Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#921
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

 

A tavaly novemberi beszerzésű (kb. 4000 km-et mentem vele eddig) Trek Superfly 7-esem Bontrager "Mustang" hátsó kerekében eddig 4 küllő szakadt el. Az első áprilisban, egy májusban, kettő júniusban. Mind a jobb oldalon, és mind az az irányú, amelyik a meghajtás terhelését hivatott átvinni. Legalább két esetben pontosan tudom is, hogy olyankor pattantak el, amikor fölfelé menet valami kis döccenőn nagy erővel beletaposva haladtam át.

 

A második affér után néztem csak meg, hogy nagyon lazák voltak a küllők. A két utóbbi már úgy szakadt el, hogy szépen egyenletesen feszesek voltak, és a kerék is szépen ki volt cent®írozva.

 

Ugyan most már 15 perc alatt teszem be az új küllőt, morcos lennék, ha mondjuk egy versenyen szakadna el a következő - pláne ha esetleg több is. (Szerencsére eddig mindig haza tudtam óvatoskodni.) Mit gondoltok, van remény, hogy itt megáll a dolog, vagy inkább fűzzem át az egészet? Lehet, hogy gyárilag valami szar küllők voltak a kerékben? Vagy akkor fáradtak el, amikor lazák voltak?

 

Illetve elvi-taktikai kérdés: a kereket gyárilag úgy fűzték, hogy a keresztező küllők egymásnak támaszkodnak - pedig úgy is be lehetne fűzni, hogy a küllők egyáltalán nem érnek egymáshoz. (Az egyik pótolt küllő (véletlenül) így került a helyére.) A mérnöki intuícióm ezen a ponton cserben hagy, nem tudom, melyik lenne a jobb felállás. Egyrészt csak nem teljesen hülyék a Bontrager-nél, másrészt minden "normál" keréknél egymásra szoktak támaszkodni-feszülni a küllők, viszont nemrég olvastam egy cikket itt a Bikemagon a kerekekről, ahol egy gyári kerék tesztjénél kiemelték, hogy milyen jó, hogy nem érnek egymáshoz, végül pedig van itthon néhány gyári Shimano kerék, és azokban egyáltalán nem érnek egymáshoz a küllők.

 

Nos?

 

Amúgy legszívesebben kukába dobnám az egészet (na jó, sárgumit tartanék rajtuk :), de még nem találtam emberi árú (párban 100eHUF alatt-körül) 29-es, elöl-hátul átütőtengelyes, elegendően széles felnijű, tubeless (vagy legalább ready) kerekeket. Erre tipp? (A tágabb családban van néhány "gyári" kerék (nem csak Shimano), amiknek egyenes a küllőjük - olyanból eddig egyetlen egy sem szakadt el, úgyhogy szimpatikus lenne egy olyan, még akkor is, ha tudom, ha azzal gond van, akkor azt nehezebb orvosolni, mint a hagyományosat.

Van fényképed valamelyik törött küllőről?



A sebesség mindent megold.

 


#922
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Sziasztok!

 

A tavaly novemberi beszerzésű (kb. 4000 km-et mentem vele eddig) Trek Superfly 7-esem Bontrager "Mustang" hátsó kerekében eddig 4 küllő szakadt el. Az első áprilisban, egy májusban, kettő júniusban. Mind a jobb oldalon, és mind az az irányú, amelyik a meghajtás terhelését hivatott átvinni. Legalább két esetben pontosan tudom is, hogy olyankor pattantak el, amikor fölfelé menet valami kis döccenőn nagy erővel beletaposva haladtam át.

 

A második affér után néztem csak meg, hogy nagyon lazák voltak a küllők. A két utóbbi már úgy szakadt el, hogy szépen egyenletesen feszesek voltak, és a kerék is szépen ki volt cent®írozva.

 

Ugyan most már 15 perc alatt teszem be az új küllőt, morcos lennék, ha mondjuk egy versenyen szakadna el a következő - pláne ha esetleg több is. (Szerencsére eddig mindig haza tudtam óvatoskodni.) Mit gondoltok, van remény, hogy itt megáll a dolog, vagy inkább fűzzem át az egészet? Lehet, hogy gyárilag valami szar küllők voltak a kerékben? Vagy akkor fáradtak el, amikor lazák voltak?

 

Illetve elvi-taktikai kérdés: a kereket gyárilag úgy fűzték, hogy a keresztező küllők egymásnak támaszkodnak - pedig úgy is be lehetne fűzni, hogy a küllők egyáltalán nem érnek egymáshoz. (Az egyik pótolt küllő (véletlenül) így került a helyére.) A mérnöki intuícióm ezen a ponton cserben hagy, nem tudom, melyik lenne a jobb felállás. Egyrészt csak nem teljesen hülyék a Bontrager-nél, másrészt minden "normál" keréknél egymásra szoktak támaszkodni-feszülni a küllők, viszont nemrég olvastam egy cikket itt a Bikemagon a kerekekről, ahol egy gyári kerék tesztjénél kiemelték, hogy milyen jó, hogy nem érnek egymáshoz, végül pedig van itthon néhány gyári Shimano kerék, és azokban egyáltalán nem érnek egymáshoz a küllők.

