Már elnézést, te leszel " idegbeteg" hisz alkalmazod a fizikát. Mindegy milyen stucnit teszel rá ha a paraméteri ugyanazok.
Tanuki
Már elnézést, te leszel " idegbeteg" hisz alkalmazod a fizikát. Mindegy milyen stucnit teszel rá ha a paraméteri ugyanazok.
Tanuki
az a kona stucni egy közepesnél kicsit szarabb kínai gané (szvsz még csúnya is, én alig várom hogy megszabaduljak tőle). a matrica miatt én kurvára nem ragaszkodnék hozzá. az a váz 90-esnél rövidebb stucnival meg már közepes tempónál is idegbeteg lesz, szal első körben én egy occsó keskenyebb kormánnyal próbálkoznék.
Keskenyebb kormányt nem szeretnék, pont a 710-es kormány, ami nagyon bejön ebben. Inkább szélesebbet tennék, mint keskenyebbet. A másik bringámon 660-as kormány van, mindig is szerettem volna rá szélesebbet, mert gyakran nyúltam volna a kormányon kívülre is és eleve nagyon a szélét fogtam. Race Face Atlas Low Riser-t (vagy valami alacsony emelkedésűt) néztem ki annakidején, 710-725mm körüli méretben. Végül azért hagytam meg az eredetit, mert azért a pár centiért nem éri meg a felárat szerintem. A Kona kormány nem gané?
Ha azt mondod, hogy nem érdemes rövidebb stucnit, akkor inkább így marad. Miért lesz a Tanuki idegbeteg 90-esnél rövidebb stucnitól? Mi a baj ezzel a stucnival, cseréljem ki valami másra?
freddyke módosította - 2014. május 03. - 20:01
Az új bringámon a széles (710mm) kormány miatt egy kicsit hosszúnak érzem a 100mm-es (8°-os) stucnit. Úgy érzem, talán egy kicsit nagyon fekszem a kormányon, bár lehet rosszul. Ha a markolatokat az ujjvégeimmel tartom, ki tudok egyenesedni a nyeregben. Egyébként jól irányítható.
Így néz ki, csak ez 90mm-es. Eléggé kényes kérdés, szeretném elkerülni, hogy stucnit stucnira vásároljak mielőtt megtalálom az igazit. Rádásul ez a Kona nagyon illik a biciklihez, ragaszkodnék ehhez. Csak 90mm-esben találtam, 10mm pedig szerintem nem észrevehető különbség, a legrövidebb pedig ebből elvileg 60mm-es. A 4cm rövidítés miatt megéri a variálást a rövidebb stucni vagy inkább hagyjam meg ami van? Esetleg nézzek más márkát? A 0°-osnál miben lesz eltérés?
az a kona stucni egy közepesnél kicsit szarabb kínai gané (szvsz még csúnya is, én alig várom hogy megszabaduljak tőle). a matrica miatt én kurvára nem ragaszkodnék hozzá. az a váz 90-esnél rövidebb stucnival meg már közepes tempónál is idegbeteg lesz, szal első körben én egy occsó keskenyebb kormánnyal próbálkoznék.
Köszönöm, olvastam hasznosat is, de ez túlságosan leáltalánosítja. Talán országútinál így van. A stucni hossza mást is befolyásol. DH-sok gyakran mennek zero stucnival, mert jobban irányítható a bringa lefelé. Azért megvárnám még, hogy a többiek mit mondanak.
Köszönöm, olvastam hasznosat is, de ez túlságosan leáltalánosítja. Talán országútinál így van. A stucni hossza mást is befolyásol. DH-sok gyakran mennek zero stucnival, mert jobban irányítható a bringa lefelé. Azért megvárnám még, hogy a többiek mit mondanak.
freddyke módosította - 2014. május 03. - 08:53
Kormány magasság:
Amennyiben a nyeregmagasság beállításával megvagyunk, a kormánymagasságot érdemes belőni. Sportos felhasználók kicsit mélyebb pozíciót szoktak választani, hobbi felhasználók, lányok, fájósabb derekúak, kezdők magasabbat. A mélyebb alatt földtől mérve nyeregmagasság mínusz 5-10cm-t értek, komfortosabb beállításon 0-5cm a javasolt különbség. 10cm alá nem szabad bemenni, mert nagyon előre kerül a súlypont, valószínűsíthető a karok fáradása, a nem megfelelő súlypont miatti kerékpárkezelés zavara. A túl magas kormánypozíció pedig pont fordítva tesz, tehát az ülepünket fogja érzékenyen érinteni, illetve az emelkedőkön fogunk hanyatesni.
