Ok, ez 2:0 a kormánycsapágyra. Akkor egyenlőre maradok a Thomson stucni, meg a Race Face kormány mellett. Lehet csak Evolve lesz Turbine helyett. Majd megjárom, hogy érdemes-e többet költeni az utóbbira, egyenlőre csak jobban tetszik.
Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#581
Írta 2014. március 26. - 19:36

#582
Írta 2014. március 26. - 19:15

Riser-ről váltanék egyenes kormányra. Egyelőre ők vannak kinézve:
- Race Face Turbine Flat 600mm 31.8 black
- Thomson X4 Stem 31.8mm 0° black 90mm
Milyen kormánycsapágyat javasolnátok hozzá innen: http://www.bike-disc...op/headsets-478
ami kategoriájában passzolna hozzájuk? Cane Creek-el szemezek (nem ragaszkodom hozzá), de fogalmam sincs melyik.
Most ilyen van: 1-1/8" threadless, semi-integrated, semi-cartridge bearings. Legalább is ennyit tudok róla.
Ha a háromból csak kettőre lenne pénz, ti melyik kettőt vennétek első körben?
Ne cserélj kormánycsapágyat ha nincs baja. Én is úgy gondoltam pikk-pakk fog menni, senki nem mondta mivel jár. Nekiálltam, de nem vagyok rá büszke, nem csinálnám meg mégegyszer. Szakszerű munkához kormánycsapágy kiütő, behúzó szerszám kell (esetleg maró is) és nem vagyok biztos, hogy ezt minden bolt szakszerűen megcsinálja (nagyobb üzletben is hallottam, hogy úgy ütik be, ahogy én is tettem...) Ha pedig ferde lesz, csak szívsz vele utólag. Az eredeti csapággyal, amit kiütöttem, tized annyi problémám nem volt.
#583
Írta 2014. március 26. - 18:52

A 600mm nem lesz keskeny? Mid van most?
Ha nincs bajod vele, felesleges kormánycsapágyat cserélni, ráérsz majd akkor, ha új vázat veszel.
Bontrager SSR, 25.4mm, 25mm rise ~580mm kormány.
Bontrager SSR, 25.4mm 70 vagy 90mm stucni. Majd este 8 után megírom pontosan, a körül lesz kész a gép.
~167 cm vagyok. 15.5-es Trek 4300 váz. Váz csere 1-1.5 éven belül biztos nem lesz.
Majd visszaküldöm a Cateye Adventure-t (nem működik) és helyette ilyen fejlesztésben gondolkozom (100-120 EUR), aztán idénre befejeztem.
IAmSpecialized módosította - 2014. március 26. - 19:04
#585
Írta 2014. március 26. - 14:46

Riser-ről váltanék egyenes kormányra. Egyelőre ők vannak kinézve:
- Race Face Turbine Flat 600mm 31.8 black
- Thomson X4 Stem 31.8mm 0° black 90mm
Milyen kormánycsapágyat javasolnátok hozzá innen: http://www.bike-disc...op/headsets-478
ami kategoriájában passzolna hozzájuk? Cane Creek-el szemezek (nem ragaszkodom hozzá), de fogalmam sincs melyik.
Most ilyen van: 1-1/8" threadless, semi-integrated, semi-cartridge bearings. Legalább is ennyit tudok róla.
Ha a háromból csak kettőre lenne pénz, ti melyik kettőt vennétek első körben?
IAmSpecialized módosította - 2014. március 26. - 14:49
#586
Írta 2013. november 03. - 22:47

#587
Írta 2013. november 03. - 22:45

Ha minden igaz:
http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf
7-es tétel, H6033
Ezután:
http://www.bike-comp...nus-H6033-.html
+10 Euro posta
Zseniális, köszönöm!
freddyke módosította - 2013. november 03. - 22:46
#588
Írta 2013. november 03. - 22:36

