Nyilván ha van otthon több bringa akkor annyira nem kell gyakran, mert nem mindig azokat használod.
Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#501
Posted 2014. May 10. - 14:06

#502
Posted 2014. May 10. - 13:55

alunal nem allapithato meg kifaradasi hatar mint pl az acelnal ami azt jelentene hogy egy adott feszultseg alatt maradva vegtelenszeres terheles szamot lenne kepes elviselni az anyag.
alunal meg van adva hogy adott terhelest hanyszor birja el.minel alacsonyabb a feszultseg annal tobbszor kepest azt elviselni (de nem vegtelenszer) mig ha magasabb a feszultseg akar par 100 terheles ciklus utan mar torik az anyag.
bringanal ezt a ket parametert merni szinte lehetetlen ezert javasoljak a par evenkenti cseret.
Edited by ridelife, 2014. May 10. - 13:56.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#503
Posted 2014. May 10. - 13:34

Mi alapján célszerű cserét ütemezni? Ha nem kapott ütést, akkor hány kilométer amit el kell bírjon?
Azért nem értem, mert az alu amiből ezek készülnek meglehetősen szívós, rugalmas anyag.
#504
Posted 2014. May 10. - 12:59

Alu nem bírja szerkezetileg a maradó alakváltozást. Mivel elhajlott a töredékére csökkent a teherbírása.
Én mí alu volt a kormányom 3 évente cseréltem, mivel a nagy erőkar miatt hajladozok valamennyire terhelésnél, és az alu fárad hamar.
Úgy gondolom olcsóbb egy kormány mint a fogorvos.
Karbonnál már más a helyzet, az annyira nem fáradékony anyag, ott akkor kell ha nagyobb ütést kap.
#505
Posted 2014. May 10. - 01:12

Neee! Kormányt pont ajánlott cserélni megadott időközönként, sőt hajlott alut kötelező. Az alumínium megjegyez mindent, eltörik. Az acél bírja,az alu NEM!
Hm, nem öt filléres csere lenne és nagyon kicsi az eltérés (úgy nézem inkább a stucni tekeredett), szerintem messze van attól hogy eltörjön. Gyárt még valaki reális súlyú acél kormányt/stucnit? Jelenleg Ritchey WCS-t használok (C260/Rizer wet white).
#506
Posted 2014. May 07. - 16:46

#507
Posted 2014. May 07. - 15:25

Akkor is ha semmi baja? Időre vagy kilométerre?
ésszerű akkoe is.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#508
Posted 2014. May 07. - 15:08

#509
Posted 2014. May 07. - 14:48

Kormanycsapagybol Hope vagy Chris King?
FSA-t sem hagynám ki
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#510
Posted 2014. May 07. - 14:46

Neee! Kormányt pont ajánlott cserélni megadott időközönként, sőt hajlott alut kötelező. Az alumínium megjegyez mindent, eltörik. Az acél bírja,az alu NEM!
Akkor is ha semmi baja? Időre vagy kilométerre?
#511
Posted 2014. May 07. - 14:45

#512
Posted 2014. May 06. - 09:27

#513
Posted 2014. May 06. - 09:21

Pont ma szedtem elő a német Bike és a német MountainBike Magazin egészen friss kormány- és stucnitesztjeit. Megpróbálom beszkennelni és elérhetővé tenni, egyből világos lesz, miért kell bizonyos időközönkét kormányt cserélni, leginkább, ha alumínium az anyaga.
#514
Posted 2014. May 06. - 08:57

Én ezzel úgy vagyok hogy látom hogy nem egyenes, de majd legközelebb a másik oldalról kap, úgyhogy minek cseréljem?
Elvileg a bukósisakot illik cserélni még ha nem is látni rajta, de az más. Amíg nem zavar a különbség az alu bírja, pont azért nincs karbon.
Neee! Kormányt pont ajánlott cserélni megadott időközönként, sőt hajlott alut kötelező. Az alumínium megjegyez mindent, eltörik. Az acél bírja,az alu NEM!
- zscs likes this
A sebesség mindent megold.
#515
Posted 2014. May 06. - 07:08

sajátomon meg azért cserélném le szívesen mert szvsz csúnya. (meg 4 éves és kapott is egy jó nagyot, kormányban van is vagy 1 centi szintkülönbség.)
Én ezzel úgy vagyok hogy látom hogy nem egyenes, de majd legközelebb a másik oldalról kap, úgyhogy minek cseréljem? Elvileg a bukósisakot illik cserélni még ha nem is látni rajta, de az más. Amíg nem zavar a különbség az alu bírja, pont azért nincs karbon.
#516
Posted 2014. May 04. - 11:49

nem idézek me lusta vagyok.
az hogy idehes lesz rövid stucnival tapasztalat. (nem tanuki, dawg de nincs szignifikáns különbség a 2 váz között)
nem kell cserélni se a kormányt se a stucnit, csak azt mondtam hogy ne vegyél 3 centivel rövidebbet a kelleténél csak azért mert kona matrica van rajta . sajátomon meg azért cserélném le szívesen mert szvsz csúnya. (meg 4 éves és kapott is egy jó nagyot, kormányban van is vagy 1 centi szintkülönbség.)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#517
Posted 2014. May 04. - 11:47

AFejcsőszöget, utánfutást és társait pár hónapja ebben a topicban tárgyaltuk ki rajzokkal.
A tanuki egy nyestkutya páran mosómedvének nézik. Lehet a konánál is így voltak
Javarészt átfutottam, most már értem. A kormány szélessége nekem megfelelő, az irányíthatóság nagyon finom, meghagyom a jelenlegi stucni-kormány kombót. (Egyébként sem lelkesedem a felesleges pénzkiadásért. Annyira talán nem rossz a Kona kormány, stucni.) Helyette állítok a nyergen egy kicsit előre, azt amúgy is le akartam cserélni, egy kalap alatt meglesz a két dolog.
#518
Posted 2014. May 04. - 10:41

AFejcsőszöget, utánfutást és társait pár hónapja ebben a topicban tárgyaltuk ki rajzokkal.
A tanuki egy nyestkutya páran mosómedvének nézik. Lehet a konánál is így voltak
Edited by zeezoltano, 2014. May 04. - 10:44.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#519
Posted 2014. May 04. - 00:39

Ha az enyémen idegbetegség lesz a rövid stucniból, DH bringán miért jobb a 0-ás stucni? A fizikai részt elmagyarázhatná valaki.
A DH-s bringánál viszont jóval laposabb a kormányfejcső szöge. Úgy emlékszem ezt nemrég jártuk itt körbe
#520
Posted 2014. May 03. - 22:32

Már elnézést, te leszel " idegbeteg" hisz alkalmazod a fizikát. Mindegy milyen stucnit teszel rá ha a paraméteri ugyanazok.
Tanuki
Kedves állat. Ehhez képest a bringán mint logó egy szőrös alak van, ami inkább medvére hasonlít földig érő zacskóval. Érdekesen értelmezi a Kona a Tanukit.
Ha az enyémen idegbetegség lesz a rövid stucniból, DH bringán miért jobb a 0-ás stucni? A fizikai részt elmagyarázhatná valaki.