb a gördülési ellenállása. Valószínűleg zero gyakorlati tapasztalattal rendelkező, ezt nem érezném meg. Aztán ki tudja, nem tudom a mértékét.



#2078
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás

Köszönöm az infót. Első körben összerakom sima löttyel, aztán meglátjuk mi lesz.



#2079
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Ájj, ez nem jó hír. Érdemes lehet megpróbálni löttyel, vagy esélytelen?

Esetleg először fújsz bele egy ilyet: http://bolthely.hu/g...to_spray_300ml_



#2080
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Ez butaság.

 

"Akkor az UST "felütést" hogy neveznéd?"

Hm, felnicsere? :)