Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#201
Repvez

Repvez

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

A rocksocks XC32 TK solo air teleszkópról érdeklődnék! létezik ennek 120as változata vagy valahogy beállitható ekkora méretre? Esetleg más teleszkóp ami ezeket tudja max 60K-ig.

MErt ez minden kritériumnak megfelelne csak az rugóutja  nem.(V és tárcsafék felfogatás és levegős)

Egy merida transmission sportba lenne  egy sountur XCR 120 RL helyett. ÉS nem tudom ha cak egy 100as menne vissza akkor a váz  előre bukna 2cm-t  és hogy ez mit számit használat során.

 

Mert attól, hogy a kormánynál hézagolóval kipótolom a  2cm-t attól még a váz poziciója változna.

 

 

 



#202
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Ez szerintem javarészt marketing, a szelepben mindig van rugó, tehát csak attól függ hogy mikor zárul, más pumpánál legfeljebb az egész fémrész egy darabból van, ami csak azt a különbséget eszközöli hogy a fémmenet tömít amig eléggé nem csavarodott le a fej hogy a szeleprugó bezárhassa a nyílást. Ha a menet elég hosszú és nem túl tág (eléggé alacsony toleranciákkal bír, tehát jó minőségű) akkor elvileg minimális a különbség, maximum az a térfogat amit a menet letekerésénél a fej elmozdul (max pár milliméter).

 

Egyelőre nem kell egy harmadik hiperszuper pumpa. Úgyis azt a nyomást vesszük alapul, amit a műszer mutatott. A levegő kiszökése miatti méréshiba csak annyit befolyásol, hogy nem tudjuk a pontos kamrában levő nyomásértéket. Ha mindig ugyanannyi levegő szökik meg, ez egy állandó méréshiba. A teleszkóp viselkedéséhez fogjuk változtatni a nyomásértékeket, amíg el nem érjük a kívánt hatást. Így pedig már kit érdekel mekkora volt a méréshiba.

 

Egyébként a revelation nagyon tetszik, bár még nem sikerült a tökéletes beállításokat megtalálnom, de nagyságrenddel jobb mint bármely korábbi teleszkópom. Durvább akadályokat (gödröket, huplikat) úgy simít ki, hogy csak lesek.



#203
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Nem esküdnék meg rá, de villánál illene. Nem belső gumiról beszélünk persze.

Ha autó (shrader)szelepről van szó, akkor mindegyik rugós. A prestát kézzel feszíted be, azért is használják nagyobb nyomású gumikhoz.



#204
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

A ,,szelepben mindig van rugó", ez biztos?

 

Nem esküdnék meg rá, de villánál illene. Nem belső gumiról beszélünk persze.



#205
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Ez szerintem javarészt marketing, a szelepben mindig van rugó, tehát csak attól függ hogy mikor zárul, más pumpánál legfeljebb az egész fémrész egy darabból van, ami csak azt a különbséget eszközöli hogy a fémmenet tömít amig eléggé nem csavarodott le a fej hogy a szeleprugó bezárhassa a nyílást. Ha a menet elég hosszú és nem túl tág (eléggé alacsony toleranciákkal bír, tehát jó minőségű) akkor elvileg minimális a különbség, maximum az a térfogat amit a menet letekerésénél a fej elmozdul (max pár milliméter).

A ,,szelepben mindig van rugó", ez biztos?



#206
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

"Pressure-Rite valve prevents air loss during removal"

 

Ez szerintem javarészt marketing, a szelepben mindig van rugó, tehát csak attól függ hogy mikor zárul, más pumpánál legfeljebb az egész fémrész egy darabból van, ami csak azt a különbséget eszközöli hogy a fémmenet tömít amig eléggé nem csavarodott le a fej hogy a szeleprugó bezárhassa a nyílást. Ha a menet elég hosszú és nem túl tág (eléggé alacsony toleranciákkal bír, tehát jó minőségű) akkor elvileg minimális a különbség, maximum az a térfogat amit a menet letekerésénél a fej elmozdul (max pár milliméter).


Tekergek módosította - 2014. május 06. - 06:40


#207
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Talán abból lehetne következtetni hogy más-más nyomásokra fújod és a veszteség ehhez arányosan (lineárisan) mozog e vagy nem, esetleg ugyanezt összevetve más-más pumpával is, de nem hiszem hogy valakinek ennyivel túl sok ideje lenne  :)

 

Ezért kérdeztem a Topeak pumpát.

 

"Pressure-Rite valve prevents air loss during removal"



#208
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

A negatív kamránál a pumpa levétel és újra felrakás után 15psi hiányzik. Nehéz lenne megállapítani utólag, hogy mennyi volt benne. (A pozitívnál ugyanez 2psi veszteséget okoz.)

 

Talán abból lehetne következtetni hogy más-más nyomásokra fújod és a veszteség ehhez arányosan (lineárisan) mozog e vagy nem, esetleg ugyanezt összevetve más-más pumpával is, de nem hiszem hogy valakinek ennyivel túl sok ideje lenne  :)


Tekergek módosította - 2014. május 04. - 01:25


#209
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A negatív kamránál a pumpa levétel és újra felrakás után 15psi hiányzik. Nehéz lenne megállapítani utólag, hogy mennyi volt benne. (A pozitívnál ugyanez 2psi veszteséget okoz.)



#210
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ahogy letekered a pumpát a légkamra szelepe zár, bent tartva a beállított nyomást, a pumpát pedig nyitod légkörre és kiszisszen.


Kivéve ha a szelep csak akkor zárul teljesen amikor a nyomáskülönbség jelentős lesz, pl. kopott/piszkos szelepnél (fáradt szeleprugó nem nagyon valószínű). Ilyenkor egy kis levegő kiszökkenhet, a kérdés csak hogy mennyi (a maximumot egyszerű megállapítani azáltal hogy megint rátekered a pumpát, de ebbe benne van az is amit a pumpa felvesz).



#211
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Logikus, amit írsz. Nem számoltam azzal, hogy a pumpa rárakásakor kiegyenlítődik a nyomás. Ennek megfelelően, kellően túlbonyolítva a dolgot, rosszul állítottam be a nyomást. Biztos, hogy a szelepből nem távozik levegő a pumpa levételekor? Elvileg ez a Topeak olyan fejjel van szerelve, amely megakadályozza, hogy a levételénél szökjön a levegő. Megéri befektetni vagy hülyeség? Egy sima Rock Shox pumpám van, illetve amit az X-Fusion-höz kaptam (nagyjából úgy néz ki mint a Rock Shox).

 

A gugli soha nem volt a barátom, csak kényszerűen használom. Végigolvastam pár fórumot azzal kapcsolatban, hogy milyen irányban lehet játszani a pozitív/negatív nyomásokkal. Ezt már átbeszéltük párszor, ennyi elég, köszönöm. Meg fogom találni a nekem megfelelő beállítást.



#212
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Volt már pogózásom. Ennél nem vettem észre, de van rajta kompresszió/floodgate, azzal ki lehet játszani. A térfogat különbség feltűnt, a pozitív kamránál 3 pumpálás 2 psi, a negatívnál 15 psi. Jó játék még belekalkulálni a pumpa levételekor a levegőveszteséget. Tehát bármerre különbözik a két kamra nyomása nehezebben indul meg? Azt gondoltam ez inkább akkor igaz, ha a negatívban kevesebb van. A lábban tudok olajról, ami a becsúszót keni. A légrugóban nem tudok olajról, ott egy speciális zsír van, elvileg ez a rész el van szigetelve a lábtól. Rosszul tudom?

A pumpa levételénél elvileg nincs levegőveszteség.

Pumpa rátekerésénél a kamrában van nagy nyomás, a pumpában légköri, mikor összezárod a két rendszert, kiegyenlítődik a nyomás. Ezt utána feltolod a kívánt értékre, ilyenkor a pumpa-kamra rendszerben ugyanaz a nyomás. Ahogy letekered a pumpát a légkamra szelepe zár, bent tartva a beállított nyomást, a pumpát pedig nyitod légkörre és kiszisszen.

 

Akkor indul meg nehezebben, ha a negatívban kevesebb van. Ha több, akkor összehúzza a villát és nem lesz meg a teljes rugóút, ami úgy általánosságban nem kívánatos.

 

Olvasd egyszer el hova mit és mennyit kell tölteni/kenni, gugli a barátod. ;)



#213
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A pogózás az amikor csak attól bólogat a villa, hogy tekersz. Amikor keréknyomban ráz, mint az állat, az a merevvilla. :D

 

Negatív kamrával a pozitív ellen dolgozol, de az kisebb térfogatú. Ugyanazt a villabeülést többféle kombinációval el lehet érni, de változik a rugózás karakterisztikája is, minél közelebb van a két kamra nyomása, annál könnyebben indul meg.

 

Olaj pedig azért jön ki a szelepen, mert bele lett töltve. Valaminek kenni kell az O-gyűrűket is. Ha alul fújjátok a villát, célszerű előtte fejretenni a bicót, úgy kevesebb olaj távozik.

 

Volt már pogózásom. Ennél nem vettem észre, de van rajta kompresszió/floodgate, azzal ki lehet játszani. A térfogat különbség feltűnt, a pozitív kamránál 3 pumpálás 2 psi, a negatívnál 15 psi. Jó játék még belekalkulálni a pumpa levételekor a levegőveszteséget. Tehát bármerre különbözik a két kamra nyomása nehezebben indul meg? Azt gondoltam ez inkább akkor igaz, ha a negatívban kevesebb van. A lábban tudok olajról, ami a becsúszót keni. A légrugóban nem tudok olajról, ott egy speciális zsír van, elvileg ez a rész el van szigetelve a lábtól. Rosszul tudom?



#214
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Igen, ez ugyanazt írja le. Másképpen, a negatív kamra nyomása gyengíti a pozitív kamra által meghatározott "rugóerőt".

Mi a pogózás? Pl. keréknyomban (traktor) ráz mint a ...?

