Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6406 hozzászólás a témában

#6381
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
ez a kormányozhatóság elég zanzás...ha ugyanaz a szög, meg a magasság (markolat effektíve UGYANOTT van), akkor miért irányítható jobban?
(nem azért irányítható jobban, mert a riser-ek ált. szélesebbek?)

(ez nem csak bedumálás kérdése?)

#6382
Serviceman

Serviceman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Ja, én is használtam hajlítottat (Ritchey Rizer), de egy óvatlan pillanatban visszatértem az egyenes Ritcheyhez, mert jobb. Nekem. :D
Amúgy ízlés, stílus és fõleg a bejárt terepek kérdése a kormányválasztás(nem a négyévenkénti urnábapapírdobálós). Szerintem CC bicajra egyenes kormány (lehetõleg a klasszikus 560mm-es) plussz szarv. A többiek azt csinálnak amit akarnak. Uff!


#6383
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Szerintem személyfüggõ, kinek milyen hajlitás kell. Nekem elsõre jó lett a Ritchey Rizer Pro, de öcsém Modolo Adrenalina Cup-ját is használtam hónapokig, és a hátrahajlásával volt gondom. Nem minden kormányt lehet személyre szabottan optimálisan beállitani. (persze vannak, akiknek tök mindegy, milyen kormánnyal mennek, irigylem is õket :))
De a kormányozhatóságot befolyásolja a hajlitás, nem ugyanazt éred el egy egyenes kormány + magas stucni kombóval, mint egy hajlitott kormány + laposabb stucni párossal, még ha a kormány azon része, ahol fogod, egyforma magasan is van.

#6384
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
nem izlesrol van itt szo .. az egyenes, es a hajlitott kozott a lenyegbeli kulombseg a sulyon kivul , hogy sokkal jobban kormanyozhato , egy hajlitott ..

persze kulcs kerdes...hogy hogyan van hajlitva ..

#6385
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
hja dante jol osztja az eszt!

de annyit meg talan hozza fuznek, hogy egy bizonyos emelest mar csak a stucnivel 'nem lehet' elerni!

#6386
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
az viszont TÉNY - azonos súly mellett (s azonos megmunkálással) minden hajlat és törés GYENGÍTI a kormányt (Bontrager Bácsi ezt is megmondta), szóval, az, hogy a hajlított és az egyenes uo. erõs igaz, de hozzá kell tenni, hogy míg az egyik 140g, a másik 250g...(na jó nem kell pontos számokkal jönni)

egyébként tényleg izlés kérdése - szvsz irtó gázul néz ki a szarv hajlított kormányon...

#6387
NagyFõnök

NagyFõnök

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
az biztos (szerintem) hogy nem erõsebb kivéve a heggesztettek de az más kategória viszont könyebb kiemelni velük a gép elejét

#6388
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Egyenesbõl is van 70mm-es csak kérdezd a triálososkat... Arra, hogy jobban törik, csak annyit mondok, hogy syntace ::) Ha meg felegyenesedettebb tartást akarsz, még vehetsz magasabbra emelõ stucnit.

#6389
Winethoo

Winethoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 482 hozzászólás
A hajlított hosszabb,felegyenesedettebb tartást enged és szerintem nem törik olyan könnyen.

#6390
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Valahol olvastam, hogy a Bontrager bácsi egyszer kifejtette, hogy tulajdonképpen semmi különbség nincs a hajlított és az egyenes kormányok között erõsség tekintetében. Ez csak divat. Õk is csak azért gyártanak hajlítottat, mert ha nem tennék, komoly veszteségük lenne.
"Ha CC-zel, vegyél egyenes kormányt, ha nem akkor hajlítottat!" Hogy miért? Ezt nem tudja senki. De a választás lehetõsége adott, mindenki eldöntheti, mi tetszik jobban.

#6391
yalaman

yalaman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 509 hozzászólás
tényleg jópofa! ;D ;D

#6392
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
???

Ez komoly kérdés?

Ízlés és felhasználási terület függvénye.

#6393
graphy

graphy

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Egy apró kérdés:

Miért van az, hogy az egyik kormány hajlított a másik meg egyenes?

Miben különböznek, melyik jobb?

#6394
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Be lehet szerezni 1"-os nyakú telós villákat is, de nem érdemes már ilyesmivel foglalkozni. Inkább vázcsere.
Úgyis jön az 1.5-ös szabvány :D :D :D

#6395
dzsi

dzsi

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Hali!

A fõ probléma a menetesrõl A-headesre való átállásban a fejcsõ mérete. A menetes csapágyhoz való vázak általában 1 collos villanyakhoz valók, az A-headesek pedig 1 1/8 collos nyakhoz valók.
Van egyébkénr 1 1/8os menetes csapágy (ritka) és 1 collos A-head is (országútikhoz), de pl egy A-heades nyakú teló beszereléséhez sajnos általában vázat is kell cserélni.

#6396
Nolan

Nolan

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás
Nemtom mivan itt, de a menetesen a villanyakon, meg a kormánycsapágyon van egy menet, am felülrõl rászorítja a felsõ és az alsó csészét.
Az Ahedest meg mindenki sejti/tudja :)


Opa

#6397
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Ezt rob "szúrta" be a linkel-õ be, úgyhogy utólagos engedelmével én ide is berakaom. Szerintem ebbõl elég sok minden válhat világossá kormánycsapágyakkal kapcsolatban.

http://www.cyclingne...owfix_headtypes


#6398
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
A menetes villába való stucni szárában egy hosszú csavar van (a tetején általában hatlapfejben végzõdik). A stucni alapvetõen két részbõl áll, a felsõ az, amit látsz, ebbe van befogatva a kormány. Az alsót a csavar köti össze a felsõ résszel. Ez így együtt megy bele a villa nyakába. A két rész végei ferdék, és a furat az elsóban arrább van, így, amikor a csavart meghúzod, az alsó rész a ferde lapolás mentén el fog mozdulni a felsõhöz képest oldalra, így ,megszorul a villa nyakában. Ilyen példul a kemping stucnija is.

#6399
bigtom

bigtom

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Aha. Kezdem erteni a menetest. Tehat a villanyakon levo menetre egy anya kerul, ez szoritja ossze a villat a a fejcsovel/kormanycsapaggyal. A kerdes, hogy hogyan kapcsolodik mindehhez menetes esetben a stucni (ami ugye nem olyan mint az ahead-esnel, mert szara is van). Jut eszembe, a kormany csapagy akkor a ket esetben egyforman mukszik, csak esetleg a mereete mas nem?

#6400
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
No, akkor az anyán van a menet.