Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Bike Porn - avagy kéne ez a bringa

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
5999 hozzászólás a témában

#2041
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.104 hozzászólás
vascsõ váz alatt melyikre gondolsz? arra a magellánra, amelyikkel valamelyik télen nyomtad? vagy melyikre?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2042
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
simán érezni. csak én pl a vascsõ vázat rohadtul nem éreztm komfortosnak. de abban biztos vagyok hogy egy jó vékonyfalu cromo ötvözet az az.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2043
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.104 hozzászólás

Van 19'es SALE! Soma B-Side 650B Frame (2010) 380 $-ért, bár ez nem tologatható ejtõpapucsos, hanem vízszintes, fix váltókonzollal.


Azt mondják, az ember nem érzi a különbséget a vázak kényelme között, úgyhogy biztos, csak bebeszélem magamnak, de kevésbé rázott az Author Sector pl. a Mali Pythonhoz vagy az Altrix alu monti vázhoz képest.


Ezt azok mondják, akik nem érzik.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2044
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

ja, és elfelejtettem: soma b-side. 500 dollár alatt, 650b, tange prestige, 4,5lbs, ami kicsit több mint 2kg, ha nem tévedek. :)


Van 19'es SALE! Soma B-Side 650B Frame (2010) 380 $-ért, bár ez nem tologatható ejtõpapucsos, hanem vízszintes, fix váltókonzollal.


Azt mondják, az ember nem érzi a különbséget a vázak kényelme között, úgyhogy biztos, csak bebeszélem magamnak, de kevésbé rázott az Author Sector pl. a Mali Pythonhoz vagy az Altrix alu monti vázhoz képest.

#2045
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
uhh ez nem csunya. A DeKerf-ek is regi kedvenceim, mindig csodaltam a hot rod stilusus festeseket amiket csinalni tudtak
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2046
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.104 hozzászólás
Black Cat

nyitható papucs szíjhajtáshoz (nem árt kinagyítani)

Feltöltött kép

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2047
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.104 hozzászólás
Feltöltött kép

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2048
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.104 hozzászólás
A legutóbbi komolyabb alu vázam egy 2004-es xtc volt, 1,6kg. Volt tavaly a cindercone kona, kb. 2kg. Az inbred mindkettõnél kényelmesebb. A cove kényelmesebb az inbrednél. A régi crux meg az utóbbi kettõ között.
De lehet, hogy csak képzelõdök. :)

Egyébként jobbnak kell lennie? Nem lehet, hogy van aki ezt szereti?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2049
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Árban inkább külföldi árakon kéne a kategóriatársaihoz hasonlítani, hogy azokhoz képest túlárazott-e, nem a torzított magyar kisker árakon.


1700 euro a csigazabálóknál, 2200 dezsõ odaát, ezekhez képest az itthoni 5kiló qrvára nem torz kisker ár.

A másik cangám, a handjob columbus nivacrom csõszettet használ, kicsivel van 2 kg felett és érezhetõen "él" a másikhoz vagy a régi, '98-as cruxhoz (fuji light cromoly) képest.



innentõl mennyivel jobb mint a 0,8-1 kilóval könnyebb alu, mert kényelmesnek rohadtul nem azok ezek a vízvezetékcsövek, akkor ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2050
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
btw 650B kulsot ha nem tudtok szerezni akkor szoljatok es intezek. Nalunk van raktaron az osszes Schwalbe modell. Belsobol meg ami 29"-be jo azt irjak 650B-be is. SV19 asszem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2051
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Kisherceg:

Én nem találtam aztán az Explosif vázról (sem a 2010-esrõl, sem a 2013-asról) sem anyagmegjelölést, sem tömegadatot. Szóval valszeg úgy van, ahogy mondod.
Azért a BFe-vel vetettem össze, mert ott azt nevezték ütömvágom bringának, ami a Kona is a besorolás szerint. Nomeg nem akartam mindjárt a drágábbal jönni...
(De ha megfordítjuk ez érvelést, aszerint az Explosif a Soul-al egyenértékû, akkor mégiscsak kéne...) Árban inkább külföldi árakon kéne a kategóriatársaihoz hasonlítani, hogy azokhoz képest túlárazott-e, nem a torzított magyar kisker árakon. Csak azok még nincsenek... A relatív drágaságába az is bejátszhat, hogy a 650b egyelõre nem elterjedt, drágák lehetnek hozzá az alkatrészek. Majd ha az is "leér" a Hervisbe, mint a 29"...

