Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6418 hozzászólás a témában

#621
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Ez a ráütõ hulladék? Mert szerintem ez is a villaszár körüli legkisebb átmérõnél illeszkedik.


A Park Tool beütõ közgyûrûi különbözõ méretekre vannak esztergálva és azt kell felrakni amelyik valamelyik peremre (belsõ/külsõ) jól illeszedik. Saját szerszámnál kb. minden kormánycsapágyra másik közdarab kellene, ami luxus hacsak nincs esztergályos a családban. Szabad alá zsírt rakni? A Park Tool manualja szerint teljesen zsírmentesnek kell lennie.

#622
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ez a ráütõ hulladék? Mert szerintem ez is a villaszár körüli legkisebb átmérõnél illeszkedik.

#623
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

nem. ha ott ütnék, akkor egybõl menne tönkre az összes hagyományos golyós kónusz.


Ennél a lenti széles perem és a lecsapott perem érintkezik a zárt csapágyházzal, a fenti keskenyebb perem nem.

#624
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

A gyári szerszámok hol ütik, nem a legkisebb átmérõjû peremen?


nem. ha ott ütnék, akkor egybõl menne tönkre az összes hagyományos golyós kónusz.

#625
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

a bevágott és a nem bevágott is kúpos felületen keresztül támaszkodik a csapágyhoz. összehúzva záródik az egész, nem tud elmozdulni. a felsõ központosító gyûrû is pont ugyanilyen, azt máshogy nem is nagyon láttam még catridge rendszerû fejcsapágyaknál.


Az FSA Orbit MX nem volt bevágva. A tiéd igen?

#626
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.172 hozzászólás
a bevágott és a nem bevágott is kúpos felületen keresztül támaszkodik a csapágyhoz. összehúzva záródik az egész, nem tud elmozdulni. a felsõ központosító gyûrû is pont ugyanilyen, azt máshogy nem is nagyon láttam még catridge rendszerû fejcsapágyaknál.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#627
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

de nem is ott kellett volna ütni, hanem a legszélesebb peremen, ami felfekszik a vállra.


A gyári szerszámok hol ütik, nem a legkisebb átmérõjû peremen?

van amelyik gyárilag be van vágva.


Ha gyárilag van, akkor azt úgy tervezték. Az utólagos bevágásban nem vagyok biztos, hogy szakszerû-e.

#628
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.172 hozzászólás

Lehet, de biztosan szakszerû az úgy?

Már megvettem az alapanyagot, le van adva az esztergályosnak. Valaki le tudna mérni egy villaszárat, mekkora a legszélesebb része?


van amelyik gyárilag be van vágva.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#629
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
de nem is ott kellett volna ütni, hanem a legszélesebb peremen, ami felfekszik a vállra.

#630
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Nem egyszerûbb bevágni a gyûrût? Én úgy szoktam.


Lehet, de biztosan szakszerû az úgy?

Már megvettem az alapanyagot, le van adva az esztergályosnak. Valaki le tudna mérni egy villaszárat, mekkora a legszélesebb része?

#631
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.172 hozzászólás
Nem egyszerûbb bevágni a gyûrût? Én úgy szoktam.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#632
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

sz@rul nez ki de nem hiszem hogy ettol lazul le


Hát igen... Ha már eszergályos bácsihoz mentem, lesz gyûrû ráütõm is. A Dart 2-t tudtuk lemérni, azon a gyûrû felett 29,76mm +-0,02mm volt a villaszár átmérõ. A ráütõ gyûrût 30mm +-0,05mm-re elég elkészíttetnem? Vagy inkább 30,1mm-re esztergáltassam? Tudjátok a méretet fejbõl vagy valakinek nincs kéznél ilyen villája amin nincs gyûrû és könnyû mérni?

#633
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
sz@rul nez ki de nem hiszem hogy ettol lazul le
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#634
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Sorry, ez a másik kép. A fenti rész a ráütõ gyûrû bemaródása, lecsapott rész középen azért van kicsit elkenõdve, mert elõször mûanyag csõvel próbáltam ráütni, de esélytelen volt. Elfogadható állapotban van?

#635
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A villa nyakán lévõ központosító a helyén van?


Helyén. De a legfelsõ peremen meglátszik a gyûrû egyenletlen felületének a nyoma, amivel ráütöttem. Lásd képek: 1 és 2. Ez az amitõl megint elsüllyedek szégyenemben. Ha ez így nem jó, kivágom az egész csapágyat gyûrûstõl és betudom tanulópénznek. Nem lett volna jobb bevágni a gyûrût, hogy kézzel rá lehessen húzni?

