Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Bike Porn - avagy kéne ez a bringa

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
5968 hozzászólás a témában

#2021
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.052 hozzászólás
ja, és elfelejtettem: soma b-side. 500 dollár alatt, 650b, tange prestige, 4,5lbs, ami kicsit több mint 2kg, ha nem tévedek. :)

Feltöltött kép

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2022
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.052 hozzászólás

Verti:

Azért az az õs-Explosif is meglehetõsen burzsuj cucc volt a maga idejében, amikor itt szénacél Woodlands-ekkel meg Malikkal nyomták a legtöbben. (Nekem Kettlerem volt, aluból, bibibí... Csak az nem MTB volt, hanem egy 26"-os kerekû városi bringa. És ennek következményeivel elõbb-utóbb szembesülnöm kellett... Még megvan amúgy, persze visszaalakítva kopaszgumis-sárvédõsre.)

Kisherceg/Tigger:

Azt mondjátok, hogy a "Kona Chromoly" voltaképpen nem több, mint 4130, vagy még az se? Bevettem volna a marketingdumát? (Van egy Easton Elite csöves Pahoehoe vázam, az alapján nem ezt vártam volna... És ti honnan tudjátok? (Ahogy Verti közben írta: az tényleg On-one súly...))
Jó, akkor nézzünk egy tényleg igényes acél trail bringát: Cotic BFe, a váz 329 font, ami majdnem pontosan 500$. Ehhez képest a Kona váz tényleg túlárazott, mert a Cotic 835-bõl van. Komplett bringaként (XT-vel, Revelation-el) viszont 2000 font, ami több, mint 3000$, forintban meg már le se merem írni... (És ez akkor még az ottani ára.) Túlárazott, vagy csak simán drága?
the Product of COTIC cycles : BFe, very very tough steel hardtail

Most ti jöttök: Mutassatok egy "közepes felszereltségû" trail bringát, ami felveszi a versenyt a Konával, de olcsóbb nála. Nem muszáj 27,5"-osnak lennie, de még acélnak sem...


Szerintem biztosan 4130, annál egyszerûbbet a kona nem hiszem, hogy bevállalna (mégis, hogy nézne ki egy szénacél kona :D ) viszont ha nevesebb csõszett lenne, azt meg nagybetûkkel hirdetnék. A tömegadat is kb. megegyezik az inbreddel.

Nem baj egyébként, ha nem a drágább, vékonyfalú csõszettbõl építik az ilyen strapálnivaló cangákat. Azok azért jobban hajlamosak repedni, horpadni. nekem is van inbredem, tök jó vele menni, a plusz grammok sem zavaróak. A másik cangám, a handjob columbus nivacrom csõszettet használ, kicsivel van 2 kg felett és érezhetõen "él" a másikhoz vagy a régi, '98-as cruxhoz (fuji light cromoly) képest.

Az explosif váza önmagában a linkelt oldalon szerelõ dollár ár annyira nem tûnik vészesnek, de a komplett bringa 475eFt-s ára szerintem drága, 350-400 között tartanám jónak.

A BFe nem az explosif kategóriája. A soul annál inkább, 500 font. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2023
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Verti:

Ne menjünk bele, hogy kinek van régebbi bringája, mert mindjárt elõhozom a franciamentes középcsapágyú, cirádás Shimano 600-al szerelt, szingós kerekû országútimat... :-) Reynolds vázas az is. (Állítólag, mert én már felújított (átfestett) állapotban vettem az "importõrtõl", nincs meg a vázmatrica. De tényleg könnyû.)

Zeezoltano:

Nehogy azt hidd, hogy fikázom a Kross-t, éppen ellenkezõleg, szurkolok nekik. Csakhogy én is olyan helyen dolgozom, ahol fõleg összeszerelés folyik. (Amit Nyugat-Európából hoztunk ide.) Régebben megmunkálás is volt, de a saválló alkatrészek döntõ többségét már kiszerveztük Kínába. Egyszerûen nem érte volna már meg felújítani a megmunkálógépeket... Így megy ez. És akkor a fémmegmunkálás még mindig egy pöttyet egyszerûbb, mint karbonnal dolgozni...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2024
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

(azok a Kettler Alu-Rad -ok kb. az acélvázak súlyában voltak :-)))

...
[/URL]


Igen, ez így van... :-)
De mégis, milyen ritka - és ezért menõ - dolog volt az aluváz akkor még.