Na ja, a '98-as CrMo ("Nitanium" :-)) Pyxis középcsapágyháza jól láthatóan hajladozik, ha megrángatom a hajtókart. A 4130 Mongoose Maurice erre rá se retyetye, viszont országúti egysebi létére jóval nehezebb, mint a monti váltóstól, ducigumistól...

Ez a Soma bejövõs lenne (bár a képen lévõbe szvsz egy kicsit túl hosszú telót raktak), hol lehetne ilyet szerezni? (Tudom, a gugli a barátom. *) Csak errõl a névrõl mindenkinek más jut az eszébe...

*: Kiadta a Mamagésa egyik lemezének b-oldalát...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2052
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.104 hozzászólás
ja, és elfelejtettem: soma b-side. 500 dollár alatt, 650b, tange prestige, 4,5lbs, ami kicsit több mint 2kg, ha nem tévedek. :)

Feltöltött kép

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2053
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.104 hozzászólás

Verti:

Azért az az õs-Explosif is meglehetõsen burzsuj cucc volt a maga idejében, amikor itt szénacél Woodlands-ekkel meg Malikkal nyomták a legtöbben. (Nekem Kettlerem volt, aluból, bibibí... Csak az nem MTB volt, hanem egy 26"-os kerekû városi bringa. És ennek következményeivel elõbb-utóbb szembesülnöm kellett... Még megvan amúgy, persze visszaalakítva kopaszgumis-sárvédõsre.)

Kisherceg/Tigger:

Azt mondjátok, hogy a "Kona Chromoly" voltaképpen nem több, mint 4130, vagy még az se? Bevettem volna a marketingdumát? (Van egy Easton Elite csöves Pahoehoe vázam, az alapján nem ezt vártam volna... És ti honnan tudjátok? (Ahogy Verti közben írta: az tényleg On-one súly...))
Jó, akkor nézzünk egy tényleg igényes acél trail bringát: Cotic BFe, a váz 329 font, ami majdnem pontosan 500$. Ehhez képest a Kona váz tényleg túlárazott, mert a Cotic 835-bõl van. Komplett bringaként (XT-vel, Revelation-el) viszont 2000 font, ami több, mint 3000$, forintban meg már le se merem írni... (És ez akkor még az ottani ára.) Túlárazott, vagy csak simán drága?
the Product of COTIC cycles : BFe, very very tough steel hardtail

Most ti jöttök: Mutassatok egy "közepes felszereltségû" trail bringát, ami felveszi a versenyt a Konával, de olcsóbb nála. Nem muszáj 27,5"-osnak lennie, de még acélnak sem...


Szerintem biztosan 4130, annál egyszerûbbet a kona nem hiszem, hogy bevállalna (mégis, hogy nézne ki egy szénacél kona :D ) viszont ha nevesebb csõszett lenne, azt meg nagybetûkkel hirdetnék. A tömegadat is kb. megegyezik az inbreddel.

Nem baj egyébként, ha nem a drágább, vékonyfalú csõszettbõl építik az ilyen strapálnivaló cangákat. Azok azért jobban hajlamosak repedni, horpadni. nekem is van inbredem, tök jó vele menni, a plusz grammok sem zavaróak. A másik cangám, a handjob columbus nivacrom csõszettet használ, kicsivel van 2 kg felett és érezhetõen "él" a másikhoz vagy a régi, '98-as cruxhoz (fuji light cromoly) képest.

Az explosif váza önmagában a linkelt oldalon szerelõ dollár ár annyira nem tûnik vészesnek, de a komplett bringa 475eFt-s ára szerintem drága, 350-400 között tartanám jónak.