#636
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Tudom, hogy nem szakad el, mert a szakítószilárdsága magas, viszont hajolni tud, a boltban mondták (a 10mm-es méteres rudat kézzel el lehet hajlítani). Jobban megnyugtatna egy erõsen túlméretezett tengely. Ha már esztergáltatok, az esztergályosnak mindegy, hogy 14-es vagy 20-as menetet vág bele. Annak az illesztése nem lesz precízebb a nagyobb szélesség miatt? Úgy értem az anya kevesebbet billeg rajta.


Most húzni akarsz vele vagy hajlítani? Felesleges túlméretezni ennyire. Ha szarul kap bele a csésze akkor is ferdén megy ha 10-es ha 30-as. A tárcsa legyen vastag, hiszen akkor kevésbé fog billegni mint a nagyobb átmérõ vékonyabb tárcsa kombináció.

#637
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A villa nyakán lévõ központosító a helyén van?


A sebesség mindent megold.

 


#638
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Bõven elég a 10 mm ehhez az illesztéshez ami általában 0.1-0.15 mm. Igazából a 8-as is elég lenne, nem fog elszakadni ha arra gondolsz.


Tudom, hogy nem szakad el, mert a szakítószilárdsága magas, viszont hajolni tud, a boltban mondták (a 10mm-es méteres rudat kézzel el lehet hajlítani). Jobban megnyugtatna egy erõsen túlméretezett tengely. Ha már esztergáltatok, az esztergályosnak mindegy, hogy 14-es vagy 20-as menetet vág bele. Annak az illesztése nem lesz precízebb a nagyobb szélesség miatt? Úgy értem az anya kevesebbet billeg rajta.

#639
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Nem hülye kérdés, a stucni csavarjai természetesen meg voltak húzva. Elõször úgy próbáltam állítani, ahogy a golyóscsapágyasat is, a feszességet csak annyira, hogy éppen ne kottyanjon. Viszont itt úgy néz ki sokkal feszesebbre kell állítani, mert a mûhelyben a kereket pattogtatva is lelazult. Úgyhogy most feszesre húztam a kupakot és úgy szorítottam le a stucnit. Ha így is lelazul, akkor már gáz van.

MÁS: Elkészíttetem a csésze behúzó szerszámot, amirõl szó volt. Tengelynek 14mm-es 8.8-as keménységû acélt vettem. A tengely mindkét végén 40mm átmérõjû 35mm hosszú C45-ös szerszámacélból készített anya lesz (az egyiken ráhegesztett karokkal) erre megy rá mindkét oldalon egy-egy 20x70mm-es 6060-as anyagú alu pogácsa, ami közvetlenül érintkezik a csapágyház peremével. Viszont, szerintem a tengelyt alulméreteztem, inkább 20mm-es kellene, de holnap még ki tudom cseréltetni. Ez így elég korrekt, vélemény?


Bõven elég a 10 mm ehhez az illesztéshez ami általában 0.1-0.15 mm. Igazából a 8-as is elég lenne, nem fog elszakadni ha arra gondolsz.

#640
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Hülye kérdés, de soha nem lehet tudni: a kormányszár csavarjai meg voltak húzva?
Csak mert szerintem elég kicsi az esély, hogy komoly kár keletkezett volna a fejcsõben vagy a csapágycsészében. Elég komoly aluötvözetbõl van az az FSA csapágy.


Nem hülye kérdés, a stucni csavarjai természetesen meg voltak húzva. Elõször úgy próbáltam állítani, ahogy a golyóscsapágyasat is, a feszességet csak annyira, hogy éppen ne kottyanjon. Viszont itt úgy néz ki sokkal feszesebbre kell állítani, mert a mûhelyben a kereket pattogtatva is lelazult. Úgyhogy most feszesre húztam a kupakot és úgy szorítottam le a stucnit. Ha így is lelazul, akkor már gáz van.

MÁS: Elkészíttetem a csésze behúzó szerszámot, amirõl szó volt. Tengelynek 14mm-es 8.8-as keménységû acélt vettem. A tengely mindkét végén 40mm átmérõjû 35mm hosszú C45-ös szerszámacélból készített anya lesz (az egyiken ráhegesztett karokkal) erre megy rá mindkét oldalon egy-egy 20x70mm-es 6060-as anyagú alu pogácsa, ami közvetlenül érintkezik a csapágyház peremével. Viszont, szerintem a tengelyt alulméreteztem, inkább 20mm-es kellene, de holnap még ki tudom cseréltetni. Ez így elég korrekt, vélemény?