Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6418 hozzászólás a témában

#581
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Riser-ről váltanék egyenes kormányra. Egyelőre ők vannak kinézve:

- Race Face Turbine Flat 600mm 31.8 black

- Thomson X4 Stem 31.8mm 0° black 90mm

 

Milyen kormánycsapágyat javasolnátok hozzá innen: http://www.bike-disc...op/headsets-478

ami kategoriájában passzolna hozzájuk? Cane Creek-el szemezek (nem ragaszkodom hozzá), de fogalmam sincs melyik.

 

Most ilyen van: 1-1/8" threadless, semi-integrated, semi-cartridge bearings. Legalább is ennyit tudok róla.

 

Ha a háromból csak kettőre lenne pénz, ti melyik kettőt vennétek első körben?

 

Ne cserélj kormánycsapágyat ha nincs baja. Én is úgy gondoltam pikk-pakk fog menni, senki nem mondta mivel jár. Nekiálltam, de nem vagyok rá büszke, nem csinálnám meg mégegyszer. Szakszerű munkához kormánycsapágy kiütő, behúzó szerszám kell (esetleg maró is) és nem vagyok biztos, hogy ezt minden bolt szakszerűen megcsinálja (nagyobb üzletben is hallottam, hogy úgy ütik be, ahogy én is tettem...) Ha pedig ferde lesz, csak szívsz vele utólag. Az eredeti csapággyal, amit kiütöttem, tized annyi problémám nem volt.



#582
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

A 600mm nem lesz keskeny? Mid van most?

Ha nincs bajod vele, felesleges kormánycsapágyat cserélni, ráérsz majd akkor, ha új vázat veszel.

 

Bontrager SSR, 25.4mm, 25mm rise ~580mm kormány.

Bontrager SSR, 25.4mm 70 vagy 90mm stucni. Majd este 8 után megírom pontosan, a körül lesz kész a gép.

 

~167 cm vagyok. 15.5-es Trek 4300 váz. Váz csere 1-1.5 éven belül biztos nem lesz.

Majd visszaküldöm a Cateye Adventure-t (nem működik) és helyette ilyen fejlesztésben gondolkozom (100-120 EUR), aztán idénre befejeztem.


IAmSpecialized módosította - 2014. március 26. - 19:04


#583
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.172 hozzászólás
A 600mm nem lesz keskeny? Mid van most?

Ha nincs bajod vele, felesleges kormánycsapágyat cserélni, ráérsz majd akkor, ha új vázat veszel.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#584
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Riser-ről váltanék egyenes kormányra. Egyelőre ők vannak kinézve:

- Race Face Turbine Flat 600mm 31.8 black

- Thomson X4 Stem 31.8mm 0° black 90mm

 

Milyen kormánycsapágyat javasolnátok hozzá innen: http://www.bike-disc...op/headsets-478

ami kategoriájában passzolna hozzájuk? Cane Creek-el szemezek (nem ragaszkodom hozzá), de fogalmam sincs melyik.

 

Most ilyen van: 1-1/8" threadless, semi-integrated, semi-cartridge bearings. Legalább is ennyit tudok róla.

 

Ha a háromból csak kettőre lenne pénz, ti melyik kettőt vennétek első körben?


IAmSpecialized módosította - 2014. március 26. - 14:49


#585
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Zseniális, köszönöm!

Nincs mit....:D



#586
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

 Ha minden igaz:

 

http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf

 

7-es tétel,  H6033

 

Ezután:

 

http://www.bike-comp...nus-H6033-.html

 

+10 Euro posta

 

Zseniális, köszönöm!


freddyke módosította - 2013. november 03. - 22:46


#587
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Az FSA Orbit MX-hez elképzelhető, hogy valahol kapok külön kónuszgyűrűt? Néztem pár helyen, de csak néhány FSA típushoz láttam ilyesmit külön.

 Ha minden igaz:

 

http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf

 

7-es tétel,  H6033

 

Ezután:

 

http://www.bike-comp...nus-H6033-.html

 

+10 Euro posta



#588
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az FSA Orbit MX-hez elképzelhető, hogy valahol kapok külön kónuszgyűrűt? Néztem pár helyen, de csak néhány FSA típushoz láttam ilyesmit külön.



