Akkor is ha semmi baja? Időre vagy kilométerre?
ésszerű akkoe is.
Akkor is ha semmi baja? Időre vagy kilométerre?
ésszerű akkoe is.
Kormanycsapagybol Hope vagy Chris King?
FSA-t sem hagynám ki
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
Neee! Kormányt pont ajánlott cserélni megadott időközönként, sőt hajlott alut kötelező. Az alumínium megjegyez mindent, eltörik. Az acél bírja,az alu NEM!
Akkor is ha semmi baja? Időre vagy kilométerre?
Pont ma szedtem elő a német Bike és a német MountainBike Magazin egészen friss kormány- és stucnitesztjeit. Megpróbálom beszkennelni és elérhetővé tenni, egyből világos lesz, miért kell bizonyos időközönkét kormányt cserélni, leginkább, ha alumínium az anyaga.
Én ezzel úgy vagyok hogy látom hogy nem egyenes, de majd legközelebb a másik oldalról kap, úgyhogy minek cseréljem? Elvileg a bukósisakot illik cserélni még ha nem is látni rajta, de az más. Amíg nem zavar a különbség az alu bírja, pont azért nincs karbon.
Neee! Kormányt pont ajánlott cserélni megadott időközönként, sőt hajlott alut kötelező. Az alumínium megjegyez mindent, eltörik. Az acél bírja,az alu NEM!
A sebesség mindent megold.
sajátomon meg azért cserélném le szívesen mert szvsz csúnya. (meg 4 éves és kapott is egy jó nagyot, kormányban van is vagy 1 centi szintkülönbség.)
Én ezzel úgy vagyok hogy látom hogy nem egyenes, de majd legközelebb a másik oldalról kap, úgyhogy minek cseréljem? Elvileg a bukósisakot illik cserélni még ha nem is látni rajta, de az más. Amíg nem zavar a különbség az alu bírja, pont azért nincs karbon.
nem idézek me lusta vagyok.
az hogy idehes lesz rövid stucnival tapasztalat. (nem tanuki, dawg de nincs szignifikáns különbség a 2 váz között)
nem kell cserélni se a kormányt se a stucnit, csak azt mondtam hogy ne vegyél 3 centivel rövidebbet a kelleténél csak azért mert kona matrica van rajta . sajátomon meg azért cserélném le szívesen mert szvsz csúnya. (meg 4 éves és kapott is egy jó nagyot, kormányban van is vagy 1 centi szintkülönbség.)
AFejcsőszöget, utánfutást és társait pár hónapja ebben a topicban tárgyaltuk ki rajzokkal.
A tanuki egy nyestkutya páran mosómedvének nézik. Lehet a konánál is így voltak
Javarészt átfutottam, most már értem. A kormány szélessége nekem megfelelő, az irányíthatóság nagyon finom, meghagyom a jelenlegi stucni-kormány kombót. (Egyébként sem lelkesedem a felesleges pénzkiadásért. Annyira talán nem rossz a Kona kormány, stucni.) Helyette állítok a nyergen egy kicsit előre, azt amúgy is le akartam cserélni, egy kalap alatt meglesz a két dolog.
AFejcsőszöget, utánfutást és társait pár hónapja ebben a topicban tárgyaltuk ki rajzokkal.
A tanuki egy nyestkutya páran mosómedvének nézik. Lehet a konánál is így voltak
zeezoltano módosította - 2014. május 04. - 10:44
Ha az enyémen idegbetegség lesz a rövid stucniból, DH bringán miért jobb a 0-ás stucni? A fizikai részt elmagyarázhatná valaki.
A DH-s bringánál viszont jóval laposabb a kormányfejcső szöge. Úgy emlékszem ezt nemrég jártuk itt körbe
Már elnézést, te leszel " idegbeteg" hisz alkalmazod a fizikát. Mindegy milyen stucnit teszel rá ha a paraméteri ugyanazok.
Tanuki
Kedves állat. Ehhez képest a bringán mint logó egy szőrös alak van, ami inkább medvére hasonlít földig érő zacskóval. Érdekesen értelmezi a Kona a Tanukit.
Ha az enyémen idegbetegség lesz a rövid stucniból, DH bringán miért jobb a 0-ás stucni? A fizikai részt elmagyarázhatná valaki.
Már elnézést, te leszel " idegbeteg" hisz alkalmazod a fizikát. Mindegy milyen stucnit teszel rá ha a paraméteri ugyanazok.
Tanuki
az a kona stucni egy közepesnél kicsit szarabb kínai gané (szvsz még csúnya is, én alig várom hogy megszabaduljak tőle). a matrica miatt én kurvára nem ragaszkodnék hozzá. az a váz 90-esnél rövidebb stucnival meg már közepes tempónál is idegbeteg lesz, szal első körben én egy occsó keskenyebb kormánnyal próbálkoznék.
