Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6413 hozzászólás a témában

#501
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Akkor is ha semmi baja? Időre vagy kilométerre?

ésszerű akkoe is.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#502
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Kormanycsapagybol Hope vagy Chris King?

King!



#503
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

Kormanycsapagybol Hope vagy Chris King?

FSA-t sem hagynám ki


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#504
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

:o

Neee! Kormányt pont ajánlott cserélni megadott időközönként, sőt hajlott alut kötelező. Az alumínium megjegyez mindent, eltörik. Az acél bírja,az alu NEM!

 

Akkor is ha semmi baja? Időre vagy kilométerre?



#505
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Kormanycsapagybol Hope vagy Chris King?

#506
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
(A wohler gorbe miatt)

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#507
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Pont ma szedtem elő a német Bike és a német MountainBike Magazin egészen friss kormány- és stucnitesztjeit. Megpróbálom beszkennelni és elérhetővé tenni, egyből világos lesz, miért kell bizonyos időközönkét kormányt cserélni, leginkább, ha alumínium az anyaga.



#508
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én ezzel úgy vagyok hogy látom hogy nem egyenes, de majd legközelebb a másik oldalról kap, úgyhogy minek cseréljem? :) Elvileg a bukósisakot illik cserélni még ha nem is látni rajta, de az más. Amíg nem zavar a különbség az alu bírja, pont azért nincs karbon.

:o

Neee! Kormányt pont ajánlott cserélni megadott időközönként, sőt hajlott alut kötelező. Az alumínium megjegyez mindent, eltörik. Az acél bírja,az alu NEM!


  • zscs kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#509
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

sajátomon meg azért cserélném le szívesen mert szvsz csúnya. (meg 4 éves és kapott is egy jó nagyot, kormányban van is vagy 1 centi szintkülönbség.)

 

Én ezzel úgy vagyok hogy látom hogy nem egyenes, de majd legközelebb a másik oldalról kap, úgyhogy minek cseréljem? :) Elvileg a bukósisakot illik cserélni még ha nem is látni rajta, de az más. Amíg nem zavar a különbség az alu bírja, pont azért nincs karbon.



#510
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

nem idézek me lusta vagyok.

az hogy idehes lesz rövid stucnival tapasztalat.  (nem tanuki, dawg de nincs szignifikáns különbség a 2 váz között)

 

nem kell cserélni se a kormányt se a stucnit, csak azt mondtam hogy ne vegyél 3 centivel rövidebbet a kelleténél csak azért mert kona matrica van rajta . sajátomon meg azért cserélném le szívesen mert szvsz csúnya. (meg 4 éves és kapott is egy jó nagyot, kormányban van is vagy 1 centi szintkülönbség.)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#511
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

AFejcsőszöget, utánfutást és társait pár hónapja  ebben a topicban tárgyaltuk ki rajzokkal.

A tanuki egy nyestkutya páran mosómedvének nézik. Lehet a konánál is így voltak :)

 

Javarészt átfutottam, most már értem. A kormány szélessége nekem megfelelő, az irányíthatóság nagyon finom, meghagyom a jelenlegi stucni-kormány kombót. (Egyébként sem lelkesedem a felesleges pénzkiadásért. Annyira talán nem rossz a Kona kormány, stucni.) Helyette állítok a nyergen egy kicsit előre, azt amúgy is le akartam cserélni, egy kalap alatt meglesz a két dolog.



#512
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

AFejcsőszöget, utánfutást és társait pár hónapja  ebben a topicban tárgyaltuk ki rajzokkal.

A tanuki egy nyestkutya páran mosómedvének nézik. Lehet a konánál is így voltak :)


zeezoltano módosította - 2014. május 04. - 10:44

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#513
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ha az enyémen idegbetegség lesz a rövid stucniból, DH bringán miért jobb a 0-ás stucni? A fizikai részt elmagyarázhatná valaki.

 

A DH-s bringánál viszont jóval laposabb a kormányfejcső szöge. Úgy emlékszem ezt nemrég jártuk itt körbe :)



#514
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Már elnézést, te leszel " idegbeteg" hisz alkalmazod a fizikát. Mindegy milyen stucnit teszel rá ha a paraméteri ugyanazok.

 

Tanuki

tanuki.jpg

 

Kedves állat. Ehhez képest a bringán mint logó egy szőrös alak van, ami inkább medvére hasonlít földig érő zacskóval. Érdekesen értelmezi a Kona a Tanukit. :)

 

Ha az enyémen idegbetegség lesz a rövid stucniból, DH bringán miért jobb a 0-ás stucni? A fizikai részt elmagyarázhatná valaki.



#515
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Már elnézést, te leszel " idegbeteg" hisz alkalmazod a fizikát. Mindegy milyen stucnit teszel rá ha a paraméteri ugyanazok.

 

Tanuki

tanuki.jpg


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#516
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

az a kona stucni egy közepesnél kicsit szarabb kínai gané (szvsz még csúnya is, én alig várom hogy megszabaduljak tőle). a matrica miatt én kurvára nem ragaszkodnék hozzá. az a váz 90-esnél rövidebb stucnival meg már közepes tempónál is idegbeteg lesz, szal első körben én egy occsó keskenyebb kormánnyal próbálkoznék.

