Ezt nagyon egyszerű bizonyítani. Akinek szüksége van a bizonyítékra az üljön rá egy divat fixire aminek 30cm körüli a kormánya és menjen végig egy kerékpáros akadály pályán, ha utána is van kérdése szívesen megválaszolom.
Nem akarok hűbőbőrögni, de most off-topikos "kikelés" lesz tőlem
A performance nevű örökzöld outis klasszikusban hangzott el, hogy "you can barely get your hands on your handlebar", ami igaz, de van rosszabb következménye is. Ideges kormányzás mellé párosul óriási kényelmetlenség, mert egy ember válla azért nem 30cm-esre vágott kormányhoz lett kitalálva. Amikor már egy fixis megkérdezi a hirdetőtől, hogy "milyen széles a kormány?" és véletlenül az eladó "42cm cc" vagy hasonló értékkel válaszol, 1.0000001-es szorzóval tehetsz rá, hogy a fisszátó következő mondata a "ááá nem férek el vele a villamosok közt" lesz.
A következő problémám a féknélküliség. Ami elvileg szabálytalan, gyakorlatilag meg rohadtul nem praktikus és kényelmetlen is mellé. Biztosan nagyon ügyes Martinka, hogy a csúcsforgalomban fék nélkül és 30cm-es kormányt fogva ingázik, de szerintem a lámpától-lámpáig tartó menetekben a szabadonfutó hiánya mindennek nevezhető, csak kényelmesnek nem.
Aztán még egy probléma a divathullám szellemében készült fisszikkel, hogy nagyrészt olyan ősrégi túravázakra építik őket, amik már a saját korukban is az alját képviselték a kínálatnak, a tengelytáv bőven méter fölé nyúlik, a villa nagyban előre hajlik, és ez még egy lapos szöggel is meg van spékelve mellé.
Következő "divat" meg az aero felni, persze lehetőleg színesben am legyen triplafalú, meg legalább 600 gramm. Fékfelület nehogy legyen rajta, elvileg úgyis csak közlekedni meg suliba járni kell, oda meg nem hord féket a bringáján a kutya se. Miért is kéne. Meg úgy alapból miért lenne egy ingázó bicaj jól használható városi körülmények közt. Tolvajmágnes ellenben..
Szóval, nem a ... Nem egy megkeseredett hülyegyerek panaszáradatának szántam ezt, hanem aprócska "miértmiértmiért"-nek. Nem bír a fejembe férkőzni, hogy lehet valami praktikus vagy kényelmes a hétköznapi ingázásra, ami olyan ízig-vérig divatfikszes a maga tonnás kerekeivel, fék nélkül, aprócska kormánnyal..
Vejne módosította - 2014. március 30. - 21:03