Nekem van! Csak 1995-ös.... 
És az is tolópapucsos? Mert én sem erre gondoltam, hanem a 2010-es, 26"-os vázra, hogy olyat lehetne-e még szerezni valahonnan, amikor rákerestem a "kona explosif" kifejezésre. Akkor láttam, hogy kihozták ezt. Külföldi oldalakon a teljes bringára még nem találtam árat, a váz 525$, vagyis kb. annyi, mint a 2010-es volt:
Bikeman: 2013 Kona Explosif 650b FrameCsak "felöltöztetni" lenne macerásabb, 650b felni meg külsõ pl. egyáltalán nincs is még mondjuk az e-bike kínálatában. (Úgyhogy egyelõre nehéz lenne hozzá singlespeed kereket fûzetni. Mert erre megy ki a játék ugyebár...)
(Érdekes egyébként, az imént megpróbáltam választ adni a saját fenti kérdésemre. 29"-esekhez hasonlítottam, mivel a BringaBolt is azok közé teszi. Pl. a Kross Level B4-hez, amit nemrég teszteltek a Bikkmakkon. Az kevesebb, mint felébe kerül, igaz, Suntour teleszkóppal, négyszögtengelyes hajtómûvel... A tesztelõnek tetszett, de az a néhány komment fanyalog, hogy drága... Külföldi fórumokon meg lelkesednek az új Explosif-ért, hogy "Na végre!" "Ez lesz a következõ bringám!" "De jó, a váz csak 500 dollár!".
De van Kross-ból Level B9 is, ami majdnem ennyibe kerül, igaz, az már karbon vázas. Bár nem lennék biztos abban, hogy manapság egy igényes acélváz költsége kevesebb, mint egy tajvani katalógus karboné...)
Egyébként én is kevesebbre tippeltem volna. De tekintve, hogy az utóbbi idõben több fél milla feletti gép tesztjét olvashattuk, mint kevesebbe kerülõét, azért olyan nagyon nem meglepõ. Továbbra is tartom a véleményemet, hogy ez a bringa nem kategóriatársaihoz képest drága, csak a mi fizetésünkhöz képest. Mint ahogy minden rendesebb bringáé manapság. Elszállt árfolyamok, importvámok, 27%-os ÁFA... Nomeg az, hogy egy olyan piacon, ahol a forgalmazó max évente kettõt ad el, mekkora árrést kell rátennie, hogy fent tudja tartani a boltot.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!