 

A pogózás az amikor csak attól bólogat a villa, hogy tekersz. Amikor keréknyomban ráz, mint az állat, az a merevvilla. :D

 

Negatív kamrával a pozitív ellen dolgozol, de az kisebb térfogatú. Ugyanazt a villabeülést többféle kombinációval el lehet érni, de változik a rugózás karakterisztikája is, minél közelebb van a két kamra nyomása, annál könnyebben indul meg.

 

Olaj pedig azért jön ki a szelepen, mert bele lett töltve. Valaminek kenni kell az O-gyűrűket is. Ha alul fújjátok a villát, célszerű előtte fejretenni a bicót, úgy kevesebb olaj távozik.


McGywer módosította - 2014. május 02. - 13:07

  • zscs kedveli ezt

#215
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Igen, ez ugyanazt írja le. Másképpen, a negatív kamra nyomása gyengíti a pozitív kamra által meghatározott "rugóerőt".

Mi a pogózás? Pl. keréknyomban (traktor) ráz mint a ...?



#216
Faci

Faci

    újonc

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

A pozitív levegőnyomás meghatározza a villa összenyomásához szükséges erőt. A nagyobb pozitív levegőnyomás eredménye kisebb megereszkedés (beülés) és nagyobb kirugózási erő. A kisebb pozitív levegőnyomás eredménye nagyobb megereszkedés és kisebb kirugózási erő.

 

 

2. Lépés – A negatív levegőnyomás megválasztása

A negatív levegőnyomással a rugóút elején, a rugózás megkezdéséhez szükséges erőhatást állíthatjuk be. A negatív nyomás a villát érő erőhatásokkal együtt a pozitív légkamra nyomásával ellentétes irányba hat. Nagyobb negatív nyomás aktívabb működést eredményez, különösen kisebb buckák esetén. Kisebb levegőnyomás azt eredményezi, hogy a villa nem reagál olyan érzékenyen, ill. kevésbé jelentkezik a „pogózás”. 

 

 

 

 

Egy kis leírás a levegőkamrákról! ;) Remélem hasznosnak találod.


Faci módosította - 2014. május 01. - 22:07

  • CSEKONICS kedveli ezt

#217
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Kösz, akkor nem aggódom túl a dolgot, majd még rácsörgök a M.O.-i RS képviseletre, vagy küldök nekik egy mailt.

 

Telót próbáld meg 120-120 PSI-vel, aztán lehet finomítani.

 

Lehet a pumpámban maradt olaj az X-Fusion-ból és a másik kettőnél az fojt ki a pumpából, mert olajfilm maradt a kezemen. De inkább az előbbire gyanakszom, hogy azokból is jött.

 

90 + / 75 - volt, nem mozogta ki az útját így sem, bár nem is adtam neki hatalmas pofont, és azért szépen mozgott. Mtbr fórumon azt írják az okosok, hogy ha a negatív kamrában alacsonyabb a nyomás (pozitív kamra nyomás nyomás mínusz 5-10psi az ajánlás), akkor jobban kimozogja az útját. Ha a negatív kamrában magasabb a nyomás, akkor veszít a kimozogható útból, viszont sokkal jobban reagál az apró dolgokra is (itt 5 psi-vel többet ajánlanak mint a pozitív kamra nyomása). Ez utóbbi kellene nekem. Nem szoktam úgy csapatni, hogy a teljes útra szükségem legyen, viszont az apróbb dolgokon díjaznám ha szebben mozogna.



#218
Faci

Faci

    újonc

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Kösz, akkor nem aggódom túl a dolgot, majd még rácsörgök a M.O.-i RS képviseletre, vagy küldök nekik egy mailt.

 

Telót próbáld meg 120-120 PSI-vel, aztán lehet finomítani.



#219
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Nekem az X-Fusion Velvet-ből jön olaj a szelepen keresztül. Kérdeztem ezt a topikjában, nem írt senki. A Fox tagból is jött. Nem vagyok biztos, de mintha a Revelation-ból is jönne..



#220
Faci

Faci

    újonc

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Sziasztok!

 

Ismét egy kis szaktanácsot kérnék!Van egy Rock Shox Reba dual air Sl villám. Nem mai darab, 2007-es, de rendszeresen karbantartott. Tavaszi olajcsere előtt vettem észre, hogy a becsúszók - 100 mm - összenyomás után nem jönnek vissza csak 90-95 mm-t. Próbáltam magasabb nyomáson, de úgysem változott a helyzet, (én 100-110 Psi-n használom). Abban az esetben viszont, ha a negatív kamrába legalább 20 psi-vel alacsonyabb nyomást fújok, akkor a probléma megszűnik, viszont így jóval "lustább", nem elég aktív a teleszkóp. A szervízben nem láttak rajta semmit, de ahogy elnéztem őket, ilyen villát sem gyakran szednek szét. Szóval van valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm!

Próbáld meg teljesen kiengedni a kamrákból a levedőt, majd először a + majd a - kamrát felfújni újra, nekem segített, bár nekem a "-" ban kicsit kevesebb a levegő. 

 

Én azt szeretném megtudni, hogy normális az, ha a levegő kamrákból, a szelepnél, leeresztésnél jön az olaj? Hogy kerül a levegőkamrába telóolaj?