Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6418 hozzászólás a témában

#881
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Lehetett volna vagy talán lehet is bele tenni Helicoil-t.

Gondolkodtam rajta, de annyira minimális a ráhagyás a menetes részen, h már az M5-ös menetnek a furatát sem bírta volna ki. A javítókészlet áráról meg nem is merek említést tenni.:D

Ridley Noah Fast 


#882
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Köszönöm a tanácsokat. Sajnos nem tudom a garanciális követelésem érvényesíttetni.Elsõ, hirtelen felindultságomban felfúrtam a megszakadt menetet, gondolva az átmenõ csavaros megoldásra. A vége ez is lett. Ma hoztam haza az esztergályostól a spec anyát ami illeszkedik a nyak sûllyesztékébe. Elég jól sikerült. :D Természetesen nem az itthoni árért vettem, bár a 115 EUR-s ár sem volt olcsó, de mégsem az itthoni.


Lehetett volna vagy talán lehet is bele tenni Helicoil-t.

#883
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
Köszönöm a tanácsokat. Sajnos nem tudom a garanciális követelésem érvényesíttetni.Elsõ, hirtelen felindultságomban felfúrtam a megszakadt menetet, gondolva az átmenõ csavaros megoldásra. A vége ez is lett. Ma hoztam haza az esztergályostól a spec anyát ami illeszkedik a nyak sûllyesztékébe. Elég jól sikerült. :D Természetesen nem az itthoni árért vettem, bár a 115 EUR-s ár sem volt olcsó, de mégsem az itthoni.

Ridley Noah Fast 


#884
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.690 hozzászólás

..azt gondoltam, megosztom veletek szomorú történetem. Vásároltam egy ilyen stucnit:
BikeFun - Ritchey - Kormányszár - WCS
Amikor a kezembe került, nagyon elszomorodtam a négy darab M4-es rögzítócsavar láttán. Azon is, h a fedlapban kb. 5mm hosszan van csak menet. Van nyomatékkulcsom, aminek az alsó határa az az ominózus 5Nm amit max-ra határozott meg a gyártó, a stucni csavarjainak meghúzására. Nem mertem vele meghúzni, azt gondoltam, ki fogja szakítani az alu zárósapkából a menetet, így megvettem hozzá a következõ célszerszámot:
Ritchey nyomatékkulcs (Carbon) (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Nyomatékkulcs) | RideBike / Kerékpárüzlet és szervíz
Azt gondoltam, a gondom letudva, tévedtem. Ezzel a készséggel úgy kiszaggattam a menetet a stucni fedlapjából mint a huzat. Most erõsen fáj a fejem a megoldáson. :(

Mond, hogy nem ennyiért vetted, mint a linken van ! Kihagyott a szívverésem néhányat....
Ugyan így jártam, csak az a hagyományos, fordított "kormányszárban van a menet" típus volt. Jó, az egy olcsó stucni volt, nem ilyen ezoterikus wcs-csoda, meg a bringa szépsége sem számított. Szóval, az a stucni kapott egy hosszabb csavart és végére egy zárt végû anyát. Baj nem lett vele, tartott rendesen - csak nem volt szép.
Amúgy, nálam fekete listán van a wcs. Havernak repedt a stucnija, tört a nyeregcsöve. A német BIKE újság kormány+stucni tesztben is csak a wcs stucni tört el és a kormány sem bírt túl sokat.
Marci

#885
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

..azt gondoltam, megosztom veletek szomorú történetem. Vásároltam egy ilyen stucnit:
BikeFun - Ritchey - Kormányszár - WCS
Amikor a kezembe került, nagyon elszomorodtam a négy darab M4-es rögzítócsavar láttán. Azon is, h a fedlapban kb. 5mm hosszan van csak menet. Van nyomatékkulcsom, aminek az alsó határa az az ominózus 5Nm amit max-ra határozott meg a gyártó, a stucni csavarjainak meghúzására. Nem mertem vele meghúzni, azt gondoltam, ki fogja szakítani az alu zárósapkából a menetet, így megvettem hozzá a következõ célszerszámot:
Ritchey nyomatékkulcs (Carbon) (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Nyomatékkulcs) | RideBike / Kerékpárüzlet és szervíz
Azt gondoltam, a gondom letudva, tévedtem. Ezzel a készséggel úgy kiszaggattam a menetet a stucni fedlapjából mint a huzat. Most erõsen fáj a fejem a megoldáson. :(


Szia!

Levél a Ritchinek, fényképek, ha ez sem elég akkor elküldöd a stucnit a szerszámmal és szagassák ki a maradék hármat.

#886
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Garancia- jótállás ugyanezzel a történettel a nagyker felé.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#887
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
..azt gondoltam, megosztom veletek szomorú történetem. Vásároltam egy ilyen stucnit:
BikeFun - Ritchey - Kormányszár - WCS
Amikor a kezembe került, nagyon elszomorodtam a négy darab M4-es rögzítócsavar láttán. Azon is, h a fedlapban kb. 5mm hosszan van csak menet. Van nyomatékkulcsom, aminek az alsó határa az az ominózus 5Nm amit max-ra határozott meg a gyártó, a stucni csavarjainak meghúzására. Nem mertem vele meghúzni, azt gondoltam, ki fogja szakítani az alu zárósapkából a menetet, így megvettem hozzá a következõ célszerszámot:
Ritchey nyomatékkulcs (Carbon) (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Nyomatékkulcs) | RideBike / Kerékpárüzlet és szervíz
Azt gondoltam, a gondom letudva, tévedtem. Ezzel a készséggel úgy kiszaggattam a menetet a stucni fedlapjából mint a huzat. Most erõsen fáj a fejem a megoldáson. :(

Ridley Noah Fast 


#888
debre281

debre281

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

A szár alján lévõ csavar kilazítása után a felette lévõ éket megpiszkálod, hogy lecsússzon a csavar fejéhez, és ekkor lejjebb tudod állítani. A másik kettõvel csak akkor kell foglalkozni, ha az elõzõekben részletezett mûveletet nem tudod végrehajtani (túl lettek húzva az összeszerelés során).


Köszönöm, sikerült már csak ki kellene próbálni :)

Még1x köszönöm a segítséget Mindenkinek!

#889
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Igen, állítható a kormányszár. Mint ahogy a kérdéseimbõl is kitûnik, nem vagyok nagyon járatos a kerékpárok szerelgetésében, így természetesen fogalmam sincs hogyan kell állítani a szárat. Normál paraszti ésszel, a két oldalsó imbusz csavart lazítanám ki és utána tudnám állítani. De itt jön az ami megzavart, hogy a szár alján is van egy imbusz csavar ami kvázi kitámasztásként rögzít egy lapkát. Mind a 3 csavart kilazítsam? Egyébként koppig van tolva, ülésmagasság rendben.

Ü


A szár alján lévõ csavar kilazítása után a felette lévõ éket megpiszkálod, hogy lecsússzon a csavar fejéhez, és ekkor lejjebb tudod állítani. A másik kettõvel csak akkor kell foglalkozni, ha az elõzõekben részletezett mûveletet nem tudod végrehajtani (túl lettek húzva az összeszerelés során).


#890
debre281

debre281

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Igen, állítható a kormányszár. Mint ahogy a kérdéseimbõl is kitûnik, nem vagyok nagyon járatos a kerékpárok szerelgetésében, így természetesen fogalmam sincs hogyan kell állítani a szárat. Normál paraszti ésszel, a két oldalsó imbusz csavart lazítanám ki és utána tudnám állítani. De itt jön az ami megzavart, hogy a szár alján is van egy imbusz csavar ami kvázi kitámasztásként rögzít egy lapkát. Mind a 3 csavart kilazítsam? Egyébként koppig van tolva, ülésmagasság rendben.

Ü

#891
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.182 hozzászólás
Jól olvasom, hogy állítható dõlésszögû kormányszár van rajta? Ha ezt legalacsonyabbra állítva és koppig betolva sem jó, akkor még lehet próbálkozni mezei egyenes kormánnyal. Ha ez sem segít, (és persze az ülésmagasság egyébként rendben van-->nem túl alacsony) akkor nem maradt más, mint egy sportosabb cangára váltani.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#892
debre281

debre281

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Üdv Mindenkinek!

A segítségetekre volna szükségem, mégpedig olyan témában, hogy a feleségemnek vettünk egy Schwinn Csepel Traction kerékpárt. Magával a vassal nincs gond, csak a postásbicikli érzés annyira nem jött be. Elsõ körben nem a bicót cserélnénk le, hanem megpróbálkoznánk a kormány cseréjével. Tudnátok nekem segíteni abban, hogy lehetséges-e egyáltalán, illetve véleményetek szerint lesz-e érezhetõ változás. Õ jobban szeret egy kicsit rádõlni a kormányra, így könnyeben tud tekerni emelkedõn. Amennyiben még esetleg ajánlani is tudnátok kormányt illetve a hozzá szükséges cuccokat, az maga lenne a tökély.

Az említett kerékpárt a következõ linken tudjátok megnézni:

http://http://www.cs...ion-noi-59.html

Elõre is köszi

#893
megatron

megatron

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.694 hozzászólás
hali

nemrég vázat cseréltem /reignx -> sx-trail/ és azt érzem hogy a változatlan stucni /legkisebb asszem 40mm holzfeller + 710es fsa maximus/ kormány felállás mintha nem lenne az igazi..nem tudom ez a stucni v kormány csere /amúgy is esedékes lenne/ orvosolható-e.
A dizájndrogtól lassacskán már minden spanom mizantróp
66 rc3-ast cserélnék lyrik vagy 36ra

#894
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás

Az az aranyszínû gyûrû szerintem a felsõ központosító.
És igen, ami nincs bevágva, azt préselni kell.


Van egy másik ilyen gyûrû is, natúr fémszínû, és nincs bevágva.
Akkor eszerint az kerül alulra, préselve:)
még azért rámérek, de köszönöm az útbaigazítás mindenkinek!

#895
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha csak azt a fényes gyûrût veszem önmagában azt rá tudom tenni legalulra, mert ugye be van vágva.
Viszont ha ezt megteszem akkor ezután a csapágy már nem fér rá. próbáltam.
Ez a préselés elég drasztikusnak tûnik.

gaboca1: a villa nem tapered, azoknál hosszabban nyúlik el a csövön ez a vastagított rész.(és persze az átmérõ különbség sem ennyi)

Az az aranyszínû gyûrû szerintem a felsõ központosító.
És igen, ami nincs bevágva, azt préselni kell.


A sebesség mindent megold.

 


#896
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás

minden villa ilyen.
a csapagy also cseszejet a villara kell preselni.


Ha csak azt a fényes gyûrût veszem önmagában azt rá tudom tenni legalulra, mert ugye be van vágva.
Viszont ha ezt megteszem akkor ezután a csapágy már nem fér rá. próbáltam.
Ez a préselés elég drasztikusnak tûnik.

gaboca1: a villa nem tapered, azoknál hosszabban nyúlik el a csövön ez a vastagított rész.(és persze az átmérõ különbség sem ennyi)

#897
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Helló!
Pár hete vettem használtan egy Fox F100 RL-Fit teleszkópot, és egy Cube AMS 100 vázat.
A napokban jutottam arra hogy összerakom a bringát, de rögtön az elején problémába ütköztem.

A fejcsapágy amit a vázzal együtt vettem az egy hagyományosnak mondható FSA Press-fit fejcsapágy.
Ezzel még nincs is gond, csak az alsó csapágy és a hozzá tartozó gyûrû nem megy rá a villanyakra.
Lentebb a képen látható az a kiszélesedés ami miatt nem megy a helyére a a cucc.
Ez 1,5 mm többletet jelent.

Link a képhez:
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

MÓD.:
MOST NÉZEM HOGY A KÉPEN VÉLETLENÜL FORDÍTVA VAN A CSAPÁGY,
ETTÕL FÜGGETLENÜL UGYAN AZ EREDMÉNY.


Kérdésem az
1, hogy ez a Foxnál normális?
2, a fejcsapággyal van gond? - Javasolt csapágymárkák, típusok azoktól akiknek hasonló problémájuk van
3, lehetséges megoldások?

Köszi
L


Lehet ez a Fox felül 1 1/8", alul meg 1 1/5"...? Kellene egy kicsit távolabbi kép amin az egész villanyak látszik.

#898
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
minden villa ilyen.
a csapagy also cseszejet a villara kell preselni.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#899
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
Helló!
Pár hete vettem használtan egy Fox F100 RL-Fit teleszkópot, és egy Cube AMS 100 vázat.
A napokban jutottam arra hogy összerakom a bringát, de rögtön az elején problémába ütköztem.

A fejcsapágy amit a vázzal együtt vettem az egy hagyományosnak mondható FSA Press-fit fejcsapágy.
Ezzel még nincs is gond, csak az alsó csapágy és a hozzá tartozó gyûrû nem megy rá a villanyakra.
Lentebb a képen látható az a kiszélesedés ami miatt nem megy a helyére a a cucc.
Ez 1,5 mm többletet jelent.

Link a képhez:
http://imageshack.us...9/dscf3167o.jpg

MÓD.:
MOST NÉZEM HOGY A KÉPEN VÉLETLENÜL FORDÍTVA VAN A CSAPÁGY,
ETTÕL FÜGGETLENÜL UGYAN AZ EREDMÉNY.


Kérdésem az
1, hogy ez a Foxnál normális?
2, a fejcsapággyal van gond? - Javasolt csapágymárkák, típusok azoktól akiknek hasonló problémájuk van
3, lehetséges megoldások?

Köszi
L

#900
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
....nemtom mit variálok.:D Ezzel a beállítással letekertem 320km-t 13 óra alatt és semmi bajom nem volt. A régi nyergem kényelmetlenné vált. Vettem egy újat, gondoltam 1 merészet, az alu WCS-eket karbonra szeretném cserélni, és ezért ez a tétova idétlenkedésem. :( Talán ennél esetleg jobb lehetne? :confused:

Ridley Noah Fast