Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Please log in to reply
6413 replies to this topic

#581
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

 Ha minden igaz:

 

http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf

 

7-es tétel,  H6033

 

Ezután:

 

http://www.bike-comp...nus-H6033-.html

 

+10 Euro posta

 

Zseniális, köszönöm!


Edited by freddyke, 2013. November 03. - 22:46.


#582
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Az FSA Orbit MX-hez elképzelhető, hogy valahol kapok külön kónuszgyűrűt? Néztem pár helyen, de csak néhány FSA típushoz láttam ilyesmit külön.

 Ha minden igaz:

 

http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf

 

7-es tétel,  H6033

 

Ezután:

 

http://www.bike-comp...nus-H6033-.html

 

+10 Euro posta



#583
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Az FSA Orbit MX-hez elképzelhető, hogy valahol kapok külön kónuszgyűrűt? Néztem pár helyen, de csak néhány FSA típushoz láttam ilyesmit külön.



#584
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

 

Köszönöm! Itthon sokkal drágább ez a csapágy. Amíg nem jön össze megint egy adag rendelés, megpróbálok élni a jelenlegi csapággyal.

 

Az új villa nyakának mennyire szerencsés, ha a régi villáról a gyűrűt átrakom és később cserélem az új kormánycsapágyhoz valóra? Gondolom egy pár cserét kibír.
 



#585
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

A forty-t nézem, a tömítés korrektnek néz ki. Az acél villára illeszkedő gyűrűvel nem vagyok kibékülve, roncsolódhat a villanyak felrakáskor, alura alu lenne való. Vagy túlmisztifikálom?

Ez: http://www.bike-comp...teuersatz-.html



#586
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

. Vagy túlmisztifikálom?

 

nem jobban mint eddig bármit amiről szó esett.... :)


Edited by Bikertigger, 2013. November 01. - 22:25.

  • Fülee and zeezoltano like this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#587
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

 

A forty-t nézem, a tömítés korrektnek néz ki. Az acél villára illeszkedő gyűrűvel nem vagyok kibékülve, roncsolódhat a villanyak felrakáskor, alura alu lenne való. Vagy túlmisztifikálom?



#588
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

http://www.canecreek...oducts/headsets


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#589
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Tudtok megbízható 1 1/8"-os fejcsapágyat ajánlani? Az FSA típusokat nagyjából végignéztem és ugyanazokat a problémákat írják le velük, amit én is tapasztaltam, vizet nem bírja, rozsdásodik, sár belemegy, nyekereg, hamar tönkremegy. A Chris King nem az a kategória, amit megfizetnék.



#590
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Freddyke, ellenőrizd, minden rendben és a helyes sorrendben, irányában van-e: http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf

A zsírt ne sajnáld sehonnan!

 

(ez még segíthet: http://www.fullspeed...nstructions.pdf )

 

Már fejből is tudom a sorrendet, annyit láttam. Igen, így van.

 

 

Valamikor régebben, amikor ezt a csapágyat vetted kérdezted, milyen. Akkor írtam, hogy jó holmi.
Egy hónapja elbontottam a régi bringámat, és a csapágy másfél év használat után is tökéletes, nincs rozsda, kosz, és még szépen is forog, mint az új. (alu és rozsdamentes acél)
Nálad valami összerakási hiba van biztosan.
Amúgy mindenhova rakok gazdagon zsírt, az is távol tartja a vizet. Tök mindegy, hogy zárt-e a csapágy, azzal kárt nem okozok.

 

Az alsó gumi tömítőgyűrű nálad érintkezik a villával vagy a levegőben lóg?

 

Az én csapágyam tuti nem rozsdamentes, rozsdafoltok vannak a csapágyházon. A régi FSA golyóscsapágyas headsetet nagyon finoman húztam meg, úgy fordult a kormány mint a vaj, soha nem lazult fel, soha nem nyekergett és a kosz sem ment bele. Nagyon-nagyon bánom, hogy kicseréltem. A csapágyházak ferdesége is lehet a mostani kisebb lelazulások, nyekergés oka. A másik, ami nem tetszik, hogy a villán levő alugyűrű lecsapott részén, ahol illeszkedik a csapággyal, a csapágy kiette magának a helyet, tizedmilliméteres beülésről van szó. Ez sem szép, szerintem túlhúztam a csapágyat, de ha nem húzom meg, kapásból kotyog. Azt gondolom a legtisztább az lenne, hogy elviszem egy hozzáértő szervizbe, síkba maratom a fejcsövet és új csapágyat rakok bele, aztán rakják bele a villát ők. Azóta gyártattam esztergályossal behúzó szerszámot, gyűrű ráütő szerszámot, de maróm nincs és marásban gyakorlatom sincs, inkább nem állnék neki és olyanra bíznám, aki már csinált ilyet. Van mégegy ugyanilyen csapágyam, zsír új, de nem tudom ezt kellene-e erőltetni.



#591
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Freddyke, ellenőrizd, minden rendben és a helyes sorrendben, irányában van-e: http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf

A zsírt ne sajnáld sehonnan!

 

(ez még segíthet: http://www.fullspeed...nstructions.pdf )



#592
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts

100%, hogy nincs fordítva (hacsak nem rakták bele gyárilag fordítva), a tömítés tökéletes állapotú. Viszont gyárilag a csapágyak és tömítés körül (tehát ahol a csapágyházba illeszkedik) volt némi zsír, amit én kitöröltem. Egyértelműnek tűnt, hogy zárt csapágyazásnál a csapágyon kívülre nem kell zsír. Így viszont lötyögött a tömítés és ott bemehetett a kosz. Most bezsíroztam a csapágyak körül vékonyan és a tömítés körül vastagon (villa zsírral, remélem az jó hozzá). Meglátjuk így. De őszintén, egyáltalán tetszik már így a csapágy, pont azért vettem zárt csapágyast, hogy ne kelljen a zsírban turkálni. És lehetne a csapágy rozsdamentes.

 

A villán levő gyűrűn van az a lecsapott rész, ami feltámaszkodik a csapágyházra. Mivel csak részben támaszkodik fel, van egy kis bejelölődés, ahol a feltámaszkodás határa van van. Jó az úgy vagy nagyon megtéptem a csapágyat?

 

Valamikor régebben, amikor ezt a csapágyat vetted kérdezted, milyen. Akkor írtam, hogy jó holmi.
Egy hónapja elbontottam a régi bringámat, és a csapágy másfél év használat után is tökéletes, nincs rozsda, kosz, és még szépen is forog, mint az új. (alu és rozsdamentes acél)
Nálad valami összerakási hiba van biztosan.
Amúgy mindenhova rakok gazdagon zsírt, az is távol tartja a vizet. Tök mindegy, hogy zárt-e a csapágy, azzal kárt nem okozok.



#593
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

A 2 csészének illetve a csapágynak a magassága megegyezik? Lehet fordítva van benne. Csak mert láttam már ilyet és ugyan ez volt a probléma.

 

Közben olvastam az előző választ.

 

Nem egyezik meg, az elsó csapágyház vékonyabb. De jól van bent. Ezt onnan tudom, hogy van mégegy ugyanilyen fejcsapágyam, dobozban. Akkor rendeltem, miután ezt sikerült nem túl szakszerűen belegányolni (úgy ütöttem be a csapágyházat), gondoltam kiütöm a csapágyházat, síkba maratom a vázat, szakszerűen behúzom (de már az újat) és akkor tuti jónak kell lennie. Lehet, most is ez lenne a megoldás, de másik csapággyal, ami a villámra jobban illeszkedik.



#594
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 posts
  • LocationMecsek

 

 

A 2 csészének illetve a csapágynak a magassága megegyezik? Lehet fordítva van benne. Csak mert láttam már ilyet és ugyan ez volt a probléma.

 

Közben olvastam az előző választ.


Edited by Kánya, 2013. October 22. - 09:46.


#595
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Ugyanez a csapagy van nalam az acelvazban, nekem tokeletesen zar, semmilyen res nincs, nem azott be soha, dacara, hogy telen hoban, holeben is mentem vele, 2 versenyen is indultam vele stb. Az also porvedo gyuru nincs forditva? Egy idoben nem jart nehezen a kormany? Vagy az hianyzik, vagy forditva lett osszerakva es ugy hasznalva, amitol elnyirodhatott az also tomites.

 

100%, hogy nincs fordítva (hacsak nem rakták bele gyárilag fordítva), a tömítés tökéletes állapotú. Viszont gyárilag a csapágyak és tömítés körül (tehát ahol a csapágyházba illeszkedik) volt némi zsír, amit én kitöröltem. Egyértelműnek tűnt, hogy zárt csapágyazásnál a csapágyon kívülre nem kell zsír. Így viszont lötyögött a tömítés és ott bemehetett a kosz. Most bezsíroztam a csapágyak körül vékonyan és a tömítés körül vastagon (villa zsírral, remélem az jó hozzá). Meglátjuk így. De őszintén, egyáltalán tetszik már így a csapágy, pont azért vettem zárt csapágyast, hogy ne kelljen a zsírban turkálni. És lehetne a csapágy rozsdamentes.