 

Keskenyebb kormányt nem szeretnék, pont a 710-es kormány, ami nagyon bejön ebben. Inkább szélesebbet tennék, mint keskenyebbet. A másik bringámon 660-as kormány van, mindig is szerettem volna rá szélesebbet, mert gyakran nyúltam volna a kormányon kívülre is és eleve nagyon a szélét fogtam. Race Face Atlas Low Riser-t (vagy valami alacsony emelkedésűt) néztem ki annakidején, 710-725mm körüli méretben. Végül azért hagytam meg az eredetit, mert azért a pár centiért nem éri meg a felárat szerintem. A Kona kormány nem gané?

 

Ha azt mondod, hogy nem érdemes rövidebb stucnit, akkor inkább így marad. Miért lesz a Tanuki idegbeteg 90-esnél rövidebb stucnitól? Mi a baj ezzel a stucnival, cseréljem ki valami másra?


freddyke módosította - 2014. május 03. - 20:01


#517
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Az új bringámon a széles (710mm) kormány miatt egy kicsit hosszúnak érzem a 100mm-es (8°-os) stucnit. Úgy érzem, talán egy kicsit nagyon fekszem a kormányon, bár lehet rosszul. Ha a markolatokat az ujjvégeimmel tartom, ki tudok egyenesedni a nyeregben. Egyébként jól irányítható.

 

Így néz ki, csak ez 90mm-es. Eléggé kényes kérdés, szeretném elkerülni, hogy stucnit stucnira vásároljak mielőtt megtalálom az igazit. Rádásul ez a Kona nagyon illik a biciklihez, ragaszkodnék ehhez. Csak 90mm-esben találtam, 10mm pedig szerintem nem észrevehető különbség, a legrövidebb pedig ebből elvileg 60mm-es. A 4cm rövidítés miatt megéri a variálást a rövidebb stucni vagy inkább hagyjam meg ami van? Esetleg nézzek más márkát? A 0°-osnál miben lesz eltérés?

az a kona stucni egy közepesnél kicsit szarabb kínai gané (szvsz még csúnya is, én alig várom hogy megszabaduljak tőle). a matrica miatt én kurvára nem ragaszkodnék hozzá. az a váz 90-esnél rövidebb stucnival meg már közepes tempónál is idegbeteg lesz, szal első körben én egy occsó keskenyebb kormánnyal próbálkoznék.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#518
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
szerintem sokkal konkretabb valaszt nem nagyon lehet adni. nekem is volt mostanaban hasonlo bajom, vettem olcso stucnit, aztan kiprobaltam szamomra mi a jo. par ezres az egesz....

Köszönöm, olvastam hasznosat is, de ez túlságosan leáltalánosítja. Talán országútinál így van. A stucni hossza mást is befolyásol. DH-sok gyakran mennek zero stucnival, mert jobban irányítható a bringa lefelé. Azért megvárnám még, hogy a többiek mit mondanak.



#519
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Köszönöm, olvastam hasznosat is, de ez túlságosan leáltalánosítja. Talán országútinál így van. A stucni hossza mást is befolyásol. DH-sok gyakran mennek zero stucnival, mert jobban irányítható a bringa lefelé. Azért megvárnám még, hogy a többiek mit mondanak.


freddyke módosította - 2014. május 03. - 08:53


#520
ny zoli

ny zoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás

Kormány magasság:
Amennyiben a nyeregmagasság beállításával megvagyunk, a kormánymagasságot érdemes belőni. Sportos felhasználók kicsit mélyebb pozíciót szoktak választani, hobbi felhasználók, lányok, fájósabb derekúak, kezdők magasabbat. A mélyebb alatt földtől mérve nyeregmagasság mínusz 5-10cm-t értek, komfortosabb beállításon 0-5cm a javasolt különbség. 10cm alá nem szabad bemenni, mert nagyon előre kerül a súlypont, valószínűsíthető a karok fáradása, a nem megfelelő súlypont miatti kerékpárkezelés zavara. A túl magas kormánypozíció pedig pont fordítva tesz, tehát az ülepünket fogja érzékenyen érinteni, illetve az emelkedőkön fogunk hanyatesni.

Kormány –nyereg távolság:

Ezt a beállítást kizárólag a stucni hosszával lehet machinálni. Ha a nyeregben ülsz, enyhén hajlított könyékkel előre nézve a kormány közepe nagyjából el kell takarja az első agyat. Ennak a tesztnek az eredménye persze a kormánymagasságtól is függ. A másik szabály, hogy enyhén hajlított könyök mellett kényelmes távolságra legyen a kormány, ne kelljen nyújtózni érte, de ne is rúgjunk bele a kormányba a nyeregből kiállásnál. A felsőtest, felkar ideális szöge kicsit nyitottabb 90foknál.

 

Idézet www.kerekpar-outlet.hu