Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#1201
Írta 2013. október 10. - 12:10
Szeretném a segítségeteket kérni 1 visszatérõ problémámmal kapcsolatban:
a hátsó belsõm folyamatosan elcsúszik, a felniszalaggal együtt. Olyannyira, hogy a felni szelepbejárata egy bizonyos idõ után kiszúrja azt. Próbáltam már szigszalaggal körbetekerni a szelep oldalát, odaragasztani a felniszalagot a felnihez (elég sufni, tudom), de semmi nem segít, folyamatosan elcsúszik és már a második felniszalagom amorf teljesen.
Mi lehet a baj? Mivel tudnám megoldani?
Elõre is köszi!
That's all folks!
160 mm-es Avid tárcsa eladó
#1202
Írta 2013. október 10. - 00:42
Kösz a magyarázatot, szükség volt rá (mert elnéztem, elsõre is mennie kellett volna...). Így már mûködhet .namost, hogy értsed - van egy C50-es Dura Ace karbon abroncsom (vagyis egy komplett hátsó kerekem) amibõl SS/fixi/pózer kereket szeretnék csinálni a meglévõ 28 lyukas Dura Ace pálya hátsó agy átfûzésével.
Emiatt az egyik oldalon lehetek sugárban, de a másikban csak keresztre merném fûzni.
Kimarad továbbra is 4-4 küllõ (mert 28-8=20).
A jobboldal a húzott, két kereszttel. A baloldal sugaras, az könnyebb lesz.
Mindkét oldalon kimarad 14-bõl 4, pl. 2 maradó után az 1., 3 után a 2., ismét 2 után a 3., majd 3 további után a 4. Ennél nem lehet egenletesebben szétosztani a fölösleges lyukakat.
Legyenek a jobboldali (hajtott) küllõn lévõ agylyukak a páratlanok, számozzuk meg ezeket 1-27-ig. A baloldaliak párosak, 2-28-ig.
A ráf lyukai 1-19-ig illetve 2-20-ig mennek.
Hagyjuk ki az 5. 13. 19. és 27. lyukhelyet (az agy jobb oldaláról).
Az 1. agylyuk legyen az 1. ráflyuknál (csak, hogy le tudjuk rajzolni), menjen az óramutató szerint növekedve.
Ha 20-20 lenne a kerék (20 agy, 20 ráf), akkor pl. 1-5, 5-9, 9-13, 13-17, 17-19 lenne az 5 „nyomott” kerék és 3-19, 7-3, 11-7, 15-11, és 19-17 az 5 „húzott", mindez a jobboldali, hajott oldalon (agytól-ráfig megy a küllõ). Csakhogy nem 20, hanem 28 lyukas agyunk van. Ismétlem, kihagyunk hát jobboldalt négyet, pl. az 5., 13., 19. és 27. lyukhelyet. így ott 14 helyett 10 küllõ lesz. Baloldalt mondjuk a 4, 12, 18, 26 marad ki.
Ezzel az agylyuk-ráflyuk összefüggés (azaz az ezeket összekötõ küllõ) a következõ: 1-5, 7-9, 11-13, 17-17, 23-1 az öt „nyomott” kerékre, és 3-19, 9-3, 15-7, 21-11, 25-15 az öt „húzott" kerékre. (Lerajzoltam, de ellenõrzendõ.)
Hátravan a küllõszámítás, azaz, hogy hányféle hosszúságú küllõ kell jobboldalt (tán kettõ?); a baloldali is más persze, de az mind uo. hosszú, hisz sugaras. Ez egy középiskolás geometriai feladat, de késõ van, csak akkor érdemes kiszámítani (mondjuk egy programmal), ha tényleg kell. Ahhoz kellenének a szokásos adatok, kb. az agyon lévõ 28-as küllõ körének sugara (ha eltérõ, akkor persze mindkettõ, a ráf megfelelõ sugara, a bal és jobb agyküllõkör távolsága a szimmetriatengelytõl.
Mi az a pózer?
#1203
Írta 2013. október 09. - 11:04
Inkább nem: nem lesz egyenletes. A fûzés is kérdéses.
Ha mégis nagyon kell, akkor legyenek a baloldali küllõk a páratlanok, jobboldaliak a párosak. Hagyd ki az 1, 9, 15, 23-at és a 2, 10, 16, 24-et. Így 8, 6, 8, 6 lesz mindkét oldalon a kihagyottak közti távolság. Ez sugaras fûzésre elmegy épp, keresztre hmm-hmm.
namost, hogy értsed - van egy C50-es Dura Ace karbon abroncsom (vagyis egy komplett hátsó kerekem) amibõl SS/fixi/pózer kereket szeretnék csinálni a meglévõ 28 lyukas Dura Ace pálya hátsó agy átfûzésével.
Emiatt az egyik oldalon lehetek sugárban, de a másikban csak keresztre merném fûzni.
vagy még mindig: kellene valaki, aki tud szerezni, gyártani stb EMBERI áron ilyen agyat, tekintve, hogy a felni tökéletes, és nem szivesen cserélném le valami másra
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1204
Írta 2013. október 05. - 10:36
#1205
Írta 2013. október 05. - 09:51
Adott két elsõ kerék Hope Pro 2 Evo 15mm-es aggyal és Shimano SM-RT86 féktrácsával. Minden együtt rendelt, teljesen új. Az egésszel a célom az volt, hogy kerékcserénél ne kelljen féket állítani. Viszont akkora a féktárcsa eltolódása, hogy sajnos kell. Az agyak különbözhetnek vagy a tárcsák?
Elvileg a probléma elkerülhetõ lehet egy ilyennel:
Syntace
#1206
Írta 2013. október 05. - 01:08
#1207
Írta 2013. október 04. - 17:08
Inkább nem: nem lesz egyenletes. A fûzés is kérdéses.két gyors kérdés, 28-as agyat be lehet fûzni 20-as felnibe (oldalanként 4-4 lyukat kihagyva)[...]
Ha mégis nagyon kell, akkor legyenek a baloldali küllõk a páratlanok, jobboldaliak a párosak. Hagyd ki az 1, 9, 15, 23-at és a 2, 10, 16, 24-et. Így 8, 6, 8, 6 lesz mindkét oldalon a kihagyottak közti távolság. Ez sugaras fûzésre elmegy épp, keresztre hmm-hmm.
#1208
Írta 2013. október 04. - 15:34
és CX-RAY-en kivül van itthon könnyû lapított küllõ?
bónusz kérdés, 20 lyukas 120mm széles pálya/SS agyat csinál valaki? miche-t láttam, de már egy hónapja nem tudom megrendelni itthon...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1210
Írta 2013. szeptember 16. - 09:47
Nem csak gramm.Ha igaz , amit ír a DT , a 2.0-1.8-2.0 küllõjük szakítószilárdsága is nagyobb.
Felütöttem a kerekemet, amíg ezen sakkozok hogy azzal mi lesz, rendeltem egy másik kereket (valószínûleg elbontom és az agyat felhasználom máshova). Mivel normális 2.0-ás küllõjük nem volt, DT Champion lett (2.0-1.8-2.0). Remélem jó lesz.
#1211
Írta 2013. szeptember 16. - 09:15
Ha inkább az szempont, hogy erõs legyen a kerék és késõbb lehessen centírozni (ha szükséges), érdemes 2.0-1.8-as elvékonyított küllõt beletenni vagy inkább maradjak a 2.0-nál. 32 küllõ esetén hány grammot nyerek a vékonyítottal?
Nem csak gramm.Ha igaz , amit ír a DT , a 2.0-1.8-2.0 küllõjük szakítószilárdsága is nagyobb.
#1212
Írta 2013. szeptember 15. - 21:46
#1213
Írta 2013. szeptember 14. - 13:54
#1214
Írta 2013. szeptember 14. - 13:42
#1215
Írta 2013. szeptember 09. - 20:55
#1216
Írta 2013. szeptember 09. - 20:34
Enyémben sajnos fogalmam sincs hogy milyen küllõ van mert használtan vettem. Leviszem majd akkor a bringáshoz hogy meglesse hogy milyen küllõ van benne de lehet hogy egy vastagabb gumi sem ártana neki nem? Vagy a külsõ nem számít annyit?
Számít az is.
#1217
Írta 2013. szeptember 09. - 19:34
#1218
Írta 2013. szeptember 09. - 19:32
Sziasztok. Ti mit tennétek a helyemben? A problémám az hogy van egy országútim amin Mavic MA2 700C felnik vannak 23-as gumikkal és mindig sikerül a hátsóba 8 ast tennem mivel igencsak nagy darab vagyok és egy közepesebb úrhibánál már benne is van a nyolcas.
Na most a lehetõségek az új szélesebb gumi, az új felni de ugyan ezzel a gumival? Szerintetek melyikkel járnék jobban? Esetleg van már jól bevált felnitek nagyobb termetû embereknek?
Nekem ilyen, csak régebbi felnim van több mint tíz éve DT 2.0-ás küllõkkel, igen sokat kibírt már, egyszer lett centírozva úgy tíz éves korában.
#1219
Írta 2013. szeptember 09. - 17:34
Na most a lehetõségek az új szélesebb gumi, az új felni de ugyan ezzel a gumival? Szerintetek melyikkel járnék jobban? Esetleg van már jól bevált felnitek nagyobb termetû embereknek?