Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#1181
Írta 2013. október 11. - 10:45
így szakadt ki tõbõl 5 ill. 15km után mindkét zsír új schwalbe belsõmbõl.
#1182
Írta 2013. október 11. - 09:48
a pózer az pózolás szóból ered, amikor valami csak azért néz ki úgy mert olyannak tetszik nem azért, mert a használat azt igényelné. tehát fõleg pózolásra van, nem használatra.Kösz a magyarázatot, szükség volt rá (mert elnéztem, elsõre is mennie kellett volna...). Így már mûködhet .
Kimarad továbbra is 4-4 küllõ (mert 28-8=20).
A jobboldal a húzott, két kereszttel. A baloldal sugaras, az könnyebb lesz.
Mindkét oldalon kimarad 14-bõl 4, pl. 2 maradó után az 1., 3 után a 2., ismét 2 után a 3., majd 3 további után a 4. Ennél nem lehet egenletesebben szétosztani a fölösleges lyukakat.
Legyenek a jobboldali (hajtott) küllõn lévõ agylyukak a páratlanok, számozzuk meg ezeket 1-27-ig. A baloldaliak párosak, 2-28-ig.
A ráf lyukai 1-19-ig illetve 2-20-ig mennek.
Hagyjuk ki az 5. 13. 19. és 27. lyukhelyet (az agy jobb oldaláról).
Az 1. agylyuk legyen az 1. ráflyuknál (csak, hogy le tudjuk rajzolni), menjen az óramutató szerint növekedve.
Ha 20-20 lenne a kerék (20 agy, 20 ráf), akkor pl. 1-5, 5-9, 9-13, 13-17, 17-19 lenne az 5 „nyomott” kerék és 3-19, 7-3, 11-7, 15-11, és 19-17 az 5 „húzott", mindez a jobboldali, hajott oldalon (agytól-ráfig megy a küllõ). Csakhogy nem 20, hanem 28 lyukas agyunk van. Ismétlem, kihagyunk hát jobboldalt négyet, pl. az 5., 13., 19. és 27. lyukhelyet. így ott 14 helyett 10 küllõ lesz. Baloldalt mondjuk a 4, 12, 18, 26 marad ki.
Ezzel az agylyuk-ráflyuk összefüggés (azaz az ezeket összekötõ küllõ) a következõ: 1-5, 7-9, 11-13, 17-17, 23-1 az öt „nyomott” kerékre, és 3-19, 9-3, 15-7, 21-11, 25-15 az öt „húzott" kerékre. (Lerajzoltam, de ellenõrzendõ.)
Hátravan a küllõszámítás, azaz, hogy hányféle hosszúságú küllõ kell jobboldalt (tán kettõ?); a baloldali is más persze, de az mind uo. hosszú, hisz sugaras. Ez egy középiskolás geometriai feladat, de késõ van, csak akkor érdemes kiszámítani (mondjuk egy programmal), ha tényleg kell. Ahhoz kellenének a szokásos adatok, kb. az agyon lévõ 28-as küllõ körének sugara (ha eltérõ, akkor persze mindkettõ, a ráf megfelelõ sugara, a bal és jobb agyküllõkör távolsága a szimmetriatengelytõl.
Mi az a pózer?
és remekül kifejtetted ezt nekem, el is mentem egy word file-ba
te ezzel foglalkozol, vagy hobbiból értesz ennyire hozzá?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1183
Írta 2013. október 11. - 06:18
Volt olyan (pillanatszerû) defektem, hogy a belsõ cseréjénél derült ki, hogy az az új külsõvel több, viszonylag nagy felületen összetapadt és a külsõ elfordulásakor egyszerûen elnyíródott a belsõ anyaga (biztos kellett hozzá a belsõ átlagon aluli minõsége, de ez a tényeken nem változtat) és úgy kellett kitépni a belsõt a külsõbõl.
Ezt követõen púdereztem be a külsõnek a belsõ felületét.
A következõ szériánál nem volt több ilyen eset, de mivel továbbra is gumírozott szelepszáras belsõket használtam (ugyanolyan külsõvel és felnivel), nálam is elõjött a 374Lon kolléga által említett probléma. Nem szakadt le a szelep, csak a szeleplyuk széle szépen átrágta magát a gumírozáson. A szelep szára persze minden bringázás után el volt ferdülve a lyukban.
Ettõl kezdve használok menetes szelepszárat + púdert és elmúltak az ilyen jellegû defektek.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1184
Írta 2013. október 11. - 01:46
Azt tegyük hozzá, hogy ez nagyon ritkán fordul elõ.
#1185
Írta 2013. október 11. - 01:33
Ha a külsõ meg is csúszik a felnin, akkor a felniszalag nem fog elmászni, mert a szelepszár nem tud elferdülni (persze csak ha rajta van a rögzítõ anya). Extrém esetben, ha a külsõ össze van tapadva a belsõvel, kiszakadhat a szelep a belsõbõl, de ennek kivédésére meg be kell szórni púderrel.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1186
Írta 2013. október 11. - 01:01
Nekem is, zsír új, nem B-s Conti külsõvel is meg tudta csinálni ezt a kerekem.
#1187
Írta 2013. október 10. - 18:39
Nekem is volt ilyen problémám (még zsír új, nem B kategóriás külsõvel is). A Schwalbe belsõ áll, mint a cövek.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1188
Írta 2013. október 10. - 15:52
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni 1 visszatérõ problémámmal kapcsolatban:
a hátsó belsõm folyamatosan elcsúszik, a felniszalaggal együtt. Olyannyira, hogy a felni szelepbejárata egy bizonyos idõ után kiszúrja azt. Próbáltam már szigszalaggal körbetekerni a szelep oldalát, odaragasztani a felniszalagot a felnihez (elég sufni, tudom), de semmi nem segít, folyamatosan elcsúszik és már a második felniszalagom amorf teljesen.
Mi lehet a baj? Mivel tudnám megoldani?
Elõre is köszi!
A külsõd van megnyúlva, az viszi el a belsõt a felniszalaggal. Pl. a B-s Conti külsõk szerettek ilyet csinálni de nekem már volt más külsõvel is ilyen tapasztalatom. Vagy lecseréled a külsõd vagy megpróbálod bazi nagy nyomással használni.
Amúgy vannak felragasztható felniszalagok is, nem neked kell rgasztgatni azt.
#1189
Írta 2013. október 10. - 15:05
#1190
Írta 2013. október 10. - 12:10
Szeretném a segítségeteket kérni 1 visszatérõ problémámmal kapcsolatban:
a hátsó belsõm folyamatosan elcsúszik, a felniszalaggal együtt. Olyannyira, hogy a felni szelepbejárata egy bizonyos idõ után kiszúrja azt. Próbáltam már szigszalaggal körbetekerni a szelep oldalát, odaragasztani a felniszalagot a felnihez (elég sufni, tudom), de semmi nem segít, folyamatosan elcsúszik és már a második felniszalagom amorf teljesen.
Mi lehet a baj? Mivel tudnám megoldani?
Elõre is köszi!
That's all folks!
160 mm-es Avid tárcsa eladó
#1191
Írta 2013. október 10. - 00:42
Kösz a magyarázatot, szükség volt rá (mert elnéztem, elsõre is mennie kellett volna...). Így már mûködhet .namost, hogy értsed - van egy C50-es Dura Ace karbon abroncsom (vagyis egy komplett hátsó kerekem) amibõl SS/fixi/pózer kereket szeretnék csinálni a meglévõ 28 lyukas Dura Ace pálya hátsó agy átfûzésével.
Emiatt az egyik oldalon lehetek sugárban, de a másikban csak keresztre merném fûzni.
Kimarad továbbra is 4-4 küllõ (mert 28-8=20).
A jobboldal a húzott, két kereszttel. A baloldal sugaras, az könnyebb lesz.
Mindkét oldalon kimarad 14-bõl 4, pl. 2 maradó után az 1., 3 után a 2., ismét 2 után a 3., majd 3 további után a 4. Ennél nem lehet egenletesebben szétosztani a fölösleges lyukakat.
Legyenek a jobboldali (hajtott) küllõn lévõ agylyukak a páratlanok, számozzuk meg ezeket 1-27-ig. A baloldaliak párosak, 2-28-ig.
A ráf lyukai 1-19-ig illetve 2-20-ig mennek.
Hagyjuk ki az 5. 13. 19. és 27. lyukhelyet (az agy jobb oldaláról).
Az 1. agylyuk legyen az 1. ráflyuknál (csak, hogy le tudjuk rajzolni), menjen az óramutató szerint növekedve.
Ha 20-20 lenne a kerék (20 agy, 20 ráf), akkor pl. 1-5, 5-9, 9-13, 13-17, 17-19 lenne az 5 „nyomott” kerék és 3-19, 7-3, 11-7, 15-11, és 19-17 az 5 „húzott", mindez a jobboldali, hajott oldalon (agytól-ráfig megy a küllõ). Csakhogy nem 20, hanem 28 lyukas agyunk van. Ismétlem, kihagyunk hát jobboldalt négyet, pl. az 5., 13., 19. és 27. lyukhelyet. így ott 14 helyett 10 küllõ lesz. Baloldalt mondjuk a 4, 12, 18, 26 marad ki.
Ezzel az agylyuk-ráflyuk összefüggés (azaz az ezeket összekötõ küllõ) a következõ: 1-5, 7-9, 11-13, 17-17, 23-1 az öt „nyomott” kerékre, és 3-19, 9-3, 15-7, 21-11, 25-15 az öt „húzott" kerékre. (Lerajzoltam, de ellenõrzendõ.)
Hátravan a küllõszámítás, azaz, hogy hányféle hosszúságú küllõ kell jobboldalt (tán kettõ?); a baloldali is más persze, de az mind uo. hosszú, hisz sugaras. Ez egy középiskolás geometriai feladat, de késõ van, csak akkor érdemes kiszámítani (mondjuk egy programmal), ha tényleg kell. Ahhoz kellenének a szokásos adatok, kb. az agyon lévõ 28-as küllõ körének sugara (ha eltérõ, akkor persze mindkettõ, a ráf megfelelõ sugara, a bal és jobb agyküllõkör távolsága a szimmetriatengelytõl.
Mi az a pózer?
#1192
Írta 2013. október 09. - 11:04
Inkább nem: nem lesz egyenletes. A fûzés is kérdéses.
Ha mégis nagyon kell, akkor legyenek a baloldali küllõk a páratlanok, jobboldaliak a párosak. Hagyd ki az 1, 9, 15, 23-at és a 2, 10, 16, 24-et. Így 8, 6, 8, 6 lesz mindkét oldalon a kihagyottak közti távolság. Ez sugaras fûzésre elmegy épp, keresztre hmm-hmm.
namost, hogy értsed - van egy C50-es Dura Ace karbon abroncsom (vagyis egy komplett hátsó kerekem) amibõl SS/fixi/pózer kereket szeretnék csinálni a meglévõ 28 lyukas Dura Ace pálya hátsó agy átfûzésével.
Emiatt az egyik oldalon lehetek sugárban, de a másikban csak keresztre merném fûzni.
vagy még mindig: kellene valaki, aki tud szerezni, gyártani stb EMBERI áron ilyen agyat, tekintve, hogy a felni tökéletes, és nem szivesen cserélném le valami másra
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1193
Írta 2013. október 05. - 10:36
#1194
Írta 2013. október 05. - 09:51
Adott két elsõ kerék Hope Pro 2 Evo 15mm-es aggyal és Shimano SM-RT86 féktrácsával. Minden együtt rendelt, teljesen új. Az egésszel a célom az volt, hogy kerékcserénél ne kelljen féket állítani. Viszont akkora a féktárcsa eltolódása, hogy sajnos kell. Az agyak különbözhetnek vagy a tárcsák?
Elvileg a probléma elkerülhetõ lehet egy ilyennel:
Syntace
#1195
Írta 2013. október 05. - 01:08
#1196
Írta 2013. október 04. - 17:08
Inkább nem: nem lesz egyenletes. A fûzés is kérdéses.két gyors kérdés, 28-as agyat be lehet fûzni 20-as felnibe (oldalanként 4-4 lyukat kihagyva)[...]
Ha mégis nagyon kell, akkor legyenek a baloldali küllõk a páratlanok, jobboldaliak a párosak. Hagyd ki az 1, 9, 15, 23-at és a 2, 10, 16, 24-et. Így 8, 6, 8, 6 lesz mindkét oldalon a kihagyottak közti távolság. Ez sugaras fûzésre elmegy épp, keresztre hmm-hmm.
#1197
Írta 2013. október 04. - 15:34
és CX-RAY-en kivül van itthon könnyû lapított küllõ?
bónusz kérdés, 20 lyukas 120mm széles pálya/SS agyat csinál valaki? miche-t láttam, de már egy hónapja nem tudom megrendelni itthon...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1199
Írta 2013. szeptember 16. - 09:47
Nem csak gramm.Ha igaz , amit ír a DT , a 2.0-1.8-2.0 küllõjük szakítószilárdsága is nagyobb.
Felütöttem a kerekemet, amíg ezen sakkozok hogy azzal mi lesz, rendeltem egy másik kereket (valószínûleg elbontom és az agyat felhasználom máshova). Mivel normális 2.0-ás küllõjük nem volt, DT Champion lett (2.0-1.8-2.0). Remélem jó lesz.
#1200
Írta 2013. szeptember 16. - 09:15
Ha inkább az szempont, hogy erõs legyen a kerék és késõbb lehessen centírozni (ha szükséges), érdemes 2.0-1.8-as elvékonyított küllõt beletenni vagy inkább maradjak a 2.0-nál. 32 küllõ esetén hány grammot nyerek a vékonyítottal?
Nem csak gramm.Ha igaz , amit ír a DT , a 2.0-1.8-2.0 küllõjük szakítószilárdsága is nagyobb.