gyonyoru az a vaz - miert nem csinalnak tobb nyers vazat?
Jelentkezz be Regisztrálj

Bike Porn - avagy kéne ez a bringa
#1881
Írta 2014. június 28. - 20:02

#1882
Írta 2014. június 27. - 20:41

- donciccio kedveli ezt
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1884
Írta 2014. június 24. - 14:29

- donciccio kedveli ezt
#1885
Írta 2014. június 24. - 13:43

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1886
Írta 2014. június 22. - 08:01

#1887
Írta 2014. június 22. - 07:55

Vagy mert erdekli a technikai reszeDe így is ő az egyik leggyorsabb. :-) Akkor meg minek költsön rá ? A gépe működik, ennyi. Tovább ez a dolog őt nem érdekli. Nem érdekli a versenyzés, maratonon még soha nem volt. Nem mindenki akar versenyezni vagy százezrekért állandóan cserélgetni az alkatrészeit abban a hitban, hogy ettől a cucctól biztosan gyorsabb leszek. (de nem)
Megfigyeléseim szerint ezt azok csinálják, akik nem olyan jó képességű vagy gyengébb bringások. Persze ha nekik így jó, akkor csinálják csak. A lényeg, hogy tekerünk, jól érezzük magunkat.

Van aki hwel csinalja, vki autoval, vki meg hifivel stbstb.
arn módosította - 2014. június 22. - 08:00
#1888
Írta 2014. június 21. - 23:04

Aszfalton meg hiaba mutat hasonlo erteket a kmora, mas suhanni egy aszfaltos bringaval, mint egy montival.
szerintem is, montival sokkal jobb
- Tekergek kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1889
Írta 2014. június 21. - 22:21

De az elképzelhető hogy még jóval jobban menne ha rendes gépe lenne?
De így is ő az egyik leggyorsabb. :-) Akkor meg minek költsön rá ? A gépe működik, ennyi. Tovább ez a dolog őt nem érdekli. Nem érdekli a versenyzés, maratonon még soha nem volt. Nem mindenki akar versenyezni vagy százezrekért állandóan cserélgetni az alkatrészeit abban a hitban, hogy ettől a cucctól biztosan gyorsabb leszek. (de nem)
Megfigyeléseim szerint ezt azok csinálják, akik nem olyan jó képességű vagy gyengébb bringások. Persze ha nekik így jó, akkor csinálják csak. A lényeg, hogy tekerünk, jól érezzük magunkat.
marton módosította - 2014. június 21. - 22:26
- MJani01 kedveli ezt
#1890
Írta 2014. június 21. - 22:10

#1891
Írta 2014. június 21. - 13:07

#1893
Írta 2014. június 21. - 07:12


A masik, hogy gyakran nem is a hatekonysag szamit, hanem, hogy ki mit szeret. Az ossztelos kezdetben nagy elmeny, de engem egy ido utan zavart, hogy nem erzem kozvetlenul ugy a terepet. Nem volt lehetoseg mindig olyan helyen menni, ahol egyertelmuen elonyosebb. Olyan egyontetuen ment at mindenen, hogy dogunalmasak voltak az ismert terepek. Az ilyen nagyon lightos terepeken meg a fullmerev vekonygumis bringat is jobban szeretem, mert oda kell figyelni folyamatosan. Ezert is szeretnek egy cx bringat kiprobalni. Persze konnyen meglehet, hogy elatkozom azt a napot, amikor valtottam

Aszfalton meg hiaba mutat hasonlo erteket a kmora, mas suhanni egy aszfaltos bringaval, mint egy montival.
arn módosította - 2014. június 21. - 07:22
#1894
Írta 2014. június 21. - 04:21

Egy biztos ! A bringa sokkal kevésbé számít, mint a bringás. Kis haveri körömben a kb. legótvarabb szutyok, merevvillás gépes csóka az egyik leggyorsabb, legügyesebb úgy fölfelé mint lefelé.
De az elképzelhető hogy még jóval jobban menne ha rendes gépe lenne?
Én az 1% felé hajlok.
Minél bénább vagy gyengébb a bringás úgy nő ez a szám.
Megint szeretnék eltérni

felreertesz - terepen jo, de aszfalton es kemeny talajon nehezkesebb. ami jobban rugozik az tobb veszteseg is. amit te irsz, azok mar olyan szintu terepen jon ki, ahol erdemes montit vagy ossztelost hasznalni. egy sima dongolt foldon a cx tuti hatekonyabb.
Akkor egyetértünk