#589
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

 

Köszönöm! Itthon sokkal drágább ez a csapágy. Amíg nem jön össze megint egy adag rendelés, megpróbálok élni a jelenlegi csapággyal.

 

Az új villa nyakának mennyire szerencsés, ha a régi villáról a gyűrűt átrakom és később cserélem az új kormánycsapágyhoz valóra? Gondolom egy pár cserét kibír.
 



#590
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

A forty-t nézem, a tömítés korrektnek néz ki. Az acél villára illeszkedő gyűrűvel nem vagyok kibékülve, roncsolódhat a villanyak felrakáskor, alura alu lenne való. Vagy túlmisztifikálom?

Ez: http://www.bike-comp...teuersatz-.html



#591
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás

. Vagy túlmisztifikálom?

 

nem jobban mint eddig bármit amiről szó esett.... :)


Bikertigger módosította - 2013. november 01. - 22:25

  • Fülee és zeezoltano kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#592
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

 

A forty-t nézem, a tömítés korrektnek néz ki. Az acél villára illeszkedő gyűrűvel nem vagyok kibékülve, roncsolódhat a villanyak felrakáskor, alura alu lenne való. Vagy túlmisztifikálom?



#593
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

http://www.canecreek...oducts/headsets


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#594
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Tudtok megbízható 1 1/8"-os fejcsapágyat ajánlani? Az FSA típusokat nagyjából végignéztem és ugyanazokat a problémákat írják le velük, amit én is tapasztaltam, vizet nem bírja, rozsdásodik, sár belemegy, nyekereg, hamar tönkremegy. A Chris King nem az a kategória, amit megfizetnék.



#595
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Freddyke, ellenőrizd, minden rendben és a helyes sorrendben, irányában van-e: http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf

A zsírt ne sajnáld sehonnan!

 

(ez még segíthet: http://www.fullspeed...nstructions.pdf )

 

Már fejből is tudom a sorrendet, annyit láttam. Igen, így van.

 

 

Valamikor régebben, amikor ezt a csapágyat vetted kérdezted, milyen. Akkor írtam, hogy jó holmi.
Egy hónapja elbontottam a régi bringámat, és a csapágy másfél év használat után is tökéletes, nincs rozsda, kosz, és még szépen is forog, mint az új. (alu és rozsdamentes acél)
Nálad valami összerakási hiba van biztosan.
Amúgy mindenhova rakok gazdagon zsírt, az is távol tartja a vizet. Tök mindegy, hogy zárt-e a csapágy, azzal kárt nem okozok.

 

Az alsó gumi tömítőgyűrű nálad érintkezik a villával vagy a levegőben lóg?

 

Az én csapágyam tuti nem rozsdamentes, rozsdafoltok vannak a csapágyházon. A régi FSA golyóscsapágyas headsetet nagyon finoman húztam meg, úgy fordult a kormány mint a vaj, soha nem lazult fel, soha nem nyekergett és a kosz sem ment bele. Nagyon-nagyon bánom, hogy kicseréltem. A csapágyházak ferdesége is lehet a mostani kisebb lelazulások, nyekergés oka. A másik, ami nem tetszik, hogy a villán levő alugyűrű lecsapott részén, ahol illeszkedik a csapággyal, a csapágy kiette magának a helyet, tizedmilliméteres beülésről van szó. Ez sem szép, szerintem túlhúztam a csapágyat, de ha nem húzom meg, kapásból kotyog. Azt gondolom a legtisztább az lenne, hogy elviszem egy hozzáértő szervizbe, síkba maratom a fejcsövet és új csapágyat rakok bele, aztán rakják bele a villát ők. Azóta gyártattam esztergályossal behúzó szerszámot, gyűrű ráütő szerszámot, de maróm nincs és marásban gyakorlatom sincs, inkább nem állnék neki és olyanra bíznám, aki már csinált ilyet. Van mégegy ugyanilyen csapágyam, zsír új, de nem tudom ezt kellene-e erőltetni.



#596
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Freddyke, ellenőrizd, minden rendben és a helyes sorrendben, irányában van-e: http://www.fullspeed...e7_Orbit MX.pdf

A zsírt ne sajnáld sehonnan!

