Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#881
Írta 2012. november 20. - 07:40
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#882
Írta 2012. november 20. - 07:04
BikeFun - Ritchey - Kormányszár - WCS
Amikor a kezembe került, nagyon elszomorodtam a négy darab M4-es rögzítócsavar láttán. Azon is, h a fedlapban kb. 5mm hosszan van csak menet. Van nyomatékkulcsom, aminek az alsó határa az az ominózus 5Nm amit max-ra határozott meg a gyártó, a stucni csavarjainak meghúzására. Nem mertem vele meghúzni, azt gondoltam, ki fogja szakítani az alu zárósapkából a menetet, így megvettem hozzá a következõ célszerszámot:
Ritchey nyomatékkulcs (Carbon) (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Nyomatékkulcs) | RideBike / Kerékpárüzlet és szervíz
Azt gondoltam, a gondom letudva, tévedtem. Ezzel a készséggel úgy kiszaggattam a menetet a stucni fedlapjából mint a huzat. Most erõsen fáj a fejem a megoldáson.
Ridley Noah Fast
#883
Írta 2012. november 15. - 14:09
A szár alján lévõ csavar kilazítása után a felette lévõ éket megpiszkálod, hogy lecsússzon a csavar fejéhez, és ekkor lejjebb tudod állítani. A másik kettõvel csak akkor kell foglalkozni, ha az elõzõekben részletezett mûveletet nem tudod végrehajtani (túl lettek húzva az összeszerelés során).
Köszönöm, sikerült már csak ki kellene próbálni
Még1x köszönöm a segítséget Mindenkinek!
#884
Írta 2012. november 15. - 13:52
Igen, állítható a kormányszár. Mint ahogy a kérdéseimbõl is kitûnik, nem vagyok nagyon járatos a kerékpárok szerelgetésében, így természetesen fogalmam sincs hogyan kell állítani a szárat. Normál paraszti ésszel, a két oldalsó imbusz csavart lazítanám ki és utána tudnám állítani. De itt jön az ami megzavart, hogy a szár alján is van egy imbusz csavar ami kvázi kitámasztásként rögzít egy lapkát. Mind a 3 csavart kilazítsam? Egyébként koppig van tolva, ülésmagasság rendben.
Ü
A szár alján lévõ csavar kilazítása után a felette lévõ éket megpiszkálod, hogy lecsússzon a csavar fejéhez, és ekkor lejjebb tudod állítani. A másik kettõvel csak akkor kell foglalkozni, ha az elõzõekben részletezett mûveletet nem tudod végrehajtani (túl lettek húzva az összeszerelés során).
#885
Írta 2012. november 15. - 13:27
Ü
#886
Írta 2012. november 15. - 12:55
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#887
Írta 2012. november 15. - 12:40
A segítségetekre volna szükségem, mégpedig olyan témában, hogy a feleségemnek vettünk egy Schwinn Csepel Traction kerékpárt. Magával a vassal nincs gond, csak a postásbicikli érzés annyira nem jött be. Elsõ körben nem a bicót cserélnénk le, hanem megpróbálkoznánk a kormány cseréjével. Tudnátok nekem segíteni abban, hogy lehetséges-e egyáltalán, illetve véleményetek szerint lesz-e érezhetõ változás. Õ jobban szeret egy kicsit rádõlni a kormányra, így könnyeben tud tekerni emelkedõn. Amennyiben még esetleg ajánlani is tudnátok kormányt illetve a hozzá szükséges cuccokat, az maga lenne a tökély.
Az említett kerékpárt a következõ linken tudjátok megnézni:
http://http://www.cs...ion-noi-59.html
Elõre is köszi
#888
Írta 2012. november 06. - 17:00
nemrég vázat cseréltem /reignx -> sx-trail/ és azt érzem hogy a változatlan stucni /legkisebb asszem 40mm holzfeller + 710es fsa maximus/ kormány felállás mintha nem lenne az igazi..nem tudom ez a stucni v kormány csere /amúgy is esedékes lenne/ orvosolható-e.
66 rc3-ast cserélnék lyrik vagy 36ra
#889
Írta 2012. november 04. - 18:03
Az az aranyszínû gyûrû szerintem a felsõ központosító.
És igen, ami nincs bevágva, azt préselni kell.
Van egy másik ilyen gyûrû is, natúr fémszínû, és nincs bevágva.
Akkor eszerint az kerül alulra, préselve:)
még azért rámérek, de köszönöm az útbaigazítás mindenkinek!
#890
Írta 2012. november 04. - 17:55
Az az aranyszínû gyûrû szerintem a felsõ központosító.Ha csak azt a fényes gyûrût veszem önmagában azt rá tudom tenni legalulra, mert ugye be van vágva.
