Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#601
Posted 2013. October 22. - 06:34

#602
Posted 2013. October 21. - 23:42

Érdekes eszerint zárt: http://rollingblimbs...mx-headset.html
Igen, ez az. Alul a gumitömítés csak lóg a levegőben, nem éri el a villát, emiatt teljesen nyitott az a rész, a víz eljut addig a gyűrűig ami a villán van. (Még mielőtt valaki megkérdezi, a gyűrű teljesen a helyén ül.) Elvileg ettől még lehetne zárt, de a gyűrű felett is van dzsuva, valahogy bejut a víz a "zárt" részre.
#603
Posted 2013. October 21. - 23:31

Kivettem a villát, mert a kormánycsapágy egyre jobban nyikorgott, pattogott. FSA Orbit MX. Alulról tömítés nincs, van egy gumi, de az nyitott, semmit nem ér. A víz, por, sár simán bemegy. Ha a villát kiveszem, a villán levű gyűrűn és az afeletti villanyakon rozsdás, koszos dzsuva van. Felül is van a bevágott gyűrűnél, de kevesebb. A csapágyakon úgyszintén rozsdás dzsuva van. Egy kis kézipermetezővel szoktam porlasztott vizet rányomni néha, de alig és ésszel. Ennyi elég, hogy rozsdásodjon, elképesztő. Az előző kis "gagyi" golyóscsapággyal sosem volt ilyen gond. Tudtok ajánlani normális csapágyat, ami tényleg zárt?
Érdekes eszerint zárt: http://rollingblimbs...mx-headset.html
#604
Posted 2013. October 21. - 23:24

Kivettem a villát, mert a kormánycsapágy egyre jobban nyikorgott, pattogott. FSA Orbit MX. Alulról tömítés nincs, van egy gumi, de az nyitott, semmit nem ér. A víz, por, sár simán bemegy. Ha a villát kiveszem, a villán levű gyűrűn és az afeletti villanyakon rozsdás, koszos dzsuva van. Felül is van a bevágott gyűrűnél, de kevesebb. A csapágyakon úgyszintén rozsdás dzsuva van. Egy kis kézipermetezővel szoktam porlasztott vizet rányomni néha, de alig és ésszel (mármint kívülről az összeszerelt bringára, amikor mosom). Ennyi elég, hogy rozsdásodjon, elképesztő. Az előző kis "gagyi" golyóscsapággyal sosem volt ilyen gond. Tudtok ajánlani normális csapágyat, ami tényleg zárt?
Edited by freddyke, 2013. October 21. - 23:37.
#605
Posted 2013. October 12. - 22:57

A stucninak a tengely látványához semmi köze nincsen. Ezt anno DaveEricsson oltotta be a Nép tudatába még az MBAH-ban. csak arra gondolj, a fejcsõszögek is különböznek a 2 gépen, a 29-nek hosszabb a telója, a kormány magassága is más lehet, a nyeregcsõszög sem hiszem, hogy azonos lenne, a nyereg pozíciója a nyeregcsövön sem biztos, hogy ugyan az, ...Sziasztok!
Sokat olvasom a fórumot, sokat okultam az itt leírtakból, de eljött az ideje, hogy kérdezzek.
Eddig egy 26-os kerekû, 20-as vázméretû montim volt (183 cm magas vagyok), amit lecseréltem egy 29er-re, 19-es vázmérettel.
A régi gépen 120as stucni volt, a mostanin 75-ös. A régin a kormány pont eltakarta az elsõ kerék tengelyét, a mostanin a kormányt a tengely elõtt látom, vagyis rövidnek ítélem a stucnit.
A kérdésem, hogy a 29er vázak geometriája ennyire más, hogy rövidebb stucnit igényel, vagy érdemes kormányszárat cserélnem?
A régi és az új bringádnak jó lenne tudni a vízszintes felsõcsõ hosszát. Talán ebbõl kéne elindulni és a régi bringád méretéhez közelíteni a mostanit.
#606
Posted 2013. October 12. - 22:44

#607
Posted 2013. August 11. - 19:07

Sziasztok!Bejáratós a bicikli, nem érzem hogy kifejezetten kényelmetlen lenne.
Egy kis kiegészítés:
Tekertem ma 40 km-t, már 20 km után rendesen lezsibbadtak az ujjaim. A csuklóm sem áll valami jól szerintem.
#608
Posted 2013. August 11. - 14:50

Sokat olvasom a fórumot, sokat okultam az itt leírtakból, de eljött az ideje, hogy kérdezzek.
Eddig egy 26-os kerekû, 20-as vázméretû montim volt (183 cm magas vagyok), amit lecseréltem egy 29er-re, 19-es vázmérettel.
A régi gépen 120as stucni volt, a mostanin 75-ös. A régin a kormány pont eltakarta az elsõ kerék tengelyét, a mostanin a kormányt a tengely elõtt látom, vagyis rövidnek itélem a stucnit.
Bejáratós a bicikli, nem érzem hogy kifejezetten kényelmetlen lenne.
A kérdésem, hogy a 29er vázak geometriája ennyire más, hogy rövidebb stucnit igényel, vagy érdemes kormányszárat cserélnem?
#609
Posted 2013. July 28. - 12:57

Nekem a mostani elõtt egy Holzfeller WC volt, az 700 milis volt, eszem ágában sem volt vágni belõle, most egy Easton EC70 karbon van, ez 685mm-es. Nekem szerintem ennél rövidebb már nem lenne jó. Pláne 29er-hez. Oda kell a széles kormány.
Egyébként karbon: Meglepõdtem mennyivel merevebb a karbon mint a könnyebbfajta alu kormányok. Amennyire féltem tõle, most már annyira nem vennék mást.
#611
Posted 2013. July 28. - 09:48

'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI
#613
Posted 2013. July 18. - 15:47


kelleni fog a stucnihoz egy szûkítõ, amivel rögzíteni tudod a villanyakon. kb. bármelyik bringaboltban tudnak segíteni beszerezni.
ez itt pont nem az:), de nagyjából így néz ki:
edit: tessék, itt egy példa:
Szûkítõ 1 1/8-ról 1-ra ALU ÚJ 490.-Ft NMÁ! - Vatera.hu
#614
Posted 2013. July 18. - 15:33

ez itt pont nem az:), de nagyjából így néz ki:

edit: tessék, itt egy példa:
http://sport.vatera....1764731531.html
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#615
Posted 2013. July 18. - 15:16


ha nem tévedek, ez egy ahead rendszerû kormányszár (népszerû nevén stucni), amit lehet szûkíteni 1"-ra.
#617
Posted 2013. July 18. - 14:35


kerdesem: szereztem egy cannondale orszaguti vazat, ami 1"-os, viszont a kormanyszar amit vettem hozza 1 1/8-as (cannondale c3)
fog e valamilyen problemaba utkozni a dolog, vagy teljesen jol hasznalhato lesz egymassal a ketto?

#619
Posted 2013. July 14. - 23:57

Hát jól elbeszélgetsz itt magaddal.
Kérdéseket tettem fel. De ha úgy tûnik magamban beszélek, akkor hagyjuk, megoldom másképp.
#620
Posted 2013. July 14. - 22:45


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers