Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
Indította
bigtom
, 2002. július 25. 10:51
#841
Írta 2012. december 25. - 22:23

Hali! Olyanban szeretném a segítségeteket kérni, hogy feljebb akarnám hajlítani a Csepel alu kormányom végét, hogy tudjak rá fékváltót tenni. Hol vagy ki tudna ilyet? Kb 20 fokot kéne csak. Ötlet?
#842
Írta 2012. december 24. - 22:26

azért 10 Nm-el nehogy meghúzd a csavart
amit kaptál könyvet a bringához, abban le van írva melyiket legfeljebb mekkora nyomatékkal szabad
amit kaptál könyvet a bringához, abban le van írva melyiket legfeljebb mekkora nyomatékkal szabad
#843
Írta 2012. december 24. - 22:26

Ha új a bringa akkor nézd meg, hogy rendesen ki van e hézagolva a kormányszárad. A stücni teteje és a villanyak között maradnia kell 2-3 mm-nek. A 10 Nm sok lesz szerintem. Egy mozdulattal haza lehet vágni a csapágyat. A beállításra általánosan azt írják a gyártók, hogy addig kell húzni amíg nem kotyog. Chris King pl. ír nyomatékot 1.7 Nm-t. Viszont új csapágynál utána kell húzni pár km után, miután minden össze "rázódik". Ha ennek ellenére sem lehet beállítani akkor ott más baj van.
#844
Írta 2012. december 24. - 22:24

Igazad lehet, a stucnit megfordítottam, lehet azt nem húztam meg kellõ erõvel.
#845
Írta 2012. december 24. - 22:18

Csodálkoznék rajta, ha egy új bicaj esetén nagy erõvel kellene meghúzni a felsõ csavart. Ha pár km után kezd el kotyogni, akkor az a legvalószínûbb, hogy a stucnit nem húztad meg kellõ erõvel (elvileg rá van írva, hogy mennyivel lehet). Ha ez után is kilazul, akkor zsírmentesítsd a villanyakat és próbáld újra.
10 nm biztos nem volt meg, majd holnap megpróbálom, a csapágynak elviekben jónak kell lennie új a bicaj.
#846
Írta 2012. december 24. - 21:56

10 nm biztos nem volt meg, majd holnap megpróbálom, a csapágynak elviekben jónak kell lennie új a bicaj.
#847
Írta 2012. december 24. - 21:51

Nézd meg ezt a videót, hogy biztosan jól csinalod-e: Kerékpár karbantartás - 5. rész, Kormánycsapágy mûszaki elle - YouTube
A felsõ csavart csak annyira kell meghúzni, éppen ne kotyogjon. Ha a felsõ csavart minimális erõvel (két ujjal, 5-10 Nm) nem tudod meghúzni, akkor valami baj van... (pl. koszos, szorul a csavar, tönkrement a csapágy, stb)
A felsõ csavart csak annyira kell meghúzni, éppen ne kotyogjon. Ha a felsõ csavart minimális erõvel (két ujjal, 5-10 Nm) nem tudod meghúzni, akkor valami baj van... (pl. koszos, szorul a csavar, tönkrement a csapágy, stb)
#848
Írta 2012. december 24. - 21:42

Akkor pedig jól csinálod, nem kéne kotyognia ha jól rakod össze. Amúgy nem kell sajnálni, meg lehet húzni tökig. Nyilván nem 30 cm-es erõkarral ész nélkül, de meg lehet húzni.
#849
Írta 2012. december 24. - 21:40

#850
Írta 2012. december 24. - 21:38

#851
Írta 2012. december 24. - 21:34

Hali!
Mennyire kéne meghúzni a kormányszár tetején lévõ csavart? Arra gondolok ami összehúzza a villát csapágyat stb. Túlságosan nem merem megtépni... de valamitõl pár kilométer után kotyog a kormánycsapágy. Tapered-rõl van szó ha ez számít.
Mennyire kéne meghúzni a kormányszár tetején lévõ csavart? Arra gondolok ami összehúzza a villát csapágyat stb. Túlságosan nem merem megtépni... de valamitõl pár kilométer után kotyog a kormánycsapágy. Tapered-rõl van szó ha ez számít.
#852
Írta 2012. december 20. - 02:25

#853
Írta 2012. december 19. - 22:33

haha a fake meg konyebb is:D 3 kemeny grammal.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#854
Írta 2012. december 19. - 22:22

#855
Írta 2012. december 03. - 10:50

Szia, patikában veszel 50ml-es fecskendõt és egy marék vastag injekcióstût (Azért kell egy marék, mert szét fognak esni). Sima vízzel töltsd meg, és két-három helyen nyomj egy kis vizet a markolat alá, le fog jönni. Ha feszegeted, megnyúlhat, ha wd40et nyomsz alá, nem lesz könnyû kitörölgetni belõle. Felrakásnál hajlakkal fújd be belülrõl a markolatot, egy perc alatt megköt, de bontani is lehet majd.
üdv, tg
üdv, tg
Sziasztok!
A biciklimen kormányt szeretnék cserélni. A markolatok szép állapotban vannak, jó minõségûek ezért szeretném áttenni õket az új kormányra.
Hogyan tudom kíméletesen, kulturáltan leszedni a markolatokat? Van valami trükk? Eléggé rá vannak szorulva a kormányra.
Elõre is köszönöm a segítségeteket.
#856
Írta 2012. november 29. - 09:25

4 Nm-rel kell húzni elõl, villanyakon 5.1 Nm-rel, mindkét érték alacsonyabb, mint a többi stucninál. A "szokásos" meghúzási nyomatékkal rárepülve könnyû úgy megtépni, hogy aztán reped.
Volt aminek nem az elõlapja ment meg, hanem hosszában végigrepedt a test, mi nem csavartól indult ki. Szóval voltak belõle bõven deffektes darabok. De hát mibõl nincs, én érzésre húzom mindig, még sosem volt egyikkel sem gondom.
#857
Írta 2012. november 29. - 09:13

#858
Írta 2012. november 29. - 07:32

Csavarhúzóval benyúlsz alá és wd 40-t, folyékony szappant vagy egyéb síkosító anyagot benyomsz alá a csavarhúzót a markolat alatt körbe forgatod, utána le fog jönni.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#859
Írta 2012. november 29. - 06:47

Nekem egyszer volt ilyen afférom. Egy kicsit megfeszegettem és befújtam a mindenre jó WD-40-et a markolat és a kormány közé. Az egyik így lejött, a másikra még rá kellett segítenem hajszárítóval.
Ridley Noah Fast
#860
Írta 2012. november 29. - 01:29

Sziasztok!
A biciklimen kormányt szeretnék cserélni. A markolatok szép állapotban vannak, jó minõségûek ezért szeretném áttenni õket az új kormányra.
Hogyan tudom kíméletesen, kulturáltan leszedni a markolatokat? Van valami trükk? Eléggé rá vannak szorulva a kormányra.
Elõre is köszönöm a segítségeteket.
A biciklimen kormányt szeretnék cserélni. A markolatok szép állapotban vannak, jó minõségûek ezért szeretném áttenni õket az új kormányra.
Hogyan tudom kíméletesen, kulturáltan leszedni a markolatokat? Van valami trükk? Eléggé rá vannak szorulva a kormányra.
Elõre is köszönöm a segítségeteket.