Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#1181
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
azért jó a menetes szelep, mert habár a külsõ-belsõ kombó ugyanúgy el fog forogni, legalább a szelep a helyén marad. :D
így szakadt ki tõbõl 5 ill. 15km után mindkét zsír új schwalbe belsõmbõl.

#1182
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Kösz a magyarázatot, szükség volt rá :) (mert elnéztem, elsõre is mennie kellett volna...). Így már mûködhet :).
Kimarad továbbra is 4-4 küllõ (mert 28-8=20).
A jobboldal a húzott, két kereszttel. A baloldal sugaras, az könnyebb lesz.
Mindkét oldalon kimarad 14-bõl 4, pl. 2 maradó után az 1., 3 után a 2., ismét 2 után a 3., majd 3 további után a 4. Ennél nem lehet egenletesebben szétosztani a fölösleges lyukakat.
Legyenek a jobboldali (hajtott) küllõn lévõ agylyukak a páratlanok, számozzuk meg ezeket 1-27-ig. A baloldaliak párosak, 2-28-ig.
A ráf lyukai 1-19-ig illetve 2-20-ig mennek.
Hagyjuk ki az 5. 13. 19. és 27. lyukhelyet (az agy jobb oldaláról).
Az 1. agylyuk legyen az 1. ráflyuknál (csak, hogy le tudjuk rajzolni), menjen az óramutató szerint növekedve.
Ha 20-20 lenne a kerék (20 agy, 20 ráf), akkor pl. 1-5, 5-9, 9-13, 13-17, 17-19 lenne az 5 „nyomott” kerék és 3-19, 7-3, 11-7, 15-11, és 19-17 az 5 „húzott", mindez a jobboldali, hajott oldalon (agytól-ráfig megy a küllõ). Csakhogy nem 20, hanem 28 lyukas agyunk van. Ismétlem, kihagyunk hát jobboldalt négyet, pl. az 5., 13., 19. és 27. lyukhelyet. így ott 14 helyett 10 küllõ lesz. Baloldalt mondjuk a 4, 12, 18, 26 marad ki.
Ezzel az agylyuk-ráflyuk összefüggés (azaz az ezeket összekötõ küllõ) a következõ: 1-5, 7-9, 11-13, 17-17, 23-1 az öt „nyomott” kerékre, és 3-19, 9-3, 15-7, 21-11, 25-15 az öt „húzott" kerékre. (Lerajzoltam, de ellenõrzendõ.)
Hátravan a küllõszámítás, azaz, hogy hányféle hosszúságú küllõ kell jobboldalt (tán kettõ?); a baloldali is más persze, de az mind uo. hosszú, hisz sugaras. Ez egy középiskolás geometriai feladat, de késõ van, csak akkor érdemes kiszámítani (mondjuk egy programmal), ha tényleg kell. Ahhoz kellenének a szokásos adatok, kb. az agyon lévõ 28-as küllõ körének sugara (ha eltérõ, akkor persze mindkettõ, a ráf megfelelõ sugara, a bal és jobb agyküllõkör távolsága a szimmetriatengelytõl.

Mi az a pózer?

a pózer az pózolás szóból ered, amikor valami csak azért néz ki úgy mert olyannak tetszik nem azért, mert a használat azt igényelné. tehát fõleg pózolásra van, nem használatra. :)
és remekül kifejtetted ezt nekem, el is mentem egy word file-ba :)
te ezzel foglalkozol, vagy hobbiból értesz ennyire hozzá?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1183
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Marci, az általam megélt tapasztalat alapján írtam le azt, amit.
Volt olyan (pillanatszerû) defektem, hogy a belsõ cseréjénél derült ki, hogy az az új külsõvel több, viszonylag nagy felületen összetapadt és a külsõ elfordulásakor egyszerûen elnyíródott a belsõ anyaga (biztos kellett hozzá a belsõ átlagon aluli minõsége, de ez a tényeken nem változtat) és úgy kellett kitépni a belsõt a külsõbõl.
Ezt követõen púdereztem be a külsõnek a belsõ felületét.
A következõ szériánál nem volt több ilyen eset, de mivel továbbra is gumírozott szelepszáras belsõket használtam (ugyanolyan külsõvel és felnivel), nálam is elõjött a 374Lon kolléga által említett probléma. Nem szakadt le a szelep, csak a szeleplyuk széle szépen átrágta magát a gumírozáson. A szelep szára persze minden bringázás után el volt ferdülve a lyukban.
Ettõl kezdve használok menetes szelepszárat + púdert és elmúltak az ilyen jellegû defektek.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1184
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Tehát: Te szerinted, mikor elmászik a külsõ DE!! be van púderezve a belsõ, az meg fogja menteni a belsõt a nyakazástól ? (szelep leszakadásától) Nem, nem fogja megmenteni. Ha a külsõd megmozdul, ha 1 kg púdert raksz bele, akkor is el fog fordulni a belsõ a külsõvel együtt és az viszi a szelepet is. A nyomorék kis csavar, amit ráraksz a szelep menetére az ettõl nem fog megmenteni.
Azt tegyük hozzá, hogy ez nagyon ritkán fordul elõ.
Marci

#1185
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Már miért ne segítene?
Ha a külsõ meg is csúszik a felnin, akkor a felniszalag nem fog elmászni, mert a szelepszár nem tud elferdülni (persze csak ha rajta van a rögzítõ anya). Extrém esetben, ha a külsõ össze van tapadva a belsõvel, kiszakadhat a szelep a belsõbõl, de ennek kivédésére meg be kell szórni púderrel.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1186
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
A menetes szelep semmit nem fog segíteni ezen.
Nekem is, zsír új, nem B-s Conti külsõvel is meg tudta csinálni ezt a kerekem.
Marci

#1187
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
+1 a menetes szelepszárra.
Nekem is volt ilyen problémám (még zsír új, nem B kategóriás külsõvel is). A Schwalbe belsõ áll, mint a cövek.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1188
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni 1 visszatérõ problémámmal kapcsolatban:
a hátsó belsõm folyamatosan elcsúszik, a felniszalaggal együtt. Olyannyira, hogy a felni szelepbejárata egy bizonyos idõ után kiszúrja azt. Próbáltam már szigszalaggal körbetekerni a szelep oldalát, odaragasztani a felniszalagot a felnihez (elég sufni, tudom), de semmi nem segít, folyamatosan elcsúszik és már a második felniszalagom amorf teljesen.
Mi lehet a baj? Mivel tudnám megoldani?
Elõre is köszi!


A külsõd van megnyúlva, az viszi el a belsõt a felniszalaggal. Pl. a B-s Conti külsõk szerettek ilyet csinálni de nekem már volt más külsõvel is ilyen tapasztalatom. Vagy lecseréled a külsõd vagy megpróbálod bazi nagy nyomással használni.
Amúgy vannak felragasztható felniszalagok is, nem neked kell rgasztgatni azt.
Marci

#1189
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Használj olyan belsõt, amelyen menetes a szelepszár (pld. Continental, Schwalbe)!


#1190
374Lon

374Lon

    vendég

  • fórumtag
  • 88 hozzászólás
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni 1 visszatérõ problémámmal kapcsolatban:
a hátsó belsõm folyamatosan elcsúszik, a felniszalaggal együtt. Olyannyira, hogy a felni szelepbejárata egy bizonyos idõ után kiszúrja azt. Próbáltam már szigszalaggal körbetekerni a szelep oldalát, odaragasztani a felniszalagot a felnihez (elég sufni, tudom), de semmi nem segít, folyamatosan elcsúszik és már a második felniszalagom amorf teljesen.
Mi lehet a baj? Mivel tudnám megoldani?

Elõre is köszi!

That's all folks!


160 mm-es Avid tárcsa eladó

#1191
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

namost, hogy értsed :) - van egy C50-es Dura Ace karbon abroncsom (vagyis egy komplett hátsó kerekem) amibõl SS/fixi/pózer kereket szeretnék csinálni a meglévõ 28 lyukas Dura Ace pálya hátsó agy átfûzésével.
Emiatt az egyik oldalon lehetek sugárban, de a másikban csak keresztre merném fûzni.

Kösz a magyarázatot, szükség volt rá :) (mert elnéztem, elsõre is mennie kellett volna...). Így már mûködhet :).
Kimarad továbbra is 4-4 küllõ (mert 28-8=20).
A jobboldal a húzott, két kereszttel. A baloldal sugaras, az könnyebb lesz.
Mindkét oldalon kimarad 14-bõl 4, pl. 2 maradó után az 1., 3 után a 2., ismét 2 után a 3., majd 3 további után a 4. Ennél nem lehet egenletesebben szétosztani a fölösleges lyukakat.
Legyenek a jobboldali (hajtott) küllõn lévõ agylyukak a páratlanok, számozzuk meg ezeket 1-27-ig. A baloldaliak párosak, 2-28-ig.
A ráf lyukai 1-19-ig illetve 2-20-ig mennek.
Hagyjuk ki az 5. 13. 19. és 27. lyukhelyet (az agy jobb oldaláról).
Az 1. agylyuk legyen az 1. ráflyuknál (csak, hogy le tudjuk rajzolni), menjen az óramutató szerint növekedve.
Ha 20-20 lenne a kerék (20 agy, 20 ráf), akkor pl. 1-5, 5-9, 9-13, 13-17, 17-19 lenne az 5 „nyomott” kerék és 3-19, 7-3, 11-7, 15-11, és 19-17 az 5 „húzott", mindez a jobboldali, hajott oldalon (agytól-ráfig megy a küllõ). Csakhogy nem 20, hanem 28 lyukas agyunk van. Ismétlem, kihagyunk hát jobboldalt négyet, pl. az 5., 13., 19. és 27. lyukhelyet. így ott 14 helyett 10 küllõ lesz. Baloldalt mondjuk a 4, 12, 18, 26 marad ki.
Ezzel az agylyuk-ráflyuk összefüggés (azaz az ezeket összekötõ küllõ) a következõ: 1-5, 7-9, 11-13, 17-17, 23-1 az öt „nyomott” kerékre, és 3-19, 9-3, 15-7, 21-11, 25-15 az öt „húzott" kerékre. (Lerajzoltam, de ellenõrzendõ.)
Hátravan a küllõszámítás, azaz, hogy hányféle hosszúságú küllõ kell jobboldalt (tán kettõ?); a baloldali is más persze, de az mind uo. hosszú, hisz sugaras. Ez egy középiskolás geometriai feladat, de késõ van, csak akkor érdemes kiszámítani (mondjuk egy programmal), ha tényleg kell. Ahhoz kellenének a szokásos adatok, kb. az agyon lévõ 28-as küllõ körének sugara (ha eltérõ, akkor persze mindkettõ, a ráf megfelelõ sugara, a bal és jobb agyküllõkör távolsága a szimmetriatengelytõl.