mar csak arra lennek kivancsi, hogy miert hasznal itt barki is outit aszfalton, ha egy ossztelos sokkal kenyelmesebb, elmegy terepen is ha kell, es ugyse szamit az
legalabbis en szivesebben megyek vekony slickel aszfalton az oda illo bringaval, mint egy tl terepgumis montival.
Mindenki más, én jobban szeretek (HT) montival, széles terepmintázatú gumival relatív alacsony nyomáson menni (2 bar, 2,1") a városban mint slicken (3-4 bar, 1,5"), mert egyszerűen kényelmesebb, rövidebb útvonalakat lehet választani, és forgalomban sokszor még gyorsabb is (járdázás).
#1895
Írta 2014. június 20. - 22:41

Ha jobban gurul akkor a többi nem lényeges, kevesebb energiába kerül hajtani, tehát gyorsabb. Terepen az hogy jobban szétterül nem hátrány hanem pont előny, mert kimozogja a görönygyöket, tehát nem pattog, ami (jóval) nagyobb energianyereség mint amennyit elvesztesz azzal hogy deformálódik (hőveszteség).
Össztelósnál az lepett meg hogy mennyire könnyű vele mászni, annak ellenére hogy a bicikli egy kilóval nehezebb volt (mindkettő 26-os). Legalábbis belsős rendszerhez képest.
Majdnem sose tekerek kiállva mert fárasztóbb és maratonon hamar megbosszúlja magát. Azt vettem észre sokan feltolják mint az őrült, nyernek vele egy pár métert aztán lefelé pihennek. Én lefelé visszahozom azt a pár métert, viszont kevesebb energiámba került, ami a legközelebbi mászásnál már evidens.
Az 5%-al nem értek egyet, rakd Schurtert egy Csepel kempingbiciklire azt nézd meg milyen jól megy(szóval ez kb. ugyanakkora túlzás mint hogy a bringa alig számít, szemléltetésként)
felreertesz - terepen jo, de aszfalton es kemeny talajon nehezkesebb. ami jobban rugozik az tobb veszteseg is. amit te irsz, azok mar olyan szintu terepen jon ki, ahol erdemes montit vagy ossztelost hasznalni. egy sima dongolt foldon a cx tuti hatekonyabb.
mar csak arra lennek kivancsi, hogy miert hasznal itt barki is outit aszfalton, ha egy ossztelos sokkal kenyelmesebb, elmegy terepen is ha kell, es ugyse szamit az legalabbis en szivesebben megyek vekony slickel aszfalton az oda illo bringaval, mint egy tl terepgumis montival.
arn módosította - 2014. június 20. - 22:47
#1896
Írta 2014. június 20. - 14:38

...Amúgy meg olyan 95% bringás, 5% bringa.
Én az 1% felé hajlok. Minél bénább vagy gyengébb a bringás úgy nő ez a szám.
A sebesség mindent megold.
#1897
Írta 2014. június 20. - 01:16

Az 5%-al nem értek egyet, rakd Schurtert egy Csepel kempingbiciklire azt nézd meg milyen jól megy
(szóval ez kb. ugyanakkora túlzás mint hogy a bringa alig számít, szemléltetésként)
Egy biztos ! A bringa sokkal kevésbé számít, mint a bringás. Kis haveri körömben a kb. legótvarabb szutyok, merevvillás gépes csóka az egyik leggyorsabb, legügyesebb úgy fölfelé mint lefelé.
- zscs kedveli ezt
#1898
Írta 2014. június 20. - 00:07

ballonos gumi, sok energiat nyel el. foleg egy alacsony nyomasu tl rendszernel, terepen jobban gurul, de jobban szet is terul hajtasnal.
Ha jobban gurul akkor a többi nem lényeges, kevesebb energiába kerül hajtani, tehát gyorsabb. Terepen az hogy jobban szétterül nem hátrány hanem pont előny, mert kimozogja a görönygyöket, tehát nem pattog, ami (jóval) nagyobb energianyereség mint amennyit elvesztesz azzal hogy deformálódik (hőveszteség).
Össztelósnál az lepett meg hogy mennyire könnyű vele mászni, annak ellenére hogy a bicikli egy kilóval nehezebb volt (mindkettő 26-os). Legalábbis belsős rendszerhez képest.
Majdnem sose tekerek kiállva mert fárasztóbb és maratonon hamar megbosszúlja magát. Azt vettem észre sokan feltolják mint az őrült, nyernek vele egy pár métert aztán lefelé pihennek. Én lefelé visszahozom azt a pár métert, viszont kevesebb energiámba került, ami a legközelebbi mászásnál már evidens.
Az 5%-al nem értek egyet, rakd Schurtert egy Csepel kempingbiciklire azt nézd meg milyen jól megy

