Ha a kormány átmérője a fékkarnál levő részen nem 22,2mm hanem 21,8mm akkor tuti kínai.
21,8. Van okom félteni a testi épségem? Már használom pár hónapja, persze semmi durvulás.
rothar módosította - 2014. október 01. - 20:46
Ha a kormány átmérője a fékkarnál levő részen nem 22,2mm hanem 21,8mm akkor tuti kínai.
21,8. Van okom félteni a testi épségem? Már használom pár hónapja, persze semmi durvulás.
rothar módosította - 2014. október 01. - 20:46
Ha a kormány átmérője a fékkarnál levő részen nem 22,2mm hanem 21,8mm akkor tuti kínai.
Üdv!
Vettem egy FSA K-Force riser kormányt, apróban. Lappang bennem a gyanu hogy kínai hamisítványal állok szemben. Miként győződhetek erről meg?
Üdv!
Neten vettem egy használt bicajt. Most csomagoltam ki, és olyan szaggatottan forog a kormánya, mint egy másodperc mutató. Kormánycsapágy probléma? (Nem értek a technikai dolgokhoz.)
talán túl van húzva kicsit a csapágy. könnyen kiderítheted
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
Üdv!
Neten vettem egy használt bicajt. Most csomagoltam ki, és olyan szaggatottan forog a kormánya, mint egy másodperc mutató. Kormánycsapágy probléma? (Nem értek a technikai dolgokhoz.)
Sziasztok!
Nincsen valkinek véletlenül 1 1/8-os menetes kormánycsapágy felső anyája, vagy kónusza? Villa menetvágásához kellene, hogy tudjuk próbálgatni. Olyan amit kidobna....Bp. 18-19-20-23 kerületben. Fel tudok ajánlani érte egy doboz sört...
Sziasztok,
elég hülye problémám lett teleszkópcseréből kifolyólag.
Régi ('06) fox villa hibátlanul kompatibilis a syncros nem integrált (külső csészés) kormánycsapággyal.
Új ('10?) fox villa szorul. Az előbbivel összhasonlítva a nyakán a vastagított rész hosszabb, kb. 2 cm magas és összeszereléskor beleszorul a csapágy alsó csészéjébe. Létezik, hogy ez a villa nem kompatibilis nem integrált / félintegrált csapágyakkal (ergo vázakkal)?
Ha csapágycserével megoldható a dolog, nincs valakinek tippje, hogy milyen (minőségibb) csapágynak lehet kellően vékony a csészéjének a nyaka? Esetleg konkrét tapasztalata (működő setup)?
Nem barbárság megköszörülni a csésze alját? Végülis az összes csapágy gondolom ugyanabból a pár 20xx/60xx/70xx alufajtából van, ha van kompatibilis, akkor elég az abban használt falvastagság...
Kösz bármilyen tippet!
Üdv, tg
Szerintem 99.999999999999% hogy 26.4 mm. Sőt....biztos! A 27 mm japán szabvány ill. az olcsó tajwani villáké. Az olaszok biztos, hogy 26.4-el csinálták. De, ha mégse akkor 27-ből könnyedén lehet 26.4-est csinálni.
Nos, kicseréltettem.
Persze nem 100 % : nem vagyok szakértője a menetes rendszereknek ezert inkabb kerdezek. A csapágycsere után a stucni nem lehet középre pozícionálni. csak 12 és 13 óra közé. mi lehetett a - szerelési - hiba és hogyan javítható. A váz kb 25 éves, nem első tulajok vagyunk, feltételezhető hogy az előző fejcsapágy is ennyi idős volt. A csere oka fékezéskor, kormányzáskor, egyéb terheléskor jelentkező kattanás és bemozgás volt.
sziasztok,
ehhez a típusú vázhoz szükséges kormánycsapágyat cserélni:
http://ebay.eu/1iAXEie képek lejjebb, minden ugyanilyen még a szín is.
a menetes, colos kormánycsapágyaknál viszont azt látom hogy az alsó kónusz átmérőben többféle méret létezik, például itt http://pajtasbicikli...axonomy/term/16
kérdés hogy a fenti vázhoz melyik jó a 27 vagy a 26,4mm?