A Radonnal igazad van. Meg nagyjából mindennel, ha csak simán "trail" bringa kéne. Mondjuk engem az Explosif pont az állítható papucsa miatt izgat... De még úgy is igazatok van. Ha vennék abban a boltban egy Kona Unitot meg egy Kross Level B4-et, a kettõ együtt még mindig kevesebbe kerülne, mint az Explosif. És akkor nem kéne kereket meg láncot csereberélnem, váltót le-fel szerelgetnem, csak megfognom valamelyiknek a kormányát és kitolnom a garázsból aszerint, hogy éppen singlespeedezni vagy váltósozni támadt-e kedvem...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2025
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás
Nagyon kevés cég foglalkozik karbon váz gyártással. Egyszerûen olyan befektetés, hogy egyszerûbb kiadni erre specializálódott cégeknek. A szóról jut eszembe, a Specialized-nek is gyártja valaki a vázakat, nekik semmilyen gyártásuk nincs.
Marci

#2026
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Na nem mintha nem lenne Kross gyár
http://www.pinkbike.com/video/303638/


Azért a video nem véletlenül a festéssel kezdõdik.... Büszkén mutogatnak mindent, még az abroncsokat is õk faragják, de a vázkészítés lemaradt...

Ha beírom a youtubra pl a pinarellot akkor ott mindjárt a karbon vázakat ragasztgatják a szorgos kezek, bár az is kínai, de csak azért mert olcsó a munkaerõ, a technológia saját.

#2027
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez inkabb osszeszerelo uzem. Ilyan gyakorlatilag minden orszagban van, de a nyers festetlen vaz attol meg kinabol erkezett. A videoban is ott kezdodik a tortenet hogy festes, hegeszto munkast nem lattam sehol. Karbon gyartasrol nem is beszelve...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2028
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Nekem Blackwood A1-esem van bi-bi-bí.... Akkoriban még az is Reynolds-ból volt, igaz teljesen alap húzott csõbõl, viszont elpusztíthatatlan, full Alivio szettel ami a mai napig mûködik.... pedig a kora alapján már szavazni is mehetne...:) Az õs Explosiv meg rendes anyagból van, Columbus Max OR. Imáom pengetni.... olyan szépen cseng..

#2029
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Miért, szerinted szorgos lengyel kezek hajtogatják a karbonszövetet és kenegetik epoxival? Hány drabot adhatnak el ez alatt a márkanév alatt ebbõl a modellbõl? Megéri arra egy üzemet felépíteni?

Na nem mintha a Konát az Alapító Atyák egyenesági leszármazottai keményforrasztgatnák...

Na nem mintha nem lenne Kross gyár
http://www.pinkbike.com/video/303638/
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2030
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás
(azok a Kettler Alu-Rad -ok kb. az acélvázak súlyában voltak :-)))

Most ti jöttök: Mutassatok egy "közepes felszereltségû" trail bringát, ami felveszi a versenyt a Konával, de olcsóbb nála. Nem muszáj 27,5"-osnak lennie, de még acélnak sem...


A linkelt Kona 476ezer Ft, az durván 1600 Euro. O.k. ?
Jó, ezek nem hajszál pontosan "trail" bringák de az árakat és felszereltségeket érdemes nézni.
1000 Euro-ért már kaphatsz ilyen 29est: http://www.radon-bik...M_id_21697_.htm
1400ért meg ilyet: http://www.radon-bik...L_id_23934_.htm
Marci

#2031
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Verti:

Azért az az õs-Explosif is meglehetõsen burzsuj cucc volt a maga idejében, amikor itt szénacél Woodlands-ekkel meg Malikkal nyomták a legtöbben. (Nekem Kettlerem volt, aluból, bibibí... Csak az nem MTB volt, hanem egy 26"-os kerekû városi bringa. És ennek következményeivel elõbb-utóbb szembesülnöm kellett... Még megvan amúgy, persze visszaalakítva kopaszgumis-sárvédõsre.)