Viszont ha ezt megteszem akkor ezután a csapágy már nem fér rá. próbáltam.
Ez a préselés elég drasztikusnak tûnik.
gaboca1: a villa nem tapered, azoknál hosszabban nyúlik el a csövön ez a vastagított rész.(és persze az átmérõ különbség sem ennyi)
És igen, ami nincs bevágva, azt préselni kell.
A sebesség mindent megold.
#891
Írta 2012. november 04. - 17:43
minden villa ilyen.
a csapagy also cseszejet a villara kell preselni.
Ha csak azt a fényes gyûrût veszem önmagában azt rá tudom tenni legalulra, mert ugye be van vágva.
Viszont ha ezt megteszem akkor ezután a csapágy már nem fér rá. próbáltam.
Ez a préselés elég drasztikusnak tûnik.
gaboca1: a villa nem tapered, azoknál hosszabban nyúlik el a csövön ez a vastagított rész.(és persze az átmérõ különbség sem ennyi)
#892
Írta 2012. november 04. - 17:32
Helló!
Pár hete vettem használtan egy Fox F100 RL-Fit teleszkópot, és egy Cube AMS 100 vázat.
A napokban jutottam arra hogy összerakom a bringát, de rögtön az elején problémába ütköztem.
A fejcsapágy amit a vázzal együtt vettem az egy hagyományosnak mondható FSA Press-fit fejcsapágy.
Ezzel még nincs is gond, csak az alsó csapágy és a hozzá tartozó gyûrû nem megy rá a villanyakra.
Lentebb a képen látható az a kiszélesedés ami miatt nem megy a helyére a a cucc.
Ez 1,5 mm többletet jelent.
Link a képhez:
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
MÓD.:
MOST NÉZEM HOGY A KÉPEN VÉLETLENÜL FORDÍTVA VAN A CSAPÁGY,
ETTÕL FÜGGETLENÜL UGYAN AZ EREDMÉNY.
Kérdésem az
1, hogy ez a Foxnál normális?
2, a fejcsapággyal van gond? - Javasolt csapágymárkák, típusok azoktól akiknek hasonló problémájuk van
3, lehetséges megoldások?
Köszi
L
Lehet ez a Fox felül 1 1/8", alul meg 1 1/5"...? Kellene egy kicsit távolabbi kép amin az egész villanyak látszik.
#893
Írta 2012. november 04. - 17:15
a csapagy also cseszejet a villara kell preselni.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#894
Írta 2012. november 04. - 16:52
Pár hete vettem használtan egy Fox F100 RL-Fit teleszkópot, és egy Cube AMS 100 vázat.
A napokban jutottam arra hogy összerakom a bringát, de rögtön az elején problémába ütköztem.
A fejcsapágy amit a vázzal együtt vettem az egy hagyományosnak mondható FSA Press-fit fejcsapágy.
Ezzel még nincs is gond, csak az alsó csapágy és a hozzá tartozó gyûrû nem megy rá a villanyakra.
Lentebb a képen látható az a kiszélesedés ami miatt nem megy a helyére a a cucc.
Ez 1,5 mm többletet jelent.
Link a képhez:
http://imageshack.us...9/dscf3167o.jpg
MÓD.:
MOST NÉZEM HOGY A KÉPEN VÉLETLENÜL FORDÍTVA VAN A CSAPÁGY,
ETTÕL FÜGGETLENÜL UGYAN AZ EREDMÉNY.
Kérdésem az
1, hogy ez a Foxnál normális?
2, a fejcsapággyal van gond? - Javasolt csapágymárkák, típusok azoktól akiknek hasonló problémájuk van
3, lehetséges megoldások?
Köszi
L
#895
Írta 2012. október 29. - 21:55
Ridley Noah Fast
#896
Írta 2012. október 29. - 21:22
..még egy kérdés. Hogy lehet megállapítani, nekem mekkora hosszúságú stucni kell? 175cm magas, a vázam L-es Merida outi. A jelenlegi 100-as, szerintem egy kicsit hosszú, mert a nyereg a határig elõre van tolva. Valahol olvastam, h a kormánynak ki kell takarnia az elsõ agyat. :confused:
A nyereg helyzetét nem a stücni hossza határozza meg. Alap beállításról itt olvashatsz néhány szót:
http://bikemag.hu/te...eto-beallitasok
#897
Írta 2012. október 29. - 20:43
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#898
Írta 2012. október 29. - 20:39
Ridley Noah Fast
#899
Írta 2012. október 29. - 17:49
#900
Írta 2012. október 29. - 17:32
http://www.racerspor...ey_WCS4axis.jpg
http://www.hostelsho...tc_wcs_stem.jpg
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"