Az FSA Orbit MX-hez elképzelhető, hogy valahol kapok külön kónuszgyűrűt? Néztem pár helyen, de csak néhány FSA típushoz láttam ilyesmit külön.
Ha minden igaz:
http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf
7-es tétel, H6033
Ezután:
http://www.bike-comp...nus-H6033-.html
+10 Euro posta
#589
Írta 2013. november 03. - 22:25

Az FSA Orbit MX-hez elképzelhető, hogy valahol kapok külön kónuszgyűrűt? Néztem pár helyen, de csak néhány FSA típushoz láttam ilyesmit külön.
#590
Írta 2013. november 02. - 00:40

Köszönöm! Itthon sokkal drágább ez a csapágy. Amíg nem jön össze megint egy adag rendelés, megpróbálok élni a jelenlegi csapággyal.
Az új villa nyakának mennyire szerencsés, ha a régi villáról a gyűrűt átrakom és később cserélem az új kormánycsapágyhoz valóra? Gondolom egy pár cserét kibír.
#591
Írta 2013. november 01. - 23:59

A forty-t nézem, a tömítés korrektnek néz ki. Az acél villára illeszkedő gyűrűvel nem vagyok kibékülve, roncsolódhat a villanyak felrakáskor, alura alu lenne való. Vagy túlmisztifikálom?
Ez: http://www.bike-comp...teuersatz-.html
#592
Írta 2013. november 01. - 22:24

. Vagy túlmisztifikálom?
nem jobban mint eddig bármit amiről szó esett....
Bikertigger módosította - 2013. november 01. - 22:25
- Fülee és zeezoltano kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#593
Írta 2013. november 01. - 21:47

A forty-t nézem, a tömítés korrektnek néz ki. Az acél villára illeszkedő gyűrűvel nem vagyok kibékülve, roncsolódhat a villanyak felrakáskor, alura alu lenne való. Vagy túlmisztifikálom?
#594
Írta 2013. november 01. - 21:13

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#595
Írta 2013. november 01. - 19:44

Tudtok megbízható 1 1/8"-os fejcsapágyat ajánlani? Az FSA típusokat nagyjából végignéztem és ugyanazokat a problémákat írják le velük, amit én is tapasztaltam, vizet nem bírja, rozsdásodik, sár belemegy, nyekereg, hamar tönkremegy. A Chris King nem az a kategória, amit megfizetnék.
#596
Írta 2013. október 23. - 20:50

Freddyke, ellenőrizd, minden rendben és a helyes sorrendben, irányában van-e: http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf
A zsírt ne sajnáld sehonnan!
(ez még segíthet: http://www.fullspeed...nstructions.pdf )
Már fejből is tudom a sorrendet, annyit láttam. Igen, így van.
Valamikor régebben, amikor ezt a csapágyat vetted kérdezted, milyen. Akkor írtam, hogy jó holmi.
Egy hónapja elbontottam a régi bringámat, és a csapágy másfél év használat után is tökéletes, nincs rozsda, kosz, és még szépen is forog, mint az új. (alu és rozsdamentes acél)
Nálad valami összerakási hiba van biztosan.
Amúgy mindenhova rakok gazdagon zsírt, az is távol tartja a vizet. Tök mindegy, hogy zárt-e a csapágy, azzal kárt nem okozok.
Az alsó gumi tömítőgyűrű nálad érintkezik a villával vagy a levegőben lóg?
Az én csapágyam tuti nem rozsdamentes, rozsdafoltok vannak a csapágyházon. A régi FSA golyóscsapágyas headsetet nagyon finoman húztam meg, úgy fordult a kormány mint a vaj, soha nem lazult fel, soha nem nyekergett és a kosz sem ment bele. Nagyon-nagyon bánom, hogy kicseréltem. A csapágyházak ferdesége is lehet a mostani kisebb lelazulások, nyekergés oka. A másik, ami nem tetszik, hogy a villán levő alugyűrű lecsapott részén, ahol illeszkedik a csapággyal, a csapágy kiette magának a helyet, tizedmilliméteres beülésről van szó. Ez sem szép, szerintem túlhúztam a csapágyat, de ha nem húzom meg, kapásból kotyog. Azt gondolom a legtisztább az lenne, hogy elviszem egy hozzáértő szervizbe, síkba maratom a fejcsövet és új csapágyat rakok bele, aztán rakják bele a villát ők. Azóta gyártattam esztergályossal behúzó szerszámot, gyűrű ráütő szerszámot, de maróm nincs és marásban gyakorlatom sincs, inkább nem állnék neki és olyanra bíznám, aki már csinált ilyet. Van mégegy ugyanilyen csapágyam, zsír új, de nem tudom ezt kellene-e erőltetni.
#597
Írta 2013. október 22. - 11:14