 

Nos?

 

Amúgy legszívesebben kukába dobnám az egészet (na jó, sárgumit tartanék rajtuk :), de még nem találtam emberi árú (párban 100eHUF alatt-körül) 29-es, elöl-hátul átütőtengelyes, elegendően széles felnijű, tubeless (vagy legalább ready) kerekeket. Erre tipp? (A tágabb családban van néhány "gyári" kerék (nem csak Shimano), amiknek egyenes a küllőjük - olyanból eddig egyetlen egy sem szakadt el, úgyhogy szimpatikus lenne egy olyan, még akkor is, ha tudom, ha azzal gond van, akkor azt nehezebb orvosolni, mint a hagyományosat.



#923
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

A kép alapján hiányzik a két 10mm-es tengelycsonk a tengely végéről.

 

Ez gondolom még a régebbi konstrukció, már nem is forgalmazzák az agyat ha jól tudom.

A tengely két végére csavarható egy- egy "kupak" ami 5 mm-re (gyorszár) szűkít.  


ritchey p29er custom


#924
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az lesz, köszi.

 

 

Miért is? (15mm a külső átmérő akart lenni..)

A kép alapján hiányzik a két 10mm-es tengelycsonk a tengely végéről.



A sebesség mindent megold.

 


#925
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

A Novatec oldalán ez passzol a leginkább: http://novatecusa.ne...sb-sa-ss-aa-rh/

Egyébként meg érdemes lenne érdeklődni a Neuzernél, hiszen ők pontosan meg tudják mondani a típust

 

Az lesz, köszi.

 

Felfúrtátok a tengelyt?

 

Miért is? (15mm a külső átmérő akart lenni..)


ritchey p29er custom


#926
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Szaiasztok! Be tudná nekem valaki azonosítani ezt a Novatec "Ultralite" néven futó hátsó agyat?
 
A pontos nevét szeretném tudni, ugyanis a tengely sajnos megadta magát:
novatec_axle.JPG
 
Esetleges tipp melyik bolt forgalmazhat novatec csere-alkatrészerket? (helyi bringaboltban sajnos nem jártam sikerrel)
 
Köszi!

 

Felfúrtátok a tengelyt?



A sebesség mindent megold.

 


#927
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Megnéztem a neuzer webshopot. Ezeket mutatta a szerelő srác is és mindeketőre azt mondtuk hogy nem fog passzolni (ránézésre sem ugyanaz ill a méretek alapján sem). Ezért szeretném első körben az agyat beazonosítani, majd a pontos típusra rákérdezni/rákeresni 

 

Arért köszi!

A Novatec oldalán ez passzol a leginkább: http://novatecusa.ne...sb-sa-ss-aa-rh/

Egyébként meg érdemes lenne érdeklődni a Neuzernél, hiszen ők pontosan meg tudják mondani a típust




#928
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

A hazai Novatec forgalmazónál (Neuzer) két hátsó tengely vásárolható külön:

- TENGELY HÁTSÓ ALU CSŐ M12X45,7X145 AL-7075 NOVATEC D042SB AGYHOZ (cikkszám 26072500)

TENGELY HÁTSÓ AL M12X61.2X145 NOVATECH D252SB/A-BO AGYHOZ (cikkszám  26072501)

 

Elvileg bármelyik kerékpárbolt be tudja szerezni.

 

 

Megnéztem a neuzer webshopot. Ezeket mutatta a szerelő srác is és mindeketőre azt mondtuk hogy nem fog passzolni (ránézésre sem ugyanaz ill a méretek alapján sem). Ezért szeretném első körben az agyat beazonosítani, majd a pontos típusra rákérdezni/rákeresni 

 

Arért köszi!


mayor módosította - 2014. június 20. - 12:43

ritchey p29er custom


#929
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

A hazai Novatec forgalmazónál (Neuzer) két hátsó tengely vásárolható külön:

- TENGELY HÁTSÓ ALU CSŐ M12X45,7X145 AL-7075 NOVATEC D042SB AGYHOZ (cikkszám 26072500)

TENGELY HÁTSÓ AL M12X61.2X145 NOVATECH D252SB/A-BO AGYHOZ (cikkszám  26072501)

 

Elvileg bármelyik kerékpárbolt be tudja szerezni.