Szerintem 99.999999999999% hogy 26.4 mm. Sőt....biztos! A 27 mm japán szabvány ill. az olcsó tajwani villáké. Az olaszok biztos, hogy 26.4-el csinálták. De, ha mégse akkor 27-ből könnyedén lehet 26.4-est csinálni.
ahhoz képest, hogy mennyit tökölődtél a megfelelő stucni-kormány páros megtalálásával, ez egy meglehetősen huszáros vágás (érted, vágás:D) lenne. a helyedben vennék egy olcsó 600-as kormányt,kipróbálnám vele, aztán úgyis kiderül, hogy jobb a széles és milyen szerencse, hogy nem vágtál belőle. jössz egy sörrel.
azert kerdezem harom eve hasznalom igy, nem is volt fura, amig a 40 centis kormanyt el nem kezdtem hasznalni. ez ultette a bogarat a fulembe. vagni nem akarom semmikepp, vennek inkabb egyet.
arn módosította - 2014. június 16. - 16:54
sziasztok,
ehhez a típusú vázhoz szükséges kormánycsapágyat cserélni:
http://ebay.eu/1iAXEie képek lejjebb, minden ugyanilyen még a szín is.
a menetes, colos kormánycsapágyaknál viszont azt látom hogy az alsó kónusz átmérőben többféle méret létezik, például itt http://pajtasbicikli...axonomy/term/16
kérdés hogy a fenti vázhoz melyik jó a 27 vagy a 26,4mm?
Jó lenne lemérni. Ha kicsivel újabb lenne a váz, azt mondanám, tuti a 26.4, de így inkább hallgatok. :|
sziasztok,
ehhez a típusú vázhoz szükséges kormánycsapágyat cserélni:
http://ebay.eu/1iAXEie képek lejjebb, minden ugyanilyen még a szín is.
a menetes, colos kormánycsapágyaknál viszont azt látom hogy az alsó kónusz átmérőben többféle méret létezik, például itt http://pajtasbicikli...axonomy/term/16
kérdés hogy a fenti vázhoz melyik jó a 27 vagy a 26,4mm?
hasznal vki keskeny (600mm koruli) egyenes kormanyt rovid (60as) stucnival 29eren? azt latom, hogy sokan preferaljak a rovidebb stucnit szeles kormannyal, a keskenyebb kormanyra az igeny meg csak onnan jott, hogy a varosi bringam 40es kormanya utan olyan, mintha vmi traktoron ulnek. az en vehemenciammal nem igazan hasznalom ki lefele ezt a szeles kormanyt, feleslegesnek erzem, hiaba hasznalom regota.
ahhoz képest, hogy mennyit tökölődtél a megfelelő stucni-kormány páros megtalálásával, ez egy meglehetősen huszáros vágás (érted, vágás:D) lenne. a helyedben vennék egy olcsó 600-as kormányt,kipróbálnám vele, aztán úgyis kiderül, hogy jobb a széles és milyen szerencse, hogy nem vágtál belőle. jössz egy sörrel.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Fűrész vagy csővágő, mindkét oldalról levágsz 2-3 cm-t (egyszerre ne sokat) és használod egy darabig. Ha még mindig soknak érzed, vágsz megint.
hasznal vki keskeny (600mm koruli) egyenes kormanyt rovid (60as) stucnival 29eren? azt latom, hogy sokan preferaljak a rovidebb stucnit szeles kormannyal, a keskenyebb kormanyra az igeny meg csak onnan jott, hogy a varosi bringam 40es kormanya utan olyan, mintha vmi traktoron ulnek. az en vehemenciammal nem igazan hasznalom ki lefele ezt a szeles kormanyt, feleslegesnek erzem, hiaba hasznalom regota.
arn módosította - 2014. június 14. - 17:52
köszönöm
A diót feszítő csavart először csak pár menetnyit tekerd ki, aztán üss rá valamivel (kiskalapáccsal), hogy a dió kicsússzon/szétcsússzon a stucniból/stucnitól. Különben lehet, hogy nehéz lesz a stucnit kihúzni...
kihúzod a stucnit, amit általában egy 6-os fejű csavar szorít a fejcsőbe egy dióval, aztán két ilyennel lebontod a vékony lekontrázott csavarokat és már meg is vagy vele.
(próbálkozhatsz villáskulccsal, de ha nincs a két anya között elég hézagoló, akkor nem fogsz odaférni a linkelt célszerszám nélkül)
A diót feszítő csavart először csak pár menetnyit tekerd ki, aztán üss rá valamivel (kiskalapáccsal), hogy a dió kicsússzon/szétcsússzon a stucniból/stucnitól. Különben lehet, hogy nehéz lesz a stucnit kihúzni...
kihúzod a stucnit, amit általában egy 6-os fejű csavar szorít a fejcsőbe egy dióval, aztán két ilyennel lebontod a vékony lekontrázott csavarokat és már meg is vagy vele.
(próbálkozhatsz villáskulccsal, de ha nincs a két anya között elég hézagoló, akkor nem fogsz odaférni a linkelt célszerszám nélkül)
Hagyományos kormánycsapágyat hogyan tudok otthon bezsírozni,illetve milyen szerszámok kellenek hozzá? Ebben tud valaki tanácsot adni?
Köszi