Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#601
Írta 2013. október 12. - 22:44
#602
Írta 2013. augusztus 11. - 19:07
Sziasztok!Bejáratós a bicikli, nem érzem hogy kifejezetten kényelmetlen lenne.
Egy kis kiegészítés:
Tekertem ma 40 km-t, már 20 km után rendesen lezsibbadtak az ujjaim. A csuklóm sem áll valami jól szerintem.
#603
Írta 2013. augusztus 11. - 14:50
Sokat olvasom a fórumot, sokat okultam az itt leírtakból, de eljött az ideje, hogy kérdezzek.
Eddig egy 26-os kerekû, 20-as vázméretû montim volt (183 cm magas vagyok), amit lecseréltem egy 29er-re, 19-es vázmérettel.
A régi gépen 120as stucni volt, a mostanin 75-ös. A régin a kormány pont eltakarta az elsõ kerék tengelyét, a mostanin a kormányt a tengely elõtt látom, vagyis rövidnek itélem a stucnit.
Bejáratós a bicikli, nem érzem hogy kifejezetten kényelmetlen lenne.
A kérdésem, hogy a 29er vázak geometriája ennyire más, hogy rövidebb stucnit igényel, vagy érdemes kormányszárat cserélnem?
#604
Írta 2013. július 28. - 12:57
Nekem a mostani elõtt egy Holzfeller WC volt, az 700 milis volt, eszem ágában sem volt vágni belõle, most egy Easton EC70 karbon van, ez 685mm-es. Nekem szerintem ennél rövidebb már nem lenne jó. Pláne 29er-hez. Oda kell a széles kormány.
Egyébként karbon: Meglepõdtem mennyivel merevebb a karbon mint a könnyebbfajta alu kormányok. Amennyire féltem tõle, most már annyira nem vennék mást.
#606
Írta 2013. július 28. - 09:48
'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI
#608
Írta 2013. július 18. - 15:47
kelleni fog a stucnihoz egy szûkítõ, amivel rögzíteni tudod a villanyakon. kb. bármelyik bringaboltban tudnak segíteni beszerezni.
ez itt pont nem az:), de nagyjából így néz ki:
edit: tessék, itt egy példa:
Szûkítõ 1 1/8-ról 1-ra ALU ÚJ 490.-Ft NMÁ! - Vatera.hu
#609
Írta 2013. július 18. - 15:33
ez itt pont nem az:), de nagyjából így néz ki:
edit: tessék, itt egy példa:
http://sport.vatera....1764731531.html
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#610
Írta 2013. július 18. - 15:16
ha nem tévedek, ez egy ahead rendszerû kormányszár (népszerû nevén stucni), amit lehet szûkíteni 1"-ra.
#612
Írta 2013. július 18. - 14:35
kerdesem: szereztem egy cannondale orszaguti vazat, ami 1"-os, viszont a kormanyszar amit vettem hozza 1 1/8-as (cannondale c3)
fog e valamilyen problemaba utkozni a dolog, vagy teljesen jol hasznalhato lesz egymassal a ketto?
#614
Írta 2013. július 14. - 23:57
Hát jól elbeszélgetsz itt magaddal.
Kérdéseket tettem fel. De ha úgy tûnik magamban beszélek, akkor hagyjuk, megoldom másképp.
#615
Írta 2013. július 14. - 22:45
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#616
Írta 2013. július 14. - 22:19
Ez a ráütõ hulladék? Mert szerintem ez is a villaszár körüli legkisebb átmérõnél illeszkedik.
A Park Tool beütõ közgyûrûi különbözõ méretekre vannak esztergálva és azt kell felrakni amelyik valamelyik peremre (belsõ/külsõ) jól illeszedik. Saját szerszámnál kb. minden kormánycsapágyra másik közdarab kellene, ami luxus hacsak nincs esztergályos a családban. Szabad alá zsírt rakni? A Park Tool manualja szerint teljesen zsírmentesnek kell lennie.
#618
Írta 2013. július 13. - 17:18
nem. ha ott ütnék, akkor egybõl menne tönkre az összes hagyományos golyós kónusz.
Ennél a lenti széles perem és a lecsapott perem érintkezik a zárt csapágyházzal, a fenti keskenyebb perem nem.
#619
Írta 2013. július 13. - 16:17
A gyári szerszámok hol ütik, nem a legkisebb átmérõjû peremen?
nem. ha ott ütnék, akkor egybõl menne tönkre az összes hagyományos golyós kónusz.
#620
Írta 2013. július 13. - 16:08
a bevágott és a nem bevágott is kúpos felületen keresztül támaszkodik a csapágyhoz. összehúzva záródik az egész, nem tud elmozdulni. a felsõ központosító gyûrû is pont ugyanilyen, azt máshogy nem is nagyon láttam még catridge rendszerû fejcsapágyaknál.
Az FSA Orbit MX nem volt bevágva. A tiéd igen?