Kisherceg/Tigger:

Azt mondjátok, hogy a "Kona Chromoly" voltaképpen nem több, mint 4130, vagy még az se? Bevettem volna a marketingdumát? (Van egy Easton Elite csöves Pahoehoe vázam, az alapján nem ezt vártam volna... És ti honnan tudjátok? (Ahogy Verti közben írta: az tényleg On-one súly...))
Jó, akkor nézzünk egy tényleg igényes acél trail bringát: Cotic BFe, a váz 329 font, ami majdnem pontosan 500$. Ehhez képest a Kona váz tényleg túlárazott, mert a Cotic 835-bõl van. Komplett bringaként (XT-vel, Revelation-el) viszont 2000 font, ami több, mint 3000$, forintban meg már le se merem írni... (És ez akkor még az ottani ára.) Túlárazott, vagy csak simán drága?
the Product of COTIC cycles : BFe, very very tough steel hardtail

Most ti jöttök: Mutassatok egy "közepes felszereltségû" trail bringát, ami felveszi a versenyt a Konával, de olcsóbb nála. Nem muszáj 27,5"-osnak lennie, de még acélnak sem...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2032
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Bocs mibõl gondolod hogy a kross katalog váz?


Miért, szerinted szorgos lengyel kezek hajtogatják a karbonszövetet és kenegetik epoxival? Hány drabot adhatnak el ez alatt a márkanév alatt ebbõl a modellbõl? Megéri arra egy üzemet felépíteni?

Na nem mintha a Konát az Alapító Atyák egyenesági leszármazottai keményforrasztgatnák...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2033
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

És az is tolópapucsos? Mert én sem erre gondoltam, hanem a 2010-es, 26"-os vázra, hogy olyat lehetne-e még szerezni valahonnan, amikor rákerestem a "kona explosif" kifejezésre. Akkor láttam, hogy kihozták ezt. Külföldi oldalakon a teljes bringára még nem találtam árat, a váz 525$, vagyis kb. annyi, mint a 2010-es volt:
Bikeman: 2013 Kona Explosif 650b Frame

Csak "felöltöztetni" lenne macerásabb, 650b felni meg külsõ pl. egyáltalán nincs is még mondjuk az e-bike kínálatában. (Úgyhogy egyelõre nehéz lenne hozzá singlespeed kereket fûzetni. Mert erre megy ki a játék ugyebár...)

(Érdekes egyébként, az imént megpróbáltam választ adni a saját fenti kérdésemre. 29"-esekhez hasonlítottam, mivel a BringaBolt is azok közé teszi. Pl. a Kross Level B4-hez, amit nemrég teszteltek a Bikkmakkon. Az kevesebb, mint felébe kerül, igaz, Suntour teleszkóppal, négyszögtengelyes hajtómûvel... A tesztelõnek tetszett, de az a néhány komment fanyalog, hogy drága... Külföldi fórumokon meg lelkesednek az új Explosif-ért, hogy "Na végre!" "Ez lesz a következõ bringám!" "De jó, a váz csak 500 dollár!".
De van Kross-ból Level B9 is, ami majdnem ennyibe kerül, igaz, az már karbon vázas. Bár nem lennék biztos abban, hogy manapság egy igényes acélváz költsége kevesebb, mint egy tajvani katalógus karboné...)

Egyébként én is kevesebbre tippeltem volna. De tekintve, hogy az utóbbi idõben több fél milla feletti gép tesztjét olvashattuk, mint kevesebbe kerülõét, azért olyan nagyon nem meglepõ. Továbbra is tartom a véleményemet, hogy ez a bringa nem kategóriatársaihoz képest drága, csak a mi fizetésünkhöz képest. Mint ahogy minden rendesebb bringáé manapság. Elszállt árfolyamok, importvámok, 27%-os ÁFA... Nomeg az, hogy egy olyan piacon, ahol a forgalmazó max évente kettõt ad el, mekkora árrést kell rátennie, hogy fent tudja tartani a boltot.

Bocs mibõl gondolod hogy a kross katalog váz?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2034
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Mondjuk ez tényleg nem könnyû... Találtam mtbr fórumon egy két adatot és azt írta két srác is, hogy 17-es méretben a speckó papuccsal és nyeregcsõ bilinccsel együtt 2560 gramm...

#2035
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.052 hozzászólás
Tignek igaza van, a váz semmivel sem igényesebb/komolyabb, mint egy on-one inbred. Az alkatrészek is - a villától eltekintve - kb közepesek, de semmi extra. Ettõl persze még biztosan jó, hiszen kona :) csak drága.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2036
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

. Bár nem lennék biztos abban, hogy manapság egy igényes acélváz költsége kevesebb, mint egy tajvani katalógus karboné...)

t.


ok de ez egy sárnehéz, kínai biliacél.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2037
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Az enyém sima ejtõ papucsos 26-os.... Egyébként nem drága szerintem se az 500 dollár érte... igaz ez is Taiwan-i, de a 95-ös is az volt.

#2038
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Nekem van! Csak 1995-ös.... :)


És az is tolópapucsos? Mert én sem erre gondoltam, hanem a 2010-es, 26"-os vázra, hogy olyat lehetne-e még szerezni valahonnan, amikor rákerestem a "kona explosif" kifejezésre. Akkor láttam, hogy kihozták ezt. Külföldi oldalakon a teljes bringára még nem találtam árat, a váz 525$, vagyis kb. annyi, mint a 2010-es volt:
Bikeman: 2013 Kona Explosif 650b Frame

Csak "felöltöztetni" lenne macerásabb, 650b felni meg külsõ pl. egyáltalán nincs is még mondjuk az e-bike kínálatában. (Úgyhogy egyelõre nehéz lenne hozzá singlespeed kereket fûzetni. Mert erre megy ki a játék ugyebár...)

(Érdekes egyébként, az imént megpróbáltam választ adni a saját fenti kérdésemre. 29"-esekhez hasonlítottam, mivel a BringaBolt is azok közé teszi. Pl. a Kross Level B4-hez, amit nemrég teszteltek a Bikkmakkon. Az kevesebb, mint felébe kerül, igaz, Suntour teleszkóppal, négyszögtengelyes hajtómûvel... A tesztelõnek tetszett, de az a néhány komment fanyalog, hogy drága... Külföldi fórumokon meg lelkesednek az új Explosif-ért, hogy "Na végre!" "Ez lesz a következõ bringám!" "De jó, a váz csak 500 dollár!".
De van Kross-ból Level B9 is, ami majdnem ennyibe kerül, igaz, az már karbon vázas. Bár nem lennék biztos abban, hogy manapság egy igényes acélváz költsége kevesebb, mint egy tajvani katalógus karboné...)

Egyébként én is kevesebbre tippeltem volna. De tekintve, hogy az utóbbi idõben több fél milla feletti gép tesztjét olvashattuk, mint kevesebbe kerülõét, azért olyan nagyon nem meglepõ. Továbbra is tartom a véleményemet, hogy ez a bringa nem kategóriatársaihoz képest drága, csak a mi fizetésünkhöz képest. Mint ahogy minden rendesebb bringáé manapság. Elszállt árfolyamok, importvámok, 27%-os ÁFA... Nomeg az, hogy egy olyan piacon, ahol a forgalmazó max évente kettõt ad el, mekkora árrést kell rátennie, hogy fent tudja tartani a boltot.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2039
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Nekem van! Csak 1995-ös.... :)

#2040
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.052 hozzászólás
Nekem is kéne, de tényleg nagyon nagy számot írtak rá.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"