Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#1941
Írta 2012. március 31. - 23:17
Altrix Spider országúti felni | Herce-Hurca errõl a felnirõl van valakinek valami tapasztalata?
Budapesten használnám a városban.
Ehhez milyen méretû külsõt kell venni?
#1942
Írta 2012. március 30. - 16:07
#1943
Írta 2012. március 30. - 11:55
:::BigBike:::
s, nem nagyon gondolkodnék 140K-s keretbõl építésben mert kb a váz/teló/kerekek jönnek ki belõle.
amúgy meg van milyen bringát vegyek topik, oda kéne a folytatás
illetve ha jár erre ügyeletes szakember sztem ezekt is át kéne oda ...köszi
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1944
Írta 2012. március 30. - 11:43
Sziasztok!
Szeretnék valami normálisabb kerékpárt összerakatni, kellene pár lehetséges alkatrész variáció. 140k lenne a max keret. 28-as kerékkel szeretnék valami trekking féleséget, rugós elsõ villával, maximum 10 sebességfokozattal, felnifékkel. 190 magas vagyok. Elõször is kéne valami nem túl drága, de jobbféle aluváz. Felni, küllõk, tengelyek, csapágyak, váltó stb. Szóval egy teljes kerékpár alkatrészlista.
Elõre is köszi a választ.
Én vennék 100e alatt egy cross-trekking/trekking bringát (pont a múlt héten néztem a crosstrekking bringát a decathlonban, teljesen korrekt darab 75e forintért. Acera váltó, váltókarok, értelmes kiegészítõk, jó fék, mozgott a teleszkópja is.) Annyi pénzt nagyon megér, mert néztem a konkurenciát (Caprine, Gepida, Merida Crossway) és amik ilyen árban voltak egyik se volt olyan jól felszerelt darab mint a decathlonos Btwin. Könnyû is volt, bár én a nõi verziót nézegettem, de a férfi se lehet sokkal nehezebb.
Szóval én megvenném azt a helyedben, 75e forintért, és csak azt cserélném rajta amit muszáj, hogy testreszabd. Nyereg, kormány, stücni ilyesmi. Utána pedig azt ami elkopik, vagy nagyon elégedetlen lennél vele. A Btwinnél az egyetlen hátrány, talán, hogy az eladó állítása szerint szimplafalú a felnije, de nem ez a vérgagyi teszkós szimplafalú volt, hanem azért kicsit masszívabb. Tehát legrosszabb esetben a kerékszettet cserélném rajta vásárlás után.
http://www.decathlon...id_8202746.html
Õ az, csak a magyar oldalon nem találtam. Itthon 75e forint.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#1945
Írta 2012. március 29. - 15:58
minden reszt a sajat topikjaban kerdezz meg.
#1946
Írta 2012. március 29. - 15:52
Szeretnék valami normálisabb kerékpárt összerakatni, kellene pár lehetséges alkatrész variáció. 140k lenne a max keret. 28-as kerékkel szeretnék valami trekking féleséget, rugós elsõ villával, maximum 10 sebességfokozattal, felnifékkel. 190 magas vagyok. Elõször is kéne valami nem túl drága, de jobbféle aluváz. Felni, küllõk, tengelyek, csapágyak, váltó stb. Szóval egy teljes kerékpár alkatrészlista.
Elõre is köszi a választ.
#1947
Írta 2012. március 26. - 23:31
novatec d362sb hátsó aggyal kapcsolatban hogyan kell cserélni a racsni alatti csapágyakat. Mert az bevan oda téve úgy hogy nem jöttem rá hogyis kéne kikapni belõle ha az is tönkremenne.
Addig oké hogy a kazetta leficcen róla.
#1948
Írta 2012. március 24. - 20:51
#1949
Írta 2012. március 24. - 08:37
Nekem több radiális fûzésû elsõ kerekem is volt, de amióta egy gyári speckó elsõ kerekének (shimano agy) gumija leengedésekor (!) eltépte az agyat 4 küllõ, azóta nem erõltetem...
Köszi, hagyományos (mármint ugyanolyan, mint volt korábban - ennél többet nem tudok írni:-) fûzés lesz. Próbáltam elég alaposan utánaolvasni és olyan rémtörténeteket találtam, hogy kb. azonnal, gondolkodás nélkül eldöntöttem, maradok a hagyományosnál. Az "R"-en MJani világított rá nagyon jól, hogy azt is vegyem figyelembe, hogy egy korábban hagyományosan fûzött agy anyagában máshogy "fáradt", radiális fûzéssel könnyebben kiszakíthat darabokat belõle egy küllõ.
Gyári keréknél mondjuk elég meredek, pláne egy gumileengedéssel! Garanciális javítás/csere lett a vége, vagy már egy nem garanciális kerék volt?
#1950
Írta 2012. március 24. - 08:02
az igen!Nekem több radiális fûzésû elsõ kerekem is volt, de amióta egy gyári speckó elsõ kerekének (shimano agy) gumija leengedésekor (!) eltépte az agyat 4 küllõ, azóta nem erõltetem...
mondjuk nem hiába van megkülönböztetve a DT-nek is - meg talán még másik agyaknál is -, hogy melyiket lehet radiálisan fûzni.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1951
Írta 2012. március 23. - 22:42
Nekem több radiális fûzésû elsõ kerekem is volt, de amióta egy gyári speckó elsõ kerekének (shimano agy) gumija leengedésekor (!) eltépte az agyat 4 küllõ, azóta nem erõltetem...
#1952
Írta 2012. március 23. - 22:16
Van egy DT hátsó agyam, tárcsás, régebbi. Csak az van ráírva, hogy "DT Swiss", de semmi más.
Kb ilyen, csak nincs rajta középen matrica, sötét szürke: DT Swiss 340 MTB Rear Disc Hub, White, 6 Bolt, 24 Spoke, 9 Speed, NEW | eBay
Ipari csapágyas lehet az én hátsó agyam? Ezt is csak akkor kell karbantartani, vagy cserélni a csapágyat, ha már nem forog tökéletesen?
#1953
Írta 2012. március 23. - 22:12
A két porvédõnek kinézõ alu zárókupakot le tudod tekerni 2db villáskulcscsal és máris rádmosolyognak a csapágyak.
Köszi
és akkor simán (óvatosan) kiütöm a csapágyakat és irány a csapágybolt?
#1954
Írta 2012. március 21. - 14:58
A két porvédõnek kinézõ alu zárókupakot le tudod tekerni 2db villáskulcscsal és máris rádmosolyognak a csapágyak.http://lp1.pinkbike....p4pb1363860.jpg
így néz ki. akkor hogyan is szedjem szét?
#1955
Írta 2012. március 21. - 14:52
Köszi!
#1956
Írta 2012. március 21. - 14:15
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1957
Írta 2012. március 21. - 14:06
Pros:
- V-fékkel az elsõ keréken vállalható és egy nagyon merev kerék lesz az eredmény
- rövidebb küllõk miatt pár gramm tömeg spórolása
- (szuper kinézet, no meg ilyenem még sosem volt:-)
Cons:
- Shimano agyak "nem szeretik" a radiális fûzést az alacsonyabb perem miatt - pláne nagyobb lyukszám/küllõszám (például 36-os - Sheldon Brown) esetén
- küllõanyák könnyebben lelazulhatnak, érdemes csavarrögzítõt használni
(Sheldon Brown oldalán is elolvastam a radiál fûzés részt.)