Ez egy alternatíva!Nyilván egy versenyzõ,fõként,ha a szponzor kedvezményesen adja neki,akkor nem a legolcsóbb darabot fogja beszerezni.De sok ember nem aranyalapú ürülékkel rendelkezik,így nekik nagyon nem éri a hatalmas árkülönbség,és ha meg tudnák fizetni,akkor sem teszik.A hegyen is a legtöbb gépben a legdurvább Marzo villákat szimpla golyós-golyós csapágyak fogják,amik tovább élnek,mint a váz,vagy a villa : (csak jól kell +választani a csapágyat,lehetõleg Cromo és brutál nagy golyókkal)
Az FSA és Ricsi szint feletti csapágyakról kicsit a Yasec cikk jut eszembe,hogy mi a különbség a sznobság és az igényesség között,és hogy mennyi pénzt lehet egy emberbõl kihúzni.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
Indította
bigtom
, 2002. július 25. 10:51
#6361
Írta 2003. április 11. - 07:15
#6362
Írta 2003. április 11. - 05:55
Ha tényleg besaraztad a csapágyat,akkor szétszeded,tisztítást,zsírt bele,és kész.Nem egyszerûbb,mint az überbrutál tömítéses változat?
ennyi erovel maradjuk a kobaltanal ..
#6363
Írta 2003. április 11. - 05:53
szeintem ha csapagy akkor legyen zart csapagyas,azon belul ami belefer !
ha csucs , akkor RF , vagy Cris ..
es egyaltalan nem f@szsag, hanem draga !
valamit valamiert
ha csucs , akkor RF , vagy Cris ..
es egyaltalan nem f@szsag, hanem draga !
valamit valamiert
#6364
Írta 2003. április 10. - 22:36
lehet hogy én sznobnak számitok a chris king-el
de vagy 5-6 éves és kutya baja. csak télen szedem szét megnézni hogy van de mindig jol.
és ha tönkre menne megint ilyet veszek.
#6365
Írta 2003. április 10. - 19:50
nekem menetes DX van... (minõ csoda ;D)
hát igen akkoriban tudtak ezt is gyártani a japik és no problem.. nem kotyog, pedig kapta az ívet... utánhúzni sem kellett egyszóval tökéletes
a súly meg kit érdekel
hát igen akkoriban tudtak ezt is gyártani a japik és no problem.. nem kotyog, pedig kapta az ívet... utánhúzni sem kellett egyszóval tökéletes
a súly meg kit érdekel
#6366
Írta 2003. április 10. - 19:48
Én az "occsó" golyós csapik híve vagyok,pl zoogie,vagy Ricsi (1.4 ill 3 e) .Semmi pénzbe nem kerülnek,egyszerûek,mint a pofon,és izé.Sztem nincs olyan ok,ami megindokolná a 30 ezres csapágyat.A részfésznél sokat hangoztatják a tömítést.Szerintem ez f@szság.Ha tényleg besaraztad a csapágyat,akkor szétszeded,tisztítást,zsírt bele,és kész.Nem egyszerûbb,mint az überbrutál tömítéses változat?
#6367
Írta 2003. április 10. - 10:21
Én Rooxot használtam, de eladom, mert az új vázam integrált fejcsapágyas.
Adatok: http://www.roox.at/C.../Twister_XC.htm
Adatok: http://www.roox.at/C.../Twister_XC.htm
#6368
Írta 2003. április 10. - 10:20
Ez nem kis sebesség nemtom melyikõtök volt, de kap egy piros pontot tõlem ;D
#6369
Írta 2003. április 10. - 10:17
Tisztelt kék kollegák!
Nem lehetne ezt a három topic-ot összevonni:
1.EZ
2.Kormányok
3.meg volt egy stucnis is
???
Nem lehetne ezt a három topic-ot összevonni:
1.EZ
2.Kormányok
3.meg volt egy stucnis is
???
#6370
Írta 2003. április 10. - 09:56
#6371
Írta 2003. április 10. - 09:53
#6372
Írta 2003. április 10. - 09:46
Hi!
Ki milyen kormánycsapágyat preferál (1 1/8-as méretben) és miért? Sima, iparis, tûgörgõs? Melyikkel van a legkevesebb gond, és melyik bírja legtovább? Ja és persze melyik a best buy?
Ki milyen kormánycsapágyat preferál (1 1/8-as méretben) és miért? Sima, iparis, tûgörgõs? Melyikkel van a legkevesebb gond, és melyik bírja legtovább? Ja és persze melyik a best buy?
#6373
Írta 2003. április 10. - 08:09
Felraktam az oldalamra Bontrager írását, mert a bikemag-en már nincs fent.
http://vnet.hu/dhrbikes/kormanyok.txt
Teljesen igaz amit ír, egy "DH" kormány ugyanolyan súly mellett gyengébb, ugyanolyan erõsség mellett nehezebb mint egy egyenes (Persze ha minden más tulajtonság változatlan). Én DH-ra is egyenes kormányt például triálosat használnék. (Mondjuk most Ringlé van) Például ilyet:
735mm széles 31,8-as a kormányfejnél. ~380 g
Tényleg nem olyan menõ, de...
Gábor
http://vnet.hu/dhrbikes/kormanyok.txt
Teljesen igaz amit ír, egy "DH" kormány ugyanolyan súly mellett gyengébb, ugyanolyan erõsség mellett nehezebb mint egy egyenes (Persze ha minden más tulajtonság változatlan). Én DH-ra is egyenes kormányt például triálosat használnék. (Mondjuk most Ringlé van) Például ilyet:
735mm széles 31,8-as a kormányfejnél. ~380 g
Tényleg nem olyan menõ, de...
