ez a kormányozhatóság elég zanzás...ha ugyanaz a szög, meg a magasság (markolat effektíve UGYANOTT van), akkor miért irányítható jobban?
(nem azért irányítható jobban, mert a riser-ek ált. szélesebbek?)
(ez nem csak bedumálás kérdése?)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
Indította
bigtom
, 2002. július 25. 10:51
#6381
Írta 2003. április 08. - 14:11
#6382
Írta 2003. április 08. - 13:30
Ja, én is használtam hajlítottat (Ritchey Rizer), de egy óvatlan pillanatban visszatértem az egyenes Ritcheyhez, mert jobb. Nekem.
Amúgy ízlés, stílus és fõleg a bejárt terepek kérdése a kormányválasztás(nem a négyévenkénti urnábapapírdobálós). Szerintem CC bicajra egyenes kormány (lehetõleg a klasszikus 560mm-es) plussz szarv. A többiek azt csinálnak amit akarnak. Uff!
Amúgy ízlés, stílus és fõleg a bejárt terepek kérdése a kormányválasztás(nem a négyévenkénti urnábapapírdobálós). Szerintem CC bicajra egyenes kormány (lehetõleg a klasszikus 560mm-es) plussz szarv. A többiek azt csinálnak amit akarnak. Uff!
#6383
Írta 2003. április 08. - 10:06
Szerintem személyfüggõ, kinek milyen hajlitás kell. Nekem elsõre jó lett a Ritchey Rizer Pro, de öcsém Modolo Adrenalina Cup-ját is használtam hónapokig, és a hátrahajlásával volt gondom. Nem minden kormányt lehet személyre szabottan optimálisan beállitani. (persze vannak, akiknek tök mindegy, milyen kormánnyal mennek, irigylem is õket )
De a kormányozhatóságot befolyásolja a hajlitás, nem ugyanazt éred el egy egyenes kormány + magas stucni kombóval, mint egy hajlitott kormány + laposabb stucni párossal, még ha a kormány azon része, ahol fogod, egyforma magasan is van.
De a kormányozhatóságot befolyásolja a hajlitás, nem ugyanazt éred el egy egyenes kormány + magas stucni kombóval, mint egy hajlitott kormány + laposabb stucni párossal, még ha a kormány azon része, ahol fogod, egyforma magasan is van.
#6384
Írta 2003. április 08. - 03:45
nem izlesrol van itt szo .. az egyenes, es a hajlitott kozott a lenyegbeli kulombseg a sulyon kivul , hogy sokkal jobban kormanyozhato , egy hajlitott ..
persze kulcs kerdes...hogy hogyan van hajlitva ..
persze kulcs kerdes...hogy hogyan van hajlitva ..
#6385
Írta 2003. április 07. - 22:56
hja dante jol osztja az eszt!
de annyit meg talan hozza fuznek, hogy egy bizonyos emelest mar csak a stucnivel 'nem lehet' elerni!
de annyit meg talan hozza fuznek, hogy egy bizonyos emelest mar csak a stucnivel 'nem lehet' elerni!
#6386
Írta 2003. április 07. - 22:29
az viszont TÉNY - azonos súly mellett (s azonos megmunkálással) minden hajlat és törés GYENGÍTI a kormányt (Bontrager Bácsi ezt is megmondta), szóval, az, hogy a hajlított és az egyenes uo. erõs igaz, de hozzá kell tenni, hogy míg az egyik 140g, a másik 250g...(na jó nem kell pontos számokkal jönni)
egyébként tényleg izlés kérdése - szvsz irtó gázul néz ki a szarv hajlított kormányon...
egyébként tényleg izlés kérdése - szvsz irtó gázul néz ki a szarv hajlított kormányon...
#6387
Írta 2003. április 07. - 19:05
az biztos (szerintem) hogy nem erõsebb kivéve a heggesztettek de az más kategória viszont könyebb kiemelni velük a gép elejét
#6388
Írta 2003. április 07. - 18:16
Egyenesbõl is van 70mm-es csak kérdezd a triálososkat... Arra, hogy jobban törik, csak annyit mondok, hogy syntace : Ha meg felegyenesedettebb tartást akarsz, még vehetsz magasabbra emelõ stucnit.
#6389
Írta 2003. április 07. - 18:09
A hajlított hosszabb,felegyenesedettebb tartást enged és szerintem nem törik olyan könnyen.