A BFe nem az explosif kategóriája. A soul annál inkább, 500 font. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2054
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Verti:

Ne menjünk bele, hogy kinek van régebbi bringája, mert mindjárt elõhozom a franciamentes középcsapágyú, cirádás Shimano 600-al szerelt, szingós kerekû országútimat... :-) Reynolds vázas az is. (Állítólag, mert én már felújított (átfestett) állapotban vettem az "importõrtõl", nincs meg a vázmatrica. De tényleg könnyû.)

Zeezoltano:

Nehogy azt hidd, hogy fikázom a Kross-t, éppen ellenkezõleg, szurkolok nekik. Csakhogy én is olyan helyen dolgozom, ahol fõleg összeszerelés folyik. (Amit Nyugat-Európából hoztunk ide.) Régebben megmunkálás is volt, de a saválló alkatrészek döntõ többségét már kiszerveztük Kínába. Egyszerûen nem érte volna már meg felújítani a megmunkálógépeket... Így megy ez. És akkor a fémmegmunkálás még mindig egy pöttyet egyszerûbb, mint karbonnal dolgozni...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2055
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

(azok a Kettler Alu-Rad -ok kb. az acélvázak súlyában voltak :-)))

...
[/URL]


Igen, ez így van... :-)
De mégis, milyen ritka - és ezért menõ - dolog volt az aluváz akkor még.

A Radonnal igazad van. Meg nagyjából mindennel, ha csak simán "trail" bringa kéne. Mondjuk engem az Explosif pont az állítható papucsa miatt izgat... De még úgy is igazatok van. Ha vennék abban a boltban egy Kona Unitot meg egy Kross Level B4-et, a kettõ együtt még mindig kevesebbe kerülne, mint az Explosif. És akkor nem kéne kereket meg láncot csereberélnem, váltót le-fel szerelgetnem, csak megfognom valamelyiknek a kormányát és kitolnom a garázsból aszerint, hogy éppen singlespeedezni vagy váltósozni támadt-e kedvem...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2056
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.684 hozzászólás
Nagyon kevés cég foglalkozik karbon váz gyártással. Egyszerûen olyan befektetés, hogy egyszerûbb kiadni erre specializálódott cégeknek. A szóról jut eszembe, a Specialized-nek is gyártja valaki a vázakat, nekik semmilyen gyártásuk nincs.
Marci

#2057
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Na nem mintha nem lenne Kross gyár
http://www.pinkbike.com/video/303638/


Azért a video nem véletlenül a festéssel kezdõdik.... Büszkén mutogatnak mindent, még az abroncsokat is õk faragják, de a vázkészítés lemaradt...

Ha beírom a youtubra pl a pinarellot akkor ott mindjárt a karbon vázakat ragasztgatják a szorgos kezek, bár az is kínai, de csak azért mert olcsó a munkaerõ, a technológia saját.

#2058
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez inkabb osszeszerelo uzem. Ilyan gyakorlatilag minden orszagban van, de a nyers festetlen vaz attol meg kinabol erkezett. A videoban is ott kezdodik a tortenet hogy festes, hegeszto munkast nem lattam sehol. Karbon gyartasrol nem is beszelve...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2059
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Nekem Blackwood A1-esem van bi-bi-bí.... Akkoriban még az is Reynolds-ból volt, igaz teljesen alap húzott csõbõl, viszont elpusztíthatatlan, full Alivio szettel ami a mai napig mûködik.... pedig a kora alapján már szavazni is mehetne...:) Az õs Explosiv meg rendes anyagból van, Columbus Max OR. Imáom pengetni.... olyan szépen cseng..

#2060
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Miért, szerinted szorgos lengyel kezek hajtogatják a karbonszövetet és kenegetik epoxival? Hány drabot adhatnak el ez alatt a márkanév alatt ebbõl a modellbõl? Megéri arra egy üzemet felépíteni?

Na nem mintha a Konát az Alapító Atyák egyenesági leszármazottai keményforrasztgatnák...

Na nem mintha nem lenne Kross gyár
http://www.pinkbike.com/video/303638/
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!