Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#941
fkkkkk

fkkkkk

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

sziasztok valaki tud segiteni? ilyen felnim van: rigida 26 x 1 1/2 x 1 3/8 _ 650B, kulsot akarok rajta cserelni melyik a ra valo? 26 x 1 1/2 ilyet talalok vagy 26 x 1 3/8 de amit legeloszor irtam olyat nem... nem ertek hozza szoval lehet egyszeru ez a tortenet csak kene egy kis felvilagositas.  koszi! : )



#942
ltsoma

ltsoma

    vendég

  • fórumtag
  • 85 hozzászólás

Szerintem ahhoz, hogy visszapattintsd a kazettatestet nem kell semmilyen spéci szerszám. Mielőtt megveszed próbáld meg kézzel visszanyomni, esetleg tegyél rá keresztbe egy darab széles fadarabot, hogy ne vágj a tenyeredet e menetes rész.

Persze ha a csapágyakkal is játszanod kell az más tészta, mondjuk kis tapasztalattal ott is meg lehet oldani mindent szerszám nélkül. Bár célszerszámmal tényleg sokkal egyszerűbb.



#943
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Közkívánatra képek: 1 2.

 

Ez az első sor a kazettán és már ennyire bemarta az utolsó 3 fogaskerék, amin nincs tartóbak. Jobban járok ha acél testet kérek cserének, 100g plusz ide vagy oda. Utána már az XT sor mizéria sem lesz a tartóbak miatt.

A Hope postafordulatával küldte a cserét, szépen kipucolva, új zsírral lekenve, alkatrészek átrakva. A "tönkretett" kupak helyett kaptam másikat. Korrekt! Csak ott hibázott, hogy buborékos borítékban volt, a postásnéni begyömöszölte a postaládába ameddig bement. Ezt látván majd megütött a guta, de nincs baja.

 

Vehetek egy gyönyörűséges Hope szerszámot a visszapattintáshoz.


freddyke módosította - 2014. május 24. - 23:03


#944
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ha egy shimano 563-as, 7-es hátsó agyba szeretném átrakni egy 565-ös agy 7/9-es kazettáját, akkor ugye nem elég csak a kazetta testet, hanem a tengelyt is át kell pakolni? Kónusz maradhat az eredeti?

 

Amúgy jól tudom, hogy problémamentesen megoldható a dolog?


stellaz módosította - 2014. május 22. - 15:45


#945
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Köszi a tippeket!

1.6-os a zuccai gumi, ahhoz fogok majd igazodni.



#946
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Edzőbringára javasolnátok valami erős és igénytelen 26-os felnit? Asszem 36 likas az agy. Annyira pocsékok az utak felénk, nem először ütöm le... :(

Nem is merem elképzelni, mit művelnék egy könnyű országúti kerékkel, ha az ötbáros 1.6 széles conti sportcontactokkal ezt teszem... :D

Köszönöm előre!

rodi excalibur fr (mongy mekkora külsőt akarsz, mert 1,75 nél csirkébbhez széles a felni). csirkéhez meg ryde zac pro.


Bikertigger módosította - 2014. május 13. - 23:11

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#947
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Sun singletrack mondjuk...
  • mof kedveli ezt

#948
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Edzőbringára javasolnátok valami erős és igénytelen 26-os felnit? Asszem 36 likas az agy. Annyira pocsékok az utak felénk, nem először ütöm le... :(

Nem is merem elképzelni, mit művelnék egy könnyű országúti kerékkel, ha az ötbáros 1.6 széles conti sportcontactokkal ezt teszem... :D 

Köszönöm előre!



#949
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Én a Mavic-ok környékén nézelődnék. Útin nem ismerem a DT-t, de montin nekem az volt nemrég, és a puha anyaga miatt nagyon nem szerettem. Ambrosio-t sajnos nem ismerem.


  • smokk kedveli ezt

#950
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás

Sziasztok!

 

Edzésre,túrára keresek országúti felnit. 80-90kg között ingadozik a súlyom, 32 furatos verziók érdekelnek..ezeket néztem ki eddig:

 

dt swiss r-450  622x15 445g erd:596mm 22mm
mavic cxp-22 622x15 510g erd:597mm 22mm
ambrosio fcs30 622x15 580g erd:577mm 30mm
ambrosio fcs25 622x15 540g erd:587mm 25mm
mach1 roadrunner 622x15 500g erd:590mm 24mm
 
ezek közül melyikkel/kekkel érdemes foglalkozni? ha van más tipp azt is szívesen venném... fél aero vagy aero profilúak érdekelnek.A keret kb 8000ft/ felni. Köszönöm!


#951
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

A forgatott tömeg távolsága a tengelytől mennyire befolyásol?

 

Állítólag 1,7-szer akkora a tárolt kinetikus energia a peremen mint az agynál (a nulláról felgyorsítva ugyanarra a fordulatszámra, nem tudom kerékméret függő e (zsigerből azt mondanám nagyobb keréknél nagyobb a szorzó), induljunk ki abból hogy 26-osnál stimmel). Az hogy 50 grammal több/kevesebb az agynál nem fogod érezni, statikus súlykülönbség állítólag olyan 200 grammtól érezhető.

 

mernék komoy összegben fogadni, hogy az itt írogatók döntő többsége fél kiló/kerék különbséget sem érezne, vaktesztben.

 

Attól is függ hogy milyen szempontból (felmászni vele a hegyre, vagy elsprintelni) és hogy hol helyeződik el az a fél kiló. Nekem kerékszett cserénél összesen (mindkét kerékre elosztva) lett fél kilóval könnyebb, viszont mégis hatalmas a gyorsulási különbség a két szett között. Ez 100 gramm felniként, 25 gumiként (UST +200g, belső -225g), küllők 2*100g, agyak minimális különbség. Ha lineárisan eloszthatjuk a felni és agy között elhelyezkedő küllők szorzóját is ((1,7+1,0)/2=1,35 * 100g), akkor a gyorsulási súlykülönbség kb. 250*1,7+2*135=~700 "g". Hasonlót csak akkor éreztem amikor (másik bringán) majdnem egy kilót könnyítettem a villán.