Freddyke, ellenőrizd, minden rendben és a helyes sorrendben, irányában van-e: http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf
A zsírt ne sajnáld sehonnan!
(ez még segíthet: http://www.fullspeed...nstructions.pdf )
#598
Írta 2013. október 22. - 10:19

100%, hogy nincs fordítva (hacsak nem rakták bele gyárilag fordítva), a tömítés tökéletes állapotú. Viszont gyárilag a csapágyak és tömítés körül (tehát ahol a csapágyházba illeszkedik) volt némi zsír, amit én kitöröltem. Egyértelműnek tűnt, hogy zárt csapágyazásnál a csapágyon kívülre nem kell zsír. Így viszont lötyögött a tömítés és ott bemehetett a kosz. Most bezsíroztam a csapágyak körül vékonyan és a tömítés körül vastagon (villa zsírral, remélem az jó hozzá). Meglátjuk így. De őszintén, egyáltalán tetszik már így a csapágy, pont azért vettem zárt csapágyast, hogy ne kelljen a zsírban turkálni. És lehetne a csapágy rozsdamentes.
A villán levő gyűrűn van az a lecsapott rész, ami feltámaszkodik a csapágyházra. Mivel csak részben támaszkodik fel, van egy kis bejelölődés, ahol a feltámaszkodás határa van van. Jó az úgy vagy nagyon megtéptem a csapágyat?
Valamikor régebben, amikor ezt a csapágyat vetted kérdezted, milyen. Akkor írtam, hogy jó holmi.
Egy hónapja elbontottam a régi bringámat, és a csapágy másfél év használat után is tökéletes, nincs rozsda, kosz, és még szépen is forog, mint az új. (alu és rozsdamentes acél)
Nálad valami összerakási hiba van biztosan.
Amúgy mindenhova rakok gazdagon zsírt, az is távol tartja a vizet. Tök mindegy, hogy zárt-e a csapágy, azzal kárt nem okozok.
#599
Írta 2013. október 22. - 09:58

A 2 csészének illetve a csapágynak a magassága megegyezik? Lehet fordítva van benne. Csak mert láttam már ilyet és ugyan ez volt a probléma.
Közben olvastam az előző választ.
Nem egyezik meg, az elsó csapágyház vékonyabb. De jól van bent. Ezt onnan tudom, hogy van mégegy ugyanilyen fejcsapágyam, dobozban. Akkor rendeltem, miután ezt sikerült nem túl szakszerűen belegányolni (úgy ütöttem be a csapágyházat), gondoltam kiütöm a csapágyházat, síkba maratom a vázat, szakszerűen behúzom (de már az újat) és akkor tuti jónak kell lennie. Lehet, most is ez lenne a megoldás, de másik csapággyal, ami a villámra jobban illeszkedik.
#600
Írta 2013. október 22. - 09:45

A 2 csészének illetve a csapágynak a magassága megegyezik? Lehet fordítva van benne. Csak mert láttam már ilyet és ugyan ez volt a probléma.
Közben olvastam az előző választ.
Kánya módosította - 2013. október 22. - 09:46