
Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#621
Írta 2013. július 14. - 22:45


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#622
Írta 2013. július 14. - 22:19

Ez a ráütõ hulladék? Mert szerintem ez is a villaszár körüli legkisebb átmérõnél illeszkedik.
A Park Tool beütõ közgyûrûi különbözõ méretekre vannak esztergálva és azt kell felrakni amelyik valamelyik peremre (belsõ/külsõ) jól illeszedik. Saját szerszámnál kb. minden kormánycsapágyra másik közdarab kellene, ami luxus hacsak nincs esztergályos a családban. Szabad alá zsírt rakni? A Park Tool manualja szerint teljesen zsírmentesnek kell lennie.
#624
Írta 2013. július 13. - 17:18

nem. ha ott ütnék, akkor egybõl menne tönkre az összes hagyományos golyós kónusz.
Ennél a lenti széles perem és a lecsapott perem érintkezik a zárt csapágyházzal, a fenti keskenyebb perem nem.
#625
Írta 2013. július 13. - 16:17

A gyári szerszámok hol ütik, nem a legkisebb átmérõjû peremen?
nem. ha ott ütnék, akkor egybõl menne tönkre az összes hagyományos golyós kónusz.
#626
Írta 2013. július 13. - 16:08

a bevágott és a nem bevágott is kúpos felületen keresztül támaszkodik a csapágyhoz. összehúzva záródik az egész, nem tud elmozdulni. a felsõ központosító gyûrû is pont ugyanilyen, azt máshogy nem is nagyon láttam még catridge rendszerû fejcsapágyaknál.
Az FSA Orbit MX nem volt bevágva. A tiéd igen?
#627
Írta 2013. július 13. - 16:04

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#628
Írta 2013. július 13. - 15:54

de nem is ott kellett volna ütni, hanem a legszélesebb peremen, ami felfekszik a vállra.
A gyári szerszámok hol ütik, nem a legkisebb átmérõjû peremen?
van amelyik gyárilag be van vágva.
Ha gyárilag van, akkor azt úgy tervezték. Az utólagos bevágásban nem vagyok biztos, hogy szakszerû-e.
#629
Írta 2013. július 13. - 15:42

Lehet, de biztosan szakszerû az úgy?
Már megvettem az alapanyagot, le van adva az esztergályosnak. Valaki le tudna mérni egy villaszárat, mekkora a legszélesebb része?
van amelyik gyárilag be van vágva.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#630
Írta 2013. július 13. - 15:27

#631
Írta 2013. július 13. - 15:16

Nem egyszerûbb bevágni a gyûrût? Én úgy szoktam.
Lehet, de biztosan szakszerû az úgy?
Már megvettem az alapanyagot, le van adva az esztergályosnak. Valaki le tudna mérni egy villaszárat, mekkora a legszélesebb része?
#633
Írta 2013. július 12. - 23:39

sz@rul nez ki de nem hiszem hogy ettol lazul le
Hát igen... Ha már eszergályos bácsihoz mentem, lesz gyûrû ráütõm is. A Dart 2-t tudtuk lemérni, azon a gyûrû felett 29,76mm +-0,02mm volt a villaszár átmérõ. A ráütõ gyûrût 30mm +-0,05mm-re elég elkészíttetnem? Vagy inkább 30,1mm-re esztergáltassam? Tudjátok a méretet fejbõl vagy valakinek nincs kéznél ilyen villája amin nincs gyûrû és könnyû mérni?
#634
Írta 2013. július 12. - 00:45

RAUH-Welt
B E G R I F F
#635
Írta 2013. július 11. - 22:25

#636
Írta 2013. július 11. - 20:01

A villa nyakán lévõ központosító a helyén van?
Helyén. De a legfelsõ peremen meglátszik a gyûrû egyenletlen felületének a nyoma, amivel ráütöttem. Lásd képek: 1 és 2. Ez az amitõl megint elsüllyedek szégyenemben. Ha ez így nem jó, kivágom az egész csapágyat gyûrûstõl és betudom tanulópénznek. Nem lett volna jobb bevágni a gyûrût, hogy kézzel rá lehessen húzni?
#637
Írta 2013. július 11. - 19:47

Tudom, hogy nem szakad el, mert a szakítószilárdsága magas, viszont hajolni tud, a boltban mondták (a 10mm-es méteres rudat kézzel el lehet hajlítani). Jobban megnyugtatna egy erõsen túlméretezett tengely. Ha már esztergáltatok, az esztergályosnak mindegy, hogy 14-es vagy 20-as menetet vág bele. Annak az illesztése nem lesz precízebb a nagyobb szélesség miatt? Úgy értem az anya kevesebbet billeg rajta.
Most húzni akarsz vele vagy hajlítani? Felesleges túlméretezni ennyire. Ha szarul kap bele a csésze akkor is ferdén megy ha 10-es ha 30-as. A tárcsa legyen vastag, hiszen akkor kevésbé fog billegni mint a nagyobb átmérõ vékonyabb tárcsa kombináció.
#638
Írta 2013. július 11. - 18:42

#639
Írta 2013. július 11. - 18:29

Bõven elég a 10 mm ehhez az illesztéshez ami általában 0.1-0.15 mm. Igazából a 8-as is elég lenne, nem fog elszakadni ha arra gondolsz.
Tudom, hogy nem szakad el, mert a szakítószilárdsága magas, viszont hajolni tud, a boltban mondták (a 10mm-es méteres rudat kézzel el lehet hajlítani). Jobban megnyugtatna egy erõsen túlméretezett tengely. Ha már esztergáltatok, az esztergályosnak mindegy, hogy 14-es vagy 20-as menetet vág bele. Annak az illesztése nem lesz precízebb a nagyobb szélesség miatt? Úgy értem az anya kevesebbet billeg rajta.
#640
Írta 2013. július 11. - 18:04

Nem hülye kérdés, a stucni csavarjai természetesen meg voltak húzva. Elõször úgy próbáltam állítani, ahogy a golyóscsapágyasat is, a feszességet csak annyira, hogy éppen ne kottyanjon. Viszont itt úgy néz ki sokkal feszesebbre kell állítani, mert a mûhelyben a kereket pattogtatva is lelazult. Úgyhogy most feszesre húztam a kupakot és úgy szorítottam le a stucnit. Ha így is lelazul, akkor már gáz van.
MÁS: Elkészíttetem a csésze behúzó szerszámot, amirõl szó volt. Tengelynek 14mm-es 8.8-as keménységû acélt vettem. A tengely mindkét végén 40mm átmérõjû 35mm hosszú C45-ös szerszámacélból készített anya lesz (az egyiken ráhegesztett karokkal) erre megy rá mindkét oldalon egy-egy 20x70mm-es 6060-as anyagú alu pogácsa, ami közvetlenül érintkezik a csapágyház peremével. Viszont, szerintem a tengelyt alulméreteztem, inkább 20mm-es kellene, de holnap még ki tudom cseréltetni. Ez így elég korrekt, vélemény?
Bõven elég a 10 mm ehhez az illesztéshez ami általában 0.1-0.15 mm. Igazából a 8-as is elég lenne, nem fog elszakadni ha arra gondolsz.