Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#621
Írta 2013. július 13. - 16:04
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#622
Írta 2013. július 13. - 15:54
de nem is ott kellett volna ütni, hanem a legszélesebb peremen, ami felfekszik a vállra.
A gyári szerszámok hol ütik, nem a legkisebb átmérõjû peremen?
van amelyik gyárilag be van vágva.
Ha gyárilag van, akkor azt úgy tervezték. Az utólagos bevágásban nem vagyok biztos, hogy szakszerû-e.
#623
Írta 2013. július 13. - 15:42
Lehet, de biztosan szakszerû az úgy?
Már megvettem az alapanyagot, le van adva az esztergályosnak. Valaki le tudna mérni egy villaszárat, mekkora a legszélesebb része?
van amelyik gyárilag be van vágva.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#624
Írta 2013. július 13. - 15:27
#625
Írta 2013. július 13. - 15:16
Nem egyszerûbb bevágni a gyûrût? Én úgy szoktam.
Lehet, de biztosan szakszerû az úgy?
Már megvettem az alapanyagot, le van adva az esztergályosnak. Valaki le tudna mérni egy villaszárat, mekkora a legszélesebb része?
#627
Írta 2013. július 12. - 23:39
sz@rul nez ki de nem hiszem hogy ettol lazul le
Hát igen... Ha már eszergályos bácsihoz mentem, lesz gyûrû ráütõm is. A Dart 2-t tudtuk lemérni, azon a gyûrû felett 29,76mm +-0,02mm volt a villaszár átmérõ. A ráütõ gyûrût 30mm +-0,05mm-re elég elkészíttetnem? Vagy inkább 30,1mm-re esztergáltassam? Tudjátok a méretet fejbõl vagy valakinek nincs kéznél ilyen villája amin nincs gyûrû és könnyû mérni?
#628
Írta 2013. július 12. - 00:45
RAUH-Welt
B E G R I F F
#629
Írta 2013. július 11. - 22:25
#630
Írta 2013. július 11. - 20:01
A villa nyakán lévõ központosító a helyén van?
Helyén. De a legfelsõ peremen meglátszik a gyûrû egyenletlen felületének a nyoma, amivel ráütöttem. Lásd képek: 1 és 2. Ez az amitõl megint elsüllyedek szégyenemben. Ha ez így nem jó, kivágom az egész csapágyat gyûrûstõl és betudom tanulópénznek. Nem lett volna jobb bevágni a gyûrût, hogy kézzel rá lehessen húzni?
#631
Írta 2013. július 11. - 19:47
Tudom, hogy nem szakad el, mert a szakítószilárdsága magas, viszont hajolni tud, a boltban mondták (a 10mm-es méteres rudat kézzel el lehet hajlítani). Jobban megnyugtatna egy erõsen túlméretezett tengely. Ha már esztergáltatok, az esztergályosnak mindegy, hogy 14-es vagy 20-as menetet vág bele. Annak az illesztése nem lesz precízebb a nagyobb szélesség miatt? Úgy értem az anya kevesebbet billeg rajta.
Most húzni akarsz vele vagy hajlítani? Felesleges túlméretezni ennyire. Ha szarul kap bele a csésze akkor is ferdén megy ha 10-es ha 30-as. A tárcsa legyen vastag, hiszen akkor kevésbé fog billegni mint a nagyobb átmérõ vékonyabb tárcsa kombináció.
#632
Írta 2013. július 11. - 18:42
#633
Írta 2013. július 11. - 18:29
Bõven elég a 10 mm ehhez az illesztéshez ami általában 0.1-0.15 mm. Igazából a 8-as is elég lenne, nem fog elszakadni ha arra gondolsz.
Tudom, hogy nem szakad el, mert a szakítószilárdsága magas, viszont hajolni tud, a boltban mondták (a 10mm-es méteres rudat kézzel el lehet hajlítani). Jobban megnyugtatna egy erõsen túlméretezett tengely. Ha már esztergáltatok, az esztergályosnak mindegy, hogy 14-es vagy 20-as menetet vág bele. Annak az illesztése nem lesz precízebb a nagyobb szélesség miatt? Úgy értem az anya kevesebbet billeg rajta.
#634
Írta 2013. július 11. - 18:04
Nem hülye kérdés, a stucni csavarjai természetesen meg voltak húzva. Elõször úgy próbáltam állítani, ahogy a golyóscsapágyasat is, a feszességet csak annyira, hogy éppen ne kottyanjon. Viszont itt úgy néz ki sokkal feszesebbre kell állítani, mert a mûhelyben a kereket pattogtatva is lelazult. Úgyhogy most feszesre húztam a kupakot és úgy szorítottam le a stucnit. Ha így is lelazul, akkor már gáz van.