#952
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

mernék komoy összegben fogadni, hogy az itt írogatók döntő többsége fél kiló/kerék különbséget sem érezne, vaktesztben.

Vaktesztben nem próbáltam még, úgy elég nehéz bicajozni, de most a 29-es két kilós kerékszettjét nagyon érezni lassú meredek mászásnál a 26-os SLR-hez képest...

 

Fékezni viszont nagyon lehet vele, volt néhány kormány fölött majdnem átúszásom a meglepő fékhatás miatt.


gaboca1 módosította - 2014. május 08. - 16:35


#953
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

mernék komoy összegben fogadni, hogy az itt írogatók döntő többsége fél kiló/kerék különbséget sem érezne, vaktesztben.


Bikertigger módosította - 2014. május 08. - 15:51

  • MJani01 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#954
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

mennyire? hát k.vára :D (alap fizika;))

a nehéz kereket max az időfutambringások szeretik az általad említett lendkerék-hatás miatt. nagyobb forgatott tömeg nagyobb tehetetlenséget is eredményez, nehezebb fékezni, és kanyarban is inkább egyenesen menne. vedd ki a hátsó kereket valamelyik bringádból, markold meg a tengely környékén, forgasd meg, majd próbáld meg eltekerni valamelyik irányba.

Ennek ellenére a 29-esek a fénykorukat élik. :)



A sebesség mindent megold.

 


#955
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Gondolom ha a felni vagy a gumi lenne fél kilóval nehezebb jobban megérezném. A forgatott tömeg távolsága a tengelytől mennyire befolyásol? A nehéz kerékről lendkerék jut eszembe, bepörgetni nehéz de utána tartani a fordulatot már nem.

mennyire? hát k.vára :D (alap fizika;))

a nehéz kereket max az időfutambringások szeretik az általad említett lendkerék-hatás miatt. nagyobb forgatott tömeg nagyobb tehetetlenséget is eredményez, nehezebb fékezni, és kanyarban is inkább egyenesen menne. vedd ki a hátsó kereket valamelyik bringádból, markold meg a tengely környékén, forgasd meg, majd próbáld meg eltekerni valamelyik irányba.



#956
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Még akkor sem éreznéd meg ha fél kilóval nehezebb lenne. ;)

 

Gondolom ha a felni vagy a gumi lenne fél kilóval nehezebb jobban megérezném. A forgatott tömeg távolsága a tengelytől mennyire befolyásol? A nehéz kerékről lendkerék jut eszembe, bepörgetni nehéz de utána tartani a fordulatot már nem.



#957
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szóval bírja a bemaródást. A tartóbakos sor az alu test miatt lett. Kétoldali a kérdés, ha acél test lenne, nem lenne tartóbakos a sor (vagy csak részben), bár igaz, úgy már nem csak a test tömegében lenne különbség, hanem a soréban is és azt lehet megérzem a forgatott tömeg miatt.

Még akkor sem éreznéd meg ha fél kilóval nehezebb lenne. ;)



A sebesség mindent megold.

 


#958
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Szerintem az alut kérd, tartóbakos sornál nem fog annyira bemaródni, hogy cserélni kelljen. Annyi gond lesz majd vele, hogy picit rászorul a lánckerék a sorra és nem esik le a sor zárógyűrű nélkül, hanem vissza kell egy picit mozdítani a bemaródásnál lévő lánckereket.

 

2:1, akkor nem variálok, szerintem egy az egyben cserélik.



#959
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

használtan vettem egy kerékszettet pár éve, amiben pro 2 agyak voltak. a kazettán végig bemaródások, és gond nélkül használtam.. igaz, sosem cseréltem sort, mire elkopott volna, ellopták a bringát amiben benne volt.

 

ha amúgyis tartóbakos sort használsz, szerintem ne kérd az acél testet.

itt meg a szerelés folyamata, hátha segít.

 

Szóval bírja a bemaródást. A tartóbakos sor az alu test miatt lett. Kétoldali a kérdés, ha acél test lenne, nem lenne tartóbakos a sor (vagy csak részben), bár igaz, úgy már nem csak a test tömegében lenne különbség, hanem a soréban is és azt lehet megérzem a forgatott tömeg miatt.

 

Ezt a videót néztem. Végigfutottam az általad linkeltet, ott is ugyanazt az eredeti Hope szerszámot használja a sor visszapattintására. Akkor jobb ha beszerzem.

Egyelőre jobban feleslegesnek tartom szétszedni az agyat, nem sok kilométer van benne.



#960
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem volt viszonyítási alapom, csak kicsit csúnyának találtam. Ezek alapján nem csodálkoznék ha a 3. sor után kazettatest csere is kell. Bár az lehet nálam 10 év. Szerinted kérjem a cserét egy az egyben alura vagy inkább acélra? Árban elvileg ugyanaz a kettő.

 

Felmerült még egy gond, a kazetta visszarakáshoz a hope ezt a szerszámot ajánlja. Meg lehet oldani másképp is vagy jobb ha beszerzem?

Szerintem az alut kérd, tartóbakos sornál nem fog annyira bemaródni, hogy cserélni kelljen. Annyi gond lesz majd vele, hogy picit rászorul a lánckerék a sorra és nem esik le a sor zárógyűrű nélkül, hanem vissza kell egy picit mozdítani a bemaródásnál lévő lánckereket.



A sebesség mindent megold.