Sziasztok!
Edzésre,túrára keresek országúti felnit. 80-90kg között ingadozik a súlyom, 32 furatos verziók érdekelnek..ezeket néztem ki eddig:
Sziasztok!
Edzésre,túrára keresek országúti felnit. 80-90kg között ingadozik a súlyom, 32 furatos verziók érdekelnek..ezeket néztem ki eddig:
A forgatott tömeg távolsága a tengelytől mennyire befolyásol?
Állítólag 1,7-szer akkora a tárolt kinetikus energia a peremen mint az agynál (a nulláról felgyorsítva ugyanarra a fordulatszámra, nem tudom kerékméret függő e (zsigerből azt mondanám nagyobb keréknél nagyobb a szorzó), induljunk ki abból hogy 26-osnál stimmel). Az hogy 50 grammal több/kevesebb az agynál nem fogod érezni, statikus súlykülönbség állítólag olyan 200 grammtól érezhető.
mernék komoy összegben fogadni, hogy az itt írogatók döntő többsége fél kiló/kerék különbséget sem érezne, vaktesztben.
Attól is függ hogy milyen szempontból (felmászni vele a hegyre, vagy elsprintelni) és hogy hol helyeződik el az a fél kiló. Nekem kerékszett cserénél összesen (mindkét kerékre elosztva) lett fél kilóval könnyebb, viszont mégis hatalmas a gyorsulási különbség a két szett között. Ez 100 gramm felniként, 25 gumiként (UST +200g, belső -225g), küllők 2*100g, agyak minimális különbség. Ha lineárisan eloszthatjuk a felni és agy között elhelyezkedő küllők szorzóját is ((1,7+1,0)/2=1,35 * 100g), akkor a gyorsulási súlykülönbség kb. 250*1,7+2*135=~700 "g". Hasonlót csak akkor éreztem amikor (másik bringán) majdnem egy kilót könnyítettem a villán.
mernék komoy összegben fogadni, hogy az itt írogatók döntő többsége fél kiló/kerék különbséget sem érezne, vaktesztben.
Vaktesztben nem próbáltam még, úgy elég nehéz bicajozni, de most a 29-es két kilós kerékszettjét nagyon érezni lassú meredek mászásnál a 26-os SLR-hez képest...
Fékezni viszont nagyon lehet vele, volt néhány kormány fölött majdnem átúszásom a meglepő fékhatás miatt.
gaboca1 módosította - 2014. május 08. - 16:35
mernék komoy összegben fogadni, hogy az itt írogatók döntő többsége fél kiló/kerék különbséget sem érezne, vaktesztben.
Bikertigger módosította - 2014. május 08. - 15:51
mennyire? hát k.vára (alap fizika;))
a nehéz kereket max az időfutambringások szeretik az általad említett lendkerék-hatás miatt. nagyobb forgatott tömeg nagyobb tehetetlenséget is eredményez, nehezebb fékezni, és kanyarban is inkább egyenesen menne. vedd ki a hátsó kereket valamelyik bringádból, markold meg a tengely környékén, forgasd meg, majd próbáld meg eltekerni valamelyik irányba.
Ennek ellenére a 29-esek a fénykorukat élik.
A sebesség mindent megold.
Gondolom ha a felni vagy a gumi lenne fél kilóval nehezebb jobban megérezném. A forgatott tömeg távolsága a tengelytől mennyire befolyásol? A nehéz kerékről lendkerék jut eszembe, bepörgetni nehéz de utána tartani a fordulatot már nem.
mennyire? hát k.vára (alap fizika;))
a nehéz kereket max az időfutambringások szeretik az általad említett lendkerék-hatás miatt. nagyobb forgatott tömeg nagyobb tehetetlenséget is eredményez, nehezebb fékezni, és kanyarban is inkább egyenesen menne. vedd ki a hátsó kereket valamelyik bringádból, markold meg a tengely környékén, forgasd meg, majd próbáld meg eltekerni valamelyik irányba.
Még akkor sem éreznéd meg ha fél kilóval nehezebb lenne.