 

A villán levő gyűrűn van az a lecsapott rész, ami feltámaszkodik a csapágyházra. Mivel csak részben támaszkodik fel, van egy kis bejelölődés, ahol a feltámaszkodás határa van van. Jó az úgy vagy nagyon megtéptem a csapágyat?



#596
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Ugyanez a csapagy van nalam az acelvazban, nekem tokeletesen zar, semmilyen res nincs, nem azott be soha, dacara, hogy telen hoban, holeben is mentem vele, 2 versenyen is indultam vele stb. Az also porvedo gyuru nincs forditva? Egy idoben nem jart nehezen a kormany? Vagy az hianyzik, vagy forditva lett osszerakva es ugy hasznalva, amitol elnyirodhatott az also tomites.

#597
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Érdekes eszerint zárt: http://rollingblimbs...mx-headset.html

 

Igen, ez az. Alul a gumitömítés csak lóg a levegőben, nem éri el a villát, emiatt teljesen nyitott az a rész, a víz eljut addig a gyűrűig ami a villán van. (Még mielőtt valaki megkérdezi, a gyűrű teljesen a helyén ül.) Elvileg ettől még lehetne zárt, de a gyűrű felett is van dzsuva, valahogy bejut a víz a "zárt" részre.



#598
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Kivettem a villát, mert a kormánycsapágy egyre jobban nyikorgott, pattogott. FSA Orbit MX. Alulról tömítés nincs, van egy gumi, de az nyitott, semmit nem ér. A víz, por, sár simán bemegy. Ha a villát kiveszem, a villán levű gyűrűn és az afeletti villanyakon rozsdás, koszos dzsuva van. Felül is van a bevágott gyűrűnél, de kevesebb. A csapágyakon úgyszintén rozsdás dzsuva van. Egy kis kézipermetezővel szoktam porlasztott vizet rányomni néha, de alig és ésszel. Ennyi elég, hogy rozsdásodjon, elképesztő. Az előző kis "gagyi" golyóscsapággyal sosem volt ilyen gond. Tudtok ajánlani normális csapágyat, ami tényleg zárt?

Érdekes eszerint zárt: http://rollingblimbs...mx-headset.html



#599
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Kivettem a villát, mert a kormánycsapágy egyre jobban nyikorgott, pattogott. FSA Orbit MX. Alulról tömítés nincs, van egy gumi, de az nyitott, semmit nem ér. A víz, por, sár simán bemegy. Ha a villát kiveszem, a villán levű gyűrűn és az afeletti villanyakon rozsdás, koszos dzsuva van. Felül is van a bevágott gyűrűnél, de kevesebb. A csapágyakon úgyszintén rozsdás dzsuva van. Egy kis kézipermetezővel szoktam porlasztott vizet rányomni néha, de alig és ésszel (mármint kívülről az összeszerelt bringára, amikor mosom). Ennyi elég, hogy rozsdásodjon, elképesztő. Az előző kis "gagyi" golyóscsapággyal sosem volt ilyen gond. Tudtok ajánlani normális csapágyat, ami tényleg zárt?


Edited by freddyke, 2013. October 21. - 23:37.


#600
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Sziasztok!
Sokat olvasom a fórumot, sokat okultam az itt leírtakból, de eljött az ideje, hogy kérdezzek.
Eddig egy 26-os kerekû, 20-as vázméretû montim volt (183 cm magas vagyok), amit lecseréltem egy 29er-re, 19-es vázmérettel.
A régi gépen 120as stucni volt, a mostanin 75-ös. A régin a kormány pont eltakarta az elsõ kerék tengelyét, a mostanin a kormányt a tengely elõtt látom, vagyis rövidnek ítélem a stucnit.
A kérdésem, hogy a 29er vázak geometriája ennyire más, hogy rövidebb stucnit igényel, vagy érdemes kormányszárat cserélnem?

A stucninak a tengely látványához semmi köze nincsen. Ezt anno DaveEricsson oltotta be a Nép tudatába még az MBAH-ban. csak arra gondolj, a fejcsõszögek is különböznek a 2 gépen, a 29-nek hosszabb a telója, a kormány magassága is más lehet, a nyeregcsõszög sem hiszem, hogy azonos lenne, a nyereg pozíciója a nyeregcsövön sem biztos, hogy ugyan az, ...
A régi és az új bringádnak jó lenne tudni a vízszintes felsõcsõ hosszát. Talán ebbõl kéne elindulni és a régi bringád méretéhez közelíteni a mostanit.
Marci