 




#930
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás
Szaiasztok! Be tudná nekem valaki azonosítani ezt a Novatec "Ultralite" néven futó hátsó agyat?
 
A pontos nevét szeretném tudni, ugyanis a tengely sajnos megadta magát:
novatec_axle.JPG
 
Esetleges tipp melyik bolt forgalmazhat novatec csere-alkatrészerket? (helyi bringaboltban sajnos nem jártam sikerrel)
 
Köszi!

mayor módosította - 2014. június 20. - 11:38

ritchey p29er custom


#931
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

Easton EA70XC kerékszettnek van valami súlylimitje?29"



#932
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

 

Értelme ugyan nem sok, de az ember elgondolkodik kicsit, hogy a gyártón kívül kinek is jó még pl. egy ezer eurós SLR, a 80 (se) kilós súlykorlátjával.



#933
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Köszi ! Valaki szerint acélból kéne de azt még halogatnám. Nem azért mert annyira grammániás vagyok de félek, annak tényleg brutál súlya lenne. Esetleg aluból de vastagabb fallal.

Már csak egy jó esztergályost kéne lőnöm Bp-en.

Szerintem is acélból kellene. Ha 50-100g-al nehezebb lesz, nem fogod megérezni. Lehet az eredeti méretű is, az acél bírni fogja. Inkább amiatt tartanék, a többi hozzáilleszkedő alu alkatrész miként fogja tolerálni az acélt (mivel ezeket nem látom, így nehéz megmondani), de valószínűleg nem lesz gond.



#934
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás

Köszi ! Valaki szerint acélból kéne de azt még halogatnám. Nem azért mert annyira grammániás vagyok de félek, annak tényleg brutál súlya lenne. Esetleg aluból de vastagabb fallal.

Már csak egy jó esztergályost kéne lőnöm Bp-en.


Marci

#935
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Urak !

Sufni tuning dolgában kérnék tanácsot.

Mivel megint eltört XT hátsó agyam 14mm-es alu tengelye, kb. kijelenthetjük, hogy gyárilag alul van méretezve. Jobb ötletem nem lévén egy acél betét, egy csődarab beleesztergáltatásán gondolkozom. Mindig a racsni oldali kónusz mellett törik el, ide raknék egy csövet erősítésként. Kb. mint a ceruza a képen. Nem vagyok gépész csak a józan paraszti eszem szülte ezt az ötletet.

Csak annyi a kérdés, hogy véleményetek szerint ez használható "megoldás" lehet, működhet-e a dolog vagy tejesen reménytelen lenne ez a megoldás.

P1310180_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

 

 

A benne levő cső, mivel külön anyag, szerintem sokat nem fog változtatni és a terhelés a tengelyen marad. Én inkább komplett, vastagabb tengelyt esztergáltatnék.


freddyke módosította - 2014. június 04. - 23:46


#936
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

valami taiwani
http://www.trademark...g-85717865.html



#937
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Ez milyen kerék vajon?

http://apro.bikemag....tt-l234284.html

Nekem se a felni, se az agy nem mond semmit, max az áruk gyanús, felniárban van a komplett cucc.

Valszeg nem véletlen nem megy el már jóideje...



#938
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás

Urak !

Sufni tuning dolgában kérnék tanácsot.

Mivel megint eltört XT hátsó agyam 14mm-es alu tengelye, kb. kijelenthetjük, hogy gyárilag alul van méretezve. Jobb ötletem nem lévén egy acél betét, egy csődarab beleesztergáltatásán gondolkozom. Mindig a racsni oldali kónusz mellett törik el, ide raknék egy csövet erősítésként. Kb. mint a ceruza a képen. Nem vagyok gépész csak a józan paraszti eszem szülte ezt az ötletet.

Csak annyi a kérdés, hogy véleményetek szerint ez használható "megoldás" lehet, működhet-e a dolog vagy tejesen reménytelen lenne ez a megoldás.

P1310180_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 


marton módosította - 2014. június 04. - 22:40

Marci

#939
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

a kerék nem gázos, de a 19-es felnire a 1,5-es külső már necces lehet.

 

Jelenleg a hátsó kerék belső pereme 17.5mm, ez a legnagyobb amin próbáltam a gumit. Megint megnéztem a Mavic 819 gyári specifikációit és jól emlékeztem, 1.5-2.3" az ajánlott gumiméret. Vagy gondolod, hogy lefordulhat?



#940
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Többnapos túrában gondolkodom aszfalton monitival, 26x1.5"-os slick gumikkal. Hátulra csomagtartót és nehéz pakkot tennék. A kérdés a kerék, főleg a hátsó. Hope Pro 2 / Mavic 819 UST / 32 küllős hátsó kerék elfogadható lenne teherbírásra?

 

a kerék nem gázos, de a 19-es felnire a 1,5-es külső már necces lehet.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való