Gondolom ha a felni vagy a gumi lenne fél kilóval nehezebb jobban megérezném. A forgatott tömeg távolsága a tengelytől mennyire befolyásol? A nehéz kerékről lendkerék jut eszembe, bepörgetni nehéz de utána tartani a fordulatot már nem.
Szóval bírja a bemaródást. A tartóbakos sor az alu test miatt lett. Kétoldali a kérdés, ha acél test lenne, nem lenne tartóbakos a sor (vagy csak részben), bár igaz, úgy már nem csak a test tömegében lenne különbség, hanem a soréban is és azt lehet megérzem a forgatott tömeg miatt.
Még akkor sem éreznéd meg ha fél kilóval nehezebb lenne.
A sebesség mindent megold.
Szerintem az alut kérd, tartóbakos sornál nem fog annyira bemaródni, hogy cserélni kelljen. Annyi gond lesz majd vele, hogy picit rászorul a lánckerék a sorra és nem esik le a sor zárógyűrű nélkül, hanem vissza kell egy picit mozdítani a bemaródásnál lévő lánckereket.
2:1, akkor nem variálok, szerintem egy az egyben cserélik.
használtan vettem egy kerékszettet pár éve, amiben pro 2 agyak voltak. a kazettán végig bemaródások, és gond nélkül használtam.. igaz, sosem cseréltem sort, mire elkopott volna, ellopták a bringát amiben benne volt.
ha amúgyis tartóbakos sort használsz, szerintem ne kérd az acél testet.
itt meg a szerelés folyamata, hátha segít.
Szóval bírja a bemaródást. A tartóbakos sor az alu test miatt lett. Kétoldali a kérdés, ha acél test lenne, nem lenne tartóbakos a sor (vagy csak részben), bár igaz, úgy már nem csak a test tömegében lenne különbség, hanem a soréban is és azt lehet megérzem a forgatott tömeg miatt.
Ezt a videót néztem. Végigfutottam az általad linkeltet, ott is ugyanazt az eredeti Hope szerszámot használja a sor visszapattintására. Akkor jobb ha beszerzem.
Egyelőre jobban feleslegesnek tartom szétszedni az agyat, nem sok kilométer van benne.
Nem volt viszonyítási alapom, csak kicsit csúnyának találtam. Ezek alapján nem csodálkoznék ha a 3. sor után kazettatest csere is kell. Bár az lehet nálam 10 év. Szerinted kérjem a cserét egy az egyben alura vagy inkább acélra? Árban elvileg ugyanaz a kettő.
Felmerült még egy gond, a kazetta visszarakáshoz a hope ezt a szerszámot ajánlja. Meg lehet oldani másképp is vagy jobb ha beszerzem?
Szerintem az alut kérd, tartóbakos sornál nem fog annyira bemaródni, hogy cserélni kelljen. Annyi gond lesz majd vele, hogy picit rászorul a lánckerék a sorra és nem esik le a sor zárógyűrű nélkül, hanem vissza kell egy picit mozdítani a bemaródásnál lévő lánckereket.
A sebesség mindent megold.
Nem volt viszonyítási alapom, csak kicsit csúnyának találtam. Ezek alapján nem csodálkoznék ha a 3. sor után kazettatest csere is kell. Bár az lehet nálam 10 év. Szerinted kérjem a cserét egy az egyben alura vagy inkább acélra? Árban elvileg ugyanaz a kettő.
Felmerült még egy gond, a kazetta visszarakáshoz a hope ezt a szerszámot ajánlja. Meg lehet oldani másképp is vagy jobb ha beszerzem?
használtan vettem egy kerékszettet pár éve, amiben pro 2 agyak voltak. a kazettán végig bemaródások, és gond nélkül használtam.. igaz, sosem cseréltem sort, mire elkopott volna, ellopták a bringát amiben benne volt.
ha amúgyis tartóbakos sort használsz, szerintem ne kérd az acél testet.
itt meg a szerelés folyamata, hátha segít.
Ez bemaródás szempontjából semmi.
Nem volt viszonyítási alapom, csak kicsit csúnyának találtam. Ezek alapján nem csodálkoznék ha a 3. sor után kazettatest csere is kell. Bár az lehet nálam 10 év. Szerinted kérjem a cserét egy az egyben alura vagy inkább acélra? Árban elvileg ugyanaz a kettő.
Felmerült még egy gond, a kazetta visszarakáshoz a hope ezt a szerszámot ajánlja. Meg lehet oldani másképp is vagy jobb ha beszerzem?
Ez bemaródás szempontjából semmi.
A sebesség mindent megold.
A kupakra gondoltam okostojás, úgy emlékeztem fekete A Hope-é is. Azzal simán el lehet tűntetni a karcokat, vagy vastag ronggyal fogod meg. De mivel natúr, így igazából nem is nagyon látszana.
Hope-oknál meg elég jellemző sajnos ez a kazirepedés, pont emiatt vettem annó 440 Fr-t helyette.
A kupak belső és külső felére méretre vágott vastag gumibetétet raktam, de a belső felén átment a gumin a fogó és elég rendesen kikapdosott az anyagból. Mivel csak kis méretű műszerész fogóm van, máshogy nem tudtam megoldani. Izomból húztam és akkor sem engedett el egykönnyen (már majdnem feladtam), pedig nem vagyok gyenge. Ha kívül lenne a sérülés az csak kozmetikai, de ez belül van. A Hope megígérte a kupak cseréjét így nem csinálok belőle nagy ügyet.
freddyke módosította - 2014. május 08. - 10:07
Hát, nem tudom, mit számoltak el ennyire Shimano-ék. De mostanában így járnak az XT szabadonfutók. http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
A legszomorúbb, hogy nem is hallok róla, hogy "bocsi, tudunk a problémáról és már kijavítottuk. Vagy törekszünk rá..."
Szerintem erre a problémára csak egy megoldás lenne ha a Shimano is áttérne a kazettatest végén elhelyezett kilincs-mehanikára mint az összes többi gyártó. Egyszerűen kicsi a hely a kazettatest belsejében. A 10 mm helyett 14 mm-es tengelyt használnak ezért elvékonyították a falvastagságot. Ha végre áttérnének a másik megoldásra akkor sokkal tartósabb lenne, valamint biztosabban is reteszelne az agy.
Hát, nem tudom, mit számoltak el ennyire Shimano-ék. De mostanában így járnak az XT szabadonfutók. http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
A legszomorúbb, hogy nem is hallok róla, hogy "bocsi, tudunk a problémáról és már kijavítottuk. Vagy törekszünk rá..."
bazz.. ezek alapján azt kell mondjam, megéri monnyuk a superstar-tól vásárolni, ahol példásan kezelték helyikolléga problémáit: szabadonfutó, ill. tengelygebasz, alkatrész visszaküld, vár, új cucc postán megkap, elégedett, örül.
Durva, láttam párról a fotóitokat!... Mtbr-en egy ideje téma a probléma, de egyelőre úgy tűnik, a garanciális cseredarabok is hasonlóan problémásak, a Shimano még dolgozhat a megoldáson. Valószínűleg a 12mm-es tengelyszabvány miatt nagyon le kellett vékonyítaniuk az anyagot, amit az is alátámaszthat valamennyire, hogy a régi gyorszáras verziók sokkal tovább bírták.
Hát, nem tudom, mit számoltak el ennyire Shimano-ék. De mostanában így járnak az XT szabadonfutók. http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
A legszomorúbb, hogy nem is hallok róla, hogy "bocsi, tudunk a problémáról és már kijavítottuk. Vagy törekszünk rá..."
A kupakra gondoltam okostojás, úgy emlékeztem fekete A Hope-é is. Azzal simán el lehet tűntetni a karcokat, vagy vastag ronggyal fogod meg. De mivel natúr, így igazából nem is nagyon látszana.
Hope-oknál meg elég jellemző sajnos ez a kazirepedés, pont emiatt vettem annó 440 Fr-t helyette.
Maggi módosította - 2014. május 07. - 16:43