Nekem 685mm-es az EC70. Ez még épp elég nekem a 29-eshez irányításilag.
Ha zavar, hogy összekarcolja tegyél alá valamit (szig.szalag, gumi) gumival még stabilabb is lesz.
Nekem 685mm-es az EC70. Ez még épp elég nekem a 29-eshez irányításilag.
Ha zavar, hogy összekarcolja tegyél alá valamit (szig.szalag, gumi) gumival még stabilabb is lesz.
Az az alut is karcolja. Karctól még nem tört el semmi
Ez igaz, az alut is karcolja. A karbont sem karcolja jobban? Ezt már nem is a törés, az esztétika miatt kérdeztem.
Én egy karbon EC90-re cseréltem a WCS-t, + 40mm szélesség növeléssel egybekötve.
Neked van rajta Garmin GPS tartósín? Bírja? Nekem az a fajta sín van, amiről izommal kell levenni, ha nincsenek alatta megtépve a kábelkötegelők, elfordul az egész foglalat levételkor. Ezért tartok tőle kicsit. A stucnin sajnos nem jó a GPS, mindkét bringán oda raktam először, de a lámpával sehogy sem fér össze.
Nyilván túl van reagálva, persze.
5-6 évet én is simán elhasználtam volna. De én már láttam baráti körben is olyan akinek meredeken felfelé rángatásnál a kezébe maradt a kormány egyik fele, és nem a befogásnál tört, hanem a hajlításnál. Az pont egy jó öreg Race Face volt. Azért az egy tempós lejtmenetben kellemetlen lett volna.
Amúgy Easton háza táján is érdemes alu kormányokat nézni, ők is jók.
Nekem egy karbon EC70 van tőlük.
Én egy karbon EC90-re cseréltem a WCS-t, + 40mm szélesség növeléssel egybekötve.
Nyilván túl van, de van benne ráció, a veszély fennáll, csak az esély nagyon kicsi. Nyilván a használattól is nagyban függ.
Ahogy látom, a karbon kormányokat nem érinti? Számomra ez lenne a végleges megoldás. Az egy dolog, hogy a stucni-t pasztázom/előírt nyomatékkal húzom meg (van nyomatékkulcsom), gondolom ugyanez alkalmazható a lockring-es markolatra is. Viszont egy csomó kütyüm van a kormányon. A GPS tartósínnél a kábelkötegelőt nagyon szorosra kell húzni, különben felrakáskor-levételkor forog rajta, nem tudom a karbon kormány mennyire örülne neki. A többi kütyüt fel le rakosgatom, bár azok nincsenek annyira szorosra húzva, de félek, hogy ez karcolná a kormányt. Jogosak a félelmeim vagy túlparázás? Tapasztalat ilyen téren valakinek?
Nyilván túl van reagálva, persze.
5-6 évet én is simán elhasználtam volna. De én már láttam baráti körben is olyan akinek meredeken felfelé rángatásnál a kezébe maradt a kormány egyik fele, és nem a befogásnál tört, hanem a hajlításnál. Az pont egy jó öreg Race Face volt. Azért az egy tempós lejtmenetben kellemetlen lett volna.
Amúgy Easton háza táján is érdemes alu kormányokat nézni, ők is jók.
Nekem egy karbon EC70 van tőlük.
Arra én is számítok!
Csak mert nem találkoztam még olyan esettel hogy valaki ebből kifolyólag tört e volna már kormányt. Azt aláírom hogy ha kap egy eséstől egy nagyobb ütést amitől deformálódik, utána azon a ponton gyengül az anyag és eltörhet. De ha valóban van élettartama a kormányoknak, akkor miért is nem írják rá, mint pl. kerekekre a súly limitet? Van nekem még 96-ból egy Kore kormányom ami azért kapott már pár pofont, de ha nagyon akarnám akkor se törném el. Ja, meg ott van még a Stylo amit tőled szerváltam. Hány évet is használtad?