#6390
Írta 2003. április 07. - 17:55
Valahol olvastam, hogy a Bontrager bácsi egyszer kifejtette, hogy tulajdonképpen semmi különbség nincs a hajlított és az egyenes kormányok között erõsség tekintetében. Ez csak divat. Õk is csak azért gyártanak hajlítottat, mert ha nem tennék, komoly veszteségük lenne.
"Ha CC-zel, vegyél egyenes kormányt, ha nem akkor hajlítottat!" Hogy miért? Ezt nem tudja senki. De a választás lehetõsége adott, mindenki eldöntheti, mi tetszik jobban.
"Ha CC-zel, vegyél egyenes kormányt, ha nem akkor hajlítottat!" Hogy miért? Ezt nem tudja senki. De a választás lehetõsége adott, mindenki eldöntheti, mi tetszik jobban.
#6391
Írta 2003. április 07. - 15:57
#6392
Írta 2003. április 07. - 15:30
#6393
Írta 2003. április 07. - 15:20
Egy apró kérdés:
Miért van az, hogy az egyik kormány hajlított a másik meg egyenes?
Miben különböznek, melyik jobb?
Miért van az, hogy az egyik kormány hajlított a másik meg egyenes?
Miben különböznek, melyik jobb?
#6394
vendég__*
Írta 2002. július 29. - 10:40
Be lehet szerezni 1"-os nyakú telós villákat is, de nem érdemes már ilyesmivel foglalkozni. Inkább vázcsere.
Úgyis jön az 1.5-ös szabvány
Úgyis jön az 1.5-ös szabvány
#6395
Írta 2002. július 28. - 22:44
Hali!
A fõ probléma a menetesrõl A-headesre való átállásban a fejcsõ mérete. A menetes csapágyhoz való vázak általában 1 collos villanyakhoz valók, az A-headesek pedig 1 1/8 collos nyakhoz valók.
Van egyébkénr 1 1/8os menetes csapágy (ritka) és 1 collos A-head is (országútikhoz), de pl egy A-heades nyakú teló beszereléséhez sajnos általában vázat is kell cserélni.
A fõ probléma a menetesrõl A-headesre való átállásban a fejcsõ mérete. A menetes csapágyhoz való vázak általában 1 collos villanyakhoz valók, az A-headesek pedig 1 1/8 collos nyakhoz valók.
Van egyébkénr 1 1/8os menetes csapágy (ritka) és 1 collos A-head is (országútikhoz), de pl egy A-heades nyakú teló beszereléséhez sajnos általában vázat is kell cserélni.
#6396
Írta 2002. július 25. - 13:49
Nemtom mivan itt, de a menetesen a villanyakon, meg a kormánycsapágyon van egy menet, am felülrõl rászorítja a felsõ és az alsó csészét.
Az Ahedest meg mindenki sejti/tudja
Opa
Az Ahedest meg mindenki sejti/tudja
Opa
#6397
vendég__*
Írta 2002. július 25. - 12:24
Ezt rob "szúrta" be a linkel-õ be, úgyhogy utólagos engedelmével én ide is berakaom. Szerintem ebbõl elég sok minden válhat világossá kormánycsapágyakkal kapcsolatban.
http://www.cyclingne...owfix_headtypes
http://www.cyclingne...owfix_headtypes
#6398
Írta 2002. július 25. - 11:57
A menetes villába való stucni szárában egy hosszú csavar van (a tetején általában hatlapfejben végzõdik). A stucni alapvetõen két részbõl áll, a felsõ az, amit látsz, ebbe van befogatva a kormány. Az alsót a csavar köti össze a felsõ résszel. Ez így együtt megy bele a villa nyakába. A két rész végei ferdék, és a furat az elsóban arrább van, így, amikor a csavart meghúzod, az alsó rész a ferde lapolás mentén el fog mozdulni a felsõhöz képest oldalra, így ,megszorul a villa nyakában. Ilyen példul a kemping stucnija is.
#6399
Írta 2002. július 25. - 11:47
Aha. Kezdem erteni a menetest. Tehat a villanyakon levo menetre egy anya kerul, ez szoritja ossze a villat a a fejcsovel/kormanycsapaggyal. A kerdes, hogy hogyan kapcsolodik mindehhez menetes esetben a stucni (ami ugye nem olyan mint az ahead-esnel, mert szara is van). Jut eszembe, a kormany csapagy akkor a ket esetben egyforman mukszik, csak esetleg a mereete mas nem?