Mi az a pózer?

#1192
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Inkább nem: nem lesz egyenletes. A fûzés is kérdéses.
Ha mégis nagyon kell, akkor legyenek a baloldali küllõk a páratlanok, jobboldaliak a párosak. Hagyd ki az 1, 9, 15, 23-at és a 2, 10, 16, 24-et. Így 8, 6, 8, 6 lesz mindkét oldalon a kihagyottak közti távolság. Ez sugaras fûzésre elmegy épp, keresztre hmm-hmm.


namost, hogy értsed :) - van egy C50-es Dura Ace karbon abroncsom (vagyis egy komplett hátsó kerekem) amibõl SS/fixi/pózer kereket szeretnék csinálni a meglévõ 28 lyukas Dura Ace pálya hátsó agy átfûzésével.
Emiatt az egyik oldalon lehetek sugárban, de a másikban csak keresztre merném fûzni.

vagy még mindig: kellene valaki, aki tud szerezni, gyártani stb EMBERI áron ilyen agyat, tekintve, hogy a felni tökéletes, és nem szivesen cserélném le valami másra

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1193
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Köszönöm. Érdekes megoldás. :)

#1194
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Adott két elsõ kerék Hope Pro 2 Evo 15mm-es aggyal és Shimano SM-RT86 féktrácsával. Minden együtt rendelt, teljesen új. Az egésszel a célom az volt, hogy kerékcserénél ne kelljen féket állítani. Viszont akkora a féktárcsa eltolódása, hogy sajnos kell. Az agyak különbözhetnek vagy a tárcsák?


Elvileg a probléma elkerülhetõ lehet egy ilyennel:

Syntace

#1195
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Adott két elsõ kerék Hope Pro 2 Evo 15mm-es aggyal és Shimano SM-RT86 féktrácsával. Minden együtt rendelt, teljesen új. Az egésszel a célom az volt, hogy kerékcserénél ne kelljen féket állítani. Viszont akkora a féktárcsa eltolódása, hogy sajnos kell. Az agyak különbözhetnek vagy a tárcsák?

#1196
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

két gyors kérdés, 28-as agyat be lehet fûzni 20-as felnibe (oldalanként 4-4 lyukat kihagyva)[...]

Inkább nem: nem lesz egyenletes. A fûzés is kérdéses.
Ha mégis nagyon kell, akkor legyenek a baloldali küllõk a páratlanok, jobboldaliak a párosak. Hagyd ki az 1, 9, 15, 23-at és a 2, 10, 16, 24-et. Így 8, 6, 8, 6 lesz mindkét oldalon a kihagyottak közti távolság. Ez sugaras fûzésre elmegy épp, keresztre hmm-hmm.

#1197
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
két gyors kérdés, 28-as agyat be lehet fûzni 20-as felnibe (oldalanként 4-4 lyukat kihagyva)
és CX-RAY-en kivül van itthon könnyû lapított küllõ?

bónusz kérdés, 20 lyukas 120mm széles pálya/SS agyat csinál valaki? miche-t láttam, de már egy hónapja nem tudom megrendelni itthon...

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1198
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Az új Hope 2 Pro Evo hátsó agy eléggé különbözik az elõdjétõl. Elsõre meglepõdtem, mintha hiányozna belõle a tömítés. Találtam róla képeket a neten és valahogy tényleg így kell kinézzen, de ránéznétek, hogy tényleg nem hiányzik-e belõle semmi? Kép.

#1199
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Nem csak gramm.Ha igaz , amit ír a DT , a 2.0-1.8-2.0 küllõjük szakítószilárdsága is nagyobb.


Felütöttem a kerekemet, amíg ezen sakkozok hogy azzal mi lesz, rendeltem egy másik kereket (valószínûleg elbontom és az agyat felhasználom máshova). Mivel normális 2.0-ás küllõjük nem volt, DT Champion lett (2.0-1.8-2.0). Remélem jó lesz.

#1200
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

Ha inkább az szempont, hogy erõs legyen a kerék és késõbb lehessen centírozni (ha szükséges), érdemes 2.0-1.8-as elvékonyított küllõt beletenni vagy inkább maradjak a 2.0-nál. 32 küllõ esetén hány grammot nyerek a vékonyítottal?


Nem csak gramm.Ha igaz , amit ír a DT , a 2.0-1.8-2.0 küllõjük szakítószilárdsága is nagyobb.