Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6414 hozzászólás a témában

#521
ny zoli

ny zoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Kormány magasság:
Amennyiben a nyeregmagasság beállításával megvagyunk, a kormánymagasságot érdemes belőni. Sportos felhasználók kicsit mélyebb pozíciót szoktak választani, hobbi felhasználók, lányok, fájósabb derekúak, kezdők magasabbat. A mélyebb alatt földtől mérve nyeregmagasság mínusz 5-10cm-t értek, komfortosabb beállításon 0-5cm a javasolt különbség. 10cm alá nem szabad bemenni, mert nagyon előre kerül a súlypont, valószínűsíthető a karok fáradása, a nem megfelelő súlypont miatti kerékpárkezelés zavara. A túl magas kormánypozíció pedig pont fordítva tesz, tehát az ülepünket fogja érzékenyen érinteni, illetve az emelkedőkön fogunk hanyatesni.

Kormány –nyereg távolság:

Ezt a beállítást kizárólag a stucni hosszával lehet machinálni. Ha a nyeregben ülsz, enyhén hajlított könyékkel előre nézve a kormány közepe nagyjából el kell takarja az első agyat. Ennak a tesztnek az eredménye persze a kormánymagasságtól is függ. A másik szabály, hogy enyhén hajlított könyök mellett kényelmes távolságra legyen a kormány, ne kelljen nyújtózni érte, de ne is rúgjunk bele a kormányba a nyeregből kiállásnál. A felsőtest, felkar ideális szöge kicsit nyitottabb 90foknál.

 

Idézet www.kerekpar-outlet.hu



#522
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az új bringámon a széles (710mm) kormány miatt egy kicsit hosszúnak érzem a 100mm-es (8°-os) stucnit. Úgy érzem, talán egy kicsit nagyon fekszem a kormányon, bár lehet rosszul. Ha a markolatokat az ujjvégeimmel tartom, ki tudok egyenesedni a nyeregben. Egyébként jól irányítható.

 

Így néz ki, csak ez 90mm-es. Eléggé kényes kérdés, szeretném elkerülni, hogy stucnit stucnira vásároljak mielőtt megtalálom az igazit. Rádásul ez a Kona nagyon illik a biciklihez, ragaszkodnék ehhez. Csak 90mm-esben találtam, 10mm pedig szerintem nem észrevehető különbség, a legrövidebb pedig ebből elvileg 60mm-es. A 4cm rövidítés miatt megéri a variálást a rövidebb stucni vagy inkább hagyjam meg ami van? Esetleg nézzek más márkát? A 0°-osnál miben lesz eltérés?



#523
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

Sziasztok!25,4 vs. 31,8 befogó méretű kormány,van jelentősége XC sport felhasználásnál?



#524
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Helló!

 

Van valakinek ötlete, hogy ilyen, vagy ezzel kompatibilis szűkítőt hol lehet itthon beszerezni?

 

http://www.chainreac...wn/rp-prod71609

 

kösz

 

hope-15-headset-reducer-crown-converter.


trek8k módosította - 2014. április 17. - 20:57


#525
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

Akkor fölöslegesen nem költök rá...



#526
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Konkrétabban kérdezném,hogy milyen változást tapasztalnák egy Ritchey Comp OS kormány és stucni esetén a mostani normál befogójú Bike Positive Direct kormány és BTS XC Comp stucni párosításhoz képest.

ha azonos hossz és hajlítás akkor konkrétan pont semmit


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#527
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

Konkrétabban kérdezném,hogy milyen változást tapasztalnák egy Ritchey Comp OS kormány és stucni esetén a mostani normál befogójú Bike Positive Direct kormány és BTS XC Comp stucni párosításhoz képest.



#528
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Mondjuk a technológia, anyagminőség.


zeezoltano módosította - 2014. április 16. - 20:16

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#529
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Márkán belül a súlyon kívül van más különbség a különböző családokhoz tartozó kormányok,kormányszárak között?Például a Ritchey-n belül a Logic,Comp,Pro között?


#530
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
Köszi, holnap megnézem.

#531
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

kilazitod az 1.-t a 2.-elbeallitod a feszesseget majd az 1.-el lekontrazod.

http://www.xbike.hu/.../4198_10000.jpg


ridelife módosította - 2014. április 12. - 22:05

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#532
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
Észrevettem, hogy anyám bringáján a kormány meglehetősen lötyög. Ha behúzom az első féket, akkor a bringát előre-hátra tudom mozgatni, miközben a kormány meglehetősen sokat mozog a vázhoz képest. Hagyományos ékrögzítéses kormány. Mit kéne megnézni/meghúzni benne, hogy ne csináljon ilyet?

#533
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Nem, még ha fel se tűnik, egy körív mentén mozgatod, az agyunk tanulékony. Ha előre-hátra mozgatnád, meg se mozdulna.

 

Na jó, de nem egyszerre ugyanabba az irányban gondoltam :) (vagy odahegesztett, csukló nélküli karokkal, persze hogy köríven mozog a kézfejed, különben gyűrnéd a kormányt :)) Amikor pihenek és egy-két újjal támasztom ki akkor csak előre nyomom és mégis működik :)



#534
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.682 hozzászólás

Az FSA stucnik régen 35mm magasak voltak a szokásos 40 helyett. DE azért mérd meg te is majd, hogy ez tényleg így van-e !


Marci

#535
kisvargacz

kisvargacz

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Üdv!
Tudnátok ajánlani hagyományos 1.1,8-os kormánycsapágyat,és kormányszárat,aminek minél alacsonyabb a beépítési magassága?
Vettem egy villát,és egy csöppet rövid lett a nyaka :/
Köszönöm!
 



#536
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

De a kormányt nem oldalra húzod hanem előre/hátra, azért kell abból kiszámolni a kör ívére eső komponenst. Az oldalra húzástól biztos görcsölnék :) (azért is hoztam fel a nagyon hosszú stucnit a nagyon rövid fixis kormány példájához)

Nem, még ha fel se tűnik, egy körív mentén mozgatod, az agyunk tanulékony. Ha előre-hátra mozgatnád, meg se mozdulna.



A sebesség mindent megold.

 


#537
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Szerintem nem kellenek a lefelé ható nyilak, mert a vállunk 3D-s mozgásra képes, emiatt a kör sugarára merőlegesen ható erőt is gond nélkül ki tud fejteni.

 

De a kormányt nem oldalra húzod hanem előre/hátra, azért kell abból kiszámolni a kör ívére eső komponenst. Az oldalra húzástól biztos görcsölnék :) (azért is hoztam fel a nagyon hosszú stucnit a nagyon rövid fixis kormány példájához)



#538
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Tovább olvasgattam a témáról és úgy látszik sikerült egyetértenünk :) "Ha a versenyző testméretei olyanok, hogy kénytelenek vagyunk a 70,5 fokos fejcsőszögnél maradni, akkor válasszunk 55-ös előrenyúlású villát, amellyel 60,3 mm-es utánfutást kapunk. Ezt kiegészítve egy rövid stucnival és egy keskeny kormánnyal a végeredmény már élvezhető lesz."

Balázs, a szerző, országútis és országútiknál az 50-58-as méreteknél (nagyon kicsitől a közepes nagyig) alig változik a tengelytáv (ennek fontos oka van) és ezt a a kisebb méretekben a fejcsőszög csökkentésével érik el, emiatt a kicsi bringák nagyon lomhák lesznek, ezenkívül a kicsi bringák még hosszúak is (nem arányosan csökkennek a testmagassággal), ezért van az, hogy rövid kormány és stucni kell hozzájuk, egyrészt gyorsítják az irányítást és ellensúlyozzák a váz hosszát, másrészt az alacsonyabb embereknek általában a válluk is keskenyebb lehet és ehhez kell a kormányt venni.

 

Archimédesz játszik, mert nálad is egy kört vélek felfedezni, és ugye tudjuk hogy c2=r. Én is ilyen ábrában gondolkodtam :) Csak az erőket kéne még berajzolni, amit úgy gondoltam a kormányszár végein lefelé mutató nyilakkal lehet jelezni, amiből egy adott nyomaték esetleg kiszámítható (amiből még annak kell kiderülnie hogy adott erőnél a rövidebb kormányra ható erő a körívre eső komponense kissebb/nagyobb/ugyanaz mint a hosszabb kormányvégnél, ha kissebb akkor rövidebb mozgást ezközöl, amit rövidebb stucnival lehet valamelyest egyensúlyozni, ha nem akkor tévedtem :)).
 


Köszönöm a linket. Szóval a teljesség kedvéért az idegesség javarészt az utánfutástól függ, ami kombináció a villa előrehajlásából ("offset") és a kormánytengely (fejcső) szögéből. Javarészt, mert a kormány/stucni méretek is közbejátszanak (a kinetikus tehetetlenség (inertia) miatt).

Szerintem nem kellenek a lefelé ható nyilak, mert a vállunk 3D-s mozgásra képes, emiatt a kör sugarára merőlegesen ható erőt is gond nélkül ki tud fejteni.



A sebesség mindent megold.

 


#539
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Tovább olvasgattam a témáról és úgy látszik sikerült egyetértenünk :) "Ha a versenyző testméretei olyanok, hogy kénytelenek vagyunk a 70,5 fokos fejcsőszögnél maradni, akkor válasszunk 55-ös előrenyúlású villát, amellyel 60,3 mm-es utánfutást kapunk. Ezt kiegészítve egy rövid stucnival és egy keskeny kormánnyal a végeredmény már élvezhető lesz."



#540
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Rajzoltam neked :), https://docs.google....dit?usp=sharing , nem játszik itt Arkhimédész.


Archimédesz játszik, mert nálad is egy kört vélek felfedezni, és ugye tudjuk hogy c2=r. Én is ilyen ábrában gondolkodtam :) Csak az erőket kéne még berajzolni, amit úgy gondoltam a kormányszár végein lefelé mutató nyilakkal lehet jelezni, amiből egy adott nyomaték esetleg kiszámítható (amiből még annak kell kiderülnie hogy adott erőnél a rövidebb kormányra ható erő a körívre eső komponense kissebb/nagyobb/ugyanaz mint a hosszabb kormányvégnél, ha kissebb akkor rövidebb mozgást ezközöl, amit rövidebb stucnival lehet valamelyest egyensúlyozni, ha nem akkor tévedtem :)).
 

Ami geo szempontjából számít igazán az ez: http://revomag.hu/20...m-az-utanfutas/


Köszönöm a linket. Szóval a teljesség kedvéért az idegesség javarészt az utánfutástól függ, ami kombináció a villa előrehajlásából ("offset") és a kormánytengely (fejcső) szögéből. Javarészt, mert a kormány/stucni méretek is közbejátszanak (a kinetikus tehetetlenség (inertia) miatt).