Gábor
#6374
Írta 2003. április 09. - 19:02
Egyertelmu.
CC re egyenes kormany, 0-5 fokos stucni
es akkor lehet maszni is...
/[RooX] Danny's stem 110/5 Ritchey Pro egyenes hasznalok/
A hajlitott tenyleg kiray, lehet iranyitgatni, kezelni a gepet, de osszecsinalod magad a felfeleken, mert csak az elsokereket emelgeted.
/[Roox]Danny's stem 90/15 Bomber 4.0 t hasznalok/
Ez mar a regi lemez. Ami lefele jo az nem felfele...
CC re egyenes kormany, 0-5 fokos stucni
es akkor lehet maszni is...
/[RooX] Danny's stem 110/5 Ritchey Pro egyenes hasznalok/
A hajlitott tenyleg kiray, lehet iranyitgatni, kezelni a gepet, de osszecsinalod magad a felfeleken, mert csak az elsokereket emelgeted.
/[Roox]Danny's stem 90/15 Bomber 4.0 t hasznalok/
Ez mar a regi lemez. Ami lefele jo az nem felfele...
#6375
Írta 2003. április 09. - 18:43
Hali!
Azért arra is figyeljetek, hogy az irányíthatóság mellett még egy dolgot befolyásol a kormány szélessége. Ez pedig a kormány fogása közben a csuklód szöge az alkarodhoz képest. Ha ez 180 fok az a legtermészetesebb az izületednek. Ez azért egy hosszú túránál, vagy maratonon nem elhanyagolható szempont.
Na báj.
Azért arra is figyeljetek, hogy az irányíthatóság mellett még egy dolgot befolyásol a kormány szélessége. Ez pedig a kormány fogása közben a csuklód szöge az alkarodhoz képest. Ha ez 180 fok az a legtermészetesebb az izületednek. Ez azért egy hosszú túránál, vagy maratonon nem elhanyagolható szempont.
Na báj.
#6376
Írta 2003. április 09. - 06:47
...lehet, hogy mégsem olyan egyszerû megválaszolni ezt az apró kérdést? ;D ;D
De köszönöm a hozzászólásokat, az egyik haverommal kezdtünk el vitázni ezen, gondoltam felteszem ezt a kérdést itt, de hát itt sem mindig egyeznek a válaszok!! ;D ;D ;D
Én az egyenes kormány mellett szavaztam CC-re, õ a jobb irányíthatóság miatt hajlítottat használ CC-re...
De köszönöm a hozzászólásokat, az egyik haverommal kezdtünk el vitázni ezen, gondoltam felteszem ezt a kérdést itt, de hát itt sem mindig egyeznek a válaszok!! ;D ;D ;D
Én az egyenes kormány mellett szavaztam CC-re, õ a jobb irányíthatóság miatt hajlítottat használ CC-re...
#6377
Írta 2003. április 08. - 19:41
én viszont, az okosok közé tartozom, ugyanezzel a konfiggal... ;D ;D ;D
hamár egyenes, ti mit prefaráltok? nálam a 3 fokos a nyerõ, sajnos ma már egyre kevesebb gyártó gyárt ilyet (pl Pazzaz is csak 6 fokosat nyomat)
hamár egyenes, ti mit prefaráltok? nálam a 3 fokos a nyerõ, sajnos ma már egyre kevesebb gyártó gyárt ilyet (pl Pazzaz is csak 6 fokosat nyomat)
#6378
Írta 2003. április 08. - 19:21
Milyen hajlítáról beszélünk?
Mert ugye lehet a fogás magasságát állítani, (függõleges hajlítás) és lehet közelebb vinni a kormányt a "pilótafülkéhez" (vízszintes).Sztem az elsõ inkább style elem,komoly DH-s kinézetet kölcsönöz a bringának,amúgy egyszerûbb ezt a paramétert a stucnival és az alátétekkel változatni.
Én asszem a maradiak közé tartozom a Ricsi stucnival és az egyenes Ricsi kormánnyal...
Mert ugye lehet a fogás magasságát állítani, (függõleges hajlítás) és lehet közelebb vinni a kormányt a "pilótafülkéhez" (vízszintes).Sztem az elsõ inkább style elem,komoly DH-s kinézetet kölcsönöz a bringának,amúgy egyszerûbb ezt a paramétert a stucnival és az alátétekkel változatni.
Én asszem a maradiak közé tartozom a Ricsi stucnival és az egyenes Ricsi kormánnyal...
#6379
Írta 2003. április 08. - 15:01
Ugyanakkor persze stabilabbak a szélesebb kormányok.
A hajlított kormány elõnyösebb DH-ra, mivel kényelmesebb fogni. (Mert ugye háttrafelé is hajlítottak.) A 65-70-es kormányoknál egy egyenes kialakítás már rendesen kitekerné a csuklódat. CC-re természetesen mindenképpen keskeny, egyenes kormányt használok, mivel ott effektíve a kormányon támaszkodol, és ezt a legkényelmesebben válszélességben teheted meg.
A hajlított kormány elõnyösebb DH-ra, mivel kényelmesebb fogni. (Mert ugye háttrafelé is hajlítottak.) A 65-70-es kormányoknál egy egyenes kialakítás már rendesen kitekerné a csuklódat. CC-re természetesen mindenképpen keskeny, egyenes kormányt használok, mivel ott effektíve a kormányon támaszkodol, és ezt a legkényelmesebben válszélességben teheted meg.