#1899
Írta 2014. június 17. - 08:59

Ez most elmélet, vagy kiméregetted?
Kiállva tekerés nem hatékony, HT-n sem. Vannak helyzetek, 1-2 méteres meredek kaptatók, amin csak felugratni lehet, ott jó. Meg arra, hogy jó gyorsan elfáradj.
OFF.
Ezt nem tudom, linkeltem-e, vagy csak szerettem volna. HT vs fully-ra meg csináltam tesztet tavaly. A fél kilóval nehezebb, 120mm-t mozgó fully-val ugyanazt a tempót tudtam, mint egy 29er HT-vel, kb. azonos pulzus mellett.
No tessék, meg is találtam. 29er HT: http://www.strava.co...vities/87485081
26-os fully: http://www.strava.co...vities/87689486
Útvonal teljesen ugyanaz, időjárási körülmények, talaj ugyanaz. A fully tekerésénél talán még fáradtabb is voltam egy kicsit...
Amúgy meg olyan 95% bringás, 5% bringa.
ezeket kimerni szvsz wattmerovel sem lenne egyszeru egzakt modon. korabban csinaltam osszehasonlito teszteket tobbfele terepen am, karbon ossztelos, 29er, cx gumis merev bringa kozott szakaszonkenti sebessegmeressel. elenyeszo volt a kulonbseg olyan helyeken, ahol nem volt valamelyik bringa szuk keresztmetszet a terep miatt. ha csak atlagot merek, akkor meg kisebb - sot pl, a valtos montival jobban is mentem aszfalton, mint a ss vekonykerekuvel, mert tudtam olyan attetelben tekerni, ami jobban megfelelt a faradtsagi szintemnek.
de... erzesre baromira nem ugyanaz tekerni oket. es kulonbsegek nagyobbak lennenek, ha az ember szetszedi oket minel kisebb szakaszokra. pl kigyorsitasi, haladasi stb szakaszra. az ora merni a haladast fogja nagy reszt, de ettol erzem, hogy teljesen mas kigyorsitani a ket bringaval. amiket irtam, azok a kisarkitott helyzetben tapasztalt dolgok.
igy konnyen el tudom kepzelni, hogy vannak olyan helyzetek, amikor gyorsabb vagy az egyikkel vagy a masikkal. amugy egyet ertek, hogy joreszt a bringason mulik a dolog.
arn módosította - 2014. június 17. - 08:59
#1900
Írta 2014. június 17. - 08:15

geo - maszasnal nekem jobban bejon a rovidebb geo, es a keskenyebb kormany. jobban tudok kapaszkodni, erobol, es kenyszeruen lenduletbol tekerni a varosi bringaval. olyan attetelellel is felmegyek, ami montinal nagy kinlodas lenne, ott inkabb porgetek. magatol ertetodobb, hogy kiallva teker az ember. egy ht montin el meg ok, ossztelosnal alig eri meg, mert elviszi a rugozas az energiat.
Ez most elmélet, vagy kiméregetted?
Kiállva tekerés nem hatékony, HT-n sem. Vannak helyzetek, 1-2 méteres meredek kaptatók, amin csak felugratni lehet, ott jó. Meg arra, hogy jó gyorsan elfáradj.
OFF.
Ezt nem tudom, linkeltem-e, vagy csak szerettem volna. HT vs fully-ra meg csináltam tesztet tavaly. A fél kilóval nehezebb, 120mm-t mozgó fully-val ugyanazt a tempót tudtam, mint egy 29er HT-vel, kb. azonos pulzus mellett.
No tessék, meg is találtam. 29er HT: http://www.strava.co...vities/87485081
26-os fully: http://www.strava.co...vities/87689486
Útvonal teljesen ugyanaz, időjárási körülmények, talaj ugyanaz. A fully tekerésénél talán még fáradtabb is voltam egy kicsit...
Amúgy meg olyan 95% bringás, 5% bringa.
zscs módosította - 2014. június 17. - 08:21