Én 2006-tól tavalyig használtam egy alu 550-es WCS-t, 95 kg, nem finomkodó stílusban, most már nyugállományba vonult, baja amúgy semmi.
Arra én is számítok!
Csak mert nem találkoztam még olyan esettel hogy valaki ebből kifolyólag tört e volna már kormányt. Azt aláírom hogy ha kap egy eséstől egy nagyobb ütést amitől deformálódik, utána azon a ponton gyengül az anyag és eltörhet. De ha valóban van élettartama a kormányoknak, akkor miért is nem írják rá, mint pl. kerekekre a súly limitet? Van nekem még 96-ból egy Kore kormányom ami azért kapott már pár pofont, de ha nagyon akarnám akkor se törném el. Ja, meg ott van még a Stylo amit tőled szerváltam. Hány évet is használtad?
a stylo talán 3évet ment, többé-kevésbé a Bakonyban, meg a nyúli, écsi dombokon.
Arra én is számítok!
Csak mert nem találkoztam még olyan esettel hogy valaki ebből kifolyólag tört e volna már kormányt. Azt aláírom hogy ha kap egy eséstől egy nagyobb ütést amitől deformálódik, utána azon a ponton gyengül az anyag és eltörhet. De ha valóban van élettartama a kormányoknak, akkor miért is nem írják rá, mint pl. kerekekre a súly limitet? Van nekem még 96-ból egy Kore kormányom ami azért kapott már pár pofont, de ha nagyon akarnám akkor se törném el. Ja, meg ott van még a Stylo amit tőled szerváltam. Hány évet is használtad?
Habár a magyarázat, amit a kolléga adott lentebb (acél végtelenszer bírja, alu nem) logikusnak hangzik, de némi túlreagálást látok a dolog mögött.
A kolléga javasolta a Syntacet pl. ezt érdemes elolvasni annál a pontnál, hogy "Trash? No thanks!":
Instead of changing the bar every 1 1/2 years as necessary with competing products, you can use the Syntace bar for 20 years. That way you can save to buy a new bar 10 times and you only create 1/10 of the environmental impact through production and transport.
Azt gondolom, a Syntace sem gyárt csodakormányokat. A technológia többé-kevésbé ugyanaz mindenhol. Ha az ő kormányaik állításuk szerint 20 évig bírják, akkor most már határozottan pánikkeltésnek és mesterséges forgalomgeneráltatásnak gondolom ezt azt egész csere mizériát.
Ha ütést kap és baja lesz, az nyilván más tészta.
Egyáltalán alu stucniba mehet vagy akkor már azt is carbonra kell cserélni?
Acélba is rakhatod, csak a nyomatékot tartsd be meg pasztázd
megvetésre.
Arra én is számítok!
Csak mert nem találkoztam még olyan esettel hogy valaki ebből kifolyólag tört e volna már kormányt. Azt aláírom hogy ha kap egy eséstől egy nagyobb ütést amitől deformálódik, utána azon a ponton gyengül az anyag és eltörhet. De ha valóban van élettartama a kormányoknak, akkor miért is nem írják rá, mint pl. kerekekre a súly limitet? Van nekem még 96-ból egy Kore kormányom ami azért kapott már pár pofont, de ha nagyon akarnám akkor se törném el. Ja, meg ott van még a Stylo amit tőled szerváltam. Hány évet is használtad?
Syntace eszembe sem jutott, most bike-discount.de-n végigfutottam a Syntace kormányokat, de egyik sem tetszik. Komolyan elgondolkodom nem lenne-e érdemesebb a carbon. Elvileg csak egyszer veszem meg és vége a csere mizériának. Ami nem tetszene benne, hogy lehet bubusgatni mint a hímestojást. Egyáltalán alu stucniba mehet vagy akkor már azt is carbonra kell cserélni?
freddyke módosította - 2014. május 11. - 00:49
Érdekes ez a téma
Karbont remélem nem kell sűrűn cserélni.
Alu kormánynál amúgy valaki tapasztalt már problémát, esetleg törést, repedést vagy deformálódást? Ezt pusztán kíváncsiságból kérdezem hogy tudjam mire számítsak ha újra alu kormányom lesz
megvetésre.
Érdekes ez a téma Karbont remélem nem kell sűrűn cserélni.
Alu kormánynál amúgy valaki tapasztalt már problémát, esetleg törést, repedést vagy deformálódást? Ezt pusztán kíváncsiságból kérdezem hogy tudjam mire számítsak ha újra alu kormányom lesz
Hm, nem öt filléres csere lenne és nagyon kicsi az eltérés (úgy nézem inkább a stucni tekeredett), szerintem messze van attól hogy eltörjön. Gyárt még valaki reális súlyú acél kormányt/stucnit? Jelenleg Ritchey WCS-t használok (C260/Rizer wet white).
Hmmm. WCS után acélt ? Érdekes. Vállalható súlyú acél már nem lenne tartós - szerintem.
Amúgy, én félek a wcs-től. Nem túl sokat bringázó haverom elrepesztett egy wcs stucnit és nyeregcsövet + eltört egy wcs nyeregcsövet. 80kg, keveset és nem vadul teker.
Én most a Syntace-re szavazok kormány ügyben. Minden tesztben a legjobbak, 10 év garit adnak, akkor kb. 5 év után lecserélem a kormányom. Így talán nem fárasztom túl az alukormányt.
szerintem első körben cseréld a kormányt, aztán ha nagyon nem tetszik, vegyél új stucnit is.
Stucnit is kell cserélni a kormánnyal? A Race Face Turbine kormány + stucni legalább 150 EUR.
Ha a kormányt 660mm-ről 725mm-re változtatom, hogy tudom kiszámolni, hogy 105-ös helyett mekkora stucni kell, hogy a kormányzás rendben legyen? 90mm-esre tippelek. Vagy mindenképp rontaná az irányítást (idegessé tenné a kormányzást) ha a rövidítem a stucnit a Kona Blast 2009 (22"-os) vázban akkor is ha a kormány szélesebb?
freddyke módosította - 2014. május 10. - 20:07
Olyanra kell vágni, hogy kényelmes legyen.
Ötvözők valóban sokat segítenek, de csodát nem csinálnak vele.
alunal nem allapithato meg kifaradasi hatar mint pl az acelnal ami azt jelentene hogy egy adott feszultseg alatt maradva vegtelenszeres terheles szamot lenne kepes elviselni az anyag.
alunal meg van adva hogy adott terhelest hanyszor birja el.minel alacsonyabb a feszultseg annal tobbszor kepest azt elviselni (de nem vegtelenszer) mig ha magasabb a feszultseg akar par 100 terheles ciklus utan mar torik az anyag.
bringanal ezt a ket parametert merni szinte lehetetlen ezert javasoljak a par evenkenti cseret.
Logikusnak hangzik. Nem teljesen alu, hanem ötvözet. Az ötvözőanyagok nagyon rugalmassá és szívóssá teszik, teljesen más tulajdonságai lesznek. Az alap kormányok 6xxx-es ötvözetből vannak, de pl. amivel most szemezgetek 7075-T6. Gondolom ez sem mindegy.
Ha már itt tartunk, amit cserélnék 660mm széles. Mindig is jól jött volna egy szélesebb, nyúltam volna kifelé. Kérdés, hogy a 725mm nem sok-e? (A másik gépen a 710 nagyon bejön.) Átalakítottam a montit "országútinak", őszig így szeretném használni. Lehet, hogy aszfalton a széles kormány csak hátrány lesz? (Levágni sajnálnám.)
freddyke módosította - 2014. május 10. - 14:23
Nyilván ha van otthon több bringa akkor annyira nem kell gyakran, mert nem mindig azokat használod.