 

(ez még segíthet: http://www.fullspeed...nstructions.pdf )



#597
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

100%, hogy nincs fordítva (hacsak nem rakták bele gyárilag fordítva), a tömítés tökéletes állapotú. Viszont gyárilag a csapágyak és tömítés körül (tehát ahol a csapágyházba illeszkedik) volt némi zsír, amit én kitöröltem. Egyértelműnek tűnt, hogy zárt csapágyazásnál a csapágyon kívülre nem kell zsír. Így viszont lötyögött a tömítés és ott bemehetett a kosz. Most bezsíroztam a csapágyak körül vékonyan és a tömítés körül vastagon (villa zsírral, remélem az jó hozzá). Meglátjuk így. De őszintén, egyáltalán tetszik már így a csapágy, pont azért vettem zárt csapágyast, hogy ne kelljen a zsírban turkálni. És lehetne a csapágy rozsdamentes.

 

A villán levő gyűrűn van az a lecsapott rész, ami feltámaszkodik a csapágyházra. Mivel csak részben támaszkodik fel, van egy kis bejelölődés, ahol a feltámaszkodás határa van van. Jó az úgy vagy nagyon megtéptem a csapágyat?

 

Valamikor régebben, amikor ezt a csapágyat vetted kérdezted, milyen. Akkor írtam, hogy jó holmi.
Egy hónapja elbontottam a régi bringámat, és a csapágy másfél év használat után is tökéletes, nincs rozsda, kosz, és még szépen is forog, mint az új. (alu és rozsdamentes acél)
Nálad valami összerakási hiba van biztosan.
Amúgy mindenhova rakok gazdagon zsírt, az is távol tartja a vizet. Tök mindegy, hogy zárt-e a csapágy, azzal kárt nem okozok.



#598
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A 2 csészének illetve a csapágynak a magassága megegyezik? Lehet fordítva van benne. Csak mert láttam már ilyet és ugyan ez volt a probléma.

 

Közben olvastam az előző választ.

 

Nem egyezik meg, az elsó csapágyház vékonyabb. De jól van bent. Ezt onnan tudom, hogy van mégegy ugyanilyen fejcsapágyam, dobozban. Akkor rendeltem, miután ezt sikerült nem túl szakszerűen belegányolni (úgy ütöttem be a csapágyházat), gondoltam kiütöm a csapágyházat, síkba maratom a vázat, szakszerűen behúzom (de már az újat) és akkor tuti jónak kell lennie. Lehet, most is ez lenne a megoldás, de másik csapággyal, ami a villámra jobban illeszkedik.



#599
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

 

 

A 2 csészének illetve a csapágynak a magassága megegyezik? Lehet fordítva van benne. Csak mert láttam már ilyet és ugyan ez volt a probléma.

 

Közben olvastam az előző választ.


Kánya módosította - 2013. október 22. - 09:46


#600
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Ugyanez a csapagy van nalam az acelvazban, nekem tokeletesen zar, semmilyen res nincs, nem azott be soha, dacara, hogy telen hoban, holeben is mentem vele, 2 versenyen is indultam vele stb. Az also porvedo gyuru nincs forditva? Egy idoben nem jart nehezen a kormany? Vagy az hianyzik, vagy forditva lett osszerakva es ugy hasznalva, amitol elnyirodhatott az also tomites.

 

100%, hogy nincs fordítva (hacsak nem rakták bele gyárilag fordítva), a tömítés tökéletes állapotú. Viszont gyárilag a csapágyak és tömítés körül (tehát ahol a csapágyházba illeszkedik) volt némi zsír, amit én kitöröltem. Egyértelműnek tűnt, hogy zárt csapágyazásnál a csapágyon kívülre nem kell zsír. Így viszont lötyögött a tömítés és ott bemehetett a kosz. Most bezsíroztam a csapágyak körül vékonyan és a tömítés körül vastagon (villa zsírral, remélem az jó hozzá). Meglátjuk így. De őszintén, egyáltalán tetszik már így a csapágy, pont azért vettem zárt csapágyast, hogy ne kelljen a zsírban turkálni. És lehetne a csapágy rozsdamentes.

 

A villán levő gyűrűn van az a lecsapott rész, ami feltámaszkodik a csapágyházra. Mivel csak részben támaszkodik fel, van egy kis bejelölődés, ahol a feltámaszkodás határa van van. Jó az úgy vagy nagyon megtéptem a csapágyat?