MÁS: Elkészíttetem a csésze behúzó szerszámot, amirõl szó volt. Tengelynek 14mm-es 8.8-as keménységû acélt vettem. A tengely mindkét végén 40mm átmérõjû 35mm hosszú C45-ös szerszámacélból készített anya lesz (az egyiken ráhegesztett karokkal) erre megy rá mindkét oldalon egy-egy 20x70mm-es 6060-as anyagú alu pogácsa, ami közvetlenül érintkezik a csapágyház peremével. Viszont, szerintem a tengelyt alulméreteztem, inkább 20mm-es kellene, de holnap még ki tudom cseréltetni. Ez így elég korrekt, vélemény?
Bõven elég a 10 mm ehhez az illesztéshez ami általában 0.1-0.15 mm. Igazából a 8-as is elég lenne, nem fog elszakadni ha arra gondolsz.
#635
Írta 2013. július 11. - 17:46
Hülye kérdés, de soha nem lehet tudni: a kormányszár csavarjai meg voltak húzva?
Csak mert szerintem elég kicsi az esély, hogy komoly kár keletkezett volna a fejcsõben vagy a csapágycsészében. Elég komoly aluötvözetbõl van az az FSA csapágy.
Nem hülye kérdés, a stucni csavarjai természetesen meg voltak húzva. Elõször úgy próbáltam állítani, ahogy a golyóscsapágyasat is, a feszességet csak annyira, hogy éppen ne kottyanjon. Viszont itt úgy néz ki sokkal feszesebbre kell állítani, mert a mûhelyben a kereket pattogtatva is lelazult. Úgyhogy most feszesre húztam a kupakot és úgy szorítottam le a stucnit. Ha így is lelazul, akkor már gáz van.
MÁS: Elkészíttetem a csésze behúzó szerszámot, amirõl szó volt. Tengelynek 14mm-es 8.8-as keménységû acélt vettem. A tengely mindkét végén 40mm átmérõjû 35mm hosszú C45-ös szerszámacélból készített anya lesz (az egyiken ráhegesztett karokkal) erre megy rá mindkét oldalon egy-egy 20x70mm-es 6060-as anyagú alu pogácsa, ami közvetlenül érintkezik a csapágyház peremével. Viszont, szerintem a tengelyt alulméreteztem, inkább 20mm-es kellene, de holnap még ki tudom cseréltetni. Ez így elég korrekt, vélemény?
#636
Írta 2013. július 11. - 15:33
Ok, thx. Igen, egyerétek, hogy többet ártok vele ha újra szétszedem. Viszont az az érzésem nem ok nélkül lazul le a kormánycsapágy, ez a kapkodás-gányolás eredménye, amiért most fizetem a tanulópénzt. Szerintem nem ül a helyén a csésze vagy "elnyaltam" a fejcsõ peremét. Elsõ esetben elég újra behúzni (de nincs az a pénz, hogy mégegyszer üssem), utóbbi esetben meg már síkba kell marni a fejcsövet vagy kuka a váz. Ezért lehet megpróbálkoznék az elsõ lehetõséggel, de már csak profi szerszámmal. Sajnos sem Pécsen sem Sopronban nem tudok olyan szervizt, ahova szívesen vinném. A szerszám meg jó lesz késõbb is.
Hülye kérdés, de soha nem lehet tudni: a kormányszár csavarjai meg voltak húzva?
Csak mert szerintem elég kicsi az esély, hogy komoly kár keletkezett volna a fejcsõben vagy a csapágycsészében. Elég komoly aluötvözetbõl van az az FSA csapágy.
#637
Írta 2013. július 11. - 14:55
igen, kézzel is ki szokott jönni (FSA XL II-m van). körbe-körbe, apró mozdulatokkal. ha nehezen, az jó, mert pontos illesztésre utal. de ha már összeraktad, felesleges szétszedni újra.
Ok, thx. Igen, egyerétek, hogy többet ártok vele ha újra szétszedem. Viszont az az érzésem nem ok nélkül lazul le a kormánycsapágy, ez a kapkodás-gányolás eredménye, amiért most fizetem a tanulópénzt. Szerintem nem ül a helyén a csésze vagy "elnyaltam" a fejcsõ peremét. Elsõ esetben elég újra behúzni (de nincs az a pénz, hogy mégegyszer üssem), utóbbi esetben meg már síkba kell marni a fejcsövet vagy kuka a váz. Ezért lehet megpróbálkoznék az elsõ lehetõséggel, de már csak profi szerszámmal. Sajnos sem Pécsen sem Sopronban nem tudok olyan szervizt, ahova szívesen vinném. A szerszám meg jó lesz késõbb is.
#638
Írta 2013. július 11. - 13:57
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#639
Írta 2013. július 11. - 13:46
#640
Írta 2013. július 11. - 13:44
Specialized Roubaix SL3 Pro vázról van szó.
Elvileg ebben a táblázatban benne vannak az adatai: