Ha minden igaz:
http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf
7-es tétel, H6033
Ezután:
http://www.bike-comp...nus-H6033-.html
+10 Euro posta
Zseniális, köszönöm!
freddyke módosította - 2013. november 03. - 22:46
Ha minden igaz:
http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf
7-es tétel, H6033
Ezután:
http://www.bike-comp...nus-H6033-.html
+10 Euro posta
Zseniális, köszönöm!
freddyke módosította - 2013. november 03. - 22:46
Az FSA Orbit MX-hez elképzelhető, hogy valahol kapok külön kónuszgyűrűt? Néztem pár helyen, de csak néhány FSA típushoz láttam ilyesmit külön.
Ha minden igaz:
http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf
7-es tétel, H6033
Ezután:
http://www.bike-comp...nus-H6033-.html
+10 Euro posta
Az FSA Orbit MX-hez elképzelhető, hogy valahol kapok külön kónuszgyűrűt? Néztem pár helyen, de csak néhány FSA típushoz láttam ilyesmit külön.
Köszönöm! Itthon sokkal drágább ez a csapágy. Amíg nem jön össze megint egy adag rendelés, megpróbálok élni a jelenlegi csapággyal.
Az új villa nyakának mennyire szerencsés, ha a régi villáról a gyűrűt átrakom és később cserélem az új kormánycsapágyhoz valóra? Gondolom egy pár cserét kibír.
A forty-t nézem, a tömítés korrektnek néz ki. Az acél villára illeszkedő gyűrűvel nem vagyok kibékülve, roncsolódhat a villanyak felrakáskor, alura alu lenne való. Vagy túlmisztifikálom?
Ez: http://www.bike-comp...teuersatz-.html
. Vagy túlmisztifikálom?
nem jobban mint eddig bármit amiről szó esett....
Bikertigger módosította - 2013. november 01. - 22:25
A forty-t nézem, a tömítés korrektnek néz ki. Az acél villára illeszkedő gyűrűvel nem vagyok kibékülve, roncsolódhat a villanyak felrakáskor, alura alu lenne való. Vagy túlmisztifikálom?
Tudtok megbízható 1 1/8"-os fejcsapágyat ajánlani? Az FSA típusokat nagyjából végignéztem és ugyanazokat a problémákat írják le velük, amit én is tapasztaltam, vizet nem bírja, rozsdásodik, sár belemegy, nyekereg, hamar tönkremegy. A Chris King nem az a kategória, amit megfizetnék.
Freddyke, ellenőrizd, minden rendben és a helyes sorrendben, irányában van-e: http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf
A zsírt ne sajnáld sehonnan!
(ez még segíthet: http://www.fullspeed...nstructions.pdf )
Már fejből is tudom a sorrendet, annyit láttam. Igen, így van.
Valamikor régebben, amikor ezt a csapágyat vetted kérdezted, milyen. Akkor írtam, hogy jó holmi.
Egy hónapja elbontottam a régi bringámat, és a csapágy másfél év használat után is tökéletes, nincs rozsda, kosz, és még szépen is forog, mint az új. (alu és rozsdamentes acél)
Nálad valami összerakási hiba van biztosan.
Amúgy mindenhova rakok gazdagon zsírt, az is távol tartja a vizet. Tök mindegy, hogy zárt-e a csapágy, azzal kárt nem okozok.
Az alsó gumi tömítőgyűrű nálad érintkezik a villával vagy a levegőben lóg?
Az én csapágyam tuti nem rozsdamentes, rozsdafoltok vannak a csapágyházon. A régi FSA golyóscsapágyas headsetet nagyon finoman húztam meg, úgy fordult a kormány mint a vaj, soha nem lazult fel, soha nem nyekergett és a kosz sem ment bele. Nagyon-nagyon bánom, hogy kicseréltem. A csapágyházak ferdesége is lehet a mostani kisebb lelazulások, nyekergés oka. A másik, ami nem tetszik, hogy a villán levő alugyűrű lecsapott részén, ahol illeszkedik a csapággyal, a csapágy kiette magának a helyet, tizedmilliméteres beülésről van szó. Ez sem szép, szerintem túlhúztam a csapágyat, de ha nem húzom meg, kapásból kotyog. Azt gondolom a legtisztább az lenne, hogy elviszem egy hozzáértő szervizbe, síkba maratom a fejcsövet és új csapágyat rakok bele, aztán rakják bele a villát ők. Azóta gyártattam esztergályossal behúzó szerszámot, gyűrű ráütő szerszámot, de maróm nincs és marásban gyakorlatom sincs, inkább nem állnék neki és olyanra bíznám, aki már csinált ilyet. Van mégegy ugyanilyen csapágyam, zsír új, de nem tudom ezt kellene-e erőltetni.
Freddyke, ellenőrizd, minden rendben és a helyes sorrendben, irányában van-e: http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf
A zsírt ne sajnáld sehonnan!
(ez még segíthet: http://www.fullspeed...nstructions.pdf )
100%, hogy nincs fordítva (hacsak nem rakták bele gyárilag fordítva), a tömítés tökéletes állapotú. Viszont gyárilag a csapágyak és tömítés körül (tehát ahol a csapágyházba illeszkedik) volt némi zsír, amit én kitöröltem. Egyértelműnek tűnt, hogy zárt csapágyazásnál a csapágyon kívülre nem kell zsír. Így viszont lötyögött a tömítés és ott bemehetett a kosz. Most bezsíroztam a csapágyak körül vékonyan és a tömítés körül vastagon (villa zsírral, remélem az jó hozzá). Meglátjuk így. De őszintén, egyáltalán tetszik már így a csapágy, pont azért vettem zárt csapágyast, hogy ne kelljen a zsírban turkálni. És lehetne a csapágy rozsdamentes.
A villán levő gyűrűn van az a lecsapott rész, ami feltámaszkodik a csapágyházra. Mivel csak részben támaszkodik fel, van egy kis bejelölődés, ahol a feltámaszkodás határa van van. Jó az úgy vagy nagyon megtéptem a csapágyat?
Valamikor régebben, amikor ezt a csapágyat vetted kérdezted, milyen. Akkor írtam, hogy jó holmi.
Egy hónapja elbontottam a régi bringámat, és a csapágy másfél év használat után is tökéletes, nincs rozsda, kosz, és még szépen is forog, mint az új. (alu és rozsdamentes acél)
Nálad valami összerakási hiba van biztosan.
Amúgy mindenhova rakok gazdagon zsírt, az is távol tartja a vizet. Tök mindegy, hogy zárt-e a csapágy, azzal kárt nem okozok.
A 2 csészének illetve a csapágynak a magassága megegyezik? Lehet fordítva van benne. Csak mert láttam már ilyet és ugyan ez volt a probléma.
Közben olvastam az előző választ.
Nem egyezik meg, az elsó csapágyház vékonyabb. De jól van bent. Ezt onnan tudom, hogy van mégegy ugyanilyen fejcsapágyam, dobozban. Akkor rendeltem, miután ezt sikerült nem túl szakszerűen belegányolni (úgy ütöttem be a csapágyházat), gondoltam kiütöm a csapágyházat, síkba maratom a vázat, szakszerűen behúzom (de már az újat) és akkor tuti jónak kell lennie. Lehet, most is ez lenne a megoldás, de másik csapággyal, ami a villámra jobban illeszkedik.
A 2 csészének illetve a csapágynak a magassága megegyezik? Lehet fordítva van benne. Csak mert láttam már ilyet és ugyan ez volt a probléma.
Közben olvastam az előző választ.
Kánya módosította - 2013. október 22. - 09:46
Ugyanez a csapagy van nalam az acelvazban, nekem tokeletesen zar, semmilyen res nincs, nem azott be soha, dacara, hogy telen hoban, holeben is mentem vele, 2 versenyen is indultam vele stb. Az also porvedo gyuru nincs forditva? Egy idoben nem jart nehezen a kormany? Vagy az hianyzik, vagy forditva lett osszerakva es ugy hasznalva, amitol elnyirodhatott az also tomites.
100%, hogy nincs fordítva (hacsak nem rakták bele gyárilag fordítva), a tömítés tökéletes állapotú. Viszont gyárilag a csapágyak és tömítés körül (tehát ahol a csapágyházba illeszkedik) volt némi zsír, amit én kitöröltem. Egyértelműnek tűnt, hogy zárt csapágyazásnál a csapágyon kívülre nem kell zsír. Így viszont lötyögött a tömítés és ott bemehetett a kosz. Most bezsíroztam a csapágyak körül vékonyan és a tömítés körül vastagon (villa zsírral, remélem az jó hozzá). Meglátjuk így. De őszintén, egyáltalán tetszik már így a csapágy, pont azért vettem zárt csapágyast, hogy ne kelljen a zsírban turkálni. És lehetne a csapágy rozsdamentes.
A villán levő gyűrűn van az a lecsapott rész, ami feltámaszkodik a csapágyházra. Mivel csak részben támaszkodik fel, van egy kis bejelölődés, ahol a feltámaszkodás határa van van. Jó az úgy vagy nagyon megtéptem a csapágyat?
Érdekes eszerint zárt: http://rollingblimbs...mx-headset.html
Igen, ez az. Alul a gumitömítés csak lóg a levegőben, nem éri el a villát, emiatt teljesen nyitott az a rész, a víz eljut addig a gyűrűig ami a villán van. (Még mielőtt valaki megkérdezi, a gyűrű teljesen a helyén ül.) Elvileg ettől még lehetne zárt, de a gyűrű felett is van dzsuva, valahogy bejut a víz a "zárt" részre.
Kivettem a villát, mert a kormánycsapágy egyre jobban nyikorgott, pattogott. FSA Orbit MX. Alulról tömítés nincs, van egy gumi, de az nyitott, semmit nem ér. A víz, por, sár simán bemegy. Ha a villát kiveszem, a villán levű gyűrűn és az afeletti villanyakon rozsdás, koszos dzsuva van. Felül is van a bevágott gyűrűnél, de kevesebb. A csapágyakon úgyszintén rozsdás dzsuva van. Egy kis kézipermetezővel szoktam porlasztott vizet rányomni néha, de alig és ésszel. Ennyi elég, hogy rozsdásodjon, elképesztő. Az előző kis "gagyi" golyóscsapággyal sosem volt ilyen gond. Tudtok ajánlani normális csapágyat, ami tényleg zárt?
Érdekes eszerint zárt: http://rollingblimbs...mx-headset.html
Kivettem a villát, mert a kormánycsapágy egyre jobban nyikorgott, pattogott. FSA Orbit MX. Alulról tömítés nincs, van egy gumi, de az nyitott, semmit nem ér. A víz, por, sár simán bemegy. Ha a villát kiveszem, a villán levű gyűrűn és az afeletti villanyakon rozsdás, koszos dzsuva van. Felül is van a bevágott gyűrűnél, de kevesebb. A csapágyakon úgyszintén rozsdás dzsuva van. Egy kis kézipermetezővel szoktam porlasztott vizet rányomni néha, de alig és ésszel (mármint kívülről az összeszerelt bringára, amikor mosom). Ennyi elég, hogy rozsdásodjon, elképesztő. Az előző kis "gagyi" golyóscsapággyal sosem volt ilyen gond. Tudtok ajánlani normális csapágyat, ami tényleg zárt?
freddyke módosította - 2013. október 21. - 23:37
A stucninak a tengely látványához semmi köze nincsen. Ezt anno DaveEricsson oltotta be a Nép tudatába még az MBAH-ban. csak arra gondolj, a fejcsõszögek is különböznek a 2 gépen, a 29-nek hosszabb a telója, a kormány magassága is más lehet, a nyeregcsõszög sem hiszem, hogy azonos lenne, a nyereg pozíciója a nyeregcsövön sem biztos, hogy ugyan az, ...Sziasztok!
Sokat olvasom a fórumot, sokat okultam az itt leírtakból, de eljött az ideje, hogy kérdezzek.
Eddig egy 26-os kerekû, 20-as vázméretû montim volt (183 cm magas vagyok), amit lecseréltem egy 29er-re, 19-es vázmérettel.
A régi gépen 120as stucni volt, a mostanin 75-ös. A régin a kormány pont eltakarta az elsõ kerék tengelyét, a mostanin a kormányt a tengely elõtt látom, vagyis rövidnek ítélem a stucnit.
A kérdésem, hogy a 29er vázak geometriája ennyire más, hogy rövidebb stucnit igényel, vagy érdemes kormányszárat cserélnem?