Keskenyebb kormányt nem szeretnék, pont a 710-es kormány, ami nagyon bejön ebben. Inkább szélesebbet tennék, mint keskenyebbet. A másik bringámon 660-as kormány van, mindig is szerettem volna rá szélesebbet, mert gyakran nyúltam volna a kormányon kívülre is és eleve nagyon a szélét fogtam. Race Face Atlas Low Riser-t (vagy valami alacsony emelkedésűt) néztem ki annakidején, 710-725mm körüli méretben. Végül azért hagytam meg az eredetit, mert azért a pár centiért nem éri meg a felárat szerintem. A Kona kormány nem gané?
Ha azt mondod, hogy nem érdemes rövidebb stucnit, akkor inkább így marad. Miért lesz a Tanuki idegbeteg 90-esnél rövidebb stucnitól? Mi a baj ezzel a stucnival, cseréljem ki valami másra?
freddyke módosította - 2014. május 03. - 20:01
Az új bringámon a széles (710mm) kormány miatt egy kicsit hosszúnak érzem a 100mm-es (8°-os) stucnit. Úgy érzem, talán egy kicsit nagyon fekszem a kormányon, bár lehet rosszul. Ha a markolatokat az ujjvégeimmel tartom, ki tudok egyenesedni a nyeregben. Egyébként jól irányítható.
Így néz ki, csak ez 90mm-es. Eléggé kényes kérdés, szeretném elkerülni, hogy stucnit stucnira vásároljak mielőtt megtalálom az igazit. Rádásul ez a Kona nagyon illik a biciklihez, ragaszkodnék ehhez. Csak 90mm-esben találtam, 10mm pedig szerintem nem észrevehető különbség, a legrövidebb pedig ebből elvileg 60mm-es. A 4cm rövidítés miatt megéri a variálást a rövidebb stucni vagy inkább hagyjam meg ami van? Esetleg nézzek más márkát? A 0°-osnál miben lesz eltérés?
az a kona stucni egy közepesnél kicsit szarabb kínai gané (szvsz még csúnya is, én alig várom hogy megszabaduljak tőle). a matrica miatt én kurvára nem ragaszkodnék hozzá. az a váz 90-esnél rövidebb stucnival meg már közepes tempónál is idegbeteg lesz, szal első körben én egy occsó keskenyebb kormánnyal próbálkoznék.
Köszönöm, olvastam hasznosat is, de ez túlságosan leáltalánosítja. Talán országútinál így van. A stucni hossza mást is befolyásol. DH-sok gyakran mennek zero stucnival, mert jobban irányítható a bringa lefelé. Azért megvárnám még, hogy a többiek mit mondanak.
Köszönöm, olvastam hasznosat is, de ez túlságosan leáltalánosítja. Talán országútinál így van. A stucni hossza mást is befolyásol. DH-sok gyakran mennek zero stucnival, mert jobban irányítható a bringa lefelé. Azért megvárnám még, hogy a többiek mit mondanak.
freddyke módosította - 2014. május 03. - 08:53
Kormány magasság:
Amennyiben a nyeregmagasság beállításával megvagyunk, a kormánymagasságot érdemes belőni. Sportos felhasználók kicsit mélyebb pozíciót szoktak választani, hobbi felhasználók, lányok, fájósabb derekúak, kezdők magasabbat. A mélyebb alatt földtől mérve nyeregmagasság mínusz 5-10cm-t értek, komfortosabb beállításon 0-5cm a javasolt különbség. 10cm alá nem szabad bemenni, mert nagyon előre kerül a súlypont, valószínűsíthető a karok fáradása, a nem megfelelő súlypont miatti kerékpárkezelés zavara. A túl magas kormánypozíció pedig pont fordítva tesz, tehát az ülepünket fogja érzékenyen érinteni, illetve az emelkedőkön fogunk hanyatesni.
Kormány –nyereg távolság:
Ezt a beállítást kizárólag a stucni hosszával lehet machinálni. Ha a nyeregben ülsz, enyhén hajlított könyékkel előre nézve a kormány közepe nagyjából el kell takarja az első agyat. Ennak a tesztnek az eredménye persze a kormánymagasságtól is függ. A másik szabály, hogy enyhén hajlított könyök mellett kényelmes távolságra legyen a kormány, ne kelljen nyújtózni érte, de ne is rúgjunk bele a kormányba a nyeregből kiállásnál. A felsőtest, felkar ideális szöge kicsit nyitottabb 90foknál.
Idézet www.kerekpar-outlet.hu