Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6413 hozzászólás a témában

#461
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

El kell keserítselek, egy alu ötvözet jelen esetben WCS ha eltörik az olyan lesz mint a spagetti tészta főzés előtt, és borotva éles a törésvonal, egy ilyen nyeregcsövet én is törtem már és láttam egy másikat is eltörve.

 

Kormányt, stucnit? Csak az érdekel hogy hegymenetben lefelé túléljem ha esek :)



#462
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

El kell keserítselek, egy alu ötvözet jelen esetben WCS ha eltörik az olyan lesz mint a spagetti tészta főzés előtt, és borotva éles a törésvonal, egy ilyen nyeregcsövet én is törtem már és láttam egy másikat is eltörve.



#463
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Szerinted egy kábelkötegelőt (kézzel) meg lehet akkora szorításra húzni mint egy csavart? Én kozmetikai hibáktól nem félek, elvégre arra van hogy használja az ember, és ha rajta van akkor úgy is fedi. Ez csak akkor szempont ha előre eltervezed hogy valamikor el fogod adni.

 

Fogóval izomból meghúztam a kötegelőt mielőtt a végét lecsíptem, mert különben az egész tartó forog a kormányon, amikor a GPS-t leveszem. Lehet, hogy ennek a nyomatéka még mindig bőven a megengedett alatt van. Az alu kormányon is látszik ez az évek alatt, az még elmegy. A karbon kulacstartóm a kulacs helyén elég csúnyán megkopott, mintha smirglivel lecsiszolták volna. Ha így kopna a kormány is, akkor már csak kozmetikai okok miatt kukáznám ki, így a tartós karbonnak semmi értelme nem lenne. Egyelőre csak filózom, ijesztgetés ide vagy oda, nem félek, hogy eltörik az 5 éves kormányom.



#464
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Hmmm. WCS után acélt ? Érdekes. :)  Vállalható súlyú acél már nem lenne tartós - szerintem.

Minden megoldásra nyitott vagyok. Ha nincs/nem gyártanak akkor el van vetve. Pont azért nem használok karbont mert azt nagyobb eséllyel törném, csak eddig nem hallottam erről az alufáradásról. Persze ez egyik szempont a cserénél (Kalloy Uno-ról Ritchey-re) pont az volt hogy elvileg a Ritchey szolidabb (a kormány egy picit nehezebb is, a stucni könnyebb).
 

Amúgy, én félek a wcs-től. Nem túl sokat bringázó haverom elrepesztett egy wcs stucnit és nyeregcsövet + eltört egy wcs nyeregcsövet. 80kg, keveset és nem vadul teker.

 
Sose lehet tudni hogy épp egy félresikerült darab/sorozat miatt, vagy az adott eseti terhelés miatt történik e, bár három darabnál már a használathoz kötném :) Én sokat tekerek viszont könnyebb is vagyok. Az biztos hogy nem kímélem és bevállalós vagyok, viszont nem is megyek annyira durva pályákon (és úgy érzem tudok valamit technikailag) hogy rendszeresen kéne cserélni. A karbontól ilyen szempontból jobban félek, ha az törik akkor lelki szemeim elött egy hirtelen hegyes dárda + esés a lejtőn lebeg. Ez az alunál is elképzelhető, de szerintem valószínübb egy nem hegyes repedés ami elég lassan nyílik hogy még meg tudj biztonságosan állni. Persze az is benne van hogy ezek mind ötvözetek, sok karbon is alu-ötvözet rétegekre alapul, szóval nem kell tőle ennyire parázni.
 
Nyeregcsövem Thomson alu, attól nem félek.
 

Azt gondolom, a Syntace sem gyárt csodakormányokat. A technológia többé-kevésbé ugyanaz mindenhol. Ha az ő kormányaik állításuk szerint 20 évig bírják, akkor most már határozottan pánikkeltésnek és mesterséges forgalomgeneráltatásnak gondolom ezt azt egész csere mizériát.

 
Teljesen egyetértek, valahogy el kell adni :)
 

De én már láttam baráti körben is olyan akinek meredeken felfelé rángatásnál a kezébe maradt a kormány egyik fele

 
Fölfelé ránagtásnál? Azt hogy csinálta? :)
 

A GPS tartósínnél a kábelkötegelőt nagyon szorosra kell húzni


Szerinted egy kábelkötegelőt (kézzel) meg lehet akkora szorításra húzni mint egy csavart? Én kozmetikai hibáktól nem félek, elvégre arra van hogy használja az ember, és ha rajta van akkor úgy is fedi. Ez csak akkor szempont ha előre eltervezed hogy valamikor el fogod adni.



#465
Fenk

Fenk

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Az integráltnál nem a vázban futnak a golyók, ott is van csésze, csak maga a csapágy megy bele a vázba tehát az ipari csapágy közvetlenül a vázzal érintkezik. A félintegráltnál meg elvileg ugyanolyan zárt csapágy van, csak ott van még egy kis csésze a csapágy és a váz között.


:tank:

#466
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Még nem, de nem tartottam kizártnak, hogy létezik...:D



#467
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szerintem nem mert integráltnál a csapágyfészek/golyópálya maga a váz. De szerintem egy jobbfajta zárt csapágyas (ipari csapágyas) cuccal nem lesz gond, a golyósat én sem erőltetném. 

Integrált golyósat láttál már? :)



A sebesség mindent megold.

 


#468
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Mert az iparisnál a csapágy gyűrűjében futnak a golyók, így ha az letérdel csak a csapágy kuka, de golyósnál a váz anyagában futnak a golyók, ha az maródik be....Mivel integrált rendszer és nincs kormánycsapágy csésze.

Legalábbis én így tudom.



#469
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni kormánycsapággyal kapcsolatban. Adott egy Lycan váz aminek tapered fejcsőve van és a kormánycsapágy integrált benne. Az integrált kormánycsapágy rendszer mennyire megbízható? Mert olvastam,hogy bizonyos esetekben tönkretehei a vázat és jobb megoldás a félintegrált aminél van egy csésze a csapágy és a váz között. A félintegrált csapágyat belehet szerelni az integrált csapágy helyére? Gondolom mivel van egy csésze így maga a csapágy mérete ott valamivel kisebb lesz. Vagy ez csak nagyon szélsőséges esetekben fordul elő, hogy baja lesz a váznak?

 

Ha nincs baj a gyári csapággyal én nem cserélném ki. A golyós csapággyal sincs semmi gond, nekem is olyan volt amíg sajnos kicseréltem. Azt nem tudom miért tenné tönkre a vázat.



#470
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Szerintem nem mert integráltnál a csapágyfészek/golyópálya maga a váz. De szerintem egy jobbfajta zárt csapágyas (ipari csapágyas) cuccal nem lesz gond, a golyósat én sem erőltetném. 



#471
Fenk

Fenk

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni kormánycsapággyal kapcsolatban. Adott egy Lycan váz aminek tapered fejcsőve van és a kormánycsapágy integrált benne. Az integrált kormánycsapágy rendszer mennyire megbízható? Mert olvastam,hogy bizonyos esetekben tönkretehei a vázat és jobb megoldás a félintegrált aminél van egy csésze a csapágy és a váz között. A félintegrált csapágyat belehet szerelni az integrált csapágy helyére? Gondolom mivel van egy csésze így maga a csapágy mérete ott valamivel kisebb lesz. Vagy ez csak nagyon szélsőséges esetekben fordul elő, hogy baja lesz a váznak?


:tank:

#472
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Akkora kerékhez kell a széles kormány szerintem. Bár nekem a Bergamont-on is 700-as kormány volt. Nekem sokkal kényelesebbek.

Kell, a 26-on az 550-ről 590-re lépés is pozitív volt lefelé főként, 680-nál egy fa gyaloghídon szívom a fogam csak, nem sok hely van a korlátok mellet és tempóból lehet át csapatni rajta! :)



#473
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Akkora kerékhez kell a széles kormány szerintem. Bár nekem a Bergamont-on is 700-as kormány volt. Nekem sokkal kényelesebbek.



#474
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Nekem 685mm-es az EC70. Ez még épp elég nekem a 29-eshez irányításilag. 

 

Ha zavar, hogy összekarcolja tegyél alá valamit (szig.szalag, gumi) gumival még stabilabb is lesz.

A 29-en nekem is ilyesmi, 680-as Syntace.

 

Nincs rajta navigáció.


gaboca1 módosította - 2014. május 11. - 15:15


#475
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

szig.szalag, gumi) gumival még stabilabb is lesz.

Hajlakk és gumibelső csodákra képes :)



#476
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Nekem 685mm-es az EC70. Ez még épp elég nekem a 29-eshez irányításilag. 

 

Ha zavar, hogy összekarcolja tegyél alá valamit (szig.szalag, gumi) gumival még stabilabb is lesz.



#477
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az az alut is karcolja. Karctól még nem tört el semmi :)

 

Ez igaz, az alut is karcolja. A karbont sem karcolja jobban? Ezt már nem is a törés, az esztétika miatt kérdeztem.

 

Én egy karbon EC90-re cseréltem a WCS-t, + 40mm szélesség növeléssel egybekötve.

 

Neked van rajta Garmin GPS tartósín? Bírja? Nekem az a fajta sín van, amiről izommal kell levenni, ha nincsenek alatta megtépve a kábelkötegelők, elfordul az egész foglalat levételkor. Ezért tartok tőle kicsit. A stucnin sajnos nem jó a GPS, mindkét bringán oda raktam először, de a lámpával sehogy sem fér össze.



#478
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Nyilván túl van reagálva, persze. 

5-6 évet én is simán elhasználtam volna. De én már láttam baráti körben is olyan akinek meredeken felfelé rángatásnál a kezébe maradt a kormány egyik fele, és nem a befogásnál tört, hanem a hajlításnál. Az pont egy jó öreg Race Face volt. Azért az egy tempós lejtmenetben kellemetlen lett volna. :)

 

Amúgy Easton háza táján is érdemes alu kormányokat nézni, ők is jók.

Nekem egy karbon EC70 van tőlük.  

Én egy karbon EC90-re cseréltem a WCS-t, + 40mm szélesség növeléssel egybekötve.



#479
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Az az alut is karcolja. Karctól még nem tört el semmi :)



#480
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Nyilván túl van, de van benne ráció, a veszély fennáll, csak az esély nagyon kicsi. Nyilván a használattól is nagyban függ.

 

Ahogy látom, a karbon kormányokat nem érinti? Számomra ez lenne a végleges megoldás. Az egy dolog, hogy a stucni-t pasztázom/előírt nyomatékkal húzom meg (van nyomatékkulcsom), gondolom ugyanez alkalmazható a lockring-es markolatra is. Viszont egy csomó kütyüm van a kormányon. A GPS tartósínnél a kábelkötegelőt nagyon szorosra kell húzni, különben felrakáskor-levételkor forog rajta, nem tudom a karbon kormány mennyire örülne neki. A többi kütyüt fel le rakosgatom, bár azok nincsenek annyira szorosra húzva, de félek, hogy ez karcolná a kormányt. Jogosak a félelmeim vagy túlparázás? Tapasztalat ilyen téren valakinek?