Kormány –nyereg távolság:
Ezt a beállítást kizárólag a stucni hosszával lehet machinálni. Ha a nyeregben ülsz, enyhén hajlított könyékkel előre nézve a kormány közepe nagyjából el kell takarja az első agyat. Ennak a tesztnek az eredménye persze a kormánymagasságtól is függ. A másik szabály, hogy enyhén hajlított könyök mellett kényelmes távolságra legyen a kormány, ne kelljen nyújtózni érte, de ne is rúgjunk bele a kormányba a nyeregből kiállásnál. A felsőtest, felkar ideális szöge kicsit nyitottabb 90foknál.
Idézet www.kerekpar-outlet.hu
Az új bringámon a széles (710mm) kormány miatt egy kicsit hosszúnak érzem a 100mm-es (8°-os) stucnit. Úgy érzem, talán egy kicsit nagyon fekszem a kormányon, bár lehet rosszul. Ha a markolatokat az ujjvégeimmel tartom, ki tudok egyenesedni a nyeregben. Egyébként jól irányítható.
Így néz ki, csak ez 90mm-es. Eléggé kényes kérdés, szeretném elkerülni, hogy stucnit stucnira vásároljak mielőtt megtalálom az igazit. Rádásul ez a Kona nagyon illik a biciklihez, ragaszkodnék ehhez. Csak 90mm-esben találtam, 10mm pedig szerintem nem észrevehető különbség, a legrövidebb pedig ebből elvileg 60mm-es. A 4cm rövidítés miatt megéri a variálást a rövidebb stucni vagy inkább hagyjam meg ami van? Esetleg nézzek más márkát? A 0°-osnál miben lesz eltérés?
Sziasztok!25,4 vs. 31,8 befogó méretű kormány,van jelentősége XC sport felhasználásnál?
Helló!
Van valakinek ötlete, hogy ilyen, vagy ezzel kompatibilis szűkítőt hol lehet itthon beszerezni?
http://www.chainreac...wn/rp-prod71609
kösz
trek8k módosította - 2014. április 17. - 20:57
Konkrétabban kérdezném,hogy milyen változást tapasztalnák egy Ritchey Comp OS kormány és stucni esetén a mostani normál befogójú Bike Positive Direct kormány és BTS XC Comp stucni párosításhoz képest.
ha azonos hossz és hajlítás akkor konkrétan pont semmit
Konkrétabban kérdezném,hogy milyen változást tapasztalnák egy Ritchey Comp OS kormány és stucni esetén a mostani normál befogójú Bike Positive Direct kormány és BTS XC Comp stucni párosításhoz képest.
Mondjuk a technológia, anyagminőség.
zeezoltano módosította - 2014. április 16. - 20:16
kilazitod az 1.-t a 2.-elbeallitod a feszesseget majd az 1.-el lekontrazod.
http://www.xbike.hu/.../4198_10000.jpg
ridelife módosította - 2014. április 12. - 22:05
regi/hibas agyvaltokat veszek.
Nem, még ha fel se tűnik, egy körív mentén mozgatod, az agyunk tanulékony. Ha előre-hátra mozgatnád, meg se mozdulna.
Na jó, de nem egyszerre ugyanabba az irányban gondoltam (vagy odahegesztett, csukló nélküli karokkal, persze hogy köríven mozog a kézfejed, különben gyűrnéd a kormányt
) Amikor pihenek és egy-két újjal támasztom ki akkor csak előre nyomom és mégis működik
Az FSA stucnik régen 35mm magasak voltak a szokásos 40 helyett. DE azért mérd meg te is majd, hogy ez tényleg így van-e !
Üdv!
Tudnátok ajánlani hagyományos 1.1,8-os kormánycsapágyat,és kormányszárat,aminek minél alacsonyabb a beépítési magassága?
Vettem egy villát,és egy csöppet rövid lett a nyaka :/
Köszönöm!