Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#761
Írta 2013. március 12. - 14:18

meg lusta is vagyok hozzá,az a profilozott cucc viszont megtetszett:)
#762
Írta 2013. március 12. - 14:07

Pár éve mintha láttam volna egy olyan célszerszámról képet,amit beillesztve a fejcsõbe kiadja a helyes kormánycsapágy méretet(szöget,átmérõt stb....)
Tudna ebben valaki segíteni?Kezdek már elveszni az új "szabványokban".
Tolómérõ (és a canecreek honlap)?
A sebesség mindent megold.
#763
Írta 2013. március 12. - 14:02

Tudna ebben valaki segíteni?Kezdek már elveszni az új "szabványokban".
#764
Írta 2013. március 07. - 15:59

hülye kérdésnek tûnhet, de a nyereg ugye teljesen vizszintesen áll?
ha elõre lejt, akkor is a csuklódat terheled.
Persze, a nyerget úgy állítottam be vízmértékkel, az vízszintes.
martin: ugyan tényleg nem írtam, de hajlított a kormány, tehát eleve meg van emelve úgy 20-30mm-t felfelé.
170cm vagyok, a bringa is a legkisebb kapható (16"), s csak most kezdem nem igazán érteni, hogy ehhez miért egy 90mm-es (villatengely középtõl a kormánytengely közepéig) stucni van a gépen. Vagy ez az alap?
#765
Írta 2013. március 07. - 00:39

hülye kérdésnek tûnhet, de a nyereg ugye teljesen vizszintesen áll?Üdv!
Nem illik feltétlenül ide a problémám, de úgy gondolom, hogy a stucni csere a megoldás. Szóval idestova 4 vagy 5 éve használom a Magellan Crater-t, de most kezd igazán fárasztani, hogy nem kényelmes. Azt vettem észre, hogy hosszabb túrák alkalmával picit pihennék felegyenesedve, akkor az ujjaimmal tartom a kormányt... vagyis messze van. Elõre dõlve meg nagyon a karjaimon van a súlyom. Ha jól sejtem, egy rövidebb stucni megoldaná a problémát? Gondolom ez azzal is jár, hogy kicsit határozottabb lesz a kormányzás.
Elõre is köszi!
ha elõre lejt, akkor is a csuklódat terheled.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#766
Írta 2013. március 05. - 16:52

#767
Írta 2013. március 05. - 13:52

Nem illik feltétlenül ide a problémám, de úgy gondolom, hogy a stucni csere a megoldás. Szóval idestova 4 vagy 5 éve használom a Magellan Crater-t, de most kezd igazán fárasztani, hogy nem kényelmes. Azt vettem észre, hogy hosszabb túrák alkalmával picit pihennék felegyenesedve, akkor az ujjaimmal tartom a kormányt... vagyis messze van. Elõre dõlve meg nagyon a karjaimon van a súlyom. Ha jól sejtem, egy rövidebb stucni megoldaná a problémát? Gondolom ez azzal is jár, hogy kicsit határozottabb lesz a kormányzás.
Elõre is köszi!
#768
Írta 2013. február 27. - 06:04

#769
Írta 2013. február 26. - 22:35

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#770
Írta 2013. február 26. - 21:15

Szeretném kikérni a véleményeteket,az alu kormányszár acél kormány párosításról.
#771
Írta 2013. február 12. - 23:26


a Zöld Pont volt a beszerzési forrás, mint kb. mindig ha nem netrõl vásárolok. ár pm.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#772
Írta 2013. február 12. - 16:19


Ha nem vagyok indiszkrét, melyik boltban és mennyiért?
#773
Írta 2013. február 10. - 22:16

itt van a kezemben. legnagyobb meglepetésemre a mérleg 234gr-ot mutatott.
majd beszámoljak a menettapasztalatokról?
'szal végül megvettem a könnyebbiket. a csomagolásról minden fontosabb paraméter leolvasható és meglepõ módon tényleg annyi - legalábbis ami a grammokat és a milimétereket illeti (szöget nem mértem):

jár hozzá "óvatosan szereld be, mert baj lehet"-mutató és 2 év uniós garancia...

...és rengeteg festék is, csicsás dizájn képében:


gyakorlatilag nem lehet úgy nézni, hogy ne tudjam, kinek a neve alatt fut. még a nyeregben ülve is le tudom majd olvasni, nem kell veszélyes mutatványokat bemutatnom, ha elfelejteném.
azonban mielõtt erre sor kerülne, jöjjön, aminek jönnie kell. a fûrész! hogy biztosan tudjam, hol kell a bemetszést ejteni, mi más is segítene, mint újabb festés:

ha nem teszek rá markolatot, vagy találok egy átlátszó párt, bármikor - a kormány elengedése után - leolvashatom, mekkorára is vágtam. kell ennél több?
addig is remek szolgálatot tesz:

igen, a fejezet címe: "Torták"
nem tudok mást mondani, kérem kapcsolja ki.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#775
Írta 2013. február 08. - 16:39

#776
Írta 2013. február 08. - 16:13

A hosszabb kormány többet jön hátra a hossza miatt ugyanolyan hajlítás esetén. Én 580-ról váltottam 600-ra, aztán 680-ra, 700-ra és most 710mm-nél tartok, ugyanúgy 110es stucnival.
Egy 10fokos kormánynál a hátrahajlás pont korrigálja a szélességet.
A sebesség mindent megold.
#777
Írta 2013. február 08. - 11:58

Amennyiben kormányt cserélnék egy keskenyebb 580mm-es darabról egy szélesebb 660mm-esre érdemes/kell a kormányszárat rövidebbre cserélni.Pusztán matematika szerint,mivel nem változik a karjaim hossza elõrébb fogok hajolni.Vagy felesleges,nem észrevehetõ a különbség?
Onnan jutott az egész eszembe,hogy kipróbáltam haver új gépét,aminek rövidebb a pilótafülkéje,de széles kormánya van,és jónak tûnt a geo így is.
A hosszabb kormány többet jön hátra a hossza miatt ugyanolyan hajlítás esetén. Én 580-ról váltottam 600-ra, aztán 680-ra, 700-ra és most 710mm-nél tartok, ugyanúgy 110es stucnival.
#778
Írta 2013. február 07. - 22:51

Én annyit tudok mondani,próbáld ki a jelenlegi kormányszárral és meglátod 1-2 tekerés után,milyen,ha nem raksz föl rövidebb kormányszárat!Kicsit biztos nyújtottabban fogsz tekerni,de hogy ez milyen mértékû,nem tudom.
A rövidebb kormányszár-ha nincs agyonkönnyítve-precízebb kormányzást eredményez.
Én 2 éve 630-as kormányról 680-asra váltottam,de a kormányszár maradt a régi 100-as.Van egy 80-asom is,lehet majd idén fölteszem próbaként!Bár a bringám ne túl hosszú alapból sem...
#779
Írta 2013. február 07. - 17:29

Onnan jutott az egész eszembe,hogy kipróbáltam haver új gépét,aminek rövidebb a pilótafülkéje,de széles kormánya van,és jónak tûnt a geo így is.