Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#1181
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

A Conti nagy név de a B kategória megvételével vállalod, hogy valami nem lesz vele rendben. Én is vettem ilyeneket régen, volt hibátlan is köztük de többet nem adok értük pénzt.


Ez nagyon szép darab de én már kb. 15 éve fém leszedõvel járok és azok köszönik, azóta is jól vannak. Az erdõ közepén nem akarok improvizálni pl. a gyorszár karjával egy törött leszedõ miatt.


Fizetek egy fagyit ha ezt gumiszereléssel eltöröd, én UST-s gumikat használok.

#1182
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás
A Conti nagy név de a B kategória megvételével vállalod, hogy valami nem lesz vele rendben. Én is vettem ilyeneket régen, volt hibátlan is köztük de többet nem adok értük pénzt.

Próbáld ki ezt, nekem az 1.1-es típus van és bivaly nagyon.
Topeak

Ez nagyon szép darab de én már kb. 15 éve fém leszedõvel járok és azok köszönik, azóta is jól vannak. Az erdõ közepén nem akarok improvizálni pl. a gyorszár karjával egy törött leszedõ miatt.
Marci

#1183
374Lon

374Lon

    vendég

  • fórumtag
  • 88 hozzászólás
Nagy nyomáson használom és mégis forog. A magyarázatok közül pedig a "B-s" Continental lehet, ugyanis az van rajta. Érdekes, hogy az 5 éve vett Hardy 3-asról átrakott külsõ még mindig remekül teljesít, a Conti meg 2 év után nyírja el a gumijaimat... Amikor megvettem azt hittem jó üzletet csinálok, hiszen nagy név, de ennyit ér...

That's all folks!


160 mm-es Avid tárcsa eladó

#1184
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Schwable gumikatalogusban olvastam, hogy egyes tipusú gumiknal van valami extra technológia a gumi elfogása ellen

#1185
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

"Mavic 717 felnim van, volt vadi új Corratec külsõm, 2 túrán 2 belsõm nyakazta le. Havernak odaadtam, örömmel használja, az õ kerekére jó. Nem értem miért de jó és kész."


pl a nobby nic-et a mavic vagy rodi felnire kb kézzel rakom fel, (s nem fordul el :)) erre a szemét eq21 sunra meg szerelésenként eltörik egy gumileszedõ, vagy a régebben linkelt bbb segédeszköz kell. na ilesmiért lehet.


Próbáld ki ezt, nekem az 1.1-es típus van és bivaly nagyon.

Topeak

#1186
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás
Havernak volt egy gyári WTB kerékszettje, a bringához adták. Na arra kb. lehetetlen volt bármilyen gumit fölrakni, azt tényleg feszegetni kellett, ette a mûanyag gumileszedõket.

Én még nem találkoztam ilyennel, de elhiszem. Mindazonánáltal az ilyen felni gumi párost biztos nem használnám... Az szerintem elfogadhatatlan, hogy elforog, aztán nap végén vissza kell forgatni. Mi van, ha hosszabb a nap, vagy a táv és szakad a szelep ?


Semmi.
Azért viszonylag értelmes az ember és figyeli a szelepet ha már tud a gumi hibájáról. Ha már nagyon durván állt, akkor visszahúztam napközben.
Marci

#1187
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás
"Mavic 717 felnim van, volt vadi új Corratec külsõm, 2 túrán 2 belsõm nyakazta le. Havernak odaadtam, örömmel használja, az õ kerekére jó. Nem értem miért de jó és kész."


pl a nobby nic-et a mavic vagy rodi felnire kb kézzel rakom fel, (s nem fordul el :)) erre a szemét eq21 sunra meg szerelésenként eltörik egy gumileszedõ, vagy a régebben linkelt bbb segédeszköz kell. na ilesmiért lehet.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1188
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Én még nem találkoztam ilyennel, de elhiszem. Mindazánáltal az ilyen felni gumi párost biztos nem használnám... Az szerintem elfogadhatatlan, hogy elforog, aztán nap végén vissza kell forgatni. Mi van, ha hosszabb a nap, vagy a táv és szakad a szelep ?
Az nem lehet, hogy a külsõ felszerelésekor, ha nem lett jól szerelve, meg lett feszegetve, nyúlhat kicsit, a felni is több mm-t "szûkülhet" fûzés-centrírozás közben, (nem vagyok róla meggyõzõdve, de valahol ilyesmit olvastam egyszer), ez együtt már okozhat ilyen problémát?

You can never have "enough" bikes.


#1189
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás
Nem balfékség és nem szerelési hiba. Akkor is el tud fordulni a külsõ, ha megnyúlik v. már gyárilag egy árnyalattal nagyobb a mérete a normálisnál. Ez lehet gyártási hiba is. Mavic 717 felnim van, volt vadi új Corratec külsõm, 2 túrán 2 belsõm nyakazta le. Havernak odaadtam, örömmel használja, az õ kerekére jó. Nem értem miért de jó és kész. Lehet a felnik méretében is szórás, a gumik sem mindig sikerülnek tökéletesen, ha a 2 dolog találkozik, akkor elfordul a belsõ/külsõ. De ez tényleg nagyon ritkán történik.
A B-s Continental gumim kezdetben jó volt de egyszer csak elkezdett "nyúlni, tágulni" , elforgott a felnin. Azt vettem észre, hogy állandóan el van ferdülve a szelep. Fogtam, leeresztettem a gumit és visszahúztam egyenesbe. Kb. minden túra végén meg kellett ezt csinálni. Jó, mivel B-s gumi volt, ott kb. elfogadtam, hogy ezzel ilyen is történhet.
Persze nagyon leeresztett guminál is elõfordulhat ez a jelenség de ott nem lepõdünk meg annyira.
Viszont a gumik az élettartamuk alatt nyúlnak, tágulnak is. Most volt Nobby Nick gumim és az élete vége felé, mikor már nagyon kopott volt, akkor kezdett elcsúszkálni a felnin. Igaz, csak nagyon kis mértékben.
Marci

#1190
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
kicsi nyomás miatt, igen. na de olyan nyomáson, ahol a súlyom mellett elbiciklizgetek felütés/lefordulás nélkül ne forogjon már el a külsõ.

#1191
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

azért jó a menetes szelep, mert habár a külsõ-belsõ kombó ugyanúgy el fog forogni, legalább a szelep a helyén marad. :D
így szakadt ki tõbõl 5 ill. 15km után mindkét zsír új schwalbe belsõmbõl.


De mégis, hogy a fenébe forog el akár a külsõ, akár a belsõ egyáltalán ???
Akár te, akár a többiek megmagyarázzák? Én csak valami óriási balfékség, vagy szerelési hiba következményeként, esetleg túl kicsi guminyomás miatt tudok ilyet elképzelni...

You can never have "enough" bikes.


#1192
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
azért jó a menetes szelep, mert habár a külsõ-belsõ kombó ugyanúgy el fog forogni, legalább a szelep a helyén marad. :D
így szakadt ki tõbõl 5 ill. 15km után mindkét zsír új schwalbe belsõmbõl.

#1193
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Kösz a magyarázatot, szükség volt rá :) (mert elnéztem, elsõre is mennie kellett volna...). Így már mûködhet :).
Kimarad továbbra is 4-4 küllõ (mert 28-8=20).
A jobboldal a húzott, két kereszttel. A baloldal sugaras, az könnyebb lesz.
Mindkét oldalon kimarad 14-bõl 4, pl. 2 maradó után az 1., 3 után a 2., ismét 2 után a 3., majd 3 további után a 4. Ennél nem lehet egenletesebben szétosztani a fölösleges lyukakat.
Legyenek a jobboldali (hajtott) küllõn lévõ agylyukak a páratlanok, számozzuk meg ezeket 1-27-ig. A baloldaliak párosak, 2-28-ig.
A ráf lyukai 1-19-ig illetve 2-20-ig mennek.
Hagyjuk ki az 5. 13. 19. és 27. lyukhelyet (az agy jobb oldaláról).
Az 1. agylyuk legyen az 1. ráflyuknál (csak, hogy le tudjuk rajzolni), menjen az óramutató szerint növekedve.
Ha 20-20 lenne a kerék (20 agy, 20 ráf), akkor pl. 1-5, 5-9, 9-13, 13-17, 17-19 lenne az 5 „nyomott” kerék és 3-19, 7-3, 11-7, 15-11, és 19-17 az 5 „húzott", mindez a jobboldali, hajott oldalon (agytól-ráfig megy a küllõ). Csakhogy nem 20, hanem 28 lyukas agyunk van. Ismétlem, kihagyunk hát jobboldalt négyet, pl. az 5., 13., 19. és 27. lyukhelyet. így ott 14 helyett 10 küllõ lesz. Baloldalt mondjuk a 4, 12, 18, 26 marad ki.
Ezzel az agylyuk-ráflyuk összefüggés (azaz az ezeket összekötõ küllõ) a következõ: 1-5, 7-9, 11-13, 17-17, 23-1 az öt „nyomott” kerékre, és 3-19, 9-3, 15-7, 21-11, 25-15 az öt „húzott" kerékre. (Lerajzoltam, de ellenõrzendõ.)
Hátravan a küllõszámítás, azaz, hogy hányféle hosszúságú küllõ kell jobboldalt (tán kettõ?); a baloldali is más persze, de az mind uo. hosszú, hisz sugaras. Ez egy középiskolás geometriai feladat, de késõ van, csak akkor érdemes kiszámítani (mondjuk egy programmal), ha tényleg kell. Ahhoz kellenének a szokásos adatok, kb. az agyon lévõ 28-as küllõ körének sugara (ha eltérõ, akkor persze mindkettõ, a ráf megfelelõ sugara, a bal és jobb agyküllõkör távolsága a szimmetriatengelytõl.

Mi az a pózer?

a pózer az pózolás szóból ered, amikor valami csak azért néz ki úgy mert olyannak tetszik nem azért, mert a használat azt igényelné. tehát fõleg pózolásra van, nem használatra. :)
és remekül kifejtetted ezt nekem, el is mentem egy word file-ba :)
te ezzel foglalkozol, vagy hobbiból értesz ennyire hozzá?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1194
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Marci, az általam megélt tapasztalat alapján írtam le azt, amit.
Volt olyan (pillanatszerû) defektem, hogy a belsõ cseréjénél derült ki, hogy az az új külsõvel több, viszonylag nagy felületen összetapadt és a külsõ elfordulásakor egyszerûen elnyíródott a belsõ anyaga (biztos kellett hozzá a belsõ átlagon aluli minõsége, de ez a tényeken nem változtat) és úgy kellett kitépni a belsõt a külsõbõl.
Ezt követõen púdereztem be a külsõnek a belsõ felületét.
A következõ szériánál nem volt több ilyen eset, de mivel továbbra is gumírozott szelepszáras belsõket használtam (ugyanolyan külsõvel és felnivel), nálam is elõjött a 374Lon kolléga által említett probléma. Nem szakadt le a szelep, csak a szeleplyuk széle szépen átrágta magát a gumírozáson. A szelep szára persze minden bringázás után el volt ferdülve a lyukban.
Ettõl kezdve használok menetes szelepszárat + púdert és elmúltak az ilyen jellegû defektek.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1195
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás
Tehát: Te szerinted, mikor elmászik a külsõ DE!! be van púderezve a belsõ, az meg fogja menteni a belsõt a nyakazástól ? (szelep leszakadásától) Nem, nem fogja megmenteni. Ha a külsõd megmozdul, ha 1 kg púdert raksz bele, akkor is el fog fordulni a belsõ a külsõvel együtt és az viszi a szelepet is. A nyomorék kis csavar, amit ráraksz a szelep menetére az ettõl nem fog megmenteni.
Azt tegyük hozzá, hogy ez nagyon ritkán fordul elõ.
Marci

#1196
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Már miért ne segítene?
Ha a külsõ meg is csúszik a felnin, akkor a felniszalag nem fog elmászni, mert a szelepszár nem tud elferdülni (persze csak ha rajta van a rögzítõ anya). Extrém esetben, ha a külsõ össze van tapadva a belsõvel, kiszakadhat a szelep a belsõbõl, de ennek kivédésére meg be kell szórni púderrel.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1197
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás
A menetes szelep semmit nem fog segíteni ezen.
Nekem is, zsír új, nem B-s Conti külsõvel is meg tudta csinálni ezt a kerekem.
Marci

#1198
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
+1 a menetes szelepszárra.
Nekem is volt ilyen problémám (még zsír új, nem B kategóriás külsõvel is). A Schwalbe belsõ áll, mint a cövek.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1199
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni 1 visszatérõ problémámmal kapcsolatban:
a hátsó belsõm folyamatosan elcsúszik, a felniszalaggal együtt. Olyannyira, hogy a felni szelepbejárata egy bizonyos idõ után kiszúrja azt. Próbáltam már szigszalaggal körbetekerni a szelep oldalát, odaragasztani a felniszalagot a felnihez (elég sufni, tudom), de semmi nem segít, folyamatosan elcsúszik és már a második felniszalagom amorf teljesen.
Mi lehet a baj? Mivel tudnám megoldani?
Elõre is köszi!


A külsõd van megnyúlva, az viszi el a belsõt a felniszalaggal. Pl. a B-s Conti külsõk szerettek ilyet csinálni de nekem már volt más külsõvel is ilyen tapasztalatom. Vagy lecseréled a külsõd vagy megpróbálod bazi nagy nyomással használni.
Amúgy vannak felragasztható felniszalagok is, nem neked kell rgasztgatni azt.
Marci

#1200
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Használj olyan belsõt, amelyen menetes a szelepszár (pld